Rode vlaggen
dinsdag 28 april 2020 om 14:48
Wat zou het 't daten toch vergemakkelijken als we alle rode vlaggen van te voren weten en ook onthouden.
En als je ze zo ongeveer uit je hoofd weet op te dreunen moet je de rode vlaggen natuurlijk niet gaan negeren want dat is het recept voor ellende en liefdesverdriet.
Ook kun je rode vlaggen zelf inzetten voor als je je date zat bent maar te laf om het uit te spreken, dan plof je op de bank bij je date en ga je vervolgens uitgebreid over je exen doorzagen, je heel jaloers gedragen of flink veel alcohol consumeren.
Kort gezegd; dit topic gaat over rode vlaggen,
_ wat zijn het
- weet jij een paar knalrode vlaggen
-heb je wel eens expres gebruik gemaakt van rode vlaggen
-heb je wel eens expres een rode vlag genegeerd omdat je date gewoon een lekker ding was
-anders
Brand los!
En als je ze zo ongeveer uit je hoofd weet op te dreunen moet je de rode vlaggen natuurlijk niet gaan negeren want dat is het recept voor ellende en liefdesverdriet.
Ook kun je rode vlaggen zelf inzetten voor als je je date zat bent maar te laf om het uit te spreken, dan plof je op de bank bij je date en ga je vervolgens uitgebreid over je exen doorzagen, je heel jaloers gedragen of flink veel alcohol consumeren.
Kort gezegd; dit topic gaat over rode vlaggen,
_ wat zijn het
- weet jij een paar knalrode vlaggen
-heb je wel eens expres gebruik gemaakt van rode vlaggen
-heb je wel eens expres een rode vlag genegeerd omdat je date gewoon een lekker ding was
-anders
Brand los!
donderdag 30 april 2020 om 09:25
AbsoFabso schreef: ↑30-04-2020 07:52Oh jee. Ik ben pas aan het daten met iemand die blijkbaar een heks van een ex heeft.
Het is niet zo dat hij de hele tijd slecht over haar praat, maar het kwam toevallig eens ter sprake en toen benoemde hij wel dat zijn ex hem wel behoorlijk het leven zuur heeft gemaakt.
Is dit een rode vlag?
De exen voor mij waren ook allemaal borderliners en vrouwen met ernstige gedragsproblematiek die helemaal niet van hem hielden.
Jammer genoeg ging er toen bij mij zelfs geen rood lampje branden.
Pas jaren geleden gingen er lampjes branden als in een rode kerstboom. En nu ben ik ook in het rijtje gestoorde ex (want niks ligt aan hem) aangeschoven.
Kijk, er zijn gewoon relaties die vervelend eindigen en er zijn ook kutmensen die anderen rot behandelen. Ook ik zal niet de ideale partner en ook niet de ideale ex zijn. Maar zodra er een patroon inzit en iemand niks leuks kan benoemen over de ex, dan is er iets aan de hand.
Je bent tenslotte ooit wel heel erg verliefd geweest. Dat was ik ook op hem. En we hebben echt superleuke tijden gehad. Maar die zijn nu over.
Ik blijf er niet in hangen.
donderdag 30 april 2020 om 09:28
Ik heb nu trouwens via, via contact met een leuke vent. Ziet er goed uit, leuke baan, zaakjes voor elkaar. Erg aantrekkelijk en zeker mijn tiep.
Maar ik heb hem nog nooit in het echt ontmoet en hij wil al de hele tijd appen.
Ik weet nooit wat ik daarvan vind. Mijn gespreksstof groeit bij een bepaalde chemie na een ontmoeting.
Geen specifiek rood lampje, maar ik weet nooit wat ik met "goedemorgen" en "welterusten" en "fijne dag" opschiet als ik iemand niet persoonlijk ken.
Maar ik heb hem nog nooit in het echt ontmoet en hij wil al de hele tijd appen.
Ik weet nooit wat ik daarvan vind. Mijn gespreksstof groeit bij een bepaalde chemie na een ontmoeting.
Geen specifiek rood lampje, maar ik weet nooit wat ik met "goedemorgen" en "welterusten" en "fijne dag" opschiet als ik iemand niet persoonlijk ken.
donderdag 30 april 2020 om 09:55
Ik zanik ook weleens over mijn ex tegen mijn lief en andersom ook. En ik weet heel zeker dat onze exen ook over ons zaniken. Zaniken over exen vind ik niet persé een rode vlag, het uitdelen van diagnoses, geen ander gespreksonderwerp hebben dan je ex of je ex nog controleren wel.
Mijn ex hield mij tijdens de scheiding via de camera's bij de echtelijke woning waar ik toen nog verbleef in de gaten of ik wel daar sliep, terwijl hij bij zijn nieuwe vriendin was. Snap nog niet dat ze dat geen rode vlag vond.
Je kinderen niet meer mogen zien, conflicten hebben met je kinderen of gewoon niet naar je kinderen omkijken omdat je aan het daten bent, vind ik een hele grote rode vlaggen.
Mijn ex hield mij tijdens de scheiding via de camera's bij de echtelijke woning waar ik toen nog verbleef in de gaten of ik wel daar sliep, terwijl hij bij zijn nieuwe vriendin was. Snap nog niet dat ze dat geen rode vlag vond.
Je kinderen niet meer mogen zien, conflicten hebben met je kinderen of gewoon niet naar je kinderen omkijken omdat je aan het daten bent, vind ik een hele grote rode vlaggen.
You say potato.
I say vodka.
I say vodka.
donderdag 30 april 2020 om 10:21
Wahaha, oow ja. Mijn ex zegt te zijn vertrokken omdat ik hem bleek te bedriegen. (Hij had al ruim 3 jaar een ander dus). Tegen één van mijn beste vriendinnen heeft hij gezegd dat ze nog niet de helft weet van hoe erg ik ben. (Ook dat is niet waar: zij weet alles van mij, ook zaken die ik doorgaans voor me houd .) Maar verder schijnt hij heel positief over mij te praten. Ongetwijfeld om het beeld te schetsen van de goede, redelijke ex man. En dat allemaal ondanks het feit dat..... Nou ja, daar praat hij liever niet over.KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑30-04-2020 09:25De nieuwe scharrel/vriendin van mijn ex (en vader van kind) had al een hele analyse van hoe zij samen met mij om moesten gaan als borderliner. Want die trekjes vertoonde ik toch wel heel erg. Concludeerde ze na zijn verhalen te hebben aangehoord. Ik heb de vrouw nog nooit ontmoet.
De exen voor mij waren ook allemaal borderliners en vrouwen met ernstige gedragsproblematiek die helemaal niet van hem hielden.
Jammer genoeg ging er toen bij mij zelfs geen rood lampje branden.
Pas jaren geleden gingen er lampjes branden als in een rode kerstboom. En nu ben ik ook in het rijtje gestoorde ex (want niks ligt aan hem) aangeschoven.![]()
Kijk, er zijn gewoon relaties die vervelend eindigen en er zijn ook kutmensen die anderen rot behandelen. Ook ik zal niet de ideale partner en ook niet de ideale ex zijn. Maar zodra er een patroon inzit en iemand niks leuks kan benoemen over de ex, dan is er iets aan de hand.
Je bent tenslotte ooit wel heel erg verliefd geweest. Dat was ik ook op hem. En we hebben echt superleuke tijden gehad. Maar die zijn nu over.
Ik blijf er niet in hangen.
Ik geloof echt niemand meer, die over zijn ex praat. Het maakt ook niet uit, het is tussen de ex partners.
De ex van mijn lief is een leuke vrouw en ik kan mij haar kant van het verhaal ongetwijfeld wel ergens voorstellen.
donderdag 30 april 2020 om 10:39
Dat doet mijn ex ook, zijn huidige vrouw vertelde mij, ongevraagd, eens dat hij altijd zo aardig over mij praat. En dat ondanks het feit dat hij wel rondverteld dat ik vreemd ben gegaan (niet waar, ik ben om andere redenen vertrokken die hij niet wilde horen, want met hem is niets mis natuurlijk) Dit doet hij uiteraard ook om de fijne ex uit te hangen...
zondag 3 mei 2020 om 19:08
Dan ben je gewoon friends with benefits toch??rozeschoentjess schreef: ↑29-04-2020 11:04- alleen in de avonden af willen spreken, en voornamelijk thuis.
- dagen niks horen, en dan opeens af willen spreken.
- bij jou af willen spreken ( want woont samen of getrouwd)
- zeggen dat ex borderline heeft, en slecht over praten.
- aangeven of hij niet weet of hij een relatie zoekt
- je voor zich proberen te winnen, door op te scheppen over mooie woning, auto of dure materialistische dingen.
- kinderen hebben, maar deze niet zien ( met alles smoesjes van dien)
zondag 3 mei 2020 om 19:15
Ik zit het idd even allemaal te lezen. Maar als we kijken naar onze eigen kerols (en dan de vrouwen hier die reageren en wel een relatie hebben), hoeveel rode vlaggen had die?
Ik lees bv over thuis wonen... Mijn zus woonde samen met haar ex, relatie ging over, en zij ging voor enige tijd terug naar mijn ouders. Het heeft een jaar geduurd voordat ze een eigen huisje kon krijgen in deze huizencrisis. Kortom, het kan een rode vlag zijn, maar hoeft niet.
maandag 4 mei 2020 om 08:58
Het lijkt mij dat het met iemand die echt niet geschikt is, het vaak niet om maar één rode vlag gaat, maar een rijtje?Mai* schreef: ↑03-05-2020 19:15Ik zit het idd even allemaal te lezen. Maar als we kijken naar onze eigen kerols (en dan de vrouwen hier die reageren en wel een relatie hebben), hoeveel rode vlaggen had die?
Ik lees bv over thuis wonen... Mijn zus woonde samen met haar ex, relatie ging over, en zij ging voor enige tijd terug naar mijn ouders. Het heeft een jaar geduurd voordat ze een eigen huisje kon krijgen in deze huizencrisis. Kortom, het kan een rode vlag zijn, maar hoeft niet.
Het thuis wonen na het uitgaan van een relatie, wordt toch anders beoordeeld dan nooit uit huis zijn geweest.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 4 mei 2020 om 09:06
Geen enkele
Voorgaande Verkeringen wel, deze niet. En deze was ook de eerste man waarvan ik dacht: dat zou ook een leuke vader voor mijn kinderen zijn (terwijl ik niet eens een kinderwens had)
maandag 4 mei 2020 om 09:18
Tja... dat is best een lastige vraag. Want zijn die vlaggen er echt niet of zie ik ze gewoon niet...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 4 mei 2020 om 11:01
Vaak ontdek je achteraf dat iets een rode vlag was. Ik heb in mijn huwelijk de nodige vlaggen gemist of genegeerd, of gewoon onderschat. Achteraf had ik al die tijd wel kunnen weten wat voor vlees ik in de kuip had. Maar ja de meeste dingen zijn voor meerdere uitleg vatbaar, zoals iemand hierboven al schrijft.
maandag 4 mei 2020 om 11:47
Nog nergens gelezen maar ik ben echt meteen klaar als iemand lelijk doet tegen iemand die in een dienstverlenend beroep (ober, buschauffeur, kassamedewerker etc.) werkt.
En een hele persoonlijke is dat ik altijd in het begin al vraag of een man kan koken en wat hij graag eet. Iemand die net zo makkelijk zeven dagen per week iets van de super in de magnetron mikt valt voor mij direct af.
Dat van nare dingen over je ex zeggen vind ik een hele ingewikkelde. Ik word er bij een ander ook altijd erg alert van. Maar de enige ex die nog een rol speelt bij mij omdat we samen kinderen hebben is echt een onwijze lul met vingers. Dus klem ik standaard mijn kaken op elkaar als er naar geïnformeerd wordt. Maar dat geeft kennelijk ook niet echt de meest gezellige groene vlaggetjes
En een hele persoonlijke is dat ik altijd in het begin al vraag of een man kan koken en wat hij graag eet. Iemand die net zo makkelijk zeven dagen per week iets van de super in de magnetron mikt valt voor mij direct af.
Dat van nare dingen over je ex zeggen vind ik een hele ingewikkelde. Ik word er bij een ander ook altijd erg alert van. Maar de enige ex die nog een rol speelt bij mij omdat we samen kinderen hebben is echt een onwijze lul met vingers. Dus klem ik standaard mijn kaken op elkaar als er naar geïnformeerd wordt. Maar dat geeft kennelijk ook niet echt de meest gezellige groene vlaggetjes
maandag 4 mei 2020 om 11:54
Nou idd.. een rijtje kan opzich wel. Miss ligt het er dan aan wat voor een rode vlag??
Geen enkele.. oké.
maandag 4 mei 2020 om 12:05
Ja, dat heb ik ook hoor. En hoe beter je iemand leert kennen, hoe meer gekke, irritante, stomme trekjes je ontdekt. Maar als het goed is, zullen deze wegvallen tegen de leuke dingen die je ontdekt.
Ik vind het best lastig om voor te stellen dat iemand zoiets als agressief niet als rode vlag ziet. Maar het zal ook wel een kwestie zijn van wat je gewend bent...
Een rijtje zoals; slecht praten over alle borderline exen, geen contact met kinderen, kinderen bij meerdere vrouwen, slachtofferrol, heb ik meer moeite mee dan; nooit een lange relatie gehad, nog thuis wonend, erg introvert.
Met de eerste zou ik na de eerste date niet meer verder daten, met de tweede wel als de klik is.
Ik moet eerlijk zeggen in eerste instantie zag ik bij mijn vriend ook geen rode vlaggen, nou, eigenlijk nog steeds niet. Hoogstens dat je bepaalde eigenschappen minder leuk vindt, maar niet zodanig lastig dat ik de relatie ervoor zou verbreken. Dus misschien wel vlaggetjes, maar geen rode?
maandag 4 mei 2020 om 12:22
maandag 4 mei 2020 om 13:38
Hm... weet je, best een leuke vraag.
Ik denk dat mijn zakelijkheid tav relaties bij sommigen een rode vlag zullen zijn. Want als je niet bereid bent om alles te delen of als je alvast met het uit-elkaar-scenario rekening houdt, je niet 100% comitted kunt zijn aan een lange en duurzame relatie.
maandag 4 mei 2020 om 13:47
Dat vind ik geen rode vlag, dat vind ik gewoon verstandig.dianaf schreef: ↑04-05-2020 13:38Hm... weet je, best een leuke vraag.![]()
Ik denk dat mijn zakelijkheid tav relaties bij sommigen een rode vlag zullen zijn. Want als je niet bereid bent om alles te delen of als je alvast met het uit-elkaar-scenario rekening houdt, je niet 100% comitted kunt zijn aan een lange en duurzame relatie.
maandag 4 mei 2020 om 13:49
en als dat voor een man een rode vlag is, past hij dus niet bij jedianaf schreef: ↑04-05-2020 13:38Hm... weet je, best een leuke vraag.![]()
Je hebt universele rode vlaggen (geen contact meer met zijn kinderen) en je hebt rode vlaggen, die voor een andere een roze vlag zijn, juist een hele vrolijke vlag.
maandag 4 mei 2020 om 13:49
Maar genoeg mensen in mijn omgeving die het raar vinden.
Maar dat is natuurlijk altijd met een rode vlag.