Jacuzzi - is dat wat?

06-05-2020 18:05 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg de aanschaf van een jacuzzi. Zijn er hier mensen met ervaringen? Is het wat, waar moet ik op letten? Tips/aanraders/afraders?
Alle input is welkom!
binnen of buiten? houd rekening met hoog stroomverbruik, en mocht je hem ergens op willen plaatsen, het gewicht.
Don't cry, buy a bag and move on.
Ze zijn best groot, vaak hem je een kraan nodig omdat ding in je tuin te plaatsen. En goed opletten wat de stroomkosten zijn. Of je moet een hout gestookte kopen, maar dan is het meer een warme tobbe buiten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hij komt dan buiten, plek genoeg, dat is geen probleem. Max. 5 personen, in de praktijk 2 personen. Heeft iemand hier zo’n ding? Is het wat? Maak je er gebruik van?
Het lijkt me heerlijk, maar vraag me af of het de moeite waard is. Ook qua onderhoud. Is dat ingewikkeld? Alle tips welkom, positief maar ook negatief.
Geen ervaring.

Wat ik altijd van een Jacuzzi vind is dat het zo'n enorme herrie maakt.

Leuk om een keer met je partner/vrienden in te zitten.
Maar niet regelmatig om te relaxen ofzo.
Heel leuk, als je iemand zo gek krijgt om dat ding schoon te houden. Of als je zeker weet dat je iedere week er twee keer in gaat liggen weken. Anders niet doen is mijn advies (of zo’n opblaasbaar geval dat je hooguit vier weken laat opstaan). Het kost veel energie, maakt kabaal en is een pokkenwerk qua onderhoud. Hier is ‘ie de deur uit.
Ik heb een opblaasbare van intex... heerlijk... makkelijk in onderhoud, zo op te zetten en af te breken en kost niet de wereld.
Een "echte" hebben we ook gehad... maar de kosten wegen niet op tegen het plezier cq gebruik...
Ik zie het helemaal voor mij; gezellig met het hele gezin in de jacuzzi en de buren mogen mee genieten of kijkt van boven naar beneden in de tuin. :proud:
Ik weet het je hebt vast een grote tuin zonder buren. :proud:
Ik heb er zelfs twee (badkamer en bij het zwembad).

Mijn tip is om in ieder geval kwaliteit te kopen. En bij inbouw te zorgen dat het zodanig kan dat de monteur erbij kan, want na verloop van tijd moet er eens wat vervangen worden en dat is duur genoeg zonder dat er gehakt moet worden in de tegels.

En schoonmaken! Beste is geïntegreerd schoonmaaksysteem, waar je schoonmaakmiddel in kwijt kan zodat het simpel genoeg is dat je het ook echt 6 keer per jaar gaat doen.

Verder heerlijk hoor. Lekker samen erin, bubbels en aardbeien erbij. Doen.
We kunnen in ieder geval prive zitten zonder dat buren mee kunnen genieten. Maakt zo’n ding altijd herrie of alleen als hij aanstaat?
Het moet een vrijstaand ding zijn, geen inbouw.
Felidaes schreef:
06-05-2020 18:32
Geen ervaring.

Wat ik altijd van een Jacuzzi vind is dat het zo'n enorme herrie maakt.

Leuk om een keer met je partner/vrienden in te zitten.
Maar niet regelmatig om te relaxen ofzo.
Precies hierom hebben wij gekozen voor een hottub. Leuk als jij het gezellig hebt in zo'n ding maar je buren zitten in de herrie.
https://www.bubbelsenjets.nl/blog/onder ... cuzzi-tips

En zo zijn er nog 1000 pagina’s
Ik vond het niets en we hebben 'm na 5 jaar eruit gegooid en een klein ligbad gekocht (badkamer).

Heerlijk! Niet meer ontzettend lang wachten totdat het ding volgelopen was, niet kopje onder gaan omdat je voeten geen wand raken omdat het ding te groot is, geen gebrom meer, niet meer zo'n groot geval schoonmaken... :biggrin:
Life is short. Eat dessert first.
Wij hebben een tijd een jacuzzi gehad in de achtertuin (buiten t zicht van buren).

Het is heeeeerlijk, vooral de eerste periode, daarna is het "gewoon"
Wil je de (stroom)kosten eruit halen, dan "moet" je echt minimaal 1x per week gaan "bubbelen"... dat redden wij niet, naast dat t veel schoonmaakwerk is.

Voor al dat geld/werk gaan we voortaan gewoon n paar keer per jaar naar de sauna (als dat ooit nog kan ivm corona)
Wij hebben hem in de badkamer staan.
Alleen.......al 12 jaar niet meer gebruikt.
Duurt lang voor hij vol is , pokke herrie,toen de kinderen klein waren,was het wel leuk, je zette ze een uurtje in bad, en hadde grote lol.
Wij niet want alles was drijf nat ha ha.
Zou hem nooit meer kopen.
Wij hebben er eentje in de badkamer.
Ziet er fantastisch uit, maar we gebruiken het ding zelden. Het duurt eeuwen voor het bad vol is, koelt ook snel terug af en het maakt een tering herrie.
Je kan ook geen zeep of shampoo gebruiken als je gaat bubbelen want dan zit je al gauw in een enorme berg schuim.
Er zitten leeslampjes op, maar lezen is relaxter in de zetel.

Ik zou investeren in een sauna abonnement ;)
Of zelf een sauna nemen.
Geweldig... dat is aan te bevelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven