Rimpels in vloerkleed.
vrijdag 8 mei 2020 om 17:41
Hallo allemaal,
Zit met een dingetje.
Heb vorig jaar een nieuw vloerkleed gekocht en met verloop van tijd zijn de franjes losgegaan, dus ik heb contact opgenomen met de verkoper en heb een nieuw kleed gekregen, maar dat is niet helemaal naar wens en voordat ik contact opneem met de verkoper wil ik het jullie voorleggen.
Deze rimpels: Weten jullie hoe ik die weg krijg?
Zit met een dingetje.
Heb vorig jaar een nieuw vloerkleed gekocht en met verloop van tijd zijn de franjes losgegaan, dus ik heb contact opgenomen met de verkoper en heb een nieuw kleed gekregen, maar dat is niet helemaal naar wens en voordat ik contact opneem met de verkoper wil ik het jullie voorleggen.
Deze rimpels: Weten jullie hoe ik die weg krijg?
vrijdag 8 mei 2020 om 18:23
Met die vorige had ik daar geen last van en die heeft ruim een jaar gelegen, dus alle seizoenen.Stellafietst schreef: ↑08-05-2020 18:19Ik weet niet zeker of het voor zijde ook op gaat, maar mijn schoonmoeder had een handgeknoopt Iraans tapijt, dat rimpelde ook af en toe. Het had te maken met luchtvochtigheid meen ik. Misschien is dat bij jou ook zo?
vrijdag 8 mei 2020 om 18:25
Ik denk dat het aan de inslag ligt; met weven heb je een ketting en een inslag, als een van die twee krimpt of juist uitzet, dan kun je dit soort problemen krijgen. Garen is gesponnen. Het ene garen kan makkelijker krimpen of uitzetten dan het andere. Dat kun je zelf niet oplossen, gezien de mate waarbij het bij jou voorkomt denk ik dat je wederom om een ander kleed moet vragen. Waarschijnlijk is het kleed verkeerd opgeslagen geweest en/of er is naast een natuurlijk product een niet natuurlijk product gebruikt.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
vrijdag 8 mei 2020 om 18:26
vrijdag 8 mei 2020 om 18:28
Daar zal ik eens over bellen en deze post voorlezen, kijken wat ze daarvan vinden en er misschien een oplossing voor hebben.SweetFirefly schreef: ↑08-05-2020 18:25Ik denk dat het aan de inslag ligt; met weven heb je een ketting en een inslag, als een van die twee krimpt of juist uitzet, dan kun je dit soort problemen krijgen. Garen is gesponnen. Het ene garen kan makkelijker krimpen of uitzetten dan het andere. Dat kun je zelf niet oplossen, gezien de mate waarbij het bij jou voorkomt denk ik dat je wederom om een ander kleed moet vragen. Waarschijnlijk is het kleed verkeerd opgeslagen geweest en/of er is naast een natuurlijk product een niet natuurlijk product gebruikt.
Dankjewel!
vrijdag 8 mei 2020 om 18:29
Nee hoor, geen negeer, maar de vraag die je stelde daarvan staat het antwoord in de OP.Ab_Normaal schreef: ↑08-05-2020 18:26Dat ook.
Maar volgens mij sta ik onder negeer
Dus ik ga verder wandelen
vrijdag 8 mei 2020 om 18:29
vrijdag 8 mei 2020 om 19:19
Whahah ik zag de titel en dacht wees blij dat ze niet op je hoofd zitten!
Sorry to, aan mij heb je niets.
vrijdag 8 mei 2020 om 19:30
O, en Cateautje, zit er aan de onderkant een anti-sliplaag geplakt?
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
vrijdag 8 mei 2020 om 19:35
Nee, niet zo'n schuimlaag, maar er zit wel iets antislip onder dat je niet kunt zien.SweetFirefly schreef: ↑08-05-2020 19:30O, en Cateautje, zit er aan de onderkant een anti-sliplaag geplakt?
vrijdag 8 mei 2020 om 19:37
Dat kan ook de boosdoener zijn. Zo'n doorzichtige antislaip ruitjesmat. Die worden warm gelamineerd zodat het plakt en daarna koelt het af. Dan past het soms niet meer 1op 1 met het geweven oppervlak.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 08-05-2020 19:42
0.00% gewijzigd
vrijdag 8 mei 2020 om 19:39
Nou, ik denk niet dat dat het is. Het lijkt er meer op dat de antislip is meegeweven in de onderste laag. En dan ragdun als de draad.SweetFirefly schreef: ↑08-05-2020 19:37Dat kan ook de boosdoener zijn. Zo'n doorzichtige antislaip ruitjesmat. Die worden warm gelamineerd zodat het plakt en daarna koelt het af. Dan past het soms niet meer 1op 1 met het geweven oppervlak.
vrijdag 8 mei 2020 om 21:54
Je zegt dat een antistlipmat niet werkt, maar ik had ook een kleedje met rimpels en daar ligt nu zo'n matje van ikea onder:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/stopp-filt ... -90132261/
Dat 'plakt' aan het kleed en de vloer en werkt echt geweldig. Mijn kleed ligt superstrak en beweegt geen millimeter meer.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/stopp-filt ... -90132261/
Dat 'plakt' aan het kleed en de vloer en werkt echt geweldig. Mijn kleed ligt superstrak en beweegt geen millimeter meer.