Help me met schuldgevoel
vrijdag 8 mei 2020 om 23:16
Hello people
Ik zit met een probleempje. Ik heb continu last van schuldgevoelens, ik kom er gewoon niet van af en soms is het een tijdje weg en dan komt het weer naar boven. Ik ben een loyaal persoon dus als ik dan een fout maak voel ik me hier jaren schuldig door. Ik heb een heeele lieve vriend. We hadden elkaar 1 keer ontmoet en we hadden al heel veel contact En hadden na een week onze eerste date. Maar des tijds was ik met een collega “bezig” het was alleen kloten meer niet. We hebben gezoend in de eerste week dat ik contact had met mijn vriend(3 dagen voordat ik afsprak met hem). Mijn vriend en ik zijn al een jaar samen nu. Waarschijnlijk vinden jullie mij overdreven. Maar het voelt alsof ik niet loyaal ben geweest terwijl ik hem meteen al heeel erg leuk vond! het maakt het ook moeilijk omdat ik weet dat me vriend best jaloers is en dit echt niet tof zou vinden.. en ik zelf andersom zou ik ook teleurgesteld zijn. Vind het zo stom van mezelf want we zijn een jaar verder en ik zit er nog steeds mee. Toen ik een relatie kreeg met mijn vriend js er nooit meer iets gebeurd en ik zie die jongen ook noooit meer al lang niet meer!, maar girls hebben jullie tips om van dit rot gevoel af te komen..,. heel erg bedankt alvast!! XOXO
Ik zit met een probleempje. Ik heb continu last van schuldgevoelens, ik kom er gewoon niet van af en soms is het een tijdje weg en dan komt het weer naar boven. Ik ben een loyaal persoon dus als ik dan een fout maak voel ik me hier jaren schuldig door. Ik heb een heeele lieve vriend. We hadden elkaar 1 keer ontmoet en we hadden al heel veel contact En hadden na een week onze eerste date. Maar des tijds was ik met een collega “bezig” het was alleen kloten meer niet. We hebben gezoend in de eerste week dat ik contact had met mijn vriend(3 dagen voordat ik afsprak met hem). Mijn vriend en ik zijn al een jaar samen nu. Waarschijnlijk vinden jullie mij overdreven. Maar het voelt alsof ik niet loyaal ben geweest terwijl ik hem meteen al heeel erg leuk vond! het maakt het ook moeilijk omdat ik weet dat me vriend best jaloers is en dit echt niet tof zou vinden.. en ik zelf andersom zou ik ook teleurgesteld zijn. Vind het zo stom van mezelf want we zijn een jaar verder en ik zit er nog steeds mee. Toen ik een relatie kreeg met mijn vriend js er nooit meer iets gebeurd en ik zie die jongen ook noooit meer al lang niet meer!, maar girls hebben jullie tips om van dit rot gevoel af te komen..,. heel erg bedankt alvast!! XOXO
anoniem_394142 wijzigde dit bericht op 11-05-2020 11:53
0.04% gewijzigd
vrijdag 8 mei 2020 om 23:26
Klopt, nog geen date. Maar wel al contact. Met beiden serieuze intenties..Bloemenmeisje97 schreef: ↑08-05-2020 23:24Als ik het goed begrijp heb je dus gezoend voordat je de eerste dat met je huidige vriend had?
Niks aan de hand lijkt me..
vrijdag 8 mei 2020 om 23:56
Nu weet je dat het serieuze intenties waren, tenminste daar ga je nu van uit. Toen wist je dat eigenlijk nog niet, dus maak er geen probleem van. Achteraf denk je altijd wel : ik had toen al wel het gevoel dat dit of dat zou gebeuren, maar dat is gewoon invulling achterafAppelsap98 schreef: ↑08-05-2020 23:26Klopt, nog geen date. Maar wel al contact. Met beiden serieuze intenties..
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 9 mei 2020 om 00:10
Daarover struikelen is iedere relatie opgeven.Appelsap98 schreef: ↑08-05-2020 23:26Klopt, nog geen date. Maar wel al contact. Met beiden serieuze intenties..
Niet te moeilijk, bedrog is echt iets anders
zaterdag 9 mei 2020 om 00:19
Sorry?
zaterdag 9 mei 2020 om 07:23
Als ik jouw topics zo lees dan heb ik het gevoel dat jij er heel erg moeite mee hebt om dingen niet te vertellen aan je vriend. Ben je zo opgevoed dat je geen dingen voor jezelf mag houden?
Je bent namelijk niet verplicht om dit aan je vriend te vertellen. Je hebt niets verkeerd gedaan, het is nu eenmaal gebeurt. Probeer jezelf ervoor te vergeven (al vind ik persoonlijk dat er niets is om te vergeven, want je hebt niets verkeerd gedaan!!) and move on
Je bent namelijk niet verplicht om dit aan je vriend te vertellen. Je hebt niets verkeerd gedaan, het is nu eenmaal gebeurt. Probeer jezelf ervoor te vergeven (al vind ik persoonlijk dat er niets is om te vergeven, want je hebt niets verkeerd gedaan!!) and move on
zaterdag 9 mei 2020 om 07:29
zaterdag 9 mei 2020 om 07:59
Hoewel jij hem ziet als een heilige (wat enorm kan tegenvallen als je in zijn hoofd kon kijken want in zijn beleving is hij vermoedelijk enorm trots dat hij je tenslotte toch maar mooi van anderen heeft afgekaapt), als hij expliciet of impliciet jou het gevoel geeft dat je beter had moeten zijn dan je bent, dan is het misschien maar het beste om de relatie te beëindigen. Want dat gaat later enorme vormen aannemen.
Bijvoorbeeld: "Die lieverd houdt zoveel van me, dat ik het niet kan maken om een avondje met vriendinnen uit te gaan. Want dan houd ik strikt genomen meer van de vriendinnen dan van hem. Terwijl ik 24/7 meer van hem zou moeten houden".
Of: "Ik wil even alleen zijn, anders word ik gek. Maar, eigenlijk zou ik dat niet mogen willen want ik zou altijd zijn gezelschap moeten willen. Hij houdt immers zoveel van mij".
Waar blijf jij dan?
Bijvoorbeeld: "Die lieverd houdt zoveel van me, dat ik het niet kan maken om een avondje met vriendinnen uit te gaan. Want dan houd ik strikt genomen meer van de vriendinnen dan van hem. Terwijl ik 24/7 meer van hem zou moeten houden".
Of: "Ik wil even alleen zijn, anders word ik gek. Maar, eigenlijk zou ik dat niet mogen willen want ik zou altijd zijn gezelschap moeten willen. Hij houdt immers zoveel van mij".
Waar blijf jij dan?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 9 mei 2020 om 09:13
Deze topic komt mij bekend voor. Heb jij niet eerder al een topic hierover geopend? Ik ga even loepen.
Edit: Je hebt al meerder topics hierover geopend. Waren de vorige niet genoeg? Ga aan de slag met jezelf, want dit is niet normaal.
Edit: Je hebt al meerder topics hierover geopend. Waren de vorige niet genoeg? Ga aan de slag met jezelf, want dit is niet normaal.
anoniem_64b9896d19796 wijzigde dit bericht op 09-05-2020 09:16
Reden: Extra info
Reden: Extra info
39.47% gewijzigd
zaterdag 9 mei 2020 om 09:59
Nee, ik zou dan opgelucht zijn.lolapaloeza schreef: ↑09-05-2020 09:37Oké, ik dacht eerst, val je vriend er niet mee lastig.
Maar nu zou ik zeggen, vertel het gewoon.
Stel dat hij niet teleurgesteld is, is dat dan een teleurstelling voor jou?
zaterdag 9 mei 2020 om 11:14
Dit zegt toch al genoeg, blijkbaar wil je dan toch niet zo graag.