Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Hondendag klinkt fantastisch :heart:
Honden zijn zo ontzettend leuk en lief en loyaal. Veel leuker dan de meeste mensen 8-)

Ik moet wel zeggen dat ik een hele lieve kat heb. Wellicht dan ook meteen maar een kattendag.

Het is trouwens lekker weekend (voor mij dan). Heeeeeerlijk. Ik hoorde net in de straat een kind gillen. Ik prijs mezelf dan zo gelukkig zonder. Heerlijk avondje pizza eten en film kijken. Wat een geluk.

Jullie nog plannen?
Emboldened by the flame of ambition
Hier een lang druk dagje achter de rug, ik spring dadelijk onder de douche en ik plof op de bank.

Morgen ga ik mijn zus na lange tijd weer zien :jump: En ja, we houden afstand ;)
Ik heb net even een workout gedaan. De kaart voor mijn moeder is op de bus. Verder niet heel veel plannen dit weekend, behalve druk aan scriptie werken.
Hier morgen met het mooie weer even een stukje fietsen, halverwegen ergens neerploffen voor een picknick in het gras en dan in de middag weer terug om in de tuin nog wat bij te bruinen.

Eind van de middag de BBQ aan, lekkere hapjes erbij en een glaasje rose :)

.. en dan zondag bijkomen en klaarmaken voor een nieuwe werkweek. i love this childless life!
morgen nog wat schoonmaken en dweilen, en dan luieren in de zon. Laatste warme dag dus profiteren.
Wij hebben ieder weekend kindvrij-dag, lekker uitgebreid ontbijten en eindeloos koffie drinken. Als de zon schijnt in de zomer trakteren we ons soms op Mimosa's, gewoon omdat het kan en dat in diepe rust. Ouders vinden kinderen gewoon ook niet zo leuk denk ik, ze doen in ieder geval weinig moeite om op te voeden. Mensen denken veel te makkelijk over het opvoeden van kinderen, ergens zien ze het als een drukke hobby, alle energie zit in hun werk en sociale leven en het is logischer om dat uit te besteden aan school en BSO. Jammer dat ouders met kinderen ook heel hoge eisen stellen aan hun leven en alles moet perfect zijn. Vermoeiende mensen.
Twee dagen helemaal niks hoeven. Ochtend beginnen met de krant en koffie in de zon. Dan een beetje kneuteren in de tuin, wat nieuwe plantjes planten en onkruid wieden enzo.

Misschien nog wat fietsen in de middag en een boek lezen. S avonds digitale spelletjesavond met cocktails.

Ik begin maandag weer met fulltime werken (wat héél welkom is) dus nu nog even genieten van een weekendje niks. Geen klusjes waar ik geen zin heb.

En ik denk dat ik voor ons een lekker Moederdagontbijt bestel voor zondagochtend.
Wat een heerlijke plannen! Ik had gister een drukke dag op het werk dus uiteindelijk ben ik vroeg naar bed gegaan. Vandaag maar even het huis schoonmaken en lekker genieten van een rustige dag. Ik kan enorm genieten van mijn huis met de ramen open, de rust en de vogels.

@Geronimo2: ik ervaar het ook zo dat ouders hun kinderen niet zo leuk vinden. Ik hoor vaak geklaag erover. Zodra je er echter wat van zeg dan voelen ze zich aangevallen en benoemen ze dat het toch echt HeT MoOOOIsTE iS WaT zE OoiT is OvErKoMen...heel typisch.

Veel mensen denken er inderdaad niet goed over na en vervolgens komen er allemaal van die open deuren. Ik denk altijd goh... Dat had je toch kunnen bedenken? Veel ouders zien een kind volgens mij als een moetje en een hobby of iets dergelijks. Daarnaast is het ook vermoeiend dat ze vaak en en en willen. En een mooi huis en twee auto's en die vakantie en twee kinderen en een goede baan en en en.. ik vind het altijd super onrealistisch en daarnaast logisch dat ze zo afgepeigerd zijn elke dag.

Ik wens jullie een mooie dag toe :-D
Goedemorgen,

Ik heb iemand in mijn kennissenkring waarvan ik vermoed dat ze haar jongste kind af en toe wel beu is. Ze heeft een ouder kind die nu natuurlijk steeds meer zelfstandiger wordt, maar haar jongste... Pfoe. Plus haar huwelijk is kapot gegaan (toen kind net geboren was, leuk voor dat kind joh..)
Voor oudste kind vind ik het ook sneu. Die krijgt de impact nét wat meer mee. Ik hoop dat ze er niet veel last van gaat krijgen.

Ik werk in de thuiszorg en sommige mensen vragen weleens naar mijn privéleven. Of ik al niet gesetteld ben, etc. Eh nee :P Sommige reageren dan wel verbaasd: Maar je bent toch al 28? Eh ja.. Ergens snap ik hun reactie wel, vaak hebben zij al kleinkinderen die ook allang getrouwd/zwanger zijn. En die zijn van mijn leeftijd natuurlijk.

Maar ik krijg ook vaak wel positieve reacties hoor. "Ach meid, dat komt vanzelf wel. Of niet ;) Je hebt groot gelijk, niks overhaasten.
Kwebbeltje91 schreef:
09-05-2020 08:10
Goedemorgen,

Ik heb iemand in mijn kennissenkring waarvan ik vermoed dat ze haar jongste kind af en toe wel beu is. Ze heeft een ouder kind die nu natuurlijk steeds meer zelfstandiger wordt, maar haar jongste... Pfoe. Plus haar huwelijk is kapot gegaan (toen kind net geboren was, leuk voor dat kind joh..)
Voor oudste kind vind ik het ook sneu. Die krijgt de impact nét wat meer mee. Ik hoop dat ze er niet veel last van gaat krijgen.

Ik werk in de thuiszorg en sommige mensen vragen weleens naar mijn privéleven. Of ik al niet gesetteld ben, etc. Eh nee :P Sommige reageren dan wel verbaasd: Maar je bent toch al 28? Eh ja.. Ergens snap ik hun reactie wel, vaak hebben zij al kleinkinderen die ook allang getrouwd/zwanger zijn. En die zijn van mijn leeftijd natuurlijk.

Maar ik krijg ook vaak wel positieve reacties hoor. "Ach meid, dat komt vanzelf wel. Of niet ;) Je hebt groot gelijk, niks overhaasten.
Ik heb ooit een onderzoek gelezen dat vrouwen zonder man en kinderen veel gelukkiger waren dan met, ik ben bijna 2 x keer zo oud als jij en ook al heb ik een top partner, ik snap de uitkomst van het onderzoek wel.
Vanochtend hoorde ik op het nieuws dat 10% van de ouders spijt hadden van hun kinderen. Dat had tijdschrift Linda onderzocht.
Nu ik erop google kom ik de link op Google wel tegen, maar op de site zelf is hij niet te vinden. Zou ook Linda spijt hebben van dat artikel? :biggrin:
Staat er nog hoor: https://www.linda.nl/nieuws/moederdag-e ... -moeilijk/
Toen ik het vanmorgen las, waren er nog nauwelijks reacties. Nu wel, dus ik ga ze gezellig even lezen. Ik gok dat het zielig is voor de kinderen en dat die moeders zich niet zo moeten aanstellen ;-D
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Doornroosje75 schreef:
09-05-2020 14:40
Staat er nog hoor: https://www.linda.nl/nieuws/moederdag-e ... -moeilijk/
Toen ik het vanmorgen las, waren er nog nauwelijks reacties. Nu wel, dus ik ga ze gezellig even lezen. Ik gok dat het zielig is voor de kinderen en dat die moeders zich niet zo moeten aanstellen ;-D
Waar zie jij reacties?
redbulletje schreef:
09-05-2020 14:43
Waar zie jij reacties?
Op Facebook. Zo heb ik het artikeltje teruggezocht, omdat ik het daar vanmorgen ook tegenkwam.
doornroosje75 wijzigde dit bericht op 09-05-2020 14:51
0.51% gewijzigd
dubbel
https://www.ad.nl/binnenland/een-op-de- ... ~ac09b338/

1 op de 10? ik zou me niet verbazen als het getal hoger zou zijn. het is nog een flink taboe om toe te geven dat je de grootste fout van je leven hebt gemaakt :bye:
Zeker een taboe! Een moeder die het durft toe te geven wordt doorgaans afgetakeld door andere moeders.
Als ik op je link klik, Doornroosje, dan kom ik op de algemene site. Ook met zoekwoorden zie ik het artikel niet. Onder welk tabblad staat ie?
Ik lees soms ook dat mensen kinderen willen "omdat ze zoveel door te geven hebben." Dan vraag ik me af wat er toch zo bijzonder is aan hen dat ze dat willen kopiëren. Ik wil juist voorkomen dat een kind dingen van me erft.
RickDalton schreef:
09-05-2020 14:52
https://www.ad.nl/binnenland/een-op-de- ... ~ac09b338/

1 op de 10? ik zou me niet verbazen als het getal hoger zou zijn. het is nog een flink taboe om toe te geven dat je de grootste fout van je leven hebt gemaakt :bye:

Deze kan ik wel lezen.

Daarnaast zegt de helft van de vrouwen het moederschap te hebben onderschat.

Dit geloof ik graag. En ik snap het ook. Van jongs af aan worden vrouwen bijna geprogrammeerd dat ze kinderen horen te krijgen. Want je weet niet wat je mist, het geeft je leven écht zin, en dat soort gepraat horen vrouwen voortdurend. Dus dan moet het toch leuk zijn, anders is niet ieder zo enthousiast daarover.
Als kindvrije hoor ik soms wel eerlijke verhalen. Het zou beter zijn dat de ouders eens écht eerlijk zijn, zodat jonge mensen een realistischer beeld krijgen. Dat ze voor- en nadelen durven te bespreken.
hondenmens schreef:
09-05-2020 15:23
Ik lees soms ook dat mensen kinderen willen "omdat ze zoveel door te geven hebben." Dan vraag ik me af wat er toch zo bijzonder is aan hen dat ze dat willen kopiëren. Ik wil juist voorkomen dat een kind dingen van me erft.

:mrgreen: Dit inderdaad. Het zal een bepaalde angst zijn dat hun familielijn dan uitsterft ofzo.
Niet alleen het moederschap, maar ook de lichamelijke klachten die veel vrouwen overhouden. Natuurlijk hoeft dit niet, maar laatst was er een bericht dat 1 op de 3 (!) vrouwen (gedeeltelijk) incontinent is na het krijgen van een kind. Ik vertelde dit aan een vriendin die na het krijgen van haar kind hier last van had en zij had hier nog nooit van gehoord. Ze vertelde het aan haar moeder en die zei dat zij dat inderdaad ook had na de geboorte van haar kind. Dit zou ik dus wel bespreekbaar maken als moeder.

Over dit soort dingen moet echt meer worden gepraat vind ik. Een realistisch beeld scheppen van wat het inhoudt of in kan houden en niet zo slap lopen ouwehoeren met "een bekroning van onze liefde".. ja hoor slapeloze nachten en een (vaak) seksloos leven is echt een bekroning :pukey:
Het lichamelijke lijkt me ook echt horror, ook wat vrouwen er vaak aan overhouden. Ik hoor vaak dat het meestal toch goed gaat, maar je zou maar net bij die groep horen waarbij het fout gaat. Of dat je een kind met (ernstige) beperking krijgt. Daar zou ik denk ik niet mee kunnen omgaan.
hondenmens schreef:
09-05-2020 15:23
Mijn vrouw heeft van 2 vriendinnen met kinderen al eens te horen gekregen dat ze 'er wel een beetje spijt van hebben' van 1 vriendin snap ik het wel want die hebben 3 autistische kinderen en die hebben het gigantisch zwaar. elke keer als zij hier eens is om bij ons te eten dan zie je gewoon de vermoeidheid op haar gezicht.. wij hebben er wel eens medelijden mee. triest gewoon dat je je beste jaren van je leven verprutst hebt met kinderen.. ppfff

.. en dan te denken dat ze ons ook kinderen hadden toegewenst.. whoohahahaha. nee bedankt. ik ken mijn beperkingen en nee daar wil ik absoluut geen kopie of 50% van terugzien. :bye:
Skadí schreef:
09-05-2020 15:51
Niet alleen het moederschap, maar ook de lichamelijke klachten die veel vrouwen overhouden. Natuurlijk hoeft dit niet, maar laatst was er een bericht dat 1 op de 3 (!) vrouwen (gedeeltelijk) incontinent is na het krijgen van een kind. Ik vertelde dit aan een vriendin die na het krijgen van haar kind hier last van had en zij had hier nog nooit van gehoord. Ze vertelde het aan haar moeder en die zei dat zij dat inderdaad ook had na de geboorte van haar kind. Dit zou ik dus wel bespreekbaar maken als moeder.

Over dit soort dingen moet echt meer worden gepraat vind ik. Een realistisch beeld scheppen van wat het inhoudt of in kan houden en niet zo slap lopen ouwehoeren met "een bekroning van onze liefde".. ja hoor slapeloze nachten en een (vaak) seksloos leven is echt een bekroning :pukey:
Moeders die graag oma willen worden zullen het allemaal wel héél rooskleurig uitleggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven