Ojeej, het zal toch niet?

09-05-2020 22:49 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van me afschrijven.

Stond vanmorgen op met pijnlijke borsten. En toen dacht ik ineens het zal toch niet...

Dit herken ik alleen maar van de 5 keer dat ik zwanger was (aantal miskramen dus niet ook zoveel kinderen). We waren er helemaal over uit dat we geen kinderen meer willen dus gebruiken condooms. Kan niet zeggen dat er iets mis is gegaan daarmee afgelopen weken.

Ik weet eigenlijk niet wanneer ik ongesteld had moeten worden, dat hou ik niet zo precies bij. Ergens begin van de maand.

Warrig verhaal dit en ik snap ook wel dat ik een test moet doen om het te weten maar dat wordt op z’n vroegst dinsdag dat dat kan.

Jeetje en ondertussen denk ik de hele avond al “wat nou als” en “dit kan toch niet” en...

Wat ik wil met dit topic weet ik overigens ook niet al lucht het wel op om het alvast tegen “iemand” te zeggen zo.
Succes vandaag ! Met dr test en het vertellen aan de mogelijke vader
moonlight schreef:
10-05-2020 00:31
Een spiraal zorgt toch voor zwaardere menstruaties als het geen hormonen bevat. Spiraaltje inbrengen kan ook pijn geven en sommige vallen flauw.

Vind het sowieso oneerlijk dat de verantwoordelijkheid altijd bij de vrouw ligt.
De plaatsingspijn valt voor de meeste vrouwen die gebaard hebben (muv geplande keizersnede) wel mee. En uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ikzelf die menstruatie prima te doen vond.
In deze tijden nog niet weten hoe onbetrouwbaar condooms zijn als anticonceptie klinkt me enorm naïef in de oren voor een volwassen vrouw.
Hangmat schreef:
10-05-2020 07:35
In deze tijden nog niet weten hoe onbetrouwbaar condooms zijn als anticonceptie klinkt me enorm naïef in de oren voor een volwassen vrouw.

Condooms zijn prima betrouwbaar bij goed gebruik. Goed gebruik gaat nog wel eens mis. Dat ligt niet aan het condoom maar aan de gebruiker.
Als je pijnlijke borsten door zwangerschap komen zou een test zeker wel positief kunnen zijn hoor! Zou gewoon een test doen, dan heb je alvast meer informatie. Succes!
Is een spiraaltje betrouwbaarder dan condooms? Wel makkelijker dat snap ik.

Toch maar eens uitzoeken welke er zijn en welke ik wil dan.

Maar eerst dit afwachten. Man is op de hoogte maar die is lekker nuchter en heeft zoiets van wacht maar ff af.
Wortelsap91 schreef:
10-05-2020 08:00
Is een spiraaltje betrouwbaarder dan condooms? Wel makkelijker dat snap ik.

Toch maar eens uitzoeken welke er zijn en welke ik wil dan.

Maar eerst dit afwachten. Man is op de hoogte maar die is lekker nuchter en heeft zoiets van wacht maar ff af.
Op deze site vind je veel goede info. Als je klikt op een soort AC en naar betrouwbaarheid gaat, geven ze percentages.

https://www.allesoverseks.be/anticonceptie

Barrière middelen zoals condooms en pessaria, geven de grootste kans op zwangerschap.
Andersom schreef:
10-05-2020 07:54
Condooms zijn prima betrouwbaar bij goed gebruik. Goed gebruik gaat nog wel eens mis. Dat ligt niet aan het condoom maar aan de gebruiker.
Precies dit. Dat beschrijft de website die ik hierboven heb gepost ook heel goed. Die baseert zich op studies die keken naar typical use, niet perfect use.

Dat maakt de spiralen en implantaten ook zoveel betrouwbaarder. Je kunt ze niet verkeerd gebruiken.
Wortelsap91 schreef:
10-05-2020 00:23
Al denk ik ergens ook gewoon ff rustig afwachten kan best dat ik nog niet overtijd ben en een test dus nog niet eens werkt.
De 13e is morgen alweer 4 weken terug. Ik weet niet hoe lang je cyclus is.
Voor de zekerheid kan je ook een early halen.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
10-05-2020 07:17
Of een knoopje erin bij hem, dat kan natuurlijk ook
Die tip was genderneutraal bedoeld ;-D

Bij mannen lijken ze ook makkelijk jonger dat knipje te willen zetten dan bij de vrouw. Dan ben je van het gedoe met condooms af en hoef je ook geen hormonen meer. De vrouw moet onderhand al in de overgang zijn voor ze toestemming tot sterilisatie krijgt in Nederland lijkt 't wel.
redbulletje schreef:
10-05-2020 09:33
Die tip was genderneutraal bedoeld ;-D

Bij mannen lijken ze ook makkelijk jonger dat knipje te willen zetten dan bij de vrouw. Dan ben je van het gedoe met condooms af en hoef je ook geen hormonen meer. De vrouw moet onderhand al in de overgang zijn voor ze toestemming tot sterilisatie krijgt in Nederland lijkt 't wel.
Veel vrouwen veranderen op latere leeftijd toch van gedachte, dus ik snap wel dat artsen er zorgvuldig mee omgaan. De meesten van mijn vriendinnen waren er van overtuigd dat ze nooit kinderen wilden. We hebben daar veel gesprekken over gevoerd en ze waren erg stellig.

Nu zijn we allemaal in de leeftijdscategorie 35-40 en iedereen heeft inmiddels toch kinderen gekregen. Een vriendin wil het inmiddels wel, maar heeft op dit moment geen stabiele relatie, dus daardoor kan het niet. Een ander heeft net een ingrijpende operatie gehad, waardoor ze het nog moet uitstellen, maar het liefst was ze gisteren begonnen.

Ik snap die artsen dus erg goed. Ik zou zelf ook niet zomaar een jong persoon willen steriliseren. Je weet nooit hoe het leven loopt. Wat ik nu denk en vind is alweer heel anders dan 10 jaar geleden en 10 jaar later heb ik vast overtuigingen die ik nu niet heb. Ik zou het dus echt pas doen wanneer iemand een jaar of 42 is en alleen op jongere leeftijd wanneer al sprake is van een compleet gezin.
Wortelsap91 schreef:
09-05-2020 23:45
Maar condooms zou toch voldoende moeten zijn?

Ben aan de pil geweest maar daar werd ik down van. Toen wilde ik een spiraaltje maar zie ik op een of andere manier tegenop.
Steriliseren zagen we ivm onze leeftijd nog niet zitten. Is wel heel erg definitief. Ook als je leven om wat voor reden dan ook anders zou lopen.
Nee. Eigenlijk is geen enkele anticonceptiemiddel helemaal 100% veilig. Onthouding wel. En pil en condoom of condoom en spiraal samen is percentage nog veel kleiner.

Maar alleen condooms is altijd een klein risico. En hoezo weet je dat niet?
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 10-05-2020 10:17
0.08% gewijzigd
Hangmat schreef:
10-05-2020 07:35
Condooms zijn prima betrouwbaar als je ze goed gebruikt. Ik gebruik al 8 jaar condooms en de enige keer dat ik zwanger werd, is toen ik dat wilde en we dus ze dus bewust niet gebruikten.

Succes met de test TO! Ga je die vandaag doen?
Kokoro schreef:
10-05-2020 08:13
Precies dit. Dat beschrijft de website die ik hierboven heb gepost ook heel goed. Die baseert zich op studies die keken naar typical use, niet perfect use.

Dat maakt de spiralen en implantaten ook zoveel betrouwbaarder. Je kunt ze niet verkeerd gebruiken.
En terecht.
Kokoro schreef:
10-05-2020 07:29
De plaatsingspijn valt voor de meeste vrouwen die gebaard hebben (muv geplande keizersnede) wel mee. En uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ikzelf die menstruatie prima te doen vond.
Zat vrouwen hebben nog niet gebaart als ze aan de anticonceptie willen juist om dat baren te voorkomen. ;-)
Luci_Morgenster schreef:
10-05-2020 10:21
Zat vrouwen hebben nog niet gebaart als ze aan de anticonceptie willen juist om dat baren te voorkomen. ;-)
Uhm ja, dat begrijp ik. Iemand zei alleen dat het plaatsen van een spiraal zo pijnlijk kan zijn dat je flauw valt. En ja dat kan, maar om TO niet te ontmoedigen naar die optie te kijken, leek het me handig te noemen dat dat meestal alleen het geval is bij vrouwen die nog nooit ontsloten zijn :). En TO is al moeder.

Zelf heb ik, kinderloos, 2 spiralen gehad. De eerste was hels en de 2e goed te doen. Verder heb ergens rond de 100 spiralen geplaatst, dus kan redelijk wat zeggen over het verschil in ervaringen.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 10-05-2020 10:30
13.86% gewijzigd
Niks is 100% betrouwbaar. Wanneer gaan we ermee stoppen het vrouwen kwalijk te nemen als ze ongepland zwanger raken? Of met argwaan bekijken?

Sommige vrouwen zijn ontzettend vruchtbaar en hebben dus een veel hoger risico om ongepland zwanger te raken, door voorbehoedsmiddelen heen. Uit onderzoek blijkt nu ook dat bij sommige vrouwen, bepaalde vormen van anti-conceptie minder goed, of helemaal niet werken. Er worden vrouwen zwanger, terwijl ze gesteriliseerd zijn, of hun man gesteriliseerd is. Er worden vrouwen zwanger, terwijl ze een spiraal hebben. Er worden vrouwen zwanger, terwijl ze de pil trouw slikken. Maar altijd wordt het afgeschoven op de vrouw zelf, die zal wel nalatig zijn geweest, of het stiekem toch hebben gewild.

Sterkte TO, ik hoop dat het meevalt. Ik zou je menstruatie trouwens wel gaan bijhouden. Is erg handig om een beetje te weten hoe je cyclus verloopt.
TanteOlivia schreef:
10-05-2020 10:10
Veel vrouwen veranderen op latere leeftijd toch van gedachte, dus ik snap wel dat artsen er zorgvuldig mee omgaan. De meesten van mijn vriendinnen waren er van overtuigd dat ze nooit kinderen wilden. We hebben daar veel gesprekken over gevoerd en ze waren erg stellig.

Nu zijn we allemaal in de leeftijdscategorie 35-40 en iedereen heeft inmiddels toch kinderen gekregen. Een vriendin wil het inmiddels wel, maar heeft op dit moment geen stabiele relatie, dus daardoor kan het niet. Een ander heeft net een ingrijpende operatie gehad, waardoor ze het nog moet uitstellen, maar het liefst was ze gisteren begonnen.

Ik snap die artsen dus erg goed. Ik zou zelf ook niet zomaar een jong persoon willen steriliseren. Je weet nooit hoe het leven loopt. Wat ik nu denk en vind is alweer heel anders dan 10 jaar geleden en 10 jaar later heb ik vast overtuigingen die ik nu niet heb. Ik zou het dus echt pas doen wanneer iemand een jaar of 42 is en alleen op jongere leeftijd wanneer al sprake is van een compleet gezin.
Ik ben inmiddels 51 en krijg er elk jaar nieuwe redenen bij om extra blij te zijn bewust kindvrij te zijn gebleven. ;-D
redbulletje schreef:
10-05-2020 10:34
Ik ben inmiddels 51 en krijg er elk jaar nieuwe redenen bij om extra blij te zijn bewust kindvrij te zijn gebleven. ;-D
Het zou ook genant worden als jij hier ineens ok het zwangerschapstopic zou posten he, nadat je de helft van viva overtuigde kinderloos te blijven :-D
Goh grappig redbulletje in mijn hoofd was jij altijd iemand van halverwege of eind 30.

Na nuchterheid van man heb ik ook besloten dat ik tot dinsdag afwacht. Dan zijn kids weer naar school en kan ik zonder gedoe even naar de Kruidvat. En heb ik nog mooi 2 dagen om te hopen dat ik gewoon ongesteld word.

Ja menstruatie bijhouden... eigenlijk kan ik altijd makkelijk terug beredeneren wanneer ik ongesteld was aan de hand van activiteiten. Nu door Corona niet. Maar een kruisje in m’n agenda is natuurlijk net zo makkelijk. Een app vind ik wat overbodig aangezien het me eigenlijk weinig boeit.

Ja snap wel dat geen enkele anticonceptie 100% betrouwbaar is, maar we hebben eigenlijk nooit dubbelsafe gedaan. Ook niet de 8 jaar voor de kinderen. Moet ook zeggen dat het bij de eerste lang duurde voordat ik zwanger was. En bij de andere 2 en de Mk’s ook allemaal niet in 1 keer.
Geen enkele anticonceptie is 100% betrouwbaar. Waarom is je man niet gesteraliseerd als jullie geen kinderen meer willen? Is zo gedaan.
Mosterd
En? Heb je al getest?
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Nee morgen naar de winkel en testen.
Ik kwam even kijken of je het al weet maar je gaat vandaag testen. Succes, ik hoop dat er uit komt wat je wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven