Spijt van het derde kind?
dinsdag 12 mei 2020 om 22:11
Goedenavond,
Wij zitten al weken, eigenlijk maanden te twijfelen: wel of niet een derde kind?
Als we ons gevoel zouden volgen willen we einde dit jaar proberen om voor een derde kindje te gaan. Maar waar ik over blijf twijfelen is of we achteraf geen spijt krijgen. En de grootste reden hiervoor is omdat ik meerdere personen ken die spijt hebben van hun derde. Tuurlijk willen ze deze nu nooit meer kwijt, maar als ze het over konden doen was hij er niet geweest. Hij voornaamste daarvoor is vanwege hun liefde voor reizen / vakantie.
Nu vind ik dit al heel eerlijk dat je dit zo zegt in real life. Dus ik ben wel echt benieuwd naar mensen hier die een derde kind hebben gekregen. Is dit echt een verrijking of hebben jullie toch spijt en waarom dan?
Ik had eerlijk gezegd liever gehad dat ik me compleet voelde en dat het klaar was. Maar al sinds de geboorte van onze jongste een aantal jaar geleden heb ik altijd het idee gehad van het is nog niet afgesloten. Qua gevoel zou ik dan ook liever gisteren nog zwanger zijn, maar toch blijf ik twijfelen
.
Uilhaarband
Wij zitten al weken, eigenlijk maanden te twijfelen: wel of niet een derde kind?
Als we ons gevoel zouden volgen willen we einde dit jaar proberen om voor een derde kindje te gaan. Maar waar ik over blijf twijfelen is of we achteraf geen spijt krijgen. En de grootste reden hiervoor is omdat ik meerdere personen ken die spijt hebben van hun derde. Tuurlijk willen ze deze nu nooit meer kwijt, maar als ze het over konden doen was hij er niet geweest. Hij voornaamste daarvoor is vanwege hun liefde voor reizen / vakantie.
Nu vind ik dit al heel eerlijk dat je dit zo zegt in real life. Dus ik ben wel echt benieuwd naar mensen hier die een derde kind hebben gekregen. Is dit echt een verrijking of hebben jullie toch spijt en waarom dan?
Ik had eerlijk gezegd liever gehad dat ik me compleet voelde en dat het klaar was. Maar al sinds de geboorte van onze jongste een aantal jaar geleden heb ik altijd het idee gehad van het is nog niet afgesloten. Qua gevoel zou ik dan ook liever gisteren nog zwanger zijn, maar toch blijf ik twijfelen
Uilhaarband

dinsdag 12 mei 2020 om 22:31
dat kunnen 1 en/of 2 ook nog krijgen.redbulletje schreef: ↑12-05-2020 22:30En wat als de 3e wat mankeert? Nu heb je twee gezonde waar je een gezin als uit de boekjes mee kunt beginnen. Maar dan krijg je er eentje met 'n psychisch of gezondheidsprobleem bij die dat hele gezinsleventje wat je voor ogen had kunnen doen instorten.
dinsdag 12 mei 2020 om 22:32
Jup en deze dus...redbulletje schreef: ↑12-05-2020 22:30En wat als de 3e wat mankeert? Nu heb je twee gezonde waar je een gezin als uit de boekjes mee kunt beginnen. Maar dan krijg je er eentje met 'n psychisch of gezondheidsprobleem bij die dat hele gezinsleventje wat je voor ogen had kunnen doen instorten.

dinsdag 12 mei 2020 om 22:33
Je kinderen zullen soms misschien wel meer rekening met elkaar moeten houden dan in de situatie nu. Ik heb geen idee hoe mijn ouders dat deden eigenlijk. Mijn vader ging ieder weekend wel met mij mee naar mijn wedstrijden, zus had op andere dagen sport en broer is nooit sportief geweest dus die was lekker makkelijk... je kunt niet op 3 plekken tegelijk zijn. Opsplitsen met man en als de jongste gaat sporten is de oudste misschien wat zelfstandiger om meer alleen te kunnen? Volgens mij werd er bij ons ook altijd wel het een en ander met ouders van vrienden en vriendinnetjes afgesproken qua halen/brengen.uilhaarband schreef: ↑12-05-2020 22:28Dat hoop en denk ik dus ook te ervaren als jou moeder. We willen gewoon graag nog een kind. Lijkt me heerlijk nog een keer zwanger nog een keer bevallen nog een keer alles mee te mogen maken. 4 wil ik sowieso niet. Of het moet een tweeling worden.
Ben gewoon ook meer bang voor stel dat het niet gezond is? Stel dat er iets gebeurd met de bevalling. Heb 2 zulke mooie bevallingen gehad moet een keer mis gaan of zo? Dat idee. En dat ik dan denk hadden we het maar bij 2 gehouden maargoed niemand kan me deze garantie geven.
De praktische dingen Dat lossen we wel op. Maar het rijden naar gymnastiek en zwemles e.d. Lijkt me dan ook nog wel een dingetje.
dinsdag 12 mei 2020 om 22:34
juist een van mijn redenen om drie kinderen te krijgen. ze leren dat tijd, aandacht, geld ed verdeeld moet worden en daar krijgen ze niks van. Sterker nog, ik denk juist dat dat goed is voor ze. Ze leren er nl andere dingen door. Zelfredzaamheid en zelfstandigheid bijv.redbulletje schreef: ↑12-05-2020 22:28En dan nog de sportclubjes/wedstrijden. Wat als ze alledrie andere sporten/hobby's hebben? Dan kun je niet de ene ouder mee naar voetbal en de andere mee naar de manege als koter 3 gaat turnen.
dinsdag 12 mei 2020 om 22:34
Ja klopt. Als jullie allemaal ja zeggen gooi ik morgen mijn pil weg.Ab_Normaal schreef: ↑12-05-2020 22:31Ga je nu echt je beslissing voor wel of niet een 3e mede af laten hangen van de meningen op een forum??
Misschien was kinderen dan überhaupt een slecht idee..

dinsdag 12 mei 2020 om 22:35
Tja, dan reageer je zo. Ook prima. Ik vraag me oprecht af wat je met zo een topic wil bereiken als het om zo iets gaat..uilhaarband schreef: ↑12-05-2020 22:34Ja klopt. Als jullie allemaal ja zeggen gooi ik morgen mijn pil weg.![]()
Maar goed, succes verder
dinsdag 12 mei 2020 om 22:36
Ja ik denk dat het zich vanzelf ook wel oplost. Uiteindelijk kunnen ze ook Zelf fietsen en mijn ouders gingen vroeger ook niet altijd mee en heb dat nooit gemist.SofieJ1986 schreef: ↑12-05-2020 22:33Je kinderen zullen soms misschien wel meer rekening met elkaar moeten houden dan in de situatie nu. Ik heb geen idee hoe mijn ouders dat deden eigenlijk. Mijn vader ging ieder weekend wel met mij mee naar mijn wedstrijden, zus had op andere dagen sport en broer is nooit sportief geweest dus die was lekker makkelijk... je kunt niet op 3 plekken tegelijk zijn. Opsplitsen met man en als de jongste gaat sporten is de oudste misschien wat zelfstandiger om meer alleen te kunnen? Volgens mij werd er bij ons ook altijd wel het een en ander met ouders van vrienden en vriendinnetjes afgesproken qua halen/brengen.
dinsdag 12 mei 2020 om 22:38
Dat denk ik ook. En dat vind ik heel belangrijk, dus voor mij speelde dat mee. Maar anderen hechten weer meer belang aan 1 op 1 aandacht, altijd een ouder mee naar elke sportactiviteit etc.Jonesboro schreef: ↑12-05-2020 22:34juist een van mijn redenen om drie kinderen te krijgen. ze leren dat tijd, aandacht, geld ed verdeeld moet worden en daar krijgen ze niks van. Sterker nog, ik denk juist dat dat goed is voor ze. Ze leren er nl andere dingen door. Zelfredzaamheid en zelfstandigheid bijv.
dinsdag 12 mei 2020 om 22:39
Bij een vriendin is de balans in het gezin, het nieuwe evenwicht dat gevonden moet worden als er een kindje wordt geboren, nooit meer terug gekomen na de derde. Het werd een scheiding omdat zij en man door de tropenjaren en het constante zorgen uit elkaar groeiden.
Zoals ze zeggen; ze had de derde nooit meer kunnen missen, maar het was achteraf beter geweest van niet
Zoals ze zeggen; ze had de derde nooit meer kunnen missen, maar het was achteraf beter geweest van niet

dinsdag 12 mei 2020 om 22:42
Hier bij de sport van de oudste zijn nooit altijd alle ouders aanwezig. Trainen is sowieso brengen en halen. Wedstrijden carpoolen op schema. Zelfs bij thuiswedstrijden zijn er altijd ouders die moeten werken, geen oppas hebben, bij de sport van anderen moeten zijn... niks mis mee. Je kan het ook mooi afwisselen.
Daarnaast zijn er vele sporten zonder wekelijkse wedstrijden. Dansen, turnen, zwemmen, judo enz enz. Dus het zal niet altijd zo zijn dat je je moet opsplitsen. Mijn zoon weigert alle sporten. Prima. Ik weet waarom, dus dat mag hij ook. En als de jongste na zwemles op een andere sport zal gaan is de oudste oud genoeg om zelf naar sport te gaan.
Je kunt denken in problemen of in oplossingen.
Daarnaast zijn er vele sporten zonder wekelijkse wedstrijden. Dansen, turnen, zwemmen, judo enz enz. Dus het zal niet altijd zo zijn dat je je moet opsplitsen. Mijn zoon weigert alle sporten. Prima. Ik weet waarom, dus dat mag hij ook. En als de jongste na zwemles op een andere sport zal gaan is de oudste oud genoeg om zelf naar sport te gaan.
Je kunt denken in problemen of in oplossingen.

dinsdag 12 mei 2020 om 22:43
-Rosings- schreef: ↑12-05-2020 22:39Bij een vriendin is de balans in het gezin, het nieuwe evenwicht dat gevonden moet worden als er een kindje wordt geboren, nooit meer terug gekomen na de derde. Het werd een scheiding omdat zij en man door de tropenjaren en het constante zorgen uit elkaar groeiden.
Misschien had hun huwelijk het sowieso niet gered. Dat uit elkaar groeien door een kind en daarom scheiden vind ik echt flauwekul. Dan had er al iets niet goed gezeten en heeft de komst van dat kind de boel wat versneld.
dinsdag 12 mei 2020 om 22:46
Ligt heel erg aan de leeftijd tussen de kinderen. En hoeveel tijd je hebt/flexivel je zelf bent. En anders word je het wel. lol. Beste bij een gezin maar zeker bij 3 of meer is meebewegen. Als jij stipt 17.30 wil eten het het hele gezin aan tafel, tja...dat wordt lastig. Dan moeten ze maar niet op clubjes. Zeker als ze wat ouder zijn. Of als je wil dat baby nr 3 altijd in zn bedje slaapt. Tja, dan maak je het jezelf wel erg lastig.uilhaarband schreef: ↑12-05-2020 22:31Ja dit dus. Eigenlijk het enigste praktische wat me afschrikt.![]()
dinsdag 12 mei 2020 om 22:49
Ehm, lastig met vakantie? Wat een luxe gedachte.
Waar ik aan denk is dit: we zijn al met zoveel. De bevolking groeit maar door. Al die baby's willen later een baan, een huis, vakanties, consumeren, water en energie gebruiken, voortplanten …
Met twee kinderen houd je de bevolking keurig in stand. Met drie werk je mee aan de totstandkoming van uitputting van de aarde en de ontwikkeling van virussen. Dat doe je ook je kinderen aan, hè. Dat is de wereld die jij hen nalaat.
Waar ik aan denk is dit: we zijn al met zoveel. De bevolking groeit maar door. Al die baby's willen later een baan, een huis, vakanties, consumeren, water en energie gebruiken, voortplanten …
Met twee kinderen houd je de bevolking keurig in stand. Met drie werk je mee aan de totstandkoming van uitputting van de aarde en de ontwikkeling van virussen. Dat doe je ook je kinderen aan, hè. Dat is de wereld die jij hen nalaat.
dinsdag 12 mei 2020 om 22:53
+1kittykitty schreef: ↑12-05-2020 22:49Ehm, lastig met vakantie? Wat een luxe gedachte.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
dinsdag 12 mei 2020 om 22:53
De vraag is of we de bevolking in stand moeten houden. MIsschien moeten we wel minderen. Of vermeerderen voor onze eigen pensioenen. Misschien is haar nummer 3 wel die geweldige viroloog die Covid-49 gaat verslaan.kittykitty schreef: ↑12-05-2020 22:49Ehm, lastig met vakantie? Wat een luxe gedachte.
dinsdag 12 mei 2020 om 22:54
Ik snap wel wat je vrienden zeggen hoor. Hier is de tweede op komst en die past er zo bij in ons huis, onze auto, de vakantiehuisjes die we boeken, etc. Die schuift er zo tussen.
Mocht er hier een derde komen dan betekent dat voor ons op zoek naar een huis met 5 slaapkamers, dat zijn de meeste niet, andere auto en idd andere soort (duurdere) huisjes boeken op vakantie. Als we verre reizen willen maken betekent dat geen (als je goed zoekt) €2000 aan vliegtickets, maar minstens €2500. Die derde komt er nog eens bovenop aan reisvaccinaties en accomodaties, ook qua autohuur zit je dan aan een busje vast.
Komt bij dat ik echt véél werk en dat ook graag wil blijven doen, omdat ik mijn werk heel graag doe. Kunnen we dat nog aan met 3 kinderen? Hou ik dan nog quality time met ieder kind + man en ook wat me-time over? Of ben ik dan alleen nog maar aan het rennen?
Het zijn wel dingen die ze denk ik zich niet zozeer meer afvragen over hun eigen situatie; die is nu eenmaal zo. Maar misschien hadden ze wel achteraf gewild dat ze daarover hadden nagedacht en zeggen ze het daarom tegen jou.
Hier schuif ik de beslissing voor een derde nog lekker voor me uit. Eerst deze tweede maar eens baren en dan bedenken we wel of er ruimte is in ons leven voor een nr. 3. En mocht die er komen dan nemen we dus al die extra dingen voor lief.
Mocht er hier een derde komen dan betekent dat voor ons op zoek naar een huis met 5 slaapkamers, dat zijn de meeste niet, andere auto en idd andere soort (duurdere) huisjes boeken op vakantie. Als we verre reizen willen maken betekent dat geen (als je goed zoekt) €2000 aan vliegtickets, maar minstens €2500. Die derde komt er nog eens bovenop aan reisvaccinaties en accomodaties, ook qua autohuur zit je dan aan een busje vast.
Komt bij dat ik echt véél werk en dat ook graag wil blijven doen, omdat ik mijn werk heel graag doe. Kunnen we dat nog aan met 3 kinderen? Hou ik dan nog quality time met ieder kind + man en ook wat me-time over? Of ben ik dan alleen nog maar aan het rennen?
Het zijn wel dingen die ze denk ik zich niet zozeer meer afvragen over hun eigen situatie; die is nu eenmaal zo. Maar misschien hadden ze wel achteraf gewild dat ze daarover hadden nagedacht en zeggen ze het daarom tegen jou.
Hier schuif ik de beslissing voor een derde nog lekker voor me uit. Eerst deze tweede maar eens baren en dan bedenken we wel of er ruimte is in ons leven voor een nr. 3. En mocht die er komen dan nemen we dus al die extra dingen voor lief.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

dinsdag 12 mei 2020 om 22:54
Bij die mensen IRL, is daar het licht aan maar niemand thuis? Dat hadden ze echt niet vooraf kunnen bedenken dat een accomodatie voor vijf duurder is dan voor vier?
OT: die gezondheidsgarantie heb je bij geen enkel kind. Dat had je bij nummer twee ook niet. Ik denk dat je vooral met je man hierover op één lijn moet zitten qua wens. En net zo realistisch keuzes moet nemen als bij de beslissing om voor kind twee te gaan.

OT: die gezondheidsgarantie heb je bij geen enkel kind. Dat had je bij nummer twee ook niet. Ik denk dat je vooral met je man hierover op één lijn moet zitten qua wens. En net zo realistisch keuzes moet nemen als bij de beslissing om voor kind twee te gaan.

dinsdag 12 mei 2020 om 22:55
Er zijn nu al woningen tekort idd. Dus als je nu geen villa op 'n groot stuk grond hebt waar je ook nog wat extra woningen op kunt laten bouwen voor je kroost doe je ze vast veel stress aan als ze halverwege de 20 uit moeten vliegen.kittykitty schreef: ↑12-05-2020 22:49Ehm, lastig met vakantie? Wat een luxe gedachte.
dinsdag 12 mei 2020 om 22:55
God zo vermoeiend vind ik deze reacties.kittykitty schreef: ↑12-05-2020 22:49Ehm, lastig met vakantie? Wat een luxe gedachte.
Als jij nou geen kind neemt vanwege de uitputting van de aarde dan neem ik er 3.
Wees maar blij dat ik ze baar, die staan over 20 jaar aan jouw ziekenhuisbed om je te verzorgen, of dat is de thuishulp die jou komt helpen met wassen omdat je zelf geen kinderen hebt ter ondersteuning.
Nu zal ik wel afgeknald worden...

dinsdag 12 mei 2020 om 23:01
Met twee kinderen zit je dus de huidige overbevolking (volgens jou verantwoordelijk voor COVID-19) in stand te houden. Ik heb er maar één dus ik ben weer holier than thou. En een van de reagerende forummers is zelf zo allergisch voor het idee van kinderen dat ze zichzelf opoffert om in heel veel ‘twijfel over kind nummer....’ topics zichzelf weer bloot te stellen aan allerlei ongemakken om maar actief de bevolkingsgroei af te remmen. Dus die is weer nog holier.kittykitty schreef: ↑12-05-2020 22:49Ehm, lastig met vakantie? Wat een luxe gedachte.