Een oudere kat erbij
donderdag 14 mei 2020 om 18:25
Hallo forummers,
Vorig jaar heb ik een ontzettend lieve wat oudere kat (ongeveer 8-9 jaar) uit het asiel gehaald. Aanhankelijk, rustig en zachtaardig; ze is nog maar weinig speels maar komt wel aanrennen en miauwen wanneer ik thuis kom. Echt een snoes en knuffelkat dus. Na een poosje dacht ik er over na om eventueel een tweede oudje een goed huis te kunnen bieden; ik wilde echter toen eerst goed aan deze kat wennen (ze is ook mijn eerste kat). Ik heb toen al wel het asiel gevraagd hoe zij mijn huidige kat hebben gezien in de omgang met andere katten.
Mijn kat had, toen zij in het asiel verbleef, de pech dat zij als softie met allemaal vrij dominante katten verbleef. Ze doet andere katten geen vlieg kwaad; echter zocht ze deze katten nooit zelf op en zat ze vaak alleen op haar eigen plekje. Het asiel gaf toen aan dat een maatje voor haar niet noodzakelijk is, dat ze als kat alleen ook gelukkig is, maar dat een zachtaardige/rustige kat met een zelfde soort karakter prima zou moeten kunnen.
Nu heb ik dus op de website van hetzelfde asiel een heel aandoenlijk oudje (12+) gezien die ook wordt omschreven als een gezellige knuffelkat. Ik heb inmiddels een mailtje naar het asiel gestuurd waarin ik mijn situatie uitleg, naar mijn huidige kat verwijs en naar hun advies vraag.
Ik hoor graag over jullie ervaringen wat betreft een tweede, oudere kat erbij nemen. Ik wil zelf geen kitten trouwens (hoewel dat wellicht in het combineren van twee katten een betere optie zou zijn); het allerbelangrijkste vind ik dat ik mijn huidige kat niet tekort doe en dat zij happy blijft, anders gewoon lekker in haar eentje
.
Vorig jaar heb ik een ontzettend lieve wat oudere kat (ongeveer 8-9 jaar) uit het asiel gehaald. Aanhankelijk, rustig en zachtaardig; ze is nog maar weinig speels maar komt wel aanrennen en miauwen wanneer ik thuis kom. Echt een snoes en knuffelkat dus. Na een poosje dacht ik er over na om eventueel een tweede oudje een goed huis te kunnen bieden; ik wilde echter toen eerst goed aan deze kat wennen (ze is ook mijn eerste kat). Ik heb toen al wel het asiel gevraagd hoe zij mijn huidige kat hebben gezien in de omgang met andere katten.
Mijn kat had, toen zij in het asiel verbleef, de pech dat zij als softie met allemaal vrij dominante katten verbleef. Ze doet andere katten geen vlieg kwaad; echter zocht ze deze katten nooit zelf op en zat ze vaak alleen op haar eigen plekje. Het asiel gaf toen aan dat een maatje voor haar niet noodzakelijk is, dat ze als kat alleen ook gelukkig is, maar dat een zachtaardige/rustige kat met een zelfde soort karakter prima zou moeten kunnen.
Nu heb ik dus op de website van hetzelfde asiel een heel aandoenlijk oudje (12+) gezien die ook wordt omschreven als een gezellige knuffelkat. Ik heb inmiddels een mailtje naar het asiel gestuurd waarin ik mijn situatie uitleg, naar mijn huidige kat verwijs en naar hun advies vraag.
Ik hoor graag over jullie ervaringen wat betreft een tweede, oudere kat erbij nemen. Ik wil zelf geen kitten trouwens (hoewel dat wellicht in het combineren van twee katten een betere optie zou zijn); het allerbelangrijkste vind ik dat ik mijn huidige kat niet tekort doe en dat zij happy blijft, anders gewoon lekker in haar eentje
donderdag 14 mei 2020 om 19:04
Bedankt voor alle snelle reacties al! Ik ben blij dat ik het even aan jullie voorgelegd heb. We hebben het inderdaad ook hartstikke fijn zo met z'n tweetjes! Het is meer dat ik het soms sneu voor haar vind als ik op mijn werk zit, terwijl zij het gewoon wel prima vind zo; lekker kunnen zeesterren op mijn bed als ik hard aan het werk ben
.
donderdag 14 mei 2020 om 19:07
Timetraveler schreef: ↑14-05-2020 19:04Bedankt voor alle snelle reacties al! Ik ben blij dat ik het even aan jullie voorgelegd heb. We hebben het inderdaad ook hartstikke fijn zo met z'n tweetjes! Het is meer dat ik het soms sneu voor haar vind als ik op mijn werk zit, terwijl zij het gewoon wel prima vind zo; lekker kunnen zeesterren op mijn bed als ik hard aan het werk ben.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 14 mei 2020 om 19:10
Verstandig!! Geniet van elkaarTimetraveler schreef: ↑14-05-2020 19:04Bedankt voor alle snelle reacties al! Ik ben blij dat ik het even aan jullie voorgelegd heb. We hebben het inderdaad ook hartstikke fijn zo met z'n tweetjes! Het is meer dat ik het soms sneu voor haar vind als ik op mijn werk zit, terwijl zij het gewoon wel prima vind zo; lekker kunnen zeesterren op mijn bed als ik hard aan het werk ben.
donderdag 14 mei 2020 om 19:20
Niet doen. Ik zit nu anderhalf jaar bij mijn vriend in huis en we hebben allebei een kat. In het begin echt grote heibel en nu blijft het bij wat meppen en blazen maar het geeft veel stress. Ik zou er echt nooit vrijwillig voor kiezen om een andere kat bij een oudje te zetten. Twee kittens vind ik een ander verhaal.
donderdag 14 mei 2020 om 19:44
Katten kunnen vaak prima samen, maar ook vaak genoeg niet. Nou vind ik 8 a 9 niet super oud voor een kat maar voor die ene van 12+ kan het wel een dingentje zijn om aan jouw katje te wennen + aan jou en de nieuwe omgeving. Maar het is niet onmogelijk. Katten zijn solidair dus ze redden zich het liefst alleen. Daarom zolang jouw poezenkindje genoeg aandacht krijgt van jou, moet het helemaal goed komen
Wat goed dat je aan de oudjes in het asiel denkt!
Wat goed dat je aan de oudjes in het asiel denkt!
vrijdag 15 mei 2020 om 06:16
zaterdag 16 mei 2020 om 21:01
Nogmaals bedankt voor alle reacties; goed om even ervaringen te horen. Mijn kat en ik blijven lekker de twee musketiers
.
Ik heb zo gelachen om haar vandaag, ze keek telkens net alsof ze dacht "Je denkt toch niet serieus dat ik mijn buikkriebelaarster met iemand ga delen?
"
https://www.mupload.nl/img/q0jnib5ujmdwd.jpg
Ik heb zo gelachen om haar vandaag, ze keek telkens net alsof ze dacht "Je denkt toch niet serieus dat ik mijn buikkriebelaarster met iemand ga delen?
https://www.mupload.nl/img/q0jnib5ujmdwd.jpg
zaterdag 16 mei 2020 om 21:09