Heimwee naar Nederland

13-05-2020 19:02 36 berichten
Mijn man en ik zijn 8 maanden geleden naar een Caribisch eiland verhuist, onze droom volgen!
Met alle bekende en logische hobbels en bobbels waren we eindelijk gesetteld. Een fijn huisje, een nieuwe vriendengroep etc etc.
De vakanties van onze ouders stonden geboekt, we zouden ze weer zien! Nu zijn mijn man en ik allebei wel gewend om een paar maanden in het buitenland te zijn (ook apart van elkaar met minimaal contact) en dat ging altijd goed. Geen enkele reden dus om te verwachten dat heimwee zo erg de kop zou op steken. Waardoor het komt lijkt me een simpele 1+1+2. Ineens MAG niemand het land in en wij kunnen niet zomaar het land uit naar NL. Ik wil ook niet terug verhuizen, want ik vind het eiland leven heerlijk hier! Maar ik mis alle mensen "thuis" zo ontzettend. Als ik denk aan jarige, of zelfs aan kerst dan springen de tranen mij in de ogen. Tuurlijk is daar de technologie, je kan tegenwoordig videobellen, whatsappen en nog 100 andere opties. Maar niets is hetzelfde als een knuffel van je moeder. Ik weet niet wat ik precies wil met dit topic, gewoon even van mij afschrijven denk ik. MIsschien zit er een hoopvol iemand achter de computer die mij kan opvrolijken!
Ik herken de heimwee wel, ik heb ook in t buitenland gewoond. Nu weer in Nederland. Maar nu voel ik me ook in Nederland opgesloten omdat ik al twee maanden ziek ben van dat virus.
Bedankt voor alle lieve reacties! Ik besef maar al te goed dat het missen nu erger is omdat we de optie nu gewoonweg niet hebben om eventueel naar NL te gaan. Vervolgens 6 weken opgesloten zitten zonder uberhaubt de hond uit te mogen laten of boodschappen doen wanneer je wilt helpt niet mee.

Dat jullie in NL ook opgesloten zitten/voelen besef ik mij dan ook maar al te goed! Het is ook gewoon allemaal een enorme rotsituatie...

Wat ook niet meehelpt is dat ik weet dat door de huidige situatie (nog maar 30% inkomen van een salaris waarmee we maar net konden rondkomen) we straks ook niet naar NL zullen kunnen zodra de grenzen wel open gaan. Maar jullie hebben gelijk, positief blijven. Ook dit komt goed. We hebben elkaar en we zijn gezond en gelukkig. Klinkt als 2 boontjes die ik al in mijn rechterzak mag stoppen! :)
MH778 schreef:
14-05-2020 17:00
Bedankt voor alle lieve reacties! Ik besef maar al te goed dat het missen nu erger is omdat we de optie nu gewoonweg niet hebben om eventueel naar NL te gaan. Vervolgens 6 weken opgesloten zitten zonder uberhaubt de hond uit te mogen laten of boodschappen doen wanneer je wilt helpt niet mee.

Dat jullie in NL ook opgesloten zitten/voelen besef ik mij dan ook maar al te goed! Het is ook gewoon allemaal een enorme rotsituatie...

Wat ook niet meehelpt is dat ik weet dat door de huidige situatie (nog maar 30% inkomen van een salaris waarmee we maar net konden rondkomen) we straks ook niet naar NL zullen kunnen zodra de grenzen wel open gaan. Maar jullie hebben gelijk, positief blijven. Ook dit komt goed. We hebben elkaar en we zijn gezond en gelukkig. Klinkt als 2 boontjes die ik al in mijn rechterzak mag stoppen! :)
Ik begrijp oprecht dat je je rot voelt hoor. Mag je naar buiten?
MH778 schreef:
14-05-2020 17:00

Ik ben bang dat het een kwestie van uitzitten is en dan kijken hoe het na dit alles gaat. Het wordt al zo anders als mensen wel op bezoek komen en je de mogelijkheid hebt om naar Nederland te gaan. Dit probeer ik in ieder geval te onthouden :-) heb trouwens een PM terug gestuurd!
@Naamloosjes Inmiddels mogen we gelukkig weer (beperkt) naar buiten, na 6 weken complete lockdown. Een hele verademing!

@EllaBowie eens! Ik denk inderdaad dat het gemis dan wel wat zal wegzakken. En natuurlijk de combinatie dat wij hier pas "net" wonen en dus uberhaubt nog moeten settelen. De timing is gewoon k*t! (Niet dat Corona ooit wel goed getimed kon worden btw...)

We houden vol!!
Volkomen logisch toch! Lukt het qua werk nog wel? Ik weet niet wat jullie daar doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik op je buureiland zit. Ik snap je gevoel heel goed. Ook zonder corona hebben veel mensen heimwee als je niet weet wanneer je familie weer kunt zien.
Wat ik nu zelf mis in Nederland is -naast mijn familie- ook het gemak van online shoppen, eten bestellen, Nederlandse tv kijken zonder moeilijk te doen met VPN waardoor het internet traag wordt ;-) ed.
En er is hier helemaal niets te doen. Het waait te hard om in zee te zwemmen en het is te heet om overdag buiten actief te zijn.
Nu jullie ook geen lokale transmissie meer hebben, hoop ik dat het voor jullie ook snel relaxter wordt.
Ik denk dat dit gevoel nooit weg gaat. Door Corona zal het wel versterkt zijn. Ik heb 10 jaar in het buitenland gewoond, en toen mistte ik NL ook heel erg. Familie, vrienden, maar ook de stad waar ik woonde, het gemak van bepaalde winkels etc.
Nu woon ik alweer een paar jaar in NL. En nu mis ik dat andere land weer. Gekmakend. Het liefste zou ik 50/50 wonen. Ik denk dat dit gevoel nooit weggaat. Het andere blijft altijd trekken.
Ik wil je wel veel sterkte wensen, want deze coronoacrisis terwijl je pas net bent geëmigreerd is niet makkelijk.
naamloosjes schreef:
17-05-2020 09:44
Volkomen logisch toch! Lukt het qua werk nog wel? Ik weet niet wat jullie daar doen?
Wij werken allebei als duik professionals, dus helaas is het zonder tourisme niet vol te houden zo. We hopen dat de duikschool de crisis overleefd, anders zitten we straks ook nog zonder werk! Oh noo...
@waarompaktieniet Grappig zo dichtbij! Wij hebben de laatste lokale besmetting idd nu herstellende in het ziekenhuis, en geen nieuwe gevallen op het eiland. Het "nieuwe normale" leven is nu echt weer begonnen! Alleen heel gek zo zonder touristen, dubbel aangezien ik in de touristische sector werk... Hoe gaat het bij jullie op het eiland?
tantetilly schreef:
18-05-2020 08:07
Ik denk dat dit gevoel nooit weg gaat. Door Corona zal het wel versterkt zijn. Ik heb 10 jaar in het buitenland gewoond, en toen mistte ik NL ook heel erg. Familie, vrienden, maar ook de stad waar ik woonde, het gemak van bepaalde winkels etc.
Nu woon ik alweer een paar jaar in NL. En nu mis ik dat andere land weer. Gekmakend. Het liefste zou ik 50/50 wonen. Ik denk dat dit gevoel nooit weggaat. Het andere blijft altijd trekken.
Ik wil je wel veel sterkte wensen, want deze coronoacrisis terwijl je pas net bent geëmigreerd is niet makkelijk.
Dit zou inderdaad de mooiste oplossing zijn! Iedereen genoeg zien en genieten van het land waar je van houdt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven