En? is het naar wens????

25-04-2009 19:52 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nu bijna 20 weken zwanger en we weten wat ''het'' wordt.

Ik ben zelf een wat je noemt meisjesmeisje en waarschijk komt het daardoor deze opmerkingen krijg maar vraag me toch af of sommigen van jullie dit kennen of ook meegemaakt hebben.

Mensen beginnen mij nu te vragen of ik weet wat het wordt, mijn antwoord is dan ja en daarbij vertel ik dat we het graag geheim houden. Wat mij dus werd gevraagd was: oh maar ben je er blij mee? Is het naar wens? want dan weten we dat het een meisje is.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Of: '' Nou ik weet al wat het wordt hoor, een meisje natuurlijk, ik kan me bij jou alleen maar roze en barbies voorstellen en geen auto's, nee jij bent geen jongensmama

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu denk je dat ik dit overdrijf maar het bovengenoemde is echt gebeurd, en ik vidn dat echt zo vreemd en zo raar dat mensen zo bekrompen zijn.

Ik ben heeeel erg blij en dankbaar dat ik zwanger ben en zowel een jongetje als een meisje is meer dan welkom en ik begrijp niet dat mensen dit soort vragen of opmerkingen durven te stellen/maken.

Ik kan me er best druk om maken ookal weet ik heus wel dat ik het niet zo zwaar moet opnemen maar alsof ik me moet gaan verantwoorden als het een jongetje is..

Wie kent dit?
quote:fleurtje schreef op 25 april 2009 @ 20:21:

Zijn er tegenwoordig nog wel ouders die het níet vantevoren willen weten? Ik lijk in mijn omgeving wel de laatste der mohikanen.Ik wilde het niet weten hoor, ik vond het juist superspannend om 9 maanden er naar toe te leven, en dan bij de bevalling verrast te worden.
Er is ook geen meerwaarde van vantevoren weten wat je krijgt. De middelen om erachter te komen zijn er. EN voor de meeste mensen zijn die erg moeilijk te weerstaan. Ook voor mij.
Ja bij ons vroeg de gyn ook of we een roze, of een blauw operatiemutsje wilden voor de sectio. We hebben gekozen voor een wit mutsie
Als je wil dat het echt geheim blijft tussen jullie tweetjes, dan moet je gewoon zeggen dat je het niet weet, mensen gaan toch vissen en dat doen ze met dit soort opmerkingen.

overigens zeggen mensen toch sowieso wel de domste dingen om conversatie te maken, dus wen er maar aan.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik wilde het zelf heel graag weten, gevoelsmatig. Omdat ik eigenlijk voor mijn gevoel al zoveel deelde met dat persoontje dat ik het moeilijk vond niet te weten wat het was. Ik heb geen blauwe kleertjes gekocht en ook de babykamer er niet op aangepast. het was gewoon mijn gevoel. Alleen mijn man en ik wisten het. En dat wist niemand verder dus iedereen zat maar te gokken en te raden. Wij hebben er wel plezier om gehad.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:fleurtje schreef op 25 april 2009 @ 20:21:

Zijn er tegenwoordig nog wel ouders die het níet vantevoren willen weten? Ik lijk in mijn omgeving wel de laatste der mohikanen.Ik wist het bij allebei de kinderen niet. Ik was blijkbaar een uitzondering want ik heb nogal wat (medische) echo's gehad en daar waren ze erg verbaasd dat we het niet wisten/wilden weten.
quote:elninjoo schreef op 25 april 2009 @ 20:17:

Ik vind 't overigens altijd kinderachtig als mensen het geslacht al wel weten, maar dan niet vertellen. Dan denk ik op mijn beurt ook, stikt er maar in, dan ga ik verder ook niet meer belangstellend lopen doen uit beleefdheid.

Meen je dit nou serieus??

Dat mogen mensen toch lekker zelf weten of ze het vertellen of niet? Hun zwangerschap draait toch niet om jou???
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Nou ja, als je van te voren weet wat je krijgt kun je er specifiek het geboortekaartje, kleren en kinderkamer op aanpassen. Maar ja ik wilde toch echt pas verrast worden bij de bevalling.
Mal, hield jij al echt van je kindje voordat hij geboren was? Omdat je ook zegt al zoveel met hem te delen.

Ik ben vast een vreemd mens dan maar ik ging pas van ze houden nadat ze geboren waren, en dat was niet eens meteen...
On-topic:

ik zou me er geen moment druk om maken wat mensen van jou vinden.

En volgende keer zeg je dat je niet weet wat je krijgt, scheelt je vast een hoop ergernis.
quote:Maleficent schreef op 25 april 2009 @ 20:32:

Als je wil dat het echt geheim blijft tussen jullie tweetjes, dan moet je gewoon zeggen dat je het niet weet....

Dat zorgt er nou voor dat ik mensen niet geloof als ze zeggen dat het ze niet weten .

Ach..., lekker belangrijk voor mij als buitenstaander. Het maakt mij toch niet uit of iemand een zoon of dochter krijgt?

Daarom snap ik niet dat mensen het wel weten, maar het niet vertellen. En krampachtig doen met kleuren van kleertjes en de babykamer. Spullen in huis verstoppen enzo. Ik kan er ècht niet bij dat mensen dat geheime 'spelletje' zo leuk vinden. Maar goed, ieder z'n ding.

What matters most is how you see yourself
quote:Selma Duim schreef op 25 april 2009 @ 20:40:

Mal, hield jij al echt van je kindje voordat hij geboren was? Omdat je ook zegt al zoveel met hem te delen.

Ik ben vast een vreemd mens dan maar ik ging pas van ze houden nadat ze geboren waren, en dat was niet eens meteen...Bij mij kwam dat gevoel pas toen ik wist dat het een jongen was. Pas toen kon ik er echt wat bij voorstellen. Ineens was hij mijn zoon ipv een baby. Vanaf die dag hadden man en ik het ook over *zoonsnaam* ipv over 'de baby'. Hierdoor wet het allemaal veel 'echter' voor mijn gevoel.
The time is now
quote:Broedkippetje schreef op 25 april 2009 @ 20:36:

[...]

Meen je dit nou serieus??

Dat mogen mensen toch lekker zelf weten of ze het vertellen of niet? Hun zwangerschap draait toch niet om jou???Moet iedereen inderdaad zelf weten, maar ik snap er ook niks van hoor, dat geheimzinige gedoe. 'Ons geheimpje'... Ja een geheimpje dat ook alleen maar echt interessant is voor de ouders. Wat maakt het een ander nu uit welk geslacht het kind heeft?
Dat is toch gewoon vissen! En bedenken hoe jij als moeder zou zijn, vooral als je zelf een heel erg meisjemeisje bent. Dat zal niemand verkeerd bedoelen. Ik heb eigenlijk zelf nooit vervelende opmerkingen gehad, of ik vond ze niet vervelend.
quote:Banba schreef op 25 april 2009 @ 20:45:

[...]

Bij mij kwam dat gevoel pas toen ik wist dat het een jongen was. Pas toen kon ik er echt wat bij voorstellen. Ineens was hij mijn zoon ipv een baby. Vanaf die dag hadden man en ik het ook over *zoonsnaam* ipv over 'de baby'. Hierdoor wet het allemaal veel 'echter' voor mijn gevoel.Dit had ik ook. We gingen kleding kopen voor *naam dochter* en zetten spullen in de kamer voor *naam dochter*.
@ Fausto, reagerend op 'wat maakt het een ander nou uit welk geslacht je kind heeft?'

Nou collega's en vage bekenden en misschien zelfs goede vrienden misschien niets.

Maar opa's, oma's en broers en zussen (van de ouders) wél, en mensen kunnen het moeilijk niet aan hèn vertellen maar wel aan anderen, toch?

Ik weet zelf niet 'wat ik krijg', en als ik het wist zou ik het geen seconde voor me kunnen houden, maar om het nou kinderachtig te noemen als ik het niet zou willen vertellen en daarmee alle belangstelling voor mijn zwangerschap te verliezen, dat vind ik wel een beetje... kinderachtig.
anoniem_80327 wijzigde dit bericht op 25-04-2009 20:54
Reden: bleken berichtjes tussen te zitten
% gewijzigd
Misschien dat dat idd scheelt dan.
Hier weer een mohikaan. Ik wou beide keren niet weten wat het werd. Bij de eerst heel erg een voorkeur voor een jongetje en bij de 2de eigenlijk ook wel.En wat Banba zegt, het is wel voordeliger 2x hetzelfde Hoewel ik me niet kan voorstellen dat ik geen meid krijg, met wie moet ik dan gaan winkelen later?!

(haha kan ik me nu al druk om maken en dan krijg ik straks een meid die een hekel heeft aan winkelen of alleen online wil shoppen )

Ik vond het ook heel erg vervelend als ik opmerkingen kreeg over dat het zó leuk zou zijn als ik nu een meid kreeg. En waarom? Omdat ik het gevoel kreeg dat een 2de knul dan dus niét leuk was! Daarom zijn zulke opmerkingen niet leuk!

Maar trek het je niet aan, soms (eh nou best vaak eigenlijk ) maak ik ook wel eens stomme opmerkingen omdat ik dan niet weet wat ik moet zeggen.

Geniet verder van je zwangerschap!
quote:Broedkippetje schreef op 25 april 2009 @ 20:52:

@ Fausto, reagerend op 'wat maakt het een ander nou uit welk geslacht je kind heeft?'

Nou collega's en vage bekenden en misschien zelfs goede vrienden misschien niets.

Maar opa's, oma's en broers en zussen (van de ouders) wél, en mensen kunnen het moeilijk niet aan hèn vertellen maar wel aan anderen, toch?

Ik weet zelf niet 'wat ik krijg', en als ik het wist zou ik het geen seconde voor me kunnen houden, maar om het nou kinderachtig te noemen als ik het niet zou willen vertellen en daarmee alle belangstelling voor mijn zwangerschap te verliezen, dat vind ik wel een beetje... kinderachtig.Ach, ik zou de belangstelling voor een zwangerschap niet verliezen hoor, dat waren mijn woorden niet. Ik snap de lol er alleen niet van wanneer je zelf wél weet wat het is, maar dat aan niemand wilt vertellen. Het lijkt me vooral de grootste verrassing voor jezelf als aanstaande vader of moeder, voor anderen is het hooguit wel leuk om te weten. Ik begrijp dat geheime ervan niet zo.
quote:indonees schreef op 25 april 2009 @ 20:31:

[...]

Ik wilde het niet weten hoor, ik vond het juist superspannend om 9 maanden er naar toe te leven, en dan bij de bevalling verrast te worden.Idd, ik wist dat de bevalling een hel zou zijn, ik wou nog wel iets hebben om naar uit te kijken! (haha niet dat de bevalling daardoor minder pijn deed maar toch )
eeeeehm, Bokito. Als je wel weet wat het geslacht is heb je nog genoeg om naar uit te kijken hoor!
Ja maar als je het niet weet is het nét even spannender...
[quote]claudiajoy schreef op 25 april 2009 @ 19:52:

Hallo allemaal,

Ik ben nu bijna 20 weken zwanger en we weten wat ''het'' wordt.

[quote]

sorry, misschien gezeur, maar je weet het geslacht al.. je weet dus niet wat het wordt maar wat het is!!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:Fausto schreef op 25 april 2009 @ 20:59:

[...]

Ach, ik zou de belangstelling voor een zwangerschap niet verliezen hoor, dat waren mijn woorden niet. .

Nee, weet ik, dat zei Elninjo (als ik het goed spel).

Tja, ik snap het ook niet zo goed.. maar als iemand anders dat nou zo wil..
Selma Duin, dat kan ik me wel voorstellen idd.

Maar ernaar uit kijken doe je sowieso wel. Maar goed, ik val over een woordkeuze nu denk ik. Geloof ook niet dat Bokito het op die manier bedoelde. Toch Bokito?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven