En? is het naar wens????

25-04-2009 19:52 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nu bijna 20 weken zwanger en we weten wat ''het'' wordt.

Ik ben zelf een wat je noemt meisjesmeisje en waarschijk komt het daardoor deze opmerkingen krijg maar vraag me toch af of sommigen van jullie dit kennen of ook meegemaakt hebben.

Mensen beginnen mij nu te vragen of ik weet wat het wordt, mijn antwoord is dan ja en daarbij vertel ik dat we het graag geheim houden. Wat mij dus werd gevraagd was: oh maar ben je er blij mee? Is het naar wens? want dan weten we dat het een meisje is.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Of: '' Nou ik weet al wat het wordt hoor, een meisje natuurlijk, ik kan me bij jou alleen maar roze en barbies voorstellen en geen auto's, nee jij bent geen jongensmama

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu denk je dat ik dit overdrijf maar het bovengenoemde is echt gebeurd, en ik vidn dat echt zo vreemd en zo raar dat mensen zo bekrompen zijn.

Ik ben heeeel erg blij en dankbaar dat ik zwanger ben en zowel een jongetje als een meisje is meer dan welkom en ik begrijp niet dat mensen dit soort vragen of opmerkingen durven te stellen/maken.

Ik kan me er best druk om maken ookal weet ik heus wel dat ik het niet zo zwaar moet opnemen maar alsof ik me moet gaan verantwoorden als het een jongetje is..

Wie kent dit?
oh eh ja.. hahaha dat is waar! Maar ik ben gek op verrassingen en ik had het idee dat de bevalling zo ook nog een beetje leuk kon zijn, snap je?

(gaat alles verder goed met jullie?!)
Bokito, ik snap het.
quote:Banba schreef op 25 april 2009 @ 20:45:

[...]

Bij mij kwam dat gevoel pas toen ik wist dat het een jongen was. Pas toen kon ik er echt wat bij voorstellen. Ineens was hij mijn zoon ipv een baby. Vanaf die dag hadden man en ik het ook over *zoonsnaam* ipv over 'de baby'. Hierdoor wet het allemaal veel 'echter' voor mijn gevoel.Dat heb ik ook. Ik weet sinds woensdag dat wij een jongetje krijgen en sindsdien heb ik er toch net een ander gevoel bij. Vriend en ik noemen hem nu ook bij zijn naam, tenminste we zijn er bijna uit En ik ben direct wat echt jongenskleertjes gaan kopen. Ook wat babykamer betreft doe ik het nu net even anders dan wanneer het een meisje was geweest. We vertellen het ook gewoon aan iedereen die het vraagt. Het was een verrassing voor ons en voor de anderen is het gewoon leuk om te weten. Het zou voor mij heel gek voelen om zelf wel te weten dat het een jongetje is, maar dat mijn ouders, broer en beste vrienden dat niet 'mogen' weten.
quote:wiekje schreef op 25 april 2009 @ 20:28:

Fleurtje jij moest dus binnen no-time een meidennaam kiezen? Hoe lang is ze naamloos geweest?

Maandagochtend geboren en ik geloof dat ze woensdag een naam had. Wat wel lullig is (al es eerder hier ergens verteld): eerste woord dat dochter van mij hoorde, was: shit (toen ik hoorde dat het een meisje was). Shit, we hebben geen naam.

De verpleging kwam ook per dagdeel vragen of Meisje X al een naam had
Whaha fleurtje, wat een verhaal. Ben bang dat ons hetzelfde staat te wachten als we een dochter krijgen, ook al horen we straks wel wat het wordt/is. Man en ik kunnen het ab-so-luut niet eens worden over een meisjesnaam. Jongensnaam was zo gepiept. De laatste naam die man opperde was Tamara .
The time is now
Banba, ik hoop dat jij er toen even héél snel Priscilla overheen gegooid hebt?
Claudia, ik herken niet dat mensen zeggen dat je een 'jongensmama' of juist een 'meisjesmama' zou zijn. Maar wat mij wel opviel was dat vooral mijn moeder, en meerdere mensen in mijn omgeving hoor, duidelijk liever een (klein)dochter hadden gekregen. Alsof een jongetje niet leuk is! Ik ben hartstikke blij met mijn gezonde zoon! Verwacht in de toekomst ook wel een hoop goedbedoelde opmerkingen dat ik nu vast op een meisje hoop. Mensen zijn nou eenmaal ontactisch... Overigens kan ik uit jouw openingspost ook halen dat jij een zoon gaat krijgen Vermoed ik zo hoor haha.

Over dat geslacht geheim houden; ik zou het zelf niet kunnen, daar ben ik veels te nieuwsgierig voor. Maar ik kan me de charme wel indenken dat je het zelf past hoort bij de bevalling zelf!
37 weken zwanger!
quote:fleurtje schreef op 25 april 2009 @ 21:23:

Banba, ik hoop dat jij er toen even héél snel Priscilla overheen gegooid hebt? Néé, mijn favoriet is Djanisha .
The time is now
Ach, sommige mensen zijn nu eenmaal nieuwsgierig en zeggen daardoor domme dingen.

Ik ben ook een echt meisjemeisje en iedereen wist me te vertellen dat ik een meisje zou krijgen. Waar mijn lichte voorkeur overigens ook naar uitging.

Ik vond het fijn te weten dat het een jongetje werd. Wij hebben dit ook gewoon tegen iedereen verteld. Wij hadden de verrassing bij de uitslag van de vruchtwaterpunctie, en dan is het geslacht echt ondergeschikt aan de uitslag van de testen. Door het geslacht te weten, werd voor mij de baby ook tastbaarder. Niemand is er overigens op terug gekomen dat ik een meisjesmoeder zou zijn, terwijl dezelfde argumenten voor een meisje werden aangedragen als TO..

Ik vond het buiten heel leuk, ook heel praktisch om het geslacht te weten.

Oh ja: ik kan me nu echt niet meer voorstellen dat ik een lichte voorkeur had voor een meisje. Ik ben een prima jongetjesmoeder.

Voor TO: gewoon zeggen dat je het niet weet. Klaar.
quote:Selma Duim schreef op 25 april 2009 @ 20:40:

Mal, hield jij al echt van je kindje voordat hij geboren was? Omdat je ook zegt al zoveel met hem te delen.

Ik ben vast een vreemd mens dan maar ik ging pas van ze houden nadat ze geboren waren, en dat was niet eens meteen...Delen is misschien een groot woord, maar ik zat al heel vaak te kletsen tegen de buik, maar ik had al heel snel een gevoel van houden van ja. Dat ik al zei van zullen we lekker boodschappen doen, en beetje spelen met de baby in de buik (wakker maken enzo ) Mede daarom vond ik het fijn te weten wat 'het' was. Maar ik had verder helemaal geen voorkeur. Zou er een tweede komen, dan maakt het me echt niks uit. Alles is welkom.
Stressed is just desserts spelled backwards
haha, leuk verhaal Fleurtje.

Had je al wel een meisjesnamenlonglist?

Mijn moeder was er tig jaar geleden zó van overtuigd dat ze een meid zou krijgen dat ze geen jongensnaam had. Ik zou in dat noodgeval naar de gyn die mij ter wereld gebracht had genoemd worden. Dat was een belg, waarschijnlijk had ik dan Gaston geheten ofzo.
Tja, dat hebje nou eenmaal als mensen weten dat jij het weet. Dan willen ze raden en proberen ze erachter te komen door je lichaamshouding wat het wordt.

Zelf wisten wij het ook, en ik wilde het ook gerust vertellen, maar mijn ouders wilden het niet weten. Dus toen hebben we besloten om het dan tegen niemand te zeggen omdat we niet wilden dat ze het via iemand anders zouden horen. Maar dan gaan mensen echt opletten wat je koopt, hoe je je gedraagt etc. En uiteindelijk maken ze allemaal op basis daarvan uit wat voor geslacht het wordt.

Zo waren ze er bij ons van overtuigd dat het een meisje zou worden en waren zelfs al meisjescadeautjes etc. gekocht. En we kregen een jongetje! De volgende keer vertel ik het gewoon, en als je het niet wilt horen doe je maar een wortel in je oren.
...
En? is het naar wens????

Ja hoor, het is naar wens. Ben erg blij met een jongetje.

Gottegod waar kun je je zorgen om maken? Ik vraag me af of jij (TO) het wel leuk vindt dat je een jongen krijgt.

Vinden jullie het dan echt een verrassing bij de bevalling? Lijkt me toch dat de verrassing al groot genoeg is om de baby voor het eerst in real te zien.
Sommigen mensen waren bij ons zelfs in shock dat we ze het al vertelden dat we een jongetje kregen..vonden ze maar raar.
quote:nut schreef op 25 april 2009 @ 22:36:

Sommigen mensen waren bij ons zelfs in shock dat we ze het al vertelden dat we een jongetje kregen..vonden ze maar raar.Mijn vriend heeft van de week gewoon een hele discussie gehad met een collega toen hij aan een andere collega vertelde dat we een jongetje krijgen. Die man vond het 'echt niet kunnen' dat vriend dit vertelde. Waar sláát dat op?! Ik begrijp soms echt niks van mensen. Ik begrijp ook niet zoveel van dit topic eerlijk gezegd.
Herkenbaar hoor. Toen ik zwanger was van dochterlelie zei mijn moeder; het wordt een meisje. Mijn schoonmoeder daarentegen was ervan overtuigd dat het een jongetje werd. Beide hebben de (pret) echo mogen bekijken.

Toen het een meisje bleek te zijn was schoonmoeder pissig, want ik had het mijn moeder vast en zeker verteld. Niet dus, maar dat heeft ze nooit willen geloven.

Kom er rond voor uit dat je het weet, en doe alle andere vragen af met; dat zou je wel willen weten he. Laat het voor de rest van je af glijden, mensen zijn nou eenmaal ontzettend nieuwsgierig (ik ook trouwens ).
quote:nut schreef op 25 april 2009 @ 22:35:

Vinden jullie het dan echt een verrassing bij de bevalling? Lijkt me toch dat de verrassing al groot genoeg is om de baby voor het eerst in real te zien.

Ja, ik vond het echt een verrassing! Een dubbele verrassing dus (want welk geslacht én hoe ziet hij/zij eruit) dus voor ons dubbel leuk.

Mijn zus wist het bij de eerste wel en bij de tweede niet. Uiteindelijk vond ze het toch leuker om het niet te weten.
Wij hebben ons 2 keer laten verrassen. De eerste was een jongen.

Mensen vroegen tijdens de tweede zwangerschap wat ik hoopte dat het zou worden. Ik zei altijd: een jongen, want we hebben een hele mooie jongensnaam. Dan keken mensen toch raar, blijkbaar hoor je als vrouw te hopen dat je een meisje krijgt en te hopen dat je van allebei 1 krijgt. Ik had tot 30 weken ook het gevoel dat het een jongen zou zijn.

Mijn man had het omgekeerde: als hij antwoordde dat hij graag een meisje wilde, zei men "als het maar gezond is" en dat soort dingen. Het werd ook een meisje.

Kortom, wat je ook zegt en doet, het is nooit goed voor de buitenwereld.
Als ze vroegen wat ik hoopte, zei ik weleens dat ik hoopte dat het iig de genen van zijn vader zou krijgen en dus zo blank mogelijk zou zijn en dat het me voor de rest niet zoveel interesseerde. Vonden ze ook raar.
quote:fleurtje schreef op 25 april 2009 @ 23:07:

Als ze vroegen wat ik hoopte, zei ik weleens dat ik hoopte dat het iig de genen van zijn vader zou krijgen en dus zo blank mogelijk zou zijn en dat het me voor de rest niet zoveel interesseerde. Vonden ze ook raar.Goh....
The time is now
selma.duim wijzigde dit bericht op 25-04-2009 23:27
Reden: Heel lastig om zo'n code van een smiley te onthouden... Pffff
% gewijzigd
Gewoon echt. Ik vroeg dan nog wat de voorkeur voor kleur anders maakte dan de voorkeur voor geslacht. Nou ja, dat eerste.... dat zéi je gewoon niet.

(en nu mijn dochter idd haske blond is, geloven ze op straat weer niet dat ze van mij is)
quote:fleurtje schreef op 25 april 2009 @ 21:17:

Maandagochtend geboren en ik geloof dat ze woensdag een naam had. Wat wel lullig is (al es eerder hier ergens verteld): eerste woord dat dochter van mij hoorde, was: shit (toen ik hoorde dat het een meisje was). Shit, we hebben geen naam.

De verpleging kwam ook per dagdeel vragen of Meisje X al een naam had

Wel een beetje naief om op grond van haar op je benen geen meisjesnaam klaar te hebben...

Wij wisten beide keren dat we een dochter zouden krijgen, maar hadden toch ook een jongensnaam voor het geval dat.. Overigens waren we daar wel uit, en de meisjesnaam bleef tot het laatst moeilijk. Na de bevalling in overleg met de verloskundige (of onze 1e keus erg veel voorkwam) de naam gekozen. De volgende dag nog besloten dat een 2e naam ook wel mooi was, net voordat mijn vriend aangifte ging doen.

Van nummer 2 pas een dag van tevoren eruit geloof ik. Of tijdens de bevalling de knoop doorgehakt, weet ik niet eens meer. Twijfelkonten dus.

Maar on-topic (hoewel alles al meermalen gezegd is ): Ik vind het stomme opmerkingen, maar heb net als sommige mensen hier weinig begrip voor mensen die het zelf weten maar het niet zeggen. Ik vond het juist geweldig leuk om te vertellen en heb de echo met mijn moeder erbij laten maken en haar meteen met haar 1e kleindochter gefeliciteerd. Heel mooi moment halverwege de zwangerschap.
quote:Dokkie schreef op 25 april 2009 @ 23:41:

[...]

Wel een beetje naief om op grond van haar op je benen geen meisjesnaam klaar te hebben...

Valt wel mee: bijzonder veel haargroei op de benen tijdens de zwangerschap (dus écht meer dan wanneer je niet zwanger bent) wijst vaak wel op een jongetje.
quote:fleurtje schreef op 25 april 2009 @ 23:43:

Valt wel mee: bijzonder veel haargroei op de benen tijdens de zwangerschap (dus ¨¦cht meer dan wanneer je niet zwanger bent) wijst vaak wel op een jongetje.vaak is niet altijd...
anoniem_54162 wijzigde dit bericht op 26-04-2009 00:04
Reden: code doet 't niet..
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven