Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 11 mei 2020 om 21:37
MrsLady, ik heb geen idee. Ik dacht eerst dat in beurt C alleen de andere spelers maar mochten kiezen, of dat het te maken had met de witte dobbelsteen die telt voor de kleur die niet gegooid is. Maar niet dus. Heb het in 3 talen gelezen (soms valt er wel eens iets weg in de vertaling) maar niets kunnen ontdekken
maandag 11 mei 2020 om 21:41
hij is ook leuk, en met wat meer spelers heel verwarrend want je kiest de speelvolgorde van de kaarten die je op hand hebt, en ind e loop van het spel kunnen daar ook waardeloze kaarten bij zitten. En de anderen doen dat ook maar nooit wat jij denkt dat ze doen, dus je strategie is bij de 2de kaart al van de baan

maandag 11 mei 2020 om 22:09
Zijn wij in ieder geval niet helemaal geknlies schreef: ↑11-05-2020 21:37MrsLady, ik heb geen idee. Ik dacht eerst dat in beurt C alleen de andere spelers maar mochten kiezen, of dat het te maken had met de witte dobbelsteen die telt voor de kleur die niet gegooid is. Maar niet dus. Heb het in 3 talen gelezen (soms valt er wel eens iets weg in de vertaling) maar niets kunnen ontdekken

maandag 11 mei 2020 om 22:27
Dit is inderdaad wat verwarrend bij sagrada. Je kunt punten halen met de doelkaarten op kleur en op tint.
Kleuren zijn de werkelijke kleuren op de dobbelstenen. Bijvoorbeeld in een kolom 4 verschillende kleuren. (Geel, blauw, rood, groen)
Met tinten bedoelen ze de waarde(aantal ogen) van de dobbelstenen. Dat zou dan zijn 4 verschillende aantal ogen in een kolom (1,2,3,4).
Als de omschrijving op het kaartje niet helemaal duidelijk is, kijk dan goed op het plaatje erbij.
Ik hoop dat dit duidelijk is

maandag 11 mei 2020 om 22:45
Wat fijn dat jij hem snapt!! Ik ben vandaag niet toegekomen om ernaar te kijken. Maar ik geloof dat ik het snap. Je kan dus met de tint ook punten scoren via de doelkaarten?JoyM schreef: ↑11-05-2020 22:27Dit is inderdaad wat verwarrend bij sagrada. Je kunt punten halen met de doelkaarten op kleur en op tint.
Kleuren zijn de werkelijke kleuren op de dobbelstenen. Bijvoorbeeld in een kolom 4 verschillende kleuren. (Geel, blauw, rood, groen)
Met tinten bedoelen ze de waarde(aantal ogen) van de dobbelstenen. Dat zou dan zijn 4 verschillende aantal ogen in een kolom (1,2,3,4).
Als de omschrijving op het kaartje niet helemaal duidelijk is, kijk dan goed op het plaatje erbij.
Ik hoop dat dit duidelijk is![]()
Ik pak morgen het spel er even bij. Ik snapte ook niet alle doelkaarten,
Maar dat heeft dan waarschijnlijk met de tint te maken.
maandag 11 mei 2020 om 23:15
Ja klopt, dat ligt aan de doelkaart. Je scoort of op kleur of op tint(waarde).Green17 schreef: ↑11-05-2020 22:45Wat fijn dat jij hem snapt!! Ik ben vandaag niet toegekomen om ernaar te kijken. Maar ik geloof dat ik het snap. Je kan dus met de tint ook punten scoren via de doelkaarten?
Ik pak morgen het spel er even bij. Ik snapte ook niet alle doelkaarten,
Maar dat heeft dan waarschijnlijk met de tint te maken.
dinsdag 12 mei 2020 om 20:42
Misschien is het spel Game of Trains dan ook wat voor hem? Is een grappig kaartspel. Hier is een korte en duidelijke uitleg: https://www.youtube.com/watch?v=2c9DuQpgrMI
woensdag 13 mei 2020 om 23:27
op boardgamegeek een hele rij solovariaties voor allerlei spellen. Kan er bijna niet meer onderuit nu om solo te gaan
https://boardgamegeek.com/geeklist/4947 ... eek/page/1
https://boardgamegeek.com/geeklist/4947 ... eek/page/1
zaterdag 16 mei 2020 om 10:10
Ik heb hier al zolang niet meer geschreven, maar word heel blij van het teruglezen van jullie berichtjes!
Nlies: bijna alle spellen die nu uitkomen zijn ook solo te spelen. Hier thuis een uitkomst want ik speel iets minder dan mijn vriend.
Voor degene die het had over dominion: het koninkrijk dominion is een wat compactere versie en heel toegankelijk. Die zou ik aanraden om mee te beginnen.
Hier spelen we de laatste tijd vooral Everdell met de nieuwe uitbreidingen. Alleen de artwork is al een ervaring op zich. En ook deze kan heel goed solo.
Ik ga proberen weer wat vaker mee te schrijven.
Nlies: bijna alle spellen die nu uitkomen zijn ook solo te spelen. Hier thuis een uitkomst want ik speel iets minder dan mijn vriend.
Voor degene die het had over dominion: het koninkrijk dominion is een wat compactere versie en heel toegankelijk. Die zou ik aanraden om mee te beginnen.
Hier spelen we de laatste tijd vooral Everdell met de nieuwe uitbreidingen. Alleen de artwork is al een ervaring op zich. En ook deze kan heel goed solo.
Ik ga proberen weer wat vaker mee te schrijven.
maandag 18 mei 2020 om 09:17
Niet geheel onverwacht maar wel jammer, Spiel gaat niet door.
https://www.spiel-messe.com/en/covid-19/
Ben benieuwd wanneer de eerste spellenbeurs weer plaats gaat vinden
https://www.spiel-messe.com/en/covid-19/
Ben benieuwd wanneer de eerste spellenbeurs weer plaats gaat vinden
dinsdag 19 mei 2020 om 20:57
Zijn er hier ook liefhebbers van Trivial Pursuit?
Ik heb een tijdje terug via marktplaats de jubileumeditie gekocht en i.v.m corona een virtueel speelbord gemaakt zodat het ook online is te spelen. Degene waarmee ik speelde had het spel zelf dus niet maar het ging toch goed.
Ik gebruik Zoom om te chatten en middels screenshare en paint kunnen we dus samen spelen. De video-optie heb ik uitstaan en je kunt anoniem spelen.
Dus mocht er iemand interesse hebben, laat het me weten. Dan kunnen we een tijd afspreken en stuur ik de uitnodiging via een link in een pb. (hoop wel dat een link in een pb wel werkt)
Ik heb een tijdje terug via marktplaats de jubileumeditie gekocht en i.v.m corona een virtueel speelbord gemaakt zodat het ook online is te spelen. Degene waarmee ik speelde had het spel zelf dus niet maar het ging toch goed.
Ik gebruik Zoom om te chatten en middels screenshare en paint kunnen we dus samen spelen. De video-optie heb ik uitstaan en je kunt anoniem spelen.
Dus mocht er iemand interesse hebben, laat het me weten. Dan kunnen we een tijd afspreken en stuur ik de uitnodiging via een link in een pb. (hoop wel dat een link in een pb wel werkt)
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
dinsdag 19 mei 2020 om 21:08
Zijn daar intussen al niet heel veel vragen van verouderd? Vraag ik me altijd af als ik die spellen in de kringloper zie liggen.
Ik heb een keer op een beurs Bezzerwizzer ( of zo iets) gespeeld, vond ik leuker dan Triviant.
Ook categorieën, maar je trekt als ik me goed herinner 4 categorieën uit een zak, en je kunt vragen ruilen met een ander, de ander dus een moeilijke geven en zelf een makkelijkere voor jou terugpakken. je hoeft dus niet tig keer terug naar dezelfde categorie omdat je daar alleen met mazzel het goede antwoord weet.
En oja, daar ging het om, ben niet zo'n fan
Ik heb een keer op een beurs Bezzerwizzer ( of zo iets) gespeeld, vond ik leuker dan Triviant.
Ook categorieën, maar je trekt als ik me goed herinner 4 categorieën uit een zak, en je kunt vragen ruilen met een ander, de ander dus een moeilijke geven en zelf een makkelijkere voor jou terugpakken. je hoeft dus niet tig keer terug naar dezelfde categorie omdat je daar alleen met mazzel het goede antwoord weet.
En oja, daar ging het om, ben niet zo'n fan
dinsdag 19 mei 2020 om 21:50
Op zich valt het mee met de verouderde vragen. Dat van vragen ruilen en uit een zak pakken, is in ieder geval niet bij mijn versie aan de orde. Er zijn 6 categorieën die kleuren hebben en het bord heeft ook die kleuren en de dobbelsteen bepaalt van welke categorie je een vraag krijgt.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
woensdag 20 mei 2020 om 17:15
de lapjes met de knoopjes, maar ja die zijn ook duurder.
Probeer als het even kan als je aan de beurt bent een lapje te kiezen waardoor je achter je tegenstander blijft op het scorespoor. Dan mag je nog een keer.
woensdag 20 mei 2020 om 17:36
Dat ga ik eens proberen!!! Ik probeer nu vooral de 7x7 deken te behalen en zo weinig mogelijk legen vakken, maar echt winstgevend is het nog niet

woensdag 20 mei 2020 om 19:33
Dank! Dit ga ik ook eens proberen. Ik vind het lastig om bij sommige mensen achter te blijven zodat ik meerderen lapjes kan pakken. Alleen voor de knopen gaan werkt inderdaad niet. Ik ga de mix eens proberenTiana_76 schreef: ↑20-05-2020 17:54Patchwork: ik probeer in het begin een mix van met en zonder knoopjes te regelen, kijk wel altijd ook naar het oppervlak (dat is weer handig voor je minpunten namelijk!). De stukjes die (bijna) gratis zijn ook altijd mee proberen te pakken. En de leren lapjes ook.

donderdag 21 mei 2020 om 13:17