Man scheld

22-05-2020 07:25 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik wil graag even van me afschrijven..
Mijn man en ik zijn al een aantal jaar samen, ik heb een zoontje van 10 uit een eerdere relatie.
Wij hebben nu een dochtertje van bijna 1.
Sinds de komst van ons dochtertje is mijn man gaan veranderen.. hij zegt ook dat hij het best wennen vind en zwaar vind etc, ik zorg zelf fulltime voor me kinderen bewust voor gekozen zodra ons dochtertje naar school gaat ga ik ook weer werken.
Mijn man heeft ineens een heel kort lontje, voelt zich snel aangevallen en scheld me uit, en maakt me belachelijk, opmerkingen zoals als ik zeg pff ben moe dan zegt hij waarvan je doet de hele dag niks (als ik er wat van zeg is het een grapje)
Nu is het zo dat ik niet goed in me vel zit kwa depressie klachten.. ik werk kei hard aan mezelf om me weer sterk en goed te voelen.
Als ik maar iets zeg, mijn mening geef bijv.. op dat wat ik net schreef zeg ik klopt ik doe de hele dag niks daarom is het huis netjes, was gedaan boodschappen 2 kinderen die er netjes bij lopen etc dan krijg ik doe niet zo blij en bijdehand kneus.
Als ik niet reageer zoals hij wilt bijv als ik geïrriteerd raak van zijn opmerkingen zeg ik dat en ben ik een kkwijf kkmegool moet ik oprotten oja en als ik een ander heb moet ik het nu zeggen. Ga ik sporten is het met wie heb je afgesproken, achteraf moet dit ook weer ouwehoeren zijn..uhu..
Vorige keer heb ik gezegt met een verheffende stem ik laat mij niet meer uitschelden doe je dat wel is daar de deur,dan krijg ik je lokt het zelf uit op de manier hoe je dingen zegt en praat maar ik hou wel van je, en later is het ik doe me best niet meer te schelden maae dat zit gewoon in me..doe ik niet om je pijn te doen. Uhm ja die woorden doen pijn en dit kan zo niet meer.
En ik weet dat ik dit niet moet pikken en ga ik ook niet meer doen..
Maar ik weet gewoon niet hoe en wat ik nu moet doen.. hem met iemand laten praten? Uitmaken? En dan hoe verder?
Hopelijk heeft iemand tips en adviezen o ervaringen.

Bedankt
Lovely12321 schreef:
22-05-2020 09:13
Hij zegt altijd als je wilt stoppen leg ik me daar bij neer want het heeft geen zin voor iemamd te vechten als diegene niet meer wilt
Lekker makkelijk! Nu komt ie wel thuis in een gespreid bedje terwijl hij zelf geen zin heeft in de relatie, maar te laf om deze zelf te verbreken want dan moet ie zelf thuis ineens dingen gaan regelen.

TO, regel voor jezelf en je kinderen een goed back up plan en kies voor jullie geluk. Voor iedereen fijner als je hierdoor lekkerder in je vel komt.
Luci_Morgenster schreef:
22-05-2020 09:24
Je verdraaid nu geen feiten niet herkend te worden maar om maar niet toe te geven dat hij dus wel een eikel was vanaf het begin.

Dit is de slaapverkrachter die al eerder ook nog ander eikelengedrag vertoonde volgens jou zelf.
Nou ja, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Maar TO, handel er nu naar, voor jezelf en je kinderen. Zodat je niet over een tijd hier een topic hoeft te te openen met hij heeft mij (of de kinderen) geslagen.
Pindakaasjes schreef:
Ze verdraaid details omdat ze bang is door meelezers te worden herkend.
Ik vind het er ook niet zo toe doen.. of ze hem 3 of 6 jaar kent.
Het feit is dat ze wordt uitgemaakt voor K. Mongool en ze haast bang voor hem lijkt te zijn.
Ik denk dat ze meer heeft aan wat begrip en advies dan op leugentjes gewezen te worden.
Fair enough.
Lovely12321 schreef:
Hij zegt altijd als je wilt stoppen leg ik me daar bij neer want het heeft geen zin voor iemamd te vechten als diegene niet meer wilt
Nou meer heb je toch niet nodig? Dan zeg je gewoon “klopt helemaal Pieter, ik wil er mee stoppen, ik accepteer dit niet langer. Je kunt een weekendtas pakken en je sleutel inleveren en dan maak maar een afspraak voor de rest van je spullen en om een omgangsregeling te bespreken. Fijne avond.”

Heb je een eigen betaalrekening?
DS1971 schreef:
22-05-2020 09:30
To, ofwel hij gaat professionele hulp zoeken voor zijn gedrag, ofwel jij kan het beste jouw kinderen en jezelf uit deze onveilige situatie halen.
Ik betwijfel of er van zulke mensen nog enige eer te behalen valt, ik vind mensen die schelden met ziektes over het algemeen hele nare mensen.

TO; wil je dat zoon leert dat het maar normaal is om zo te schelden? Zodat ie dat later ook tegen jou gaat doen? Of zijn toekomstige vriendin?

Mocht je zelf denken dat hulp zoeken voor hem wel gaat baten zou ik het in omgekeerde volgorde doen. Eerst eruit en dan laat hem maar eens zien dat hij wil veranderen, maar dan zijn jij en je kinderen in elk geval uit deze nare en onveilige situatie.
Ab_Normaal schreef:
22-05-2020 09:53
Fair enough.
Niet.

Het is nogal een verschil al iemand na 6 jaar ineens heel anders gaat doen zoals TO beweert of dat iemand altijd zo heeft gedaan.
TO, je kunt je geen slachtofferrol permiteren, je hebt kinderen om voor te zorgen! Die kiezen hier niet voor, dat doe jij nu als moeder.
En bent het naar je kinderen toe verplicht in een normale en veilige thuissituatie op te laten groeien!
Heeft iemand al gezegd hoe belangrijk het is dat je zo snel mogelijk financieel zelfstandig wordt?
Vind een baan, dat is je opstapje naar je vrijheid.
Luci_Morgenster schreef:
22-05-2020 09:58
Niet.

Het is nogal een verschil al iemand na 6 jaar ineens heel anders gaat doen zoals TO beweert of dat iemand altijd zo heeft gedaan.
Elk jaar is te lang, dat klopt, maar als ze er nú naar gaat handelen hoeft zo over een tijd geen nieuw topic aan te maken met ‘hij slaat mij of de kinderen’.
Lenteui schreef:
22-05-2020 10:01
Heeft iemand al gezegd hoe belangrijk het is dat je zo snel mogelijk financieel zelfstandig wordt?
Ja.
19juni schreef:
22-05-2020 10:02
Elk jaar is te lang, dat klopt, maar als ze er nú naar gaat handelen hoeft zo over een tijd geen nieuw topic aan te maken met ‘hij slaat mij of de kinderen’.
Daar had ik het niet over hoor. ;-)

Maar ook al heeft je post niets te maken met wat ik bedoelde. Dat is zeker waar. ;-)
Lenteui schreef:
22-05-2020 10:01
Dit. Regel je eigen betaalrekening als hij ook toegang heeft tot de jouwe.
Je hebt zelfs het geluk al een appartement te hebben, zoveel vrouwen kunnen nergens naar toe en laten zich (mede) daardoor tegenhouden. Jij hoeft ‘m alleen maar buiten te sodemieteren.
Baan heb je al zo goed als, en vanuit daar kom je echt wel verder. Velen zijn je voorgegaan, dus jij kunt dat ook.
Lovely12321 schreef:
22-05-2020 08:59
Ja voor mijn oudste geen alimentatie

Waarom niet?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
19juni schreef:
22-05-2020 09:57
Ik betwijfel of er van zulke mensen nog enige eer te behalen valt, ik vind mensen die schelden met ziektes over het algemeen hele nare mensen.
Ik neem aan dat als je kinderen hebt je toch eerst wil kijken of er iets aan te redden valt. Uit elkaar kan altijd nog.
DS1971 schreef:
22-05-2020 13:34
Ik neem aan dat als je kinderen hebt je toch eerst wil kijken of er iets aan te redden valt. Uit elkaar kan altijd nog.
Met iemand die mij herhaaldelijk uitscheldt voor o.a. k.mongool? Nee denk het niet eerlijk gezegd.
Ik vind respect absoluut een voorwaarde voor een relatie en dat lijkt mij hier ver te zoeken. Liever dan alleen m’n kinderen opvoeden dan dat ik me zo laat behandelen. Ben geen deurmat, kom op.

Daarnaast, als dit al een jaar aan de gang is en hij er zelf ook mee zit had hij allang hulp kunnen zoeken. Als dit uit de lucht komt vallen (sinds de komst van de kleine) neem ik aan dat je ook van jezelf schrikt en dan gaat kijken wat er aan de hand is en hoe hier aan gewerkt dan worden, maar hij laat het lekker op z’n beloop en scheldt vrolijk verder.
Je ( man) is aan het Saboteren, en je mentaal aan het afbreken.

Je bent te onafhankelijk en te sterk!
Dat maakt hem onzeker.

Dumpen!
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Th∅rdis schreef:
22-05-2020 07:56

je bent 3 en geen 10 jaar bij elkaar. En hij verkracht je in z’n slaap. En hij scheldt.
Wat?!?!? Heel snel wegwezen in dat geval!
Lovely12321 schreef:
22-05-2020 08:19
Had net even gekeken bij toeslagen, ik krijg dan ongv 350, als ik werk zou ik bijna 600 verdienen dat ga ik nooit redden en dan opvang van 2 kinderen nog betalen, de huur etc

Dan zou ik het gewoon zo laten. Extra tip: doe oordopjes in, dan hoor je het gescheld minder.
S-Groot schreef:
22-05-2020 19:25
Dan zou ik het gewoon zo laten. Extra tip: doe oordopjes in, dan hoor je het gescheld minder.
En een kuisheidsgordel met dik vet slot. Slaap lekker.
DS1971 schreef:
22-05-2020 13:34
Goh.
Luci_Morgenster schreef:
22-05-2020 09:24
Je verdraaid nu geen feiten niet herkend te worden maar om maar niet toe te geven dat hij dus wel een eikel was vanaf het begin.

Dit is de slaapverkrachter die al eerder ook nog ander eikelengedrag vertoonde volgens jou zelf.
En dat ze nog een goed idee vond om met hem een kind te krijgen ook... :facepalm:
In tegenstelling tot wat enkele mensen hier aanraden, zou ik eerst m'n stinkende best doen om een baan te vinden en daarna pas kijken voor een uitkering. Toeslagen zijn meegenomen maar het is toch veel beter voor je eigenwaarde om niet alleen maar afhankelijk te zijn van gratis geld?
Andersom schreef:
22-05-2020 08:50
Pak de kans van de baan waar je terug mag komen, dat is het begin. Vraag bijstand en toeslagen aan en ga op zoek naar een baan waar je meer verdient en/of meer uren kunt werken. Dat lukt misschien niet van vandaag op morgen dus voor die tijd is er de bijstand.

Als dit jouw huis is, zet je hem buiten. Met zo'n man ben je alleen beter af dan samen.

Succes!
De voorwaarden voor de PW zijn (gelukkig) strenger geworden en alleen als je echt geen baan kunt vinden of andere zwaarwegende redenen hebt. Die heb ik hier niet gelezen.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 22-05-2020 21:48
0.17% gewijzigd
Lovely12321 schreef:
22-05-2020 07:54
Ja dat is er, en hij kwam met dat idee om thuis te blijven omdat hij opvang niet vertrouwd etc.
En ik doe alles hij hoeft verder niks te doen. En op een rustig moment is het is weet dat ik dat niet mag doen dat zit er in en ik voel me snel aangevallen.
Prima word boos of iets maar schelden kan niet
Als hij de opvang niet vertrouwt, waarom is hij zelf dan niet degene die thuis zit met zijn kind?
Als je 10 jaar bij elkaar bent en na de geboorte van de baby gaat je partner ineens vreemd gedrag laten zien: goed gesprek voeren, hulp zoeken, proberen te ontdekken wat er aan de hand is. En vechten voor die relatie die 9 jaar lang stabiel en gelukkig was.

Als het waar is wat anderen hier schrijven: je bent 3 jaar samen, het was nooit stabiel, hij is vanaf het begin akelig en dat verandert al jaren niet; maken dat je weg komt. Jammer dat je dacht dat een baby een goed idee was. En dat je je oudste hieraan blootstelt.

Dus ja, ik snap dat je omwille van herkenbaarheid details verandert. Maar deze 'details' zijn essentieel als je advies wilt dat daadwerkelijk bij je situatie past.
otta1985 wijzigde dit bericht op 22-05-2020 21:45
Reden: Spelling
0.44% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven