Luidruchtige man, wat te doen

22-05-2020 13:40 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
chamonix wijzigde dit bericht op 20-03-2021 22:16
99.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Deels herkenbaar. Mijn man kan soms ook luidruchtig zijn. Niet zozeer met praten, maar met eten, uit z'n neus eten en winden laten. Gedragingen die even niet erg zijn, maar op gegeven moment echt niet meer grappig zijn. Ok, m'n man zit nu door omstandigheden thuis, heeft te veel vrije tijd en door omstandigheden is zijn gedrag anders dan bijvoorbeeld 2 jaar geleden.

Mijn man kan bijvoorbeeld - als hij honger heeft en een bord eten voor z'n neus heeft staan - eten als een Neanderthaler in oorlogstijd, inclusief bijbehorende geluiden. Serieus, zelfs boven kon ik hem horen eten en met het bestek op z'n bord meppen. Daar zeg ik dus gerust wat van, het bord hoeft immers niet kapot en normaal eten kan ook nog, we gaan immers niet dood van de honger hier.

Ik geef toe dat bij mij de laatste tijd het tolerantie-niveau qua geluid best laag is en daar probeer ik ook wat aan te doen (bijvoorbeeld even afstand nemen van de situatie, muziek luisteren met koptelefoon op). Ook probeer ik het op een rustig moment te bespreken, want op gegeven moment zijn die harde geluiden ook niet meer uit te houden / aan te horen.
In this mad house we must all survive
Chamonix schreef:
22-05-2020 16:40

Het eten is trouwens ook een hoofdstuk apart.....



Vertel. :popcorn:
Sjulia schreef:
22-05-2020 13:48
Heb je al een keertje geprobeerd hem een klap te geven wanneer hij zich zo gedraagt?

Tuurlijk ga lekker huiselijk geweld promoten.
Maar hoe zit het nou met andere onderwerpen, kunnen jullie daar wel over praten zonder ruzie te krijgen?
Is de communicatie wel goed tussen jullie?
En vind je je man wel nog aantrekkelijk met dat gedrag?
Nou, ben benieuwd naar het hoofdstuk eten :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij ook goede kanten?

Of kan je maar beter gelijk de scheiding aanvragen?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
forumdame2011 schreef:
22-05-2020 16:41
Oh God ja. Weer eentje die het verschil niet meer weet.....


Nou. Ik ga na me moeder en naardat ik bij me moeder ben geweest na de stadt.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie nog wel seks?
Het lijkt me moeilijk om hem nog te zien als liefdespartner tenzij je ondertussen fantaseert over een lekkere vent.
Alle reacties Link kopieren
Georgia19zoveel schreef:
22-05-2020 16:43
Vertel. :popcorn:
Wil je het echt weten?
Om te beginnen met veel enthousiasme eten en smakken. Zelfs bij het eten van gladde yoghurt maakt hij smakgeluiden die op meters afstand te horen zijn.
Wat zijdehoentje hierboven vertelt: veel geluid maken met het bestek. Zo hard met het mes snijden dat je een heel scherp geluid op het bord hoort, zoals het geluid van krijt op het schoolbord. Dit hebben we effectief opgepakt (dochter kon er echt niet tegen): bij zoveel overtredingen moest hij trakteren. Sindsdien komt het veel minder vaak voor.
Zijdehoentje schreef:
22-05-2020 16:42
Deels herkenbaar. Mijn man kan soms ook luidruchtig zijn. Niet zozeer met praten, maar met eten, uit z'n neus eten en winden laten. Gedragingen die even niet erg zijn, maar op gegeven moment echt niet meer grappig zijn. Ok, m'n man zit nu door omstandigheden thuis, heeft te veel vrije tijd en door omstandigheden is zijn gedrag anders dan bijvoorbeeld 2 jaar geleden.

Mijn man kan bijvoorbeeld - als hij honger heeft en een bord eten voor z'n neus heeft staan - eten als een Neanderthaler in oorlogstijd, inclusief bijbehorende geluiden. Serieus, zelfs boven kon ik hem horen eten en met het bestek op z'n bord meppen. Daar zeg ik dus gerust wat van, het bord hoeft immers niet kapot en normaal eten kan ook nog, we gaan immers niet dood van de honger hier.

Ik geef toe dat bij mij de laatste tijd het tolerantie-niveau qua geluid best laag is en daar probeer ik ook wat aan te doen (bijvoorbeeld even afstand nemen van de situatie, muziek luisteren met koptelefoon op). Ook probeer ik het op een rustig moment te bespreken, want op gegeven moment zijn die harde geluiden ook niet meer uit te houden / aan te horen.
Dit is nooit grappig en altijd erg.
Het lompe kleuter syndroom.
Chamonix schreef:
22-05-2020 16:52
Wil je het echt weten?
Om te beginnen met veel enthousiasme eten en smakken. Zelfs bij het eten van gladde yoghurt maakt hij smakgeluiden die op meters afstand te horen zijn.
Wat zijdehoentje hierboven vertelt: veel geluid maken met het bestek. Zo hard met het mes snijden dat je een heel scherp geluid op het bord hoort, zoals het geluid van krijt op het schoolbord. Dit hebben we effectief opgepakt (dochter kon er echt niet tegen): bij zoveel overtredingen moest hij trakteren. Sindsdien komt het veel minder vaak voor.
Het zou mij ook ergeren om eerlijk te zijn.


Maar ligt het aan jou of aan hem?
Want je ergert je ook aan meer dingen van hem, zoals het doen van stemmetjes bijvoorbeeld.
Moet hij dan veranderen omdat jij het irritant vindt?
Of is de koek gewoon op tussen jullie en is dit het gevolg?
Mijn man is Arabier en als hij met zijn familie door de telefoon praat gaat de volumestand op 10.
Smijten met spullen doet ie niet, gelukkig.

Ach, je leert er mee leven. Hele volken hebben er last van. ( Spanjaarden, Italianen enz. )
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
22-05-2020 15:56
Ja precies. Ik heb collega's waarop je je bij een teamuitje echt moet instellen:ok volume is al hoog plus een biertje dus dat wordt lawaaiig.
Inderdaad ook lomp met bewegen en dingen neergooien enzo.
Net als in de personeelsruimte, als er bepaalde mensen binnenkomen gaat het volume omhoog.
Zo zijn die mensen nou eenmaal.
Heeft ook niks met intelligentie te maken.
Net zoals jouw man is het niet zo dat dat een onopvallende eigenschap is waar je pas na een tijdje achterkomt.
Ik vind het daarnaast gewoon sneu dat die man zo zijn best doet om gezellig te doen met zijn grapjes en stemmetjes en dat er zo over wordt gedacht.
Neem de rol van gangmaker eens over, zou ik zo zeggen. Die man wil gewoon wat vrolijkheid in huis.
Verder mag hij gewoon zijn wie hij is natuurlijk. Lullig dat je zo over hem denkt.
Nou nee hoor, dat gedrag is gewoon cultureel bepaald en dus aangeleerd (of zo je wil, nooit afgeleerd).
Het valt mij altijd op als ik in het buitenland ben, hoeveel stiller en rustiger de mensen daar zijn op terrassen, in het openbaar vervoer, in het algemeen in openbare ruimtes.
Ik ken iemand waarvan de man misofonie heeft en dat is ook niet makkelijk en nu vraag ik me af of je beter af bent met een partner met misofonie of met de partner van Chamonix.
Oriander schreef:
22-05-2020 17:00
Ik ken iemand waarvan de man misofonie heeft en dat is ook niet makkelijk en nu vraag ik me af of je beter af bent met een partner met misofonie of met de partner van Chamonix.
Zonder partner is ook een legitieme optie.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
22-05-2020 17:00
Ik ken iemand waarvan de man misofonie heeft en dat is ook niet makkelijk en nu vraag ik me af of je beter af bent met een partner met misofonie of met de partner van Chamonix.
Aha, zo’n reactie verwachtte ik eerlijk gezegd wel toen ik over eetgeluiden begon. Let wel dat ik niet de enige ben doe zich eraan stoort he. Onze kinderen vooral dochter vinden ook dat hij smakt. Omgekeerd heb ik geen last van de eetgeluiden van de kinderen. Die eten veel netter.
Hetvrijewoord schreef:
22-05-2020 16:43
Tuurlijk ga lekker huiselijk geweld promoten.

Is je humor stuk?
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
22-05-2020 16:59
Nou nee hoor, dat gedrag is gewoon cultureel bepaald en dus aangeleerd (of zo je wil, nooit afgeleerd).
Het valt mij altijd op als ik in het buitenland ben, hoeveel stiller en rustiger de mensen daar zijn op terrassen, in het openbaar vervoer, in het algemeen in openbare ruimtes.
Mij valt altijd het tegenovergestelde op.
Daveotion schreef:
22-05-2020 16:59
Nou nee hoor, dat gedrag is gewoon cultureel bepaald en dus aangeleerd (of zo je wil, nooit afgeleerd).
Het valt mij altijd op als ik in het buitenland ben, hoeveel stiller en rustiger de mensen daar zijn op terrassen, in het openbaar vervoer, in het algemeen in openbare ruimtes.

Klopt ja. Vroeger vonden wij de Duitsers altijd een luidruchtig volk maar inmiddels zijn we het zelf. We staan ook niet zo heel goed bekend als toeristen.
Ik vind het een dusdanige opdroger, dat ik mezelf niet meer zou kunnen geven en zou hem daar dan ook uitgebreid van op de hoogte stellen.
Chamonix schreef:
22-05-2020 17:08
Aha, zo’n reactie verwachtte ik eerlijk gezegd wel toen ik over eetgeluiden begon. Let wel dat ik niet de enige ben doe zich eraan stoort he. Onze kinderen vooral dochter vinden ook dat hij smakt. Omgekeerd heb ik geen last van de eetgeluiden van de kinderen. Die eten veel netter.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je man "too much" is voor mensen die geen misofonie hebben. Ik wilde dus echt niet suggereren dat je misofonie hebt.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
22-05-2020 17:10
Mij valt altijd het tegenovergestelde op.
Het hangt er natuurlijk vanaf in welk buitenland je komt. Maar mijn ervaring met bijvoorbeeld Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, België en de Scandinavische landen is dat de mensen daar veel zachter praten.
Alle reacties Link kopieren
Zijdehoentje schreef:
22-05-2020 16:42
Mijn man kan soms ook luidruchtig zijn. Niet zozeer met praten, maar met eten, uit z'n neus eten en winden laten. Gedragingen die even niet erg zijn, maar op gegeven moment echt niet meer grappig zijn.
Bah, wat onbeschoft. Vond jij dit ooit wel grappig dan? Uit zijn neus eten en winden laten (brrrrrr). Wat zijn jouw grenzen?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Kun je objectief naar jezelf kijken en zien waar dit vandaan komt?
Als ik je zo lees dan voel ik mee met je ergernis. Rete irritant wanneer iemand zich zo gedraagt. Toch vraag ik me af:

Is zijn gedrag met de jaren erger geworden? of is jouw tolerantie jegens hem gewoon minder geworden?

Beide opties zijn in principe mogelijk. Ik merk dat bepaalde karaktereigenschappen soms lijken te overheersen wanneer mensen ouder worden. En het zijn lang niet altijd de positieve kanten.

Daarnaast kan het ook nog zo zijn dat jij, omdat er al sprake is van ergernis, zijn gedrag nu onder het vergrootglas legt waarbij hij bij voorbaat al slecht uit de bus komt.

Kan ook een combinatie van beide zijn.

Denk dan ook dat de oplossing bij jullie beiden gezocht moet worden. Begrip voor elkaars perceptie van dingen. En geneigd te zijn om aanpassingen te doen. Omwille van de ander (en elkaar).
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
22-05-2020 16:56
Dit is nooit grappig en altijd erg.
Het is ook niet dat hij dit buitenshuis doet overigens of als er bezoek is. Nou kan je het gooien op 'dan voelt hij zich thuis', alleen ik vind dat je ook thuis je je (tot op zekere hoogte) hebt te gedragen en rekening te houden met (eventuele) huisgenoten.
In this mad house we must all survive

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven