Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 21 mei 2020 om 14:14
Iemand ervaring met "Detective, a modern crime game"? Ik heb net voor de 2e x case II gedaan, nadat we hem de eerste x het niet hadden kunnen oplossen... dit x net zo hard verloren.
We hebben de oplossingen maar bekeken en gaan volgende x aan case III beginnen. Pfff wat was deze moeilijk!
We hebben de oplossingen maar bekeken en gaan volgende x aan case III beginnen. Pfff wat was deze moeilijk!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
donderdag 21 mei 2020 om 14:32
nee, maar klinkt wel leuk op de googleLunchLover schreef: ↑21-05-2020 14:14Iemand ervaring met "Detective, a modern crime game"? Ik heb net voor de 2e x case II gedaan, nadat we hem de eerste x het niet hadden kunnen oplossen... dit x net zo hard verloren.
donderdag 21 mei 2020 om 15:33
Het is super gaaf! Het is wel moeilijk, en ik denk dat wij tot 2x toe "down the rabbithole" gingen door verkeerde leads te volgen. Het eerste deel hadden we opgelost maar we wisten ook niet overal antwoord op...
Aanvulling: bewaar je aantekeningen van eerdere Case... die zijn nodig en wij hadden die weggegooid

lunchlover wijzigde dit bericht op 21-05-2020 19:18
Reden: Tip
Reden: Tip
14.93% gewijzigd
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
donderdag 21 mei 2020 om 19:23
Het ziet er gaaf uit! Ik ken hem niet.LunchLover schreef: ↑21-05-2020 14:14Iemand ervaring met "Detective, a modern crime game"? Ik heb net voor de 2e x case II gedaan, nadat we hem de eerste x het niet hadden kunnen oplossen... dit x net zo hard verloren.
maandag 25 mei 2020 om 08:49
dinsdag 26 mei 2020 om 15:31
Ik meld mij ook, groot spellen fan!
Zeker nu in de corona tijd speel ik veel spelletjes met mijn vriend.
Onze huidige verzameling bestaat uit verschillende varianten van Monopoly, Rummikub, Regenwormen, Carcassonne (safari editie) en Ticket to Ride Europe.
Ik heb net een heleboel pagina's van dit forum gelezen en daaruit weer ideeen opgedaan. Op mijn lijstje staan nu Het stenen tijdperk, Saboteur: het duel, Kingdom Builder, Istanbul en Agricola.
Met vrienden Escape room The game gespeeld, erg leuk! Jammer dat je dat maar 1 keer kunt spelen.
Zeker nu in de corona tijd speel ik veel spelletjes met mijn vriend.
Onze huidige verzameling bestaat uit verschillende varianten van Monopoly, Rummikub, Regenwormen, Carcassonne (safari editie) en Ticket to Ride Europe.
Ik heb net een heleboel pagina's van dit forum gelezen en daaruit weer ideeen opgedaan. Op mijn lijstje staan nu Het stenen tijdperk, Saboteur: het duel, Kingdom Builder, Istanbul en Agricola.
Met vrienden Escape room The game gespeeld, erg leuk! Jammer dat je dat maar 1 keer kunt spelen.
dinsdag 26 mei 2020 om 21:22
dinsdag 26 mei 2020 om 21:26
10 minuten klinkt fijn voor even tussendoor. Amsterdam heb ik naar gekeken, maar ik kreeg niet echt een Amsterdam gevoel, de grachten ontbreken.

woensdag 27 mei 2020 om 07:34
Ik weet niet hoe duur Splendor is, heb het in december voor mijn verjaardag gehad. Maar vind het mooie componenten (dus dat zal het duurder maken dan wanneer je alles in karton uitvoert) en wel een fijn spel. Wij spelen het vaak en het wordt bij ons steeds tactischer. Vooral met kaartjes reserveren/kopen die je tegenstander goed zou kunnen gebruiken. Maar er blijft wel altijd geluk inzitten met welk kaartje er open komt.
Het is inderdaad geen moeilijk concept en speelt lekker weg, daardoor spelen wij hem vaak. Ik zou hem aanraden aan mensen.
Edit , ik heb de prijs opgezocht, is inderdaad veel geld voor wat je krijgt aan spel.
Het is inderdaad geen moeilijk concept en speelt lekker weg, daardoor spelen wij hem vaak. Ik zou hem aanraden aan mensen.
Edit , ik heb de prijs opgezocht, is inderdaad veel geld voor wat je krijgt aan spel.

woensdag 27 mei 2020 om 15:35
Splendor kan best tactisch zijn, het is maar net met wie je het speelt en of je je tegenstander beetje in de gaten houd en het is lekker snel uitgelegd. Doos zou wel de helft kleiner kunnen.
Leuke tactische spelletjes onitama (2 spelers als je ook van schaken houd)
Patchwork vind ik een erg leuk 2 speler spel, makkelijke regels maar super tactisch.
Pandamic (leuk voor deze tijd) coop spel, wel wat meer regels moet je inkomen.
Ik ben zelf nu verknocht op rovers van de noordzee, maar die is niet super tactisch zit er denk beetje tussenin.
Leuke tactische spelletjes onitama (2 spelers als je ook van schaken houd)
Patchwork vind ik een erg leuk 2 speler spel, makkelijke regels maar super tactisch.
Pandamic (leuk voor deze tijd) coop spel, wel wat meer regels moet je inkomen.
Ik ben zelf nu verknocht op rovers van de noordzee, maar die is niet super tactisch zit er denk beetje tussenin.
donderdag 28 mei 2020 om 08:31
Ik wist niet dat Carcassonne tactisch was

Ik heb Ticket to ride NY binnen. We hebben hem nog niet gespeeld, maar wat is het een fijn klein bord. Hij is makkelijk mee te nemen op vakantie.

donderdag 28 mei 2020 om 08:54
Serieus? Wij maken er hier een sport van om steden te stelen van elkaar (door dus om een hoekje een tegel te leggen en die in de volgende beurt vast te maken aan andermans stad). Je kunt heel tactisch spelen, elkaar ook in de weg zitten door een moeilijke tegel naast een grote stad te leggen.Green17 schreef: ↑28-05-2020 08:31Ik wist niet dat Carcassonne tactisch wasik heb overigens alleen een junior versie. Ik ga eens kijken voor de volwassen variant.
Ik heb Ticket to ride NY binnen. We hebben hem nog niet gespeeld, maar wat is het een fijn klein bord. Hij is makkelijk mee te nemen op vakantie.
donderdag 28 mei 2020 om 09:33
Ja bij ons ook. En de boeren... zo irritant dat het mijn man bijna altijd lukt om in 1 van de laatste beurten de beste weide over te nemen.Tiana_76 schreef: ↑28-05-2020 08:54Serieus? Wij maken er hier een sport van om steden te stelen van elkaar (door dus om een hoekje een tegel te leggen en die in de volgende beurt vast te maken aan andermans stad). Je kunt heel tactisch spelen, elkaar ook in de weg zitten door een moeilijke tegel naast een grote stad te leggen.
donderdag 28 mei 2020 om 10:04
Wij hebben alleen de junior versie en als je een weg hebt afgesloten waar jouw kleur opstaat kan je een horigen erop leggen. Je maakt geen steden in elk geval.Tiana_76 schreef: ↑28-05-2020 08:54Serieus? Wij maken er hier een sport van om steden te stelen van elkaar (door dus om een hoekje een tegel te leggen en die in de volgende beurt vast te maken aan andermans stad). Je kunt heel tactisch spelen, elkaar ook in de weg zitten door een moeilijke tegel naast een grote stad te leggen.
De volwassen versie klinkt inderdaad wel tactisch.

donderdag 28 mei 2020 om 10:51
Dat is een goede tip, bedankt!
Ik heb hem net besteld bij bol.com hij is in de aanbieding nu voor 19,79.
Mijn man en ik hebben van thuis uit spelletjes spelen niet echt meegekregen. We vinden het wel heel erg leuk. Hij is alleen veel tactischer dan ik, daar kan ik nog wat van leren

donderdag 28 mei 2020 om 10:58
ik heb niet veel ervaring met junios spellen maar die ik ken lijkt dus niets op de volwassen uitgave. stenen tijdperk, je moet net als in de volwassen uitvoering grondstoffen verzamelen, maar dat doe je via een soort memoryspel . Dus echt heel anders. Wel een leuk spel, maar de kinderen zouden zonder moeite van me winnen ben ik bang