Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
29-05-2020 18:30
het is vanaf 7 jaar, dus ligt er aan hoe oud kind is, die extra pest of gelukskaarten maken het wel leuker
6,5, dus dat moet wel lukken denk ik.
Ik ga het gewoon proberen. Weer eens wat anders als een standaard kwartet spel.
LunchLover schreef:
29-05-2020 18:33
Ik ga morgen een corona proof spel doen met vrienden. Een online escape spel! "Het Hoogendoorn Mysterie".

Ben heel benieuwd! Kom wel even laten weten of het een aanrader is. We gaan het met 5 spelen. :proud:
Oh, ik ben wel benieuwd.
Green17 schreef:
29-05-2020 19:10
6,5, dus dat moet wel lukken denk ik.
Ik ga het gewoon proberen. Weer eens wat anders als een standaard kwartet spel.
Als hij kwartetten leuk vindt, gaat hij dit misschien ook waarderen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Is ook allemaal met verzamelen en scoren, maar dan net anders (en leuker voor de meespelende volwassene vind ik zelf).
Tiana_76 schreef:
29-05-2020 19:28
Als hij kwartetten leuk vindt, gaat hij dit misschien ook waarderen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Is ook allemaal met verzamelen en scoren, maar dan net anders (en leuker voor de meespelende volwassene vind ik zelf).
Bedankt voor de tips!! Dat ga ik even nader bekijken. Ik ben het kwartetten wel een beetje zat :biggrin:
Green17 schreef:
29-05-2020 19:32
Bedankt voor de tips!! Dat ga ik even nader bekijken. Ik ben het kwartetten wel een beetje zat :biggrin:
Jij hebt toch net als ik een slim kind? Dan kan hij zeker Boonanza wel goed meespelen denk ik. Daar komt namelijk ook wat tactiek bij kijken, meer dan bij de andere drie. Dat dierentuinspel wordt hier ook veel gespeeld. Hebben we gratis gehad (schoonouders hadden het gewonnen bij een loterij), maar viel me alles mee. Het is erg leuk.
Tiana_76 schreef:
29-05-2020 19:35
Jij hebt toch net als ik een slim kind? Dan kan hij zeker Boonanza wel goed meespelen denk ik. Daar komt namelijk ook wat tactiek bij kijken, meer dan bij de andere drie. Dat dierentuinspel wordt hier ook veel gespeeld. Hebben we gratis gehad (schoonouders hadden het gewonnen bij een loterij), maar viel me alles mee. Het is erg leuk.
Ik denk wel dat hij slim is. Hij speelt ook Sagrada , koehandel , patchwork, regenwormen en nmbr 9. Hij scoort zelfs vaker beter dan ik :$

Hij zit nu alleen al een tijdje in de kwartet fase. Hij wil pas een ander spel met ons spelen als we uitgebreid gekwartet hebben ;-D

Boonanza zal hij zeker leuk vinden. Is qwirkle een soort set, zoals set het spel!
Green17 schreef:
29-05-2020 19:50
Ik denk wel dat hij slim is. Hij speelt ook Sagrada , koehandel , patchwork, regenwormen en nmbr 9. Hij scoort zelfs vaker beter dan ik :$

Hij zit nu alleen al een tijdje in de kwartet fase. Hij wil pas een ander spel met ons spelen als we uitgebreid gekwartet hebben ;-D

Boonanza zal hij zeker leuk vinden. Is qwirkle een soort set, zoals set het spel!
Qwirkle kaartspel is eigenlijk een combi van kwartet en Qwirkle bordspel. Lijkt inderdaad een beetje op Set, alleen heeft die laatste meer combinaties die kunnen.
Tiana_76 schreef:
29-05-2020 20:07
Qwirkle kaartspel is eigenlijk een combi van kwartet en Qwirkle bordspel. Lijkt inderdaad een beetje op Set, alleen heeft die laatste meer combinaties die kunnen.
Dan valt hij denk ik af, qwirkle vindt hij niet zo leuk. Set wel.

Het dierenspel ziet er ook leuk uit! Een beetje dierenkennis zou ook geen kwaad kunnen, maar het heeft echt z’n interesse niet.

Ik verwacht dat hij boonanza wel leuk zal vinden!
LunchLover schreef:
29-05-2020 18:35
Ik! Heb het maar 1x gedaan op de spellenclub maar vond het erg leuk. Prijs houd me idd tegen het te kopen. En heb het toen met 4 gespeeld, weet niet of het met 2 (kind is te klein hier) ook zo leuk is. Maar het spel is een aanrader wat mij betreft.
Ja met 2 is wingspan ook leuk
Poeszie schreef:
28-05-2020 12:03
Iemand ervaring met Wingspan? Ik overweeg het te kopen, maar is best wel prijzig

Ik ben momenteel weg van Ticket to ride Europe

Verder doen we vaak 30 seconds met vrienden, heb beide edities. Ik wacht op nieuwe kaartjes, maar ze zijn zo stom geweest om bij de uitbreiding ook de oude begrippen op de kaartjes te zetten, wat heb je daar nou aan, die heb je toch al?

Misschien doen ze dat bij 30 seconds om geen verschil te zien tussen oude en nieuwe vragen (slijtage door vaker gebruik)
Waarschijnlijk al tig keer gevraagd maar weet iemand een leuke site waarbij je bordspelletjes online kan spelen met anderen? Ik kan me herinneren dat ik in een ver verleden wel eens Monopoly online heb gespeeld. Liefst gratis maar een klein bedrag betalen is ook niet zo erg als er iets leuks bij zit.

Speel nu wat bord spelletjes op mijn wii en ipad maar dat ben ik een beetje zat, steeds tegen de computer.
TsumTsum schreef:
30-05-2020 20:39
Waarschijnlijk al tig keer gevraagd maar weet iemand een leuke site waarbij je bordspelletjes online kan spelen met anderen? Ik kan me herinneren dat ik in een ver verleden wel eens Monopoly online heb gespeeld. Liefst gratis maar een klein bedrag betalen is ook niet zo erg als er iets leuks bij zit.

Speel nu wat bord spelletjes op mijn wii en ipad maar dat ben ik een beetje zat, steeds tegen de computer.
Ik vind Patchwork heel erg leuk.
Er zijn best veel spelletjes die je online kan spelen. Schaken, Wordfeud, ticket to ride, Catan.
TsumTsum schreef:

volgens mij heb ik en/of nog iemand in het begin van de corona hier al wat links weggezet (bedenk nu dat ik ze misschien beter in de OP had kunnen zetten) dus zal eens zien of ik ze terug kan vinden
even de online spellensites omhoog gehaald

www.yucata.de

eentje waar je vooral LIVE kan spelen.

www.boardgamearena.com

eentje in het frans en engels. (maar je tegenstanders kunnen net zo goed nederlands praten en tikken)

www.boiteajeux.net

een nederlandstalige site. Beperkter aantal spellen, maar wel wat leuke.

www.feuerteufel.nl

en nog een nederlandstalige vol klassiekers, zoals vier op een rij, dammen, schaken enz.

www.jijbent.nl
en voor de escapers die er later bijgekomen zijn:
nlies
maandag 6 april 2020 om 13:46
nog meer escaperooms voor thuis.
ik heb ze nog niet gespeeld, gewoon gepikt van een fb pagina voor spelliefhebbers

'Stop de aanslag' & 'Ontsnap!' (WebEscape):
https://webescaperoom.weebly.com/
(2 verschillende kamers/spellen die je kan spelen, idealiter voor 4 personen)

* Escapedemic (van 'Locks & Keys' escaperoom Tilburg in Nederland):
https://lockskeys.nl/escapedemic
(online te downloaden)

* The Enigma emporium:
https://www.theenigmaemporium.com/playfree
(online te downloaden bestand)

* The Big Pursuit (van Kempense escape rooms, project van The Belgian Escape Room Federation):
www.bigpursuit.be
(goed voor maar liefst 3-10 uur speelplezier! 😯)

* De Verloren Herinnering (van Creators United, een groep van 18 Nederlandse escaperoomeigenaren):
www.deverlorenherinnering.nl
(de speelduur is enkele uren en je kunt het met 1 tot 4 personen spelen)
TsumTsum schreef:

Voor veel bord- en kaartspellen kun je terecht bij Playok.com. Het fijne daar is dat het nogal snel gaat, erg prettig bij bijvoorbeeld backgammon. Het zijn copyright vrije spellen, dus monopoly is er niet. Het paar jaar terug was er iets dat daarop leek (blogpoly) maar dat is nu ook verwijderd. Ik speel sinds kort Trivial Pursuit online met iets wat ik in paint heb geknutseld. Triviant zul je ook niet online vinden wegens auteursrecht (maar misschien wel betaald).
Dit is wat ik geknutseld heb:

Afbeelding

Zoiets zou je zelf ook kunnen maken. Ik heb hier trouwens onlangs een oproep gedaan om spelers te vinden, maar het loopt niet bepaald storm. :shame:
Ik heb ook nog gekeken om iets voor monopoly te maken, maar kon geen goede afbeelding van een bord vinden.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

nlies schreef:
30-05-2020 00:24
Misschien doen ze dat bij 30 seconds om geen verschil te zien tussen oude en nieuwe vragen (slijtage door vaker gebruik)

Ah dat zou een reden kunnen zijn idd, het staat mij wel tegen alleen om kaartjes te kopen die ik al heb
Bedankt voor de links nlies :) En de rest ook voor de suggesties. Ik zal eens het een en ander proberen.
TsumTsum schreef:

Ik heb de appversie van Catan, die is redelijk goed, doe ik heel vaak, die kan ook online vanuit de app
TsumTsum schreef:

Ik heb Cluedo, best leuk (koop geen uitbreiding, is niet waard of iig niet de poppetjes).

En Stratego, ook leuk af en toe. :)

Aanvulling: ik had ze beide voor 99 ct in de aanbieding, normaal zijn ze iets van € 2 a € 2,25 volgens mij.
lunchlover wijzigde dit bericht op 31-05-2020 17:35
Reden: Tip
8.44% gewijzigd
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Tiana_76 schreef:
29-05-2020 19:23
Oh, ik ben wel benieuwd.

Het was tof. Je voelt toch die druk en spanning. Zorg wel voor een goede (beeld) bel verbinding buiten de Whatsapp groep.

Ik snapte niet alle spellen lol, maar die konden anderen oplossen en andersom. Wij waren wel net buiten de tijd. Ik zou het zo weer doen! Wel met ander spel natuurlijk lol deze ken ik nu :proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Volgens mij heeft 999 hier meegelezen toen ik over de outlet schreef dat ze beter een soort keuzepakket kunnen maken. Paar prijscategorien maken en daar dan overal een uit kiezen.
dat hebben ze nu dus, 3 spellen kiezen, en 20% korting
Stap op vind ik een geweldig kaartspel om te doen!
Exploding Kittens NL gekocht van de week. Kinderen vinden het heel erg leuk. :-D
LunchLover schreef:
31-05-2020 17:32
Het was tof. Je voelt toch die druk en spanning. Zorg wel voor een goede (beeld) bel verbinding buiten de Whatsapp groep.

Ik snapte niet alle spellen lol, maar die konden anderen oplossen en andersom. Wij waren wel net buiten de tijd. Ik zou het zo weer doen! Wel met ander spel natuurlijk lol deze ken ik nu :proud:
Oh, dat klinkt wel goed. Zal eens kijken of ik wat medespelers kan vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven