Napraattopic deel 129
maandag 11 mei 2020 om 23:07
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

maandag 25 mei 2020 om 19:50
Zoon is nog geen 6 maanden. Ik moest beginnen met oefenhapjes van de consultatiebureau. Hij stopt nog niets in zijn mond. Op het moment dat hij wat naar zijn mond beweegt wil ik beginnen met eten geven.Nemain• schreef: ↑25-05-2020 19:41Nee, dat was toen nog niet echt iets volgens mij. Met 6 maanden groenten, 7 maanden fruit en 8 een broodkorst. Volgens mij stikt elk kind een keer in iets om te begrijpen hoe het werkt.
Leg voor de grap eens een stukje gekookte groente bij hem neer.
Oefenhapjes is natuurlijk onzin.
I know ik ben curling/helikoptermoeder. Ik kan echt de hele dag met zoon bezig zijn.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 25-05-2020 19:53
0.62% gewijzigd

maandag 25 mei 2020 om 19:52
Policing? in het natraptopic! Het moet nie gekker worden

maandag 25 mei 2020 om 19:53
DuchessMeganMarkle schreef: ↑25-05-2020 19:50Zoon is nog geen 6 maanden. Ik moest beginnen met oefenhapjes van de consultatiebureau. Hij stopt nog niets in zijn mond. Op het moment dat hij wat naar zijn mond beweegt wil ik beginnen met eten geven.
I know ik ben helikoptermoeder. Ik kan echt de hele dag met zoon bezig zijn.
Wat bedoelen zij met oefenhapjes?
maandag 25 mei 2020 om 19:54
Gekookte gepureerde worteltjes mee beginnen. Tussen flesvoedingen in hapjes aanbieden.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 25-05-2020 20:04
11.60% gewijzigd

maandag 25 mei 2020 om 20:00
Jongste zat mij maanden het eten uit de mond te kijken en deed raar met zijn melk. Dus mocht met 4 maanden brood, yoghurt, sommige soorten fruit en groentes proberen.
Ik heb nog nooit zoveel teleurstelling gezien. Net of hij dacht 'heb ik me daar maanden op verheugd, wat smerig'.
Hapjes gingen wel. Ik maakte alles zelf en hij at toen nog alles braaf op.
Let wel op veranderende luiers als je gaat beginnen

maandag 25 mei 2020 om 20:02
Het-groepje schreef: ↑25-05-2020 20:00Jongste zat mij maanden het eten uit de mond te kijken en deed raar met zijn melk. Dus mocht met 4 maanden brood, yoghurt, sommige soorten fruit en groentes proberen.
Ik heb nog nooit zoveel teleurstelling gezien. Net of hij dacht 'heb ik me daar maanden op verheugd, wat smerig'.
Let wel op veranderende luiers als je gaat beginnen.

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
maandag 25 mei 2020 om 20:06
Ook al yoghurt met 4 maand? Zoon is 20 weken.Het-groepje schreef: ↑25-05-2020 20:00Jongste zat mij maanden het eten uit de mond te kijken en deed raar met zijn melk. Dus mocht met 4 maanden brood, yoghurt, sommige soorten fruit en groentes proberen.
Let wel op veranderende luiers als je gaat beginnen.
maandag 25 mei 2020 om 20:08
Kook gewoon een paar worteltjes, prak ze en dan zie je wel of zoon het lekker vindt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

maandag 25 mei 2020 om 20:10
Hier was mijn oudste met een half jaar echt gek op kleine hele gekookte worteltjes en broodstukjes in melk en dan lekker met handje willen ( kapot) knijpen en dan alles naast de mond smeren/plakken.
Jongste was net even eerder aan de geprakte/pureerde hapjes al.
Weet alleen niet meer wanneer ik de korsten en andere zachte groentes zo in het vuistje gaf ipv prakken, denk iets later. Maandje of 7. Maar ik had reflux kinderen, vooral de jongste had lang last van stukjes en velletjes, moest zo glad mogelijk zijn tot zeker een jaar.

Jongste was net even eerder aan de geprakte/pureerde hapjes al.
Weet alleen niet meer wanneer ik de korsten en andere zachte groentes zo in het vuistje gaf ipv prakken, denk iets later. Maandje of 7. Maar ik had reflux kinderen, vooral de jongste had lang last van stukjes en velletjes, moest zo glad mogelijk zijn tot zeker een jaar.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 25-05-2020 20:13
18.70% gewijzigd

maandag 25 mei 2020 om 20:11
Leg een gekookte wortel of broccoli neer en je ziet vanzelf wat hij doet. Of niet.DuchessMeganMarkle schreef: ↑25-05-2020 19:50Zoon is nog geen 6 maanden. Ik moest beginnen met oefenhapjes van de consultatiebureau. Hij stopt nog niets in zijn mond. Op het moment dat hij wat naar zijn mond beweegt wil ik beginnen met eten geven.
I know ik ben curling/helikoptermoeder. Ik kan echt de hele dag met zoon bezig zijn.

maandag 25 mei 2020 om 20:15
En dan na 10x oefenen werkt hij een hele maaltijd weg ofzo?DuchessMeganMarkle schreef: ↑25-05-2020 19:54Gekookte gepureerde worteltjes mee beginnen. Tussen flesvoedingen in hapjes aanbieden.

maandag 25 mei 2020 om 20:16
Die van mij is bijna 17 en wil nog steeds geen stukjes.Luci_Morgenster schreef: ↑25-05-2020 20:10lang last van stukjes en velletjes, moest zo glad mogelijk zijn tot zeker een jaar.

maandag 25 mei 2020 om 20:17
Ja wij mochten alles redelijk snel.
Ik liep in het ziekenhuis met hem omdat hij zoveel huilde en spuugde
Bij een oudere arts deed hij zijn gebruikelijke ding:
- gezellig niks aan de hand
- uit het niets oorverdovend huilen en vuistjes in zijn mond proppen alsof hij al weken niks kreeg
- fles zo ongeveer opeten, inclusief gegrom en getrek
- een deel weer uitspugen
- diep verdriet
Die man keek dat aan en ik mocht middels een schema, maar toch wel redelijk in tempo, vast voedsel aanbieden.
Eerst was het: opgetogen dat hij ook mocht en bij de eerste hap krijsen omdat het tegenviel.
Maar na een paar weken at hij per dag een boterham, yoghurt en groente en fruit. Geen citrusvruchten meen ik.
Boterhammen met speciale smeerkaas zonder zout en dat soort dingen.

maandag 25 mei 2020 om 20:19
Brood zo jong is toch slecht voor de darmen?Het-groepje schreef: ↑25-05-2020 20:17Ja wij mochten alles redelijk snel.
Ik liep in het ziekenhuis met hem omdat hij zoveel huilde en spuugde
Bij een oudere arts deed hij zijn gebruikelijke ding:
- gezellig niks aan de hand
- uit het niets oorverdovend huilen en vuistjes in zijn mond proppen alsof hij al weken niks kreeg
- fles zo ongeveer opeten, inclusief gegrom en getrek
- een deel weer uitspugen
- diep verdriet
Die man keek dat aan en ik mocht middels een schema, maar toch wel redelijk in tempo, vast voedsel aanbieden.
Eerst was het: opgetogen dat hij ook mocht en bij de eerste hap krijsen omdat het tegenviel.
Maar na een paar weken at hij per dag een boterham, yoghurt en groente en fruit. Geen citrusvruchten meen ik.
Boterhammen met speciale smeerkaas zonder zout en dat soort dingen.
maandag 25 mei 2020 om 20:37
En dan NIET helicopteren.
Wel met je camera wegduiken achter de paraplu.
Is leuk voor later.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

maandag 25 mei 2020 om 21:17
Gewoon besluiten dat je geen ei bent.
Klaar.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.