Napraattopic deel 129

11-05-2020 23:07 3172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Murrmurr schreef:
25-05-2020 19:43
ja mad respect, ik vind dat fucking intimiderend!

(sorry ouwe, dit betekent: gek en neukend)
Ik vind etende mensen sowieso intimiderend.

(En ik ben het eens met ouwe :-D )
charlottew88 schreef:
25-05-2020 19:45
Ik ook :high5: :thumbsup:
Terecht!
Nemain• schreef:
25-05-2020 19:41
Nee, dat was toen nog niet echt iets volgens mij. Met 6 maanden groenten, 7 maanden fruit en 8 een broodkorst. Volgens mij stikt elk kind een keer in iets om te begrijpen hoe het werkt.

Leg voor de grap eens een stukje gekookte groente bij hem neer.

Oefenhapjes is natuurlijk onzin.
Zoon is nog geen 6 maanden. Ik moest beginnen met oefenhapjes van de consultatiebureau. Hij stopt nog niets in zijn mond. Op het moment dat hij wat naar zijn mond beweegt wil ik beginnen met eten geven.

I know ik ben curling/helikoptermoeder. Ik kan echt de hele dag met zoon bezig zijn.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 25-05-2020 19:53
0.62% gewijzigd
Ab_Normaal schreef:
25-05-2020 19:47
(En ik ben het eens met ouwe :-D )
Policing? in het natraptopic! Het moet nie gekker worden
DuchessMeganMarkle schreef:
25-05-2020 19:50
Zoon is nog geen 6 maanden. Ik moest beginnen met oefenhapjes van de consultatiebureau. Hij stopt nog niets in zijn mond. Op het moment dat hij wat naar zijn mond beweegt wil ik beginnen met eten geven.

I know ik ben helikoptermoeder. Ik kan echt de hele dag met zoon bezig zijn.

Wat bedoelen zij met oefenhapjes?
Luci_Morgenster schreef:
25-05-2020 19:53
Wat bedoelen zij met oefenhapjes?
Gekookte gepureerde worteltjes mee beginnen. Tussen flesvoedingen in hapjes aanbieden.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 25-05-2020 20:04
11.60% gewijzigd
25-05-2020 19:54
Gekookte gepureerde worteltjes mee beginnen.
Jongste zat mij maanden het eten uit de mond te kijken en deed raar met zijn melk. Dus mocht met 4 maanden brood, yoghurt, sommige soorten fruit en groentes proberen.
Ik heb nog nooit zoveel teleurstelling gezien. Net of hij dacht 'heb ik me daar maanden op verheugd, wat smerig'.
Hapjes gingen wel. Ik maakte alles zelf en hij at toen nog alles braaf op.
Let wel op veranderende luiers als je gaat beginnen :rofl:.
Het-groepje schreef:
25-05-2020 20:00
Jongste zat mij maanden het eten uit de mond te kijken en deed raar met zijn melk. Dus mocht met 4 maanden brood, yoghurt, sommige soorten fruit en groentes proberen.
Ik heb nog nooit zoveel teleurstelling gezien. Net of hij dacht 'heb ik me daar maanden op verheugd, wat smerig'.
:HA:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Het-groepje schreef:
25-05-2020 20:00
Ook al yoghurt met 4 maand? Zoon is 20 weken.
25-05-2020 20:06
Kook gewoon een paar worteltjes, prak ze en dan zie je wel of zoon het lekker vindt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hier was mijn oudste met een half jaar echt gek op kleine hele gekookte worteltjes en broodstukjes in melk en dan lekker met handje willen ( kapot) knijpen en dan alles naast de mond smeren/plakken. :-D

Jongste was net even eerder aan de geprakte/pureerde hapjes al.

Weet alleen niet meer wanneer ik de korsten en andere zachte groentes zo in het vuistje gaf ipv prakken, denk iets later. Maandje of 7. Maar ik had reflux kinderen, vooral de jongste had lang last van stukjes en velletjes, moest zo glad mogelijk zijn tot zeker een jaar.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 25-05-2020 20:13
18.70% gewijzigd
25-05-2020 19:50

I know ik ben curling/helikoptermoeder. Ik kan echt de hele dag met zoon bezig zijn.
Leg een gekookte wortel of broccoli neer en je ziet vanzelf wat hij doet. Of niet.
25-05-2020 19:54
Gekookte gepureerde worteltjes mee beginnen. Tussen flesvoedingen in hapjes aanbieden.
En dan na 10x oefenen werkt hij een hele maaltijd weg ofzo?
Luci_Morgenster schreef:
25-05-2020 20:10
lang last van stukjes en velletjes, moest zo glad mogelijk zijn tot zeker een jaar.
Die van mij is bijna 17 en wil nog steeds geen stukjes.
25-05-2020 20:06
Ja wij mochten alles redelijk snel.
Ik liep in het ziekenhuis met hem omdat hij zoveel huilde en spuugde
Bij een oudere arts deed hij zijn gebruikelijke ding:
- gezellig niks aan de hand
- uit het niets oorverdovend huilen en vuistjes in zijn mond proppen alsof hij al weken niks kreeg
- fles zo ongeveer opeten, inclusief gegrom en getrek
- een deel weer uitspugen
- diep verdriet
Die man keek dat aan en ik mocht middels een schema, maar toch wel redelijk in tempo, vast voedsel aanbieden.
Eerst was het: opgetogen dat hij ook mocht en bij de eerste hap krijsen omdat het tegenviel.
Maar na een paar weken at hij per dag een boterham, yoghurt en groente en fruit. Geen citrusvruchten meen ik.
Boterhammen met speciale smeerkaas zonder zout en dat soort dingen.
Nemain• schreef:
25-05-2020 20:16
Die van mij is bijna 17 en wil nog steeds geen stukjes.
:-D :-D
Het-groepje schreef:
25-05-2020 20:17
Ja wij mochten alles redelijk snel.
Ik liep in het ziekenhuis met hem omdat hij zoveel huilde en spuugde
Bij een oudere arts deed hij zijn gebruikelijke ding:
- gezellig niks aan de hand
- uit het niets oorverdovend huilen en vuistjes in zijn mond proppen alsof hij al weken niks kreeg
- fles zo ongeveer opeten, inclusief gegrom en getrek
- een deel weer uitspugen
- diep verdriet
Die man keek dat aan en ik mocht middels een schema, maar toch wel redelijk in tempo, vast voedsel aanbieden.
Eerst was het: opgetogen dat hij ook mocht en bij de eerste hap krijsen omdat het tegenviel.
Maar na een paar weken at hij per dag een boterham, yoghurt en groente en fruit. Geen citrusvruchten meen ik.
Boterhammen met speciale smeerkaas zonder zout en dat soort dingen.
Brood zo jong is toch slecht voor de darmen?
Nemain• schreef:
25-05-2020 20:11
Leg een gekookte wortel of broccoli neer en je ziet vanzelf wat hij doet. Of niet.
En dan NIET helicopteren.
Wel met je camera wegduiken achter de paraplu.
Is leuk voor later.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
"The egg doesn't swim to the sperm" schrijft iemand als dating tip. Hoppa, 70 jaar aan feministische inspanningen door de plee.
feow schreef:
25-05-2020 20:37
En dan NIET helicopteren.
Volgens mij ken ik dit woord in een andere betekenis dan hier bedoeld wordt
Murrmurr schreef:
25-05-2020 21:14
"The egg doesn't swim to the sperm" schrijft iemand als dating tip. Hoppa, 70 jaar aan feministische inspanningen door de plee.
Gewoon besluiten dat je geen ei bent.
Klaar.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
25-05-2020 21:17
Klaar.
Laat ei dat maar niet horen.
feow schreef:
25-05-2020 21:17
Klaar.
ik was al niet erg van plan om naar sperma toe te zwemmen (gets iew) maar dat is wel de perfecte comeba repliek.
Murrmurr schreef:
25-05-2020 21:19
ik was al niet erg van plan om naar sperma toe te zwemmen (gets iew) maar dat is wel de perfecte comeba repliek.
Poeha, als je zoveel zwemmertjes nodig hebt om bij een ei te komen dat x keer groter is, dan zegt dat wel wat, lijkt me.
Murrmurr schreef:
25-05-2020 21:15
Volgens mij ken ik dit woord in een andere betekenis dan hier bedoeld wordt

Er komt in ieder geval geen broccoli aan te pas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven