Trouwen in 2020!

woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic

anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd

vrijdag 22 mei 2020 om 22:10
Ik heb ook alleen een jasje voor tijdens het verplaatsen, zeg maar. Als het niet (hard) regent en we buiten een fotoshoot kunnen doen, wil ik mijn jurk gewoon laten zien. Maar daarna heb ik het waarschijnlijk ijskoud, dus wil ik wel graag iets kunnen aantrekken.
zaterdag 23 mei 2020 om 13:12
Kun je geen stola dragen? Heb je ook zo weggelegd.
Ik heb zelf een nepsuede groen jasje wat ik zelden draag, maar prima is voor bij mijn jurk qua kleuren.
Wij mogen op de geplande trouwdag met een aantal daggasten voor de wet trouwen en het daarna bij een horeca gelegenheid klein vieren. Zo blij mee! Feest en ceremonieel huwelijk dan volgend jaar, dan doen we ook pas onze trouwkleding aan. Nu ga ik gewoon een leuk jurkje met hakken dragen.
Nu nog even snel dingen regelen zodat het ook een beetje feestelijk is die dag.
Ik heb zelf een nepsuede groen jasje wat ik zelden draag, maar prima is voor bij mijn jurk qua kleuren.
Wij mogen op de geplande trouwdag met een aantal daggasten voor de wet trouwen en het daarna bij een horeca gelegenheid klein vieren. Zo blij mee! Feest en ceremonieel huwelijk dan volgend jaar, dan doen we ook pas onze trouwkleding aan. Nu ga ik gewoon een leuk jurkje met hakken dragen.
Nu nog even snel dingen regelen zodat het ook een beetje feestelijk is die dag.

zondag 24 mei 2020 om 14:42
Fijn Ring!
Leuk baby!! Ik heb mijn vriend al wat foto's laten zien wat ik leuk vind. Twijfel nu of we onze zoons hetzelfde laten dragen als mijn vriend.. tailormadesuits heeft wel mooie en kunnen ze hetzelfde dragen.
Maar wel prijzig.. amor kinderbruidsmode heeft ook mooie pakken voor mijn zoons en een stuk voordeliger. Ze dragen het maar 1x dus eigenlijk zonde om er veel voor te betalen.
Leuk baby!! Ik heb mijn vriend al wat foto's laten zien wat ik leuk vind. Twijfel nu of we onze zoons hetzelfde laten dragen als mijn vriend.. tailormadesuits heeft wel mooie en kunnen ze hetzelfde dragen.
Maar wel prijzig.. amor kinderbruidsmode heeft ook mooie pakken voor mijn zoons en een stuk voordeliger. Ze dragen het maar 1x dus eigenlijk zonde om er veel voor te betalen.
maandag 25 mei 2020 om 08:18
Hoi,
Moest ff bij lezen!
Maar zo te lezen gaat het goed en ligt alles wel weer op schema maar soms een ander schema dan bedacht!
Voor onderbroek, ik heb een soort lange onderbroek met pijpjes maar daar zit wel een randje kant aan, dat lijkt nog best oké en het schuurt dan niet tussen m'n benen. Komt van bon prix, tis alleen niet corrigerend verder maar daarheb ik een torselet voor.
Wij hebben besloten alleen voor de wet te trouwen en te gaan eten met 30 mensen. Kerkdienst en feest doen we later. We gaan wel in onze jurk en pak omdat we geen idee hebben wanneer het weer kan om normaal te feesten.
Feesten op anderhalve meter afstand zien we niet zitten.
't voordeel is dat ik m'n jurk twee keer aan kan
Tenzij ik zwanger raak dan word het lastig, dat willen we straks wel proberen.
De anderhalve meter regel passen win wel toe met mensen waarbij dat echt moet. Mijn schoonzus draait corona diensten dus daar blijven we wel uit de buurt. Maar mijn ouders en schoonouders zien we nu ook dus daar kunnen we wel in de buurt komen. Dat vind ik wel fijn!
Nog 18 dagen! Aftellen
Moest ff bij lezen!
Maar zo te lezen gaat het goed en ligt alles wel weer op schema maar soms een ander schema dan bedacht!
Voor onderbroek, ik heb een soort lange onderbroek met pijpjes maar daar zit wel een randje kant aan, dat lijkt nog best oké en het schuurt dan niet tussen m'n benen. Komt van bon prix, tis alleen niet corrigerend verder maar daarheb ik een torselet voor.
Wij hebben besloten alleen voor de wet te trouwen en te gaan eten met 30 mensen. Kerkdienst en feest doen we later. We gaan wel in onze jurk en pak omdat we geen idee hebben wanneer het weer kan om normaal te feesten.
't voordeel is dat ik m'n jurk twee keer aan kan

De anderhalve meter regel passen win wel toe met mensen waarbij dat echt moet. Mijn schoonzus draait corona diensten dus daar blijven we wel uit de buurt. Maar mijn ouders en schoonouders zien we nu ook dus daar kunnen we wel in de buurt komen. Dat vind ik wel fijn!
Nog 18 dagen! Aftellen

maandag 25 mei 2020 om 09:27
Kipkerrie, wat goed dat jullie er uit zijn. Spannend, nog 18 dagen!
Bij mij gaat het van wel door laten gaan naar niet door laten gaan.
Gelukkig hebben wij nog even (114 dagen) maar ik denk dat we ook pas in juli echt gaan kijken of het lukt ja of nee.
Nu zien wij namelijk ook nog niemand in de familie, mijn ouders nu 2x op afstand. Mijn oma zit in een verzorgingshuis en ziet nu ook maar 1 familielid en is 1x naar mijn moeder geweest omdat ze elkaar echt moesten zien. Dus dat maakt het voor nu wat lastig. Even afwachten hoe alles verder gaat, als ik nu die maatregel van met 1 persoon buiten je familie mogen borrelen lees, dan denk ik, kijk, het wordt al steeds iets soepeler. En dan tzt in overleg met mijn familie kiezen ja of nee (vooral de oudere generatie, want de jongeren hebben wel weer zin in een gezellig feestje haha)
Gelukkig hebben wij nog even (114 dagen) maar ik denk dat we ook pas in juli echt gaan kijken of het lukt ja of nee.
Nu zien wij namelijk ook nog niemand in de familie, mijn ouders nu 2x op afstand. Mijn oma zit in een verzorgingshuis en ziet nu ook maar 1 familielid en is 1x naar mijn moeder geweest omdat ze elkaar echt moesten zien. Dus dat maakt het voor nu wat lastig. Even afwachten hoe alles verder gaat, als ik nu die maatregel van met 1 persoon buiten je familie mogen borrelen lees, dan denk ik, kijk, het wordt al steeds iets soepeler. En dan tzt in overleg met mijn familie kiezen ja of nee (vooral de oudere generatie, want de jongeren hebben wel weer zin in een gezellig feestje haha)

maandag 25 mei 2020 om 11:28
Dames, jullie hebben verstand van trouwen, een vraagje:
Wij hebben de ceremonie van de avond naar de middag verplaatst. We zouden trouwen op ons feest, maar aangezien er geen feest is hebben we het hele programma verplaatst naar de middag. We trouwen om 14.30 en daarna borrel en een hapje. Hoe lang borrel en hap je dan? 3 uur? Korter? Langer?
Wij hebben de ceremonie van de avond naar de middag verplaatst. We zouden trouwen op ons feest, maar aangezien er geen feest is hebben we het hele programma verplaatst naar de middag. We trouwen om 14.30 en daarna borrel en een hapje. Hoe lang borrel en hap je dan? 3 uur? Korter? Langer?

maandag 25 mei 2020 om 16:18
maandag 25 mei 2020 om 17:16
Ohja zomerwarmte, dat is wel lastig idd! Spannend! Vond die onzekerheid zelf wel heel lastig! Daarom blij dat we nu wel weten hoe en wat.
Hoewel ik net feestlocatie heb gebeld amar die weten nog niet of ze open kunnen, hebben meerdere zalen en gemeente vind dat alleen 't restaurant open mag ipv meerdere zalen. Dus ze zijn nog in overleg, ben benieuwd!
Wij waren in 't begin heel strikt maar nu wat losser, in het noorden zijn ook vrijwel geen besmettingen meer dus toen zijn we wel naar onze ouders gegaan, maar verder doen wr alles wel op afstand als we al wat doen.
Borrel geen idee, wij doen geen borrel, trouwen nu om 15.00 ipv 13.00 en gaan daarna foto's maken met de gasten en dan naar de feestlocatie, dan ben je daar rond half zes en we gaan om zes uur eten.
Zou tot half zes wel prima tijd vinden, anders s krijgen veel mensen Honger idd!
Hoewel ik net feestlocatie heb gebeld amar die weten nog niet of ze open kunnen, hebben meerdere zalen en gemeente vind dat alleen 't restaurant open mag ipv meerdere zalen. Dus ze zijn nog in overleg, ben benieuwd!
Wij waren in 't begin heel strikt maar nu wat losser, in het noorden zijn ook vrijwel geen besmettingen meer dus toen zijn we wel naar onze ouders gegaan, maar verder doen wr alles wel op afstand als we al wat doen.
Borrel geen idee, wij doen geen borrel, trouwen nu om 15.00 ipv 13.00 en gaan daarna foto's maken met de gasten en dan naar de feestlocatie, dan ben je daar rond half zes en we gaan om zes uur eten.
Zou tot half zes wel prima tijd vinden, anders s krijgen veel mensen Honger idd!
maandag 25 mei 2020 om 17:30
Onze borrel na het trouwen voor de wet duurt 2 uur, van 3 tot 5. Hebben ze hapjes gehad, maar hebben ze ook de avond nog aan zichzelf.kindrebel schreef: ↑25-05-2020 11:28Dames, jullie hebben verstand van trouwen, een vraagje:

maandag 25 mei 2020 om 17:34
Oei, lastige keuze. Ik zou denk ik toch voor mooi maar wat goedkoper gaan. Kids groeien zo snel.Zomerwarmte schreef: ↑24-05-2020 14:42Fijn Ring!

maandag 25 mei 2020 om 17:35
Leuk hoor! Nog eentje die gaat starten na het huwelijk ^^ .Kipkerriesalade schreef: ↑25-05-2020 08:18Wij hebben besloten alleen voor de wet te trouwen en te gaan eten met 30 mensen. Kerkdienst en feest doen we later. We gaan wel in onze jurk en pak omdat we geen idee hebben wanneer het weer kan om normaal te feesten.
't voordeel is dat ik m'n jurk twee keer aan kanTenzij ik zwanger raak dan word het lastig, dat willen we straks wel proberen.
Twee keer je jurk aan is natuurlijk geen straf

maandag 25 mei 2020 om 17:37
Het blijft lastig he, het afwachten. Dat gevoel deel ik heel erg met je. Ik hoop dat we in juni weer wat meer uitzicht hebben op hoe en wat. Wij moeten straks wel in 2 maanden een huwelijk in elkaar zettenZomerwarmte schreef: ↑25-05-2020 09:27Kipkerrie, wat goed dat jullie er uit zijn. Spannend, nog 18 dagen!

maandag 25 mei 2020 om 17:38
Lastig Kindrebel. Ik heb van jullie entourage het idee dat het een heel gezellige borrel zal worden, die mogelijk best uitloopt. Ik zou dus denk ik kiezen voor zoveel hapjes dat men om 18.00u niet hongerig is, en de borrel tot een uur of 19.00 laten duren.kindrebel schreef: ↑25-05-2020 11:28Dames, jullie hebben verstand van trouwen, een vraagje:

maandag 25 mei 2020 om 21:08
Ja, sowieso wel echt iets te eten erbij.
Ik zit zelf ook te denken aan een eindtijd van 19.00. Of 18.30 met uitloop.
Wij heb 3 gasten van 65+ (ouders) en verder alleen maar vrienden van onze leeftijd. Denk inderdaad niet dat die na 2 uur borrelen klaar zijn.

dinsdag 26 mei 2020 om 15:27
Kindrebel, ik zou het ook laten afhangen van wat je wil met het einde van de borrel.
Is het je idee dat iedereen tot het einde blijft en ze jullie een soort van 'uitzwaaien', dan zou ik 2-2,5uur als max aanhouden.
Wil je juist liever dat mensen één voor één verdwijnen totdat jullie over zijn (evt met mensen die meeeten) dan lijkt 3-3,5 uur me fijner.
Is het je idee dat iedereen tot het einde blijft en ze jullie een soort van 'uitzwaaien', dan zou ik 2-2,5uur als max aanhouden.
Wil je juist liever dat mensen één voor één verdwijnen totdat jullie over zijn (evt met mensen die meeeten) dan lijkt 3-3,5 uur me fijner.

dinsdag 26 mei 2020 om 15:42
Ohhh leukkk! Dan gaan we "tegelijk"Zomerwarmte schreef: ↑26-05-2020 15:21Dan zou ik idd ook wat extra hapjes doen kindrebel.
Vanmorgen de bruidswinkel gebeld, zaterdagmiddag weer mijn jurk passen. Zin in![]()

dinsdag 26 mei 2020 om 21:00
Dat is een goeie. Ik zat al te denken over een goede exitstrategie. Nu we in de middag beginnen en vroeg in de avond klaar zijn, vraag ik me ook af wat we zelf de rest van de avond doen. Gaan we naar huis en zitten we om 8 uur weer voor de tv? Lijkt mij niet zo leuk. Maar waar ik ook geen zin in heb is dat mensen na de borrel mee naar huis gaan en dat ik dan nog de hele avond gastvrouw moet spelen.AnAppleADay schreef: ↑26-05-2020 15:27Kindrebel, ik zou het ook laten afhangen van wat je wil met het einde van de borrel.
We zitten dus aan een exit richting een hotel te denken. En dan is uitzwaaien inderdaad wel leuk misschien.
dinsdag 26 mei 2020 om 21:41
Jaaa super leuk!Zomerwarmte schreef: ↑26-05-2020 15:21Dan zou ik idd ook wat extra hapjes doen kindrebel.
Vanmorgen de bruidswinkel gebeld, zaterdagmiddag weer mijn jurk passen. Zin in![]()
Kindrebel wil je daarna nog met een deel van de gasten eten? Of is het na de borrel klaar?