Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yugen schreef:
20-05-2020 18:55
Mooie sieraden, Kokoro!
Marquise, wat leuk dat je in het blauw trouwt.

Ik begrijp je helemaal. Meestal heb ik de instelling van gewoon lekker verder plannen en in september de knoop doorhakken over wel/niet trouwen in november.
Maar op sommige dagen krijg ik het lastig losgelaten. Maandag vroegen mijn buurman, mijn psychotherapeut en een collega ernaar terwijl ik me al niet lekker voelde en op zo'n moment wil ik gewoon zekerheid. Dan heb ik de neiging om nu alvast naar november 2021 te verplaatsen, om van de onduidelijkheid af te zijn en geen risico te lopen op last-minute cancelen door een eventuele tweede golf.
Je weet ook niet hoe de wereld er volgend jaar uit ziet.
Ik heb er ook aan gedacht om nog een jaar te wachten maar als deze situatie me iets heeft geleerd is dat niks zeker is.
Kokoro, mooie sieraden! En dikke knuffel. Ik had de laatste dagen ook weer even een dip. Ook gewoon door vermoeidheid denk ik. Vanmiddag mezelf weer even opgebeurd. Bezig geweest in mijn nieuwe weddingplanner 😊 en aan het bedenken of we niet gewoon in september moeten trouwen (als alle maatregelen niet worden teruggedraaid). Ik zei elke keer, ik wil niet trouwen met 1,5 meter maar nu denk ik, waarom ook niet. Ik zou het dan bij de mensen laten of ze het durven om te komen. En natuurlijk wel in overleg met mijn ouders.

Marquise, gaaf, trouwen in het blauw 😃
anoniem_64b6e70ed9d4a wijzigde dit bericht op 20-05-2020 21:53
1.95% gewijzigd
Wij zijn zondag bij onze locatie geweest om plan B te bespreken. De eigenaar was er heel helder over; vergeet het feest en pas het programma aan.

Waarschijnlijk verschuiven we het deel dat wel doorgaat naar de middag. En doen we borrel met een hapje erbij. In informele vorm zodat alle gasten zelf kunnen bepalen hoe ze door de ruimte bewegen, welke afstand ze houden, etc. Dat voelt beter dan mensen aan een tafel zetten.
AnAppleADay schreef:
20-05-2020 18:59
Ik heb er ook aan gedacht om nog een jaar te wachten maar als deze situatie me iets heeft geleerd is dat niks zeker is.
Klopt hoor, ik snap je standpunt absoluut. Maar wij zien trouwen met die anderhalve meter afstand echt niet zitten. We kozen bewust voor een intieme trouwdag en intimiteit is er gewoon niet met allerlei losse stoelen verspreid door de hele zaal tijdens de ceremonie. We hebben geen haast en je kunt een trouwdag niet overdoen, dus willen we geen enorme concessies doen in de planning en sfeer.
Ik maak mij nu waarschijnlijk druk om niks....maar ik heb een strapless jurk, moet ik nu oppassen met zonnen? Omdat je anders misschien lijntjes ziet? Ik wordt niet snel bruin en ook niet lang maar je weet het nooit. Of smeren ze er dan gewoon foundation op ofzo? Hoe doen mensen dit??

Qua lingerie weet ik nog niet wat ik aan doe..mijn jurk is breed. Dus kan alles eronder aan doen eigenlijk. Twijfel wel nog of ik voor een plak bh ga ofzo? Nu mijn dochter een jaar oud is toch wat slappere borsten gekregen.
Baby12345 schreef:
21-05-2020 09:42
Ik maak mij nu waarschijnlijk druk om niks....maar ik heb een strapless jurk, moet ik nu oppassen met zonnen? Omdat je anders misschien lijntjes ziet? Ik wordt niet snel bruin en ook niet lang maar je weet het nooit. Of smeren ze er dan gewoon foundation op ofzo? Hoe doen mensen dit??

Qua lingerie weet ik nog niet wat ik aan doe..mijn jurk is breed. Dus kan alles eronder aan doen eigenlijk. Twijfel wel nog of ik voor een plak bh ga ofzo? Nu mijn dochter een jaar oud is toch wat slappere borsten gekregen.
Als je echt in de zon gaat liggen zou ik je bandjes even af doen maar verder is het volgens mij vooral een kwestie van niet steeds dezelfde bandjes/mouwtjes doen.
Zolang je bandjes of mouwlengte elke dag anders zijn zal je nooit echt zo’n streep krijgen, hoogstens wat overlopend kleurverschil.
AnAppleADay schreef:
20-05-2020 18:59
Precies. We hebben geen garanties.

Zomerwarmte schreef:
20-05-2020 21:30
Kokoro, mooie sieraden! En dikke knuffel. Ik had de laatste dagen ook weer even een dip. Ook gewoon door vermoeidheid denk ik. Vanmiddag mezelf weer even opgebeurd. Bezig geweest in mijn nieuwe weddingplanner 😊 en aan het bedenken of we niet gewoon in september moeten trouwen (als alle maatregelen niet worden teruggedraaid). Ik zei elke keer, ik wil niet trouwen met 1,5 meter maar nu denk ik, waarom ook niet. Ik zou het dan bij de mensen laten of ze het durven om te komen. En natuurlijk wel in overleg met mijn ouders.
Logische overwegingen zomerwarmte. Ikzelf vind 1.5m ook geen enorme ramp, maar ik kan me voorstellen dat het "de vibe" van het huwelijk anders kan laten voelen. Mensen zelf laten beslissen vind ik een fraaie oplossing :), zou het gewoon duidelijk verwoorden dat je men niets kwalijk neemt als ze het niet aandurven.

kindrebel schreef:
20-05-2020 21:42
Wij zijn zondag bij onze locatie geweest om plan B te bespreken. De eigenaar was er heel helder over; vergeet het feest en pas het programma aan. Waarschijnlijk verschuiven we het deel dat wel doorgaat naar de middag. En doen we borrel met een hapje erbij. In informele vorm zodat alle gasten zelf kunnen bepalen hoe ze door de ruimte bewegen, welke afstand ze houden, etc. Dat voelt beter dan mensen aan een tafel zetten.
Fijn dat je wat concreter beeld hebt nu Kindrebel. Dan kun je iig verder met het plannen.

Yugen schreef:
20-05-2020 22:15
Klopt hoor, ik snap je standpunt absoluut. Maar wij zien trouwen met die anderhalve meter afstand echt niet zitten. We kozen bewust voor een intieme trouwdag en intimiteit is er gewoon niet met allerlei losse stoelen verspreid door de hele zaal tijdens de ceremonie. We hebben geen haast en je kunt een trouwdag niet overdoen, dus willen we geen enorme concessies doen in de planning en sfeer.
Ondanks dat we niet weten hoe volgend jaar eruit ziet, kan ik me dit ook wel heel goed voorstellen. Het grote verschil is denk ik dat ik wél haast voel. Als dat niet zou spelen (kinderwens etc.), dan had ik het denk ik ook uitgesteld.

Baby12345 schreef:
21-05-2020 09:42
Ik maak mij nu waarschijnlijk druk om niks....maar ik heb een strapless jurk, moet ik nu oppassen met zonnen? Omdat je anders misschien lijntjes ziet? Ik wordt niet snel bruin en ook niet lang maar je weet het nooit. Of smeren ze er dan gewoon foundation op ofzo? Hoe doen mensen dit? Qua lingerie weet ik nog niet wat ik aan doe..mijn jurk is breed. Dus kan alles eronder aan doen eigenlijk. Twijfel wel nog of ik voor een plak bh ga ofzo? Nu mijn dochter een jaar oud is toch wat slappere borsten gekregen.
Ik doe het hele voorjaar al voorzichtig met bandjes op mijn rug e.d. Ik verkleur namelijk echt méga snel en verschillen zijn er lastig uit te zonnen. Ik zal zelfs een plakBH als bikini moeten gebruiken de 1e week op het eiland :facepalm: . Topless zou het beste zijn, maar vind ik geen optie met mijn schoonouders in de buurt :proud: ! Ik krijg zelf cups in de jurk genaaid. Mijn borsten zijn na een verkleining en afvallen/aankomen/afvallen weinig stevig meer :$ . Ik overweeg boobietape te kopen, als ik de 30e niet tevreden ben over hoe het zit. Eventueel kan ik dat ook gebruiken als bikini :rofl: . Gewoon twee grote X-en, haha.
Mooie sieraden, Kokoro.
Thanks :) ! Was wel fijn om weer ergens blij mee te zijn :D .
Yugen schreef:
20-05-2020 22:15
Zo denk ik ook nog steeds hoor, ik hoop dat in september de maatregelen wat worden versoepeld (op besloten feesten geen 1,5 meter afstand of zoiets). Ik zie het niet zitten om onze dag in tweeën te splitsen (dus nu voor de wet en volgend jaar voor de kerk en feest). Dat voelt voor mij een beetje raar. Wij hebben dus ook geen haast, maar vind het wel moeilijk als we voor de 3e keer moeten verplaatsen..
Ik hoop wel dat tzt onze locatie nog zo coulant blijft, hoewel ons contactpersoon al weet dat ik niet met 1,5 meter wil trouwen (al geregeld aangegeven). Ik had dus nog niet eens nagedacht over de ceremonie, dat die natuurlijk ook op 1,5 meter afstand zou moeten.. ik zat vooral met het feest in de middag in mijn hoofd :facepalm:
Zit nog te denken, zal ik alvast de leveranciers onze volgende backup datum doorgeven, als we toch weer besluiten te verplaatsen?

Straks even verder met mijn to do list, binnenkort maar eens een afspraak maken voor een proefkapsel. We moeten nog naar ringen kijken, afspraak maken met onze fotografe en mijn vriend moet nog een pak. Onze jongens ook nog, maar denk dat ik daar nog even mee wacht, in de zomer hebben ze vaak een groeispurt.
Ik heb deze oorbellen
https://www.drksonline.com/Earring/brid ... len-1.html

en erbij de armband
https://www.drksonline.com/drks-daily-l ... mband.html

ik twijfel nog over deze ketting, weet niet of dat bij mijn jurk past
https://www.drksonline.com/drks-daily-l ... tting.html
Zomerwarmte schreef:
22-05-2020 10:45
Zo denk ik ook nog steeds hoor, ik hoop dat in september de maatregelen wat worden versoepeld (op besloten feesten geen 1,5 meter afstand of zoiets).
Tegen die tijd is het virus vast wel gemuteerd naar een versie die alleen besmettelijk is in de openbare ruimte. ;)
kindrebel schreef:
22-05-2020 11:14
Tegen die tijd is het virus vast wel gemuteerd naar een versie die alleen besmettelijk is in de openbare ruimte. ;)
haha ik houd gewoon hoop :-P
Zomerwarmte schreef:
22-05-2020 11:39
haha ik houd gewoon hoop :-P
Gelijk heb je!
Zomerwarmte schreef:
22-05-2020 10:49
Ik heb deze oorbellen
https://www.drksonline.com/Earring/brid ... len-1.html

en erbij de armband
https://www.drksonline.com/drks-daily-l ... mband.html

ik twijfel nog over deze ketting, weet niet of dat bij mijn jurk past
https://www.drksonline.com/drks-daily-l ... tting.html
Prachtig. Ik hou van parels. :heart:
Wat zijn jullie van plan over je jurk te dragen als het buiten fris is? Ik vind bontjes heel erg mooi, maar niet passend buiten het herfst- en winterseizoen. En het past bovendien niet bij mijn jurk, die juist heel luchtig en zomers is. Ik moet er dus iets anders op verzinnen. Hebben jullie suggesties?
Mooie sieraden zomerwarmte! Ik draag ook parels :-)

Daveotion, ik heb een pashmina-achtige sjaal voor over mijn jurk. Hopelijk heb ik die niet teveel nodig maar wij hopen buiten te kunnen eten dus dan is het sowieso wel fijn.
Daveotion schreef:
22-05-2020 11:48
Wat zijn jullie van plan over je jurk te dragen als het buiten fris is? Ik vind bontjes heel erg mooi, maar niet passend buiten het herfst- en winterseizoen. En het past bovendien niet bij mijn jurk, die juist heel luchtig en zomers is. Ik moet er dus iets anders op verzinnen. Hebben jullie suggesties?
Ik trouw eind november maar wilde geen bontje, dus ik heb een ivoorkleurig jasje gekocht. Beetje biker-model, maar gewoon katoen. Leer vond ik te 'hard' bij mijn jurk. Of een mooie omslagdoek?
Wat ik van anderen hoor is dat je het wel warm genoeg hebt zonder bolero of iets. Ik heb in de bruidswinkel een bolero geprobeerd en stond ook totaal niet bij mijn jurk. Ik zie op facebook wel spijkerjasjes/leren jasjes voorbij komen die iemand schildert (bloemen en tekst erop). Zag er ook wel mooi uit, maar past denk ik ook niet bij mijn jurk.
Daveotion schreef:
22-05-2020 11:44
Prachtig. Ik hou van parels. :heart:
Ik ook, en nu ik de ketting weer zie ga ik nog meer twijfelen haha
Mooi zeg, die sieraden! Je kunt natuurlijk altijd de ketting er gewoon bij kopen. Ik ben iig van plan de sieraden na het huwelijk wel te blijven dragen!

Ik draag niks op de jurk. Het eiland is altijd warm :sun: . Maak me meer zorgen over of ik er overdag niet compleet uit zal zweten.
Zomerwarmte schreef:
22-05-2020 12:05
Wat ik van anderen hoor is dat je het wel warm genoeg hebt zonder bolero of iets. Ik heb in de bruidswinkel een bolero geprobeerd en stond ook totaal niet bij mijn jurk. Ik zie op facebook wel spijkerjasjes/leren jasjes voorbij komen die iemand schildert (bloemen en tekst erop). Zag er ook wel mooi uit, maar past denk ik ook niet bij mijn jurk.
Boleros vind ik vaak zo stijf.
Spijkerjasje en leren jasje juist te casual. Kan bij je passen maar niet bij mij.... alhoewel, misschien zou het wel bij mij passen want je kunt mij in de zomer uittekenen in mijn spijkerjas maar misschien juist daarom wil ik het niet voor mijn bruiloft.
Zomerwarmte schreef:
22-05-2020 12:07
Ik ook, en nu ik de ketting weer zie ga ik nog meer twijfelen haha
Kan je hem niet vlak voor je volgende fitting bestellen om hem dan mee te nemen. Als het niet past kun je hem weer terugsturen.
Of houden voor een ander moment :proud:
Ik heb mijn sieraden gekregen voor mijn 30ste verjaardag vorig jaar maar ik vind ze zo mooi bij mijn jurk passen dat ik het zonde vind om iets nieuws/speciaals te kopen.

Kokoro, jij hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken over het weer op je trouwdag ;-)
Da's eigenlijk wel een goede vraag. Het eiland waar ik naar toe wil, is nogal berucht om regen.

Ik gok dat het bij ons wel een leren jack zou worden, omdat ik altijd wel zoiets draag en ook een aardige verzameling aan motorjacks in huis heb.
AnAppleADay schreef:
22-05-2020 12:14
Kan je hem niet vlak voor je volgende fitting bestellen om hem dan mee te nemen. Als het niet past kun je hem weer terugsturen.
Of houden voor een ander moment :proud:
mja, dat kan ik idd wel eens proberen. Ik ga de vrouw van de bruidswinkel ook even vragen. Ik had al zoiets om van de bruidswinkel maar die was helemaal rond. Hier zit een klein hangertje aan en past net iets beter bij mijn jurk denk ik (heb een sweetheart neckline maar geen diepe)

Dit soort sieraden draag ik normaal dus nooit, veel te opvallend (draag zelf alleen oorknopjes) maar wilde op mijn speciale dag echt iets blings :D
Neem ze ook mee als ik voor mijn proefkapsel ga.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven