Viva’s hondenveldje

10-01-2020 09:52 3874 berichten
Er zijn hier kattenkletstopics, er zijn zwanger willen worden in 2023 kletstopics en er zijn topics voor vrekken en mensen met liefdesverdriet.

Dus wáárom is er geen hondenkletstopic?!?!!

Nu zit ik in een soort postnatale puppybubbel en kan ik de hele dag wel over de nagel aan mijn doodskist mijn allerliefste harige vriend kletsen, maar mogelijk zijn er andere mensen die verhalen, weetjes, vragen en dergelijke willen delen?

Mocht je een hond overwegen, kijk dan eerst dit:
https://youtu.be/c4q3n8SSxUA

En verder wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Oeps :rofl:
Ik zie het ook voor me.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
En meer dan eens hè :facepalm: Altijd bij dezelfde buurman. Toen die mijn hond eens midden in een gesprek op z’n rug legde schrok ik niet eens, ik wist meteen hoe laat het was.
Alle reacties Link kopieren
Mambo schreef:
23-05-2020 20:46
En meer dan eens hè :facepalm: Altijd bij dezelfde buurman. Toen die mijn hond eens midden in een gesprek op z’n rug legde schrok ik niet eens, ik wist meteen hoe laat het was.
Sommige mensen zijn nu eenmaal altijd het pispaaltje ;-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
23-05-2020 15:34
:rofl: Sorry, ik heb beeld.
De Labrador van de buren heeft dit ook een tijdje gehad. Maar alleen bij zijn baasje de buurman. De buurvrouw bleef verschoond. Zie de man nog op de oprit staan na een woordenwisseling met de oudste zoon (‘Zet die scooter nou eens aan de kant!’) en dochter (‘Nee er komen niet weer drie bakvissen logeren. Ik wil ook eens een rustige zaterdagavond’). Gevolgd door buuv die gelijk constateerde dat hij de helft van de boodschappen was vergeten. En terwijl de buurman een diepe zucht slaakt, pist de hond gewoon doodkalm tegen zijn been. Ik stikte bijna van het lachen.
Hahaha, ik zie het voor me :rofl:

Wat sneu over die hond die terug gebracht is naar het asiel omdat hij niet zindelijk genoeg zou zijn.
Hopelijk krijgt die hond snel een lief baasje.
Alle reacties Link kopieren
Dat hoop ik ook!

M’n hond had iets vreemds buiten: opeens ging ze heel luidruchtig ademhalen met diepe keelklanken. Alsof ze benauwd was of hyperventileerde. Deed ze een paar weken geleden ook al. Ik ben naast haar gaan staan, heb haar geaaid en geruststellend toegesproken en toen was het over. Duurde zo’n 8 seconden. Google leert me dat er iets verstopt kan zitten in de neus. Ik houd het maar even in de gaten.

Zaterdag de eerste training bij de hondenschool. Spannond! Met wat voor snoepjes werken jullie?
Ik heb stukjes runderhart. Vind die heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Snoepjes: zo’n joekel van een 5 kg emmer met daarin ‘puppy treats’ in vier smaken. Aldus het etiket. Oude bes blieft niets behalve hertengewei met merg. Of brie. Of mozzarella. Dus die heeft pech.

Vandaag een grappig verhaaltje: kom een wat oudere meneer tegen die ook met zijn grijze hond met gigantische kont gezellig komt meekletsen over honden, weer en corona. Heel uitgebreid verhaal over hoe hij vorige week die enorme hond naar zijn dochter heeft moeten brengen vanwege de inloopdouche die de dochter in kwestie had en hij niet. Dat hij de hond niet meer in zijn bad kan zetten want dat tillen lukt niet meer. Dat de hond de vorige keer een spatwand van hun gewone douche had gesloopt in een uitbraakpoging. En bij iedere keer het woord ‘bad’ of ‘douche’ kroop die hond ineen alleen zag de baas het niet.

Wil de man uiteindelijk doorlopen, gaat die hond flat pancaken op de grond en janken als wolf in doodsnood. Die dacht natuurlijk dat hij in bad moest :-D. Met vier mensen de hele voorraad hondensnoepjes moeten inzetten om die hond weer in beweging te krijgen. Was echt formaat Sint Bernhard (nou ja, ietsjes kleiner maar wel die gewichtsklasse).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Achgos, die arme hond Lemoos :rofl: Ik zie het echt helemaal voor me. Die dacht natuurlijk “als dat het plan is, dan blijf ik mooi hier!”

Ik had altijd goedkope gewone brokjes (frolic enzo) als trainsnoepjes. Zolang je het een snoepje noemt, vinden de meeste honden het al snel goed.

Mijn druif was vandaag bijna 2 uur alleen (ik was voor het eerst weer eens voor wat anders buiten de deur geweest dan de fysio) en dat ging helemaal goed. Hij vond het niet leuk, en toen ik terug kwam was hij doodmoe, maar dat kan geen kwaad. Hij was niet heel erg gestresst gelukkig.

Ik zag vandaag mijn grote vriend de rottweiler met de angstige oudjes nog lopen. Die mensen lopen nog steeds met 2 riemen aan die arme hond te trekken alsof hij elk moment passanten aan kan vallen, terwijl het beestje zelf alleen heel enthousiast en geïnteresseerd rond kijkt en hoopt op wat extra aandacht. Zo sneu! Ik was helaas niet in de gelegenheid om het beest een knuffel te geven, en dat ging me echt aan mijn hart.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ‘druif’ het zo goed doet. Toch weer een succesmoment
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Sneu voor die hond Iemoos.
Nr zoveel, super.

Puber witje is compleet uitgeteld
Ligt voor dood nadat we op verjaardagsvisite geweest zijn en daar met 2 honden gespeeld heeft.
Daarna nog met haar en hond van vriendin te lopen geweest in het bos
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
26-05-2020 18:18

Ik zag vandaag mijn grote vriend de rottweiler met de angstige oudjes nog lopen. Die mensen lopen nog steeds met 2 riemen aan die arme hond te trekken alsof hij elk moment passanten aan kan vallen, terwijl het beestje zelf alleen heel enthousiast en geïnteresseerd rond kijkt en hoopt op wat extra aandacht. Zo sneu! Ik was helaas niet in de gelegenheid om het beest een knuffel te geven, en dat ging me echt aan mijn hart.
Wat moeten die lui met zo'n hond? Waarom hebben ze niet een klein poedeltje van een jaar of 8?


Ik had vandaag een vervelend akkefietje. Echt héél vervelend. Veroorzaakt door die stomme Pippa van mij.
We passeerden bij het wandelen een erf op onze route. Daar bleken kippen rond te lopen en Pippa zag die en ze joeg ze achterna, over het erf. Ik brulde woedend haar naam, maar ze had weer str.nt in haar oren. Rennen rennen om te zien waar ze bleef. Maar ze was al over het erf gevlogen en kwam van de andere kant aan. Ik riep niet meer maar ik greep haar flink. Helaas was ze niet heel erg onder de indruk, hoewel ik haar stevig vastkneep. De eigenaar van het erf zei "dat helpt niet, de volgende keer doet ze het weer". Ik zei "mijn vorige hond deed het ook en die heb ik het af geleerd". Hij dreigde vervolgens dat als het weer gebeurde, dat hij de hond zou afschieten, draaide zich heel laf om en liep weg. Ik riep nog klootzak na. Had ik niet moeten doen, maar goed.

Ik heb hem wel een brief geschreven. Als hij niet wil luisteren, dan maar zo. Een nette brief overigens. Dat ik er niet op bedacht was dat hij daar kippen had lopen, ze waren mij nooit eerder opgevallen. Dat ik had anders had aangelijnd. Afijn, heel verhaal, maar wel vervelend. Want dit is precies wat ik wil vermijden, dat ik gezeik krijg over het gedrag van mijn hond.
Alle reacties Link kopieren
Wat een naar voorval, Iones. Pippa is nog jong en moet het gewoon nog leren, dus heb geduld. En die man spoort natuurlijk niet, met zijn opmerking. Wat een gek!

iones schreef:
26-05-2020 19:28
Wat moeten die lui met zo'n hond? Waarom hebben ze niet een klein poedeltje van een jaar of 8?.

Het is de zoveelste Rottweiler voor die mensen, maar ze vertelden ooit dat zij nog nooit zo’n “pittige” hond hebben gehad als de huidige. Ik denk persoonlijk dat de hond ongetwijfeld zo zijn streken zal hebben, maar dat zij vooral zelf angstiger zijn geworden. Misschien door de leeftijd? Het is in elk geval best sneu allemaal.
Ik denk dat die man natuurlijk op dat moment geschrokken was. Ik ben opgegroeid met kippen. Dat waren onze huisdieren. Ze hadden namen, kwamen binnen. Als daar iets mee was gebeurd waren we intens verdrietig geweest.
Hij had die opmerking natuurlijk niet mogen maken maar als er opeens een hond over je erf achter je kippen aan vliegt dan schrik je behoorlijk
Mambo schreef:
26-05-2020 16:53
Dat hoop ik ook!

M’n hond had iets vreemds buiten: opeens ging ze heel luidruchtig ademhalen met diepe keelklanken. Alsof ze benauwd was of hyperventileerde. Deed ze een paar weken geleden ook al. Ik ben naast haar gaan staan, heb haar geaaid en geruststellend toegesproken en toen was het over. Duurde zo’n 8 seconden. Google leert me dat er iets verstopt kan zitten in de neus. Ik houd het maar even in de gaten.

Zaterdag de eerste training bij de hondenschool. Spannond! Met wat voor snoepjes werken jullie?
Hier Rodiworst. Wij moeten zachte eenhapssnoepjes meenemen. Op bijv runderhart gaat de mijne kauwen en van de meeste ‘trainers’ uit de dierenwinkel gaan z’n darmen van slag. Rodiworst werkt hier prima, ligt gewoon in de supermarkt
Alle reacties Link kopieren
Misschien een echte ouderwetse boer? Een dier moet (economisch) nut hebben anders niet waardevol?

Leest idd als een vervelende ervaring. Onze oude bes ging daarom ook nooit van de lijn af als ik niet alles kon overzien. Want toch een terriër. Hij luisterde met veel pijn en moeite na twee jaar wel 9 van de 10 keer maar die 10e keer... weg overrennen, peloton wielrenners half ten val brengen. Of half stikkend klem zitten in een vossenhol head first en net op tijd zijn dikke kont zien uitsteken, een weg banend door het kreupelhout. Die laatste keer was de limit. Enter de flexriem. Nu is hij te oud om een sprintje te trekken dus blijft hij netjes.

De JR van mijn moeder is ook zo stronteigenwijs. Mijn moeder heeft het een beetje opgegeven en de herders maar getraind op het ‘retrieven’ van de JR als ze niet luistert.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Th∅rdis schreef:
22-05-2020 18:37
:rofl:
Maar goed, dochter heeft hem toen hij een maand of 5 was het commando ‘in de plas’ geleerd. Dus als je dat zegt springt hij zonder nadenken in het dichtstbijzijnde water. En blijkbaar kende hij dat commando nog :proud:
Daarna had ie het door en is ie de hele tijd bezig geweest met in het badje springen
Dat is een goede. Ga ik ook proberen aan te leren.

Ben vandaag bij water gaan wandelen. Geleidelijke zandbaaitjes. Vorige week spurtte teckelpup erin en moest hij onverwacht zwemmen.

Vandaag was hij erg voorzichtig. Alleen even met zijn voetjes erin. Andere hond lekker aan het rausen in het water. Lekker verkoelend.
lemoos2 schreef:
26-05-2020 22:11
M
De JR van mijn moeder is ook zo stronteigenwijs. Mijn moeder heeft het een beetje opgegeven en de herders maar getraind op het ‘retrieven’ van de JR als ze niet luistert.
Doet de mijne ook. Als z’n hoogbejaarde demente mattie verdwaalt zeg ik ook ‘ga opa eens halen’ en dan doet ie dat.
Alle reacties Link kopieren
Mambo schreef:
26-05-2020 16:53
M’n hond had iets vreemds buiten: opeens ging ze heel luidruchtig ademhalen met diepe keelklanken. Alsof ze benauwd was of hyperventileerde. Deed ze een paar weken geleden ook al. Ik ben naast haar gaan staan, heb haar geaaid en geruststellend toegesproken en toen was het over. Duurde zo’n 8 seconden. Google leert me dat er iets verstopt kan zitten in de neus. Ik houd het maar even in de gaten.

Ik realiseer me net dat ik vergat hierop te reageren. Kan het geen “reversed sneezing” zijn wat ze deed?
misswispelturig schreef:
26-05-2020 22:15
Dat is een goede. Ga ik ook proberen aan te leren.

Ben vandaag bij water gaan wandelen. Geleidelijke zandbaaitjes. Vorige week spurtte teckelpup erin en moest hij onverwacht zwemmen.

Vandaag was hij erg voorzichtig. Alleen even met zijn voetjes erin. Andere hond lekker aan het rausen in het water. Lekker verkoelend.
Ah zo lekker.

Ik moet echt op zoek naar water. Op onze vaste route ligt in de winter en herfst water, halverwege de lente droogt dat op. Bij een andere route is wel water maar een klein stroompje, dus pootjebaden en ook dat droogt in de zomer op. En de grote waterplas in in de zomer verboden voor honden. Vind het eeuwig zonde. In de winter zwemt hij daar graag. Nog niets gevonden waar ze los mogen en mogen zwemmen in de zomer
JobEva schreef:
23-05-2020 10:07
Of kreeg ik een telefoon; jullie hond wacht op het schoolplein...
Ahhh dat is wel te snoezig.
Alle reacties Link kopieren
@Thordis, je zou hier even kunnen kijken: https://www.doggydating.com/hondenloslo ... /zwemwater
Nummer*Zoveel schreef:
26-05-2020 22:43
@Thordis, je zou hier even kunnen kijken: https://www.doggydating.com/hondenloslo ... /zwemwater
Ja die app heb ik. Maar in de buurt dus allemaal alleen in de winter open voor honden en in de zomer opgedroogde poeltjes. In mijn speurbos zitten wel wat watertjes maar ik weet niet wat daar hoogzomer van over is. En dat is al op 40 min afstand. Dus ik denk dat ik minstens een uur moet rijden voor zwemwater als ik het zo bekijk
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
26-05-2020 22:49
Ja die app heb ik. Maar in de buurt dus allemaal alleen in de winter open voor honden en in de zomer opgedroogde poeltjes. In mijn speurbos zitten wel wat watertjes maar ik weet niet wat daar hoogzomer van over is. En dat is al op 40 min afstand. Dus ik denk dat ik minstens een uur moet rijden voor zwemwater als ik het zo bekijk
Maak je er een uitje van. Als je een vaarbewijs hebt en geen claustrofobie dan kun je de zeilboot van ons lenen. Lifeline voor hond reeds aanwezig, overal Maasplassen en je man past vast erbij in de kajuit. Alleen de pubers zullen een tentje moeten opzetten in de haven. En je zit in Limburg, moet net je ding zijn.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
26-05-2020 21:49
Wat een naar voorval, Iones. Pippa is nog jong en moet het gewoon nog leren, dus heb geduld. En die man spoort natuurlijk niet, met zijn opmerking. Wat een gek!





Het is de zoveelste Rottweiler voor die mensen, maar ze vertelden ooit dat zij nog nooit zo’n “pittige” hond hebben gehad als de huidige. Ik denk persoonlijk dat de hond ongetwijfeld zo zijn streken zal hebben, maar dat zij vooral zelf angstiger zijn geworden. Misschien door de leeftijd? Het is in elk geval best sneu allemaal.
Zelfkennis. Dan hadden ze toch een rottweiler op leeftijd kunnen nemen via de rasvereniging? En er zitten er ook wel in het asiel. Waarom dan zo'n jonge energieke hond? Domme mensen.
lisbeth schreef:
26-05-2020 21:59
Ik denk dat die man natuurlijk op dat moment geschrokken was. Ik ben opgegroeid met kippen. Dat waren onze huisdieren. Ze hadden namen, kwamen binnen. Als daar iets mee was gebeurd waren we intens verdrietig geweest.
Hij had die opmerking natuurlijk niet mogen maken maar als er opeens een hond over je erf achter je kippen aan vliegt dan schrik je behoorlijk
Wat je moet weten, is dat zij zich ergeren aan het feit dat wij daar soms überhaupt lopen, want ik weet dat ze er tegen andere mensen over geklaagd hebben. Ze willen dat gewoon niet. Maar we doen niets wat niet mag.
Iones, anders standaard Pippa aan de lijn doen rond hun erf. Dan vermijd je in ieder geval confrontatie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven