Kwek kwek vogel
donderdag 28 mei 2020 om 17:26
Oke, waarschijnlijk is dit een hele rare vraag, maar het zit zo: mijn buren hebben sinds een jaar of 3 een volière met vogels. Alleen in de zomer staan ze in de achtertuin en horen we ze, in de winter staan ze in de voortuin in een inhammetje.
Die volière staat tegen onze schutting aan en de vogels kwetteren gezellig.
Er is 1 vogel die een heel grappig kwek kwek geluid maakt. De tweede kwek is een halve toon lager dan de eerste. Ik wil zoooo graag weten hoe die vogel er uit ziet! Mijn nieuwsgierigheid kan ik gewoon niet meer bedwingen! Weet iemand wat voor vogel dit kan zijn? Of is het helemaal niet raar dat ik aan m'n buur via de whatsapp vraag of ik een foto van zijn kwek kwek vogel mag zien?
Die volière staat tegen onze schutting aan en de vogels kwetteren gezellig.
Er is 1 vogel die een heel grappig kwek kwek geluid maakt. De tweede kwek is een halve toon lager dan de eerste. Ik wil zoooo graag weten hoe die vogel er uit ziet! Mijn nieuwsgierigheid kan ik gewoon niet meer bedwingen! Weet iemand wat voor vogel dit kan zijn? Of is het helemaal niet raar dat ik aan m'n buur via de whatsapp vraag of ik een foto van zijn kwek kwek vogel mag zien?
donderdag 28 mei 2020 om 18:17
Dat dus. Plus dat mensen vaak graag over hun hobby vertellen.Pergamon schreef: ↑28-05-2020 18:03"Hallo buren! Goh, ik heb een beetje een rare vraag. Ik hoor jullie vogels dagelijks en er is één vogel die maakt zo'n leuk geluid. Een soort 'KWEK KWEK!' Ik vraag me al een tijdje af hoe deze vogel er nou uit ziet. Dus nu kom ik maar eens langs! Hij klinkt zó gezellig!"
Helemaal leuk, zo'n vraag.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
donderdag 28 mei 2020 om 18:20
Daar dacht ik bij gekwek ook even aan. Al doet een zebravink eerder van kiep kiep kiedekiep En de tweede kiep is dan iets hoger.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
donderdag 28 mei 2020 om 18:26
donderdag 28 mei 2020 om 18:31
Niet spoileren!
Leuk TO, ben benieuwd hoe het gaat.
donderdag 28 mei 2020 om 18:35
https://youtu.be/v5yD4Acm01Ikopjekoffie70 schreef: ↑28-05-2020 18:20Daar dacht ik bij gekwek ook even aan. Al doet een zebravink eerder van kiep kiep kiedekiep En de tweede kiep is dan iets hoger.
donderdag 28 mei 2020 om 18:37
Ja klopt!! Nu net weer thuis, Het waren super leuke kleine vogeltjes, echt zo leuk om ze eens gezien te hebben!!
De buurvrouw heeft me alles vertelt over de bloedende eelt plekken van haar dochter, foto's gezien van de trouwerij van hun zoon en we weten nu alles over de vorige bewoners. Ze vonden het hartstikke leuk! Ben echt blij dat ik gewoon gegaan ben.
donderdag 28 mei 2020 om 18:39
Redballoon schreef: ↑28-05-2020 18:37Ja klopt!! Nu net weer thuis, Het waren super leuke kleine vogeltjes, echt zo leuk om ze eens gezien te hebben!!
De buurvrouw heeft me alles vertelt over de bloedende eelt plekken van haar dochter, foto's gezien van de trouwerij van hun zoon en we weten nu alles over de vorige bewoners. Ze vonden het hartstikke leuk! Ben echt blij dat ik gewoon gegaan ben.
donderdag 28 mei 2020 om 18:42
Oh ja dat lijkt er inderdaad nogal op. Op andere filmpje zie ik dat er nogal wat variëteit is.
donderdag 28 mei 2020 om 18:49
Leuk dat je gegaan bent!
Ik werd laatst op straat aangesproken door een oudere buurvrouw toen ik mijn hond aan het uitlaten was. Ze vertelde dat ze vroeger een hond van hetzelfde ras heeft gehad, en waar ze toen woonde en toen een heel verhaal over hoe de buurt was veranderd en hoe lang ze er al woonde en waar ze vroeger een winkel had. Mega leuk!
Juist fijn vind ik, dat soort gezellige gesprekjes.
Ik werd laatst op straat aangesproken door een oudere buurvrouw toen ik mijn hond aan het uitlaten was. Ze vertelde dat ze vroeger een hond van hetzelfde ras heeft gehad, en waar ze toen woonde en toen een heel verhaal over hoe de buurt was veranderd en hoe lang ze er al woonde en waar ze vroeger een winkel had. Mega leuk!
donderdag 28 mei 2020 om 19:33
Wat goed dat je gewoon gegaan bent en fijn dat het ook gezellig was.Ik heb een hond een pitbull (Ja ja).Maar ze heeft een best speciale kleur.ze is blond met hele lichte ogen.Ik krijg zo vaak te horen wat een mooi hond zeg welk ras is dat.Alleen maar leuk die interesse.Ook een keer een oudere vrouw o wat is ze leuk ben zo gek op retrievers
nou mevrouw dit is een pitbull hoor.Mevrouw zegt nee hoor voor pitbulls ben ik bang en zij is zo lief zegt ze terwijl ze haar stond te aaien
donderdag 28 mei 2020 om 19:57
Haha oh wat leuk zeg!kerrie-79 schreef: ↑28-05-2020 19:33Wat goed dat je gewoon gegaan bent en fijn dat het ook gezellig was.Ik heb een hond een pitbull (Ja ja).Maar ze heeft een best speciale kleur.ze is blond met hele lichte ogen.Ik krijg zo vaak te horen wat een mooi hond zeg welk ras is dat.Alleen maar leuk die interesse.Ook een keer een oudere vrouw o wat is ze leuk ben zo gek op retrievers![]()
nou mevrouw dit is een pitbull hoor.Mevrouw zegt nee hoor voor pitbulls ben ik bang en zij is zo lief zegt ze terwijl ze haar stond te aaien
![]()
donderdag 28 mei 2020 om 20:01
Ja dat waren ze! Hij had 2 of 3 verschillende soorten vinken.kopjekoffie70 schreef: ↑28-05-2020 18:45Ook maar even een plaatje erbij. Ze komen overigens ook in andere kleuren voor.
![]()
![]()
Ze gingen ook nog bijna ruzie maken omdat de buurman zei dat het allemaal vinken waren en de buurvrouw zei nee die ene is geen vink! Buurman werd geïrriteerd en zei heel kordaat jawel dat is een vink!!! En toen vroeg m'n dochter aan mij mama is dat een vink? En ze wees dus die vogel aan, Hahaha! Gelukkig gaf de buurman antwoord dat het INDERDAAD een vink is.
donderdag 28 mei 2020 om 20:03
Ohja dat heb ik ook gehad toen ik een bullmastiff/Boerboel had. Die vrouw was helemaal verliefd op m'n hond omdat ze zelf ook een Boerboel gehad heeft. Ze kwam zelfs elke keer als ze me zag lopen naar buiten rennen om de hond te aaien!ClumsyNinja schreef: ↑28-05-2020 18:49Leuk dat je gegaan bent!
Ik hou er ook van. Alleen dan zijn het toevallige ontmoetingen. Echt aanbellen vond ik toch een stapje verder. Had ik normaal ook echt nooit gedaan, haha!
donderdag 28 mei 2020 om 21:33
Yes!!!Redballoon schreef: ↑28-05-2020 18:37Ja klopt!! Nu net weer thuis, Het waren super leuke kleine vogeltjes, echt zo leuk om ze eens gezien te hebben!!
Zebravinken maken zo’n apart geluid, kon bijna niet missen. Kleine toetertjes