Kwek kwek vogel

28-05-2020 17:26 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, waarschijnlijk is dit een hele rare vraag, maar het zit zo: mijn buren hebben sinds een jaar of 3 een volière met vogels. Alleen in de zomer staan ze in de achtertuin en horen we ze, in de winter staan ze in de voortuin in een inhammetje.
Die volière staat tegen onze schutting aan en de vogels kwetteren gezellig.
Er is 1 vogel die een heel grappig kwek kwek geluid maakt. De tweede kwek is een halve toon lager dan de eerste. Ik wil zoooo graag weten hoe die vogel er uit ziet! Mijn nieuwsgierigheid kan ik gewoon niet meer bedwingen! Weet iemand wat voor vogel dit kan zijn? Of is het helemaal niet raar dat ik aan m'n buur via de whatsapp vraag of ik een foto van zijn kwek kwek vogel mag zien?
makreel schreef:
28-05-2020 18:12
Ik wil ook weten hoe die vogel heet nu, dus kom je het nog vertellen?

Pino denk ik.
Pergamon schreef:
28-05-2020 18:03
"Hallo buren! Goh, ik heb een beetje een rare vraag. Ik hoor jullie vogels dagelijks en er is één vogel die maakt zo'n leuk geluid. Een soort 'KWEK KWEK!' Ik vraag me al een tijdje af hoe deze vogel er nou uit ziet. Dus nu kom ik maar eens langs! Hij klinkt zó gezellig!"

Helemaal leuk, zo'n vraag.
Dat dus. Plus dat mensen vaak graag over hun hobby vertellen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

patchouli_ schreef:
28-05-2020 18:10
Gewoon vragen!

En ik gok dat het een zebravink is.
Daar dacht ik bij gekwek ook even aan. Al doet een zebravink eerder van kiep kiep kiedekiep En de tweede kiep is dan iets hoger.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Pergamon schreef:
28-05-2020 18:02
Heb jij een huisdier? Draai het eens om: het is toch hartstikke leuk als mensen daar positief belangstelling voor tonen?
Ik heb een hond waar ik bijna dagelijks vragen over krijg en complimenten, omdat hij zo leuk is. Dat is hartstikke leuk om mee te maken.
patchouli_ schreef:
Gewoon vragen!

Niet spoileren! ;)

Leuk TO, ben benieuwd hoe het gaat. :)
kopjekoffie70 schreef:
28-05-2020 18:20
Daar dacht ik bij gekwek ook even aan. Al doet een zebravink eerder van kiep kiep kiedekiep En de tweede kiep is dan iets hoger.
https://youtu.be/v5yD4Acm01I 😁🤣
patchouli_ schreef:
Gewoon vragen!

Ja klopt!! Nu net weer thuis, Het waren super leuke kleine vogeltjes, echt zo leuk om ze eens gezien te hebben!!
De buurvrouw heeft me alles vertelt over de bloedende eelt plekken van haar dochter, foto's gezien van de trouwerij van hun zoon en we weten nu alles over de vorige bewoners. Ze vonden het hartstikke leuk! Ben echt blij dat ik gewoon gegaan ben.
Haha mooi en probleem opgelost dus ;-)
Redballoon schreef:
28-05-2020 18:37
Ja klopt!! Nu net weer thuis, Het waren super leuke kleine vogeltjes, echt zo leuk om ze eens gezien te hebben!!
De buurvrouw heeft me alles vertelt over de bloedende eelt plekken van haar dochter, foto's gezien van de trouwerij van hun zoon en we weten nu alles over de vorige bewoners. Ze vonden het hartstikke leuk! Ben echt blij dat ik gewoon gegaan ben.
:-D :-D :applause:
Ze waren m'n dochter ook echt aan het overtuigen om de volgende keer papa ook mee te nemen, ze vonden het zo leuk!
En ik ook! Zit echt met een grijns op m'n gezicht nu, haha!

Bedankt allemaal voor het schopje onder m'n kont!
patchouli_ schreef:
28-05-2020 18:35
https://youtu.be/v5yD4Acm01I 😁🤣
Oh ja dat lijkt er inderdaad nogal op. Op andere filmpje zie ik dat er nogal wat variëteit is.

Wat een heerlijk topic!
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ook maar even een plaatje erbij. Ze komen overigens ook in andere kleuren voor.
:duckie:
Afbeelding

Leuk dat je gegaan bent!

Ik werd laatst op straat aangesproken door een oudere buurvrouw toen ik mijn hond aan het uitlaten was. Ze vertelde dat ze vroeger een hond van hetzelfde ras heeft gehad, en waar ze toen woonde en toen een heel verhaal over hoe de buurt was veranderd en hoe lang ze er al woonde en waar ze vroeger een winkel had. Mega leuk!
Juist fijn vind ik, dat soort gezellige gesprekjes.
Wat leuk TO! :thumbsup:
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
kwekkwek vogel
doet me ineens denken aan de Roepie-roepie vogel van Toon Hermans
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wat goed dat je gewoon gegaan bent en fijn dat het ook gezellig was.Ik heb een hond een pitbull (Ja ja).Maar ze heeft een best speciale kleur.ze is blond met hele lichte ogen.Ik krijg zo vaak te horen wat een mooi hond zeg welk ras is dat.Alleen maar leuk die interesse.Ook een keer een oudere vrouw o wat is ze leuk ben zo gek op retrievers :-D :-D nou mevrouw dit is een pitbull hoor.Mevrouw zegt nee hoor voor pitbulls ben ik bang en zij is zo lief zegt ze terwijl ze haar stond te aaien :proud:
kerrie-79 schreef:
28-05-2020 19:33
Wat goed dat je gewoon gegaan bent en fijn dat het ook gezellig was.Ik heb een hond een pitbull (Ja ja).Maar ze heeft een best speciale kleur.ze is blond met hele lichte ogen.Ik krijg zo vaak te horen wat een mooi hond zeg welk ras is dat.Alleen maar leuk die interesse.Ook een keer een oudere vrouw o wat is ze leuk ben zo gek op retrievers :-D :-D nou mevrouw dit is een pitbull hoor.Mevrouw zegt nee hoor voor pitbulls ben ik bang en zij is zo lief zegt ze terwijl ze haar stond te aaien :proud:
Haha oh wat leuk zeg!
kopjekoffie70 schreef:
28-05-2020 18:45
Ook maar even een plaatje erbij. Ze komen overigens ook in andere kleuren voor.
:duckie:
Afbeelding
Ja dat waren ze! Hij had 2 of 3 verschillende soorten vinken.
Ze gingen ook nog bijna ruzie maken omdat de buurman zei dat het allemaal vinken waren en de buurvrouw zei nee die ene is geen vink! Buurman werd geïrriteerd en zei heel kordaat jawel dat is een vink!!! En toen vroeg m'n dochter aan mij mama is dat een vink? En ze wees dus die vogel aan, Hahaha! Gelukkig gaf de buurman antwoord dat het INDERDAAD een vink is.
ClumsyNinja schreef:
28-05-2020 18:49
Leuk dat je gegaan bent!

Ik werd laatst op straat aangesproken door een oudere buurvrouw toen ik mijn hond aan het uitlaten was. Ze vertelde dat ze vroeger een hond van hetzelfde ras heeft gehad, en waar ze toen woonde en toen een heel verhaal over hoe de buurt was veranderd en hoe lang ze er al woonde en waar ze vroeger een winkel had. Mega leuk!
Juist fijn vind ik, dat soort gezellige gesprekjes.
Ohja dat heb ik ook gehad toen ik een bullmastiff/Boerboel had. Die vrouw was helemaal verliefd op m'n hond omdat ze zelf ook een Boerboel gehad heeft. Ze kwam zelfs elke keer als ze me zag lopen naar buiten rennen om de hond te aaien!
Ik hou er ook van. Alleen dan zijn het toevallige ontmoetingen. Echt aanbellen vond ik toch een stapje verder. Had ik normaal ook echt nooit gedaan, haha!
Wat super leuk!! Daar hou je vast heel leuk burencontact aan over!
Redballoon schreef:
28-05-2020 18:37
Yes!!!
Zebravinken maken zo’n apart geluid, kon bijna niet missen. Kleine toetertjes ❤️
Pergamon schreef:
28-05-2020 20:51
Wat super leuk!! Daar hou je vast heel leuk burencontact aan over!
Ja inderdaad, dat is best fijn om te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven