Napraattopic deel 129

11-05-2020 23:07 3172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik hoor steeds vaker mensen het over ‘mijn lief’ hebben. Voordeel is dat het duidelijk is, nadeel is dat het zeurderig klinkt.
Poppy_del_Rio schreef:
30-05-2020 11:12
Ik hoor steeds vaker mensen het over ‘mijn lief’ hebben. Voordeel is dat het duidelijk is, nadeel is dat het zeurderig klinkt.

Mijn vriend is helemaal niet altijd lief.
Alle reacties Link kopieren
Als mensen het over hun partner hebben, ga ik er juist meestal vanuit dat het om iemand van hetzelfde geslacht gaat. Anders hebben mensen het vaak veel openlijker over mijn man/vrouw vriend/vriendin. Maar goed, dat is natuurlijk ook een aanname. :)
Later is nu
Ik noem mijn man bij voorkeur "mijn lieftallige echtgenoot." Vind ik leuk en er zit ook feministische geldingsdrang in.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
30-05-2020 10:50
Ik heb het vrijwel altijd over mijn man, aangezien we al zo'n 27 jaar samen zijn en 2 kinderen hebben. Hier op het forum is me een keer verteld dat dat NIET KON. Als ik het zo nodig over mijn man wilde hebben, dan moesten we maar trouwen, want zo hoorde het. En dat, terwijl mijn moeder en oma altijd vonden, dat de man met wie ik samenwoonde gewoon als mijn man aangeduid diende te worden.

Gelukkig trek ik me niet altijd zoveel aan van meningen op het forum, maar het is leuk om zoiets eens tegen te komen

Maar goed, en pseudoniem voor jou vriend: Marman :proud:

De mijne heeft op het forum heel lang Elvis geheten. Inderdaad, totaal geen logica met mijn nick.
Ah joh, mij is hier wel eens verteld dat ik De Vader tekort deed omdat ik hem 'mijn vriend' noemde terwijl we getrouwd zijn. Een boterbriefje zou een soort promotie van je vriend zijn en daarbij hoort dan de titel 'mijn man'. Heel fijn als iemand het huwelijk zo ziet, maar voor ons was het gewoon een handige manier om snel wat zaken vast te leggen.

Jammer dat sommigen moeite hebben om te erkennen dat hun eigen visie niet voor iedereen geldt.
feow schreef: ↑11-05-2020 23:10
پوسٽ ڳولهيو
Beau-ter-Ham schreef:
11-05-2020 23:54
لڌو

ڊچ ۾ مهرباني ڪري. گوگل ترجمو مون کي چريو بڻائي ٿو.

!
Odense* schreef:
30-05-2020 11:29
feow schreef: ↑11-05-2020 23:10
پوسٽ ڳولهيو



ڊچ ۾ مهرباني ڪري. گوگل ترجمو مون کي چريو بڻائي ٿو.

!

En nu?
Echt, die vergelijking tussen zorg en onderwijs, ik snap er niets van.
Ik heb nog niemand gehoord over al dat NS personeel dat thuis zat en nu ook nog als de conducteur in een risicogroep valt.
Dreamer schreef:
30-05-2020 11:14
Als mensen het over hun partner hebben, ga ik er juist meestal vanuit dat het om iemand van hetzelfde geslacht gaat. Anders hebben mensen het vaak veel openlijker over mijn man/vrouw vriend/vriendin. Maar goed, dat is natuurlijk ook een aanname. :)
Hij is mijn man niet.
Hij is mijn vriendje niet, want zo puberaal.
Hij was mijn partner totdat ik hier leerde dat ik dan dus een lesbienne ben.
Geen idee meer hoe ik die man moet noemen.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
30-05-2020 11:54
Hij is mijn man niet.
Hij is mijn vriendje niet, want zo puberaal.
Hij was mijn partner totdat ik hier leerde dat ik dan dus een lesbienne ben.
Geen idee meer hoe ik die man moet noemen.
Gewoon mijn vriend.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb hier een tijdje terug ruzie gekregen met iemand omdat ik mijn mannelijke partner met wie ik weliswaar niet gehuwd ben maar wel al bijna 25 jaar samen aanduid met 'mijn man'. Die mevrouw was daar zo verbolgen over dat ze mij in allerlei topics begon te achtervolgen en te staffen.

Sindsdien heb ik het hier voor de zekerheid dus maar niet meer over die vent.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
30-05-2020 12:00
Ik heb hier een tijdje terug ruzie gekregen met iemand omdat ik mijn mannelijke partner met wie ik weliswaar niet gehuwd ben maar wel al bijna 25 jaar samen aanduid met 'mijn man'. Die mevrouw was daar zo verbolgen over dat ze mij in allerlei topics begon te achtervolgen en te staffen.

Sindsdien heb ik het hier voor de zekerheid dus maar niet meer over die vent.
Nou ja joh, wat was dat voor gek?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oei. Ik noem mijn vriend ook vaak man en wij zijn nog maar 10 jaar samen.
Laat ze me niet vinden :biggrin:

Wat een malloot.
Lady*Voldemort schreef:
30-05-2020 12:00
Ik heb hier een tijdje terug ruzie gekregen met iemand omdat ik mijn mannelijke partner met wie ik weliswaar niet gehuwd ben maar wel al bijna 25 jaar samen aanduid met 'mijn man'. Die mevrouw was daar zo verbolgen over dat ze mij in allerlei topics begon te achtervolgen en te staffen.

Sindsdien heb ik het hier voor de zekerheid dus maar niet meer over die vent.
:rofl: mooi ja.

Want je mocht je de status van getrouwde vrouw niet zomaar toe-eigenen. Ik denk dan: het is een man, hij is van jou. Dus mijn man is prima. Mijn echtgenoot zou wat vreemd zijn.

Maar goed, ik noem de mijne altijd mijn heer en meester, dus.
Nouschi schreef:
30-05-2020 12:02
Nou ja joh, wat was dat voor gek?
Eén of andere oudgediende zuigie die ineens onder een nieuwe nick weer opdook, maar ik heb er nooit de vinger op kunnen leggen wie ze ook weer was. Ze was ineens weer verdwenen ook. Haar kortstondige aanwezigheid was in ieder geval een enorme boost voor mijn strafregister alhier.
Nouschi schreef:
30-05-2020 11:56
Gewoon mijn vriend.
Dat klinkt ook zo kuttig als je al in de 40 bent.
Dreamer schreef:
30-05-2020 11:14
Als mensen het over hun partner hebben, ga ik er juist meestal vanuit dat het om iemand van hetzelfde geslacht gaat. Anders hebben mensen het vaak veel openlijker over mijn man/vrouw vriend/vriendin. Maar goed, dat is natuurlijk ook een aanname. :)
Rare aanname.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
30-05-2020 12:11
Rare aanname.
Vind je? Mijn ervaring is precies dezelfde.
Nemain• schreef:
30-05-2020 12:06
Dat klinkt ook zo kuttig als je al in de 40 bent.
Ik zeg gewoon partner. Als de ander dan denkt dat ik een lesbienne ben. Ook prima.
Griebus67 schreef:
30-05-2020 12:11
Vind je? Mijn ervaring is precies dezelfde.
Eh, ja vind ik echt. Anders tik ik het niet.
Hier hoor ik meestal 'mijn partner' ('mijn man' vind ik zo bezitterig) en ik denk daar nooit wat bij. Plus waarom zou het erg zijn als ze denken dat je lesbisch bent?
Ga je ervan uit dat als mensen het niet specificeren, ze liever niet willen dat je het weet uit schaamte? Ik vind het juist gewoon zakelijk klinken.
Ja, niet dus.

Vind wel gek dat ze dat meteen denken.
Luci_Morgenster schreef:
30-05-2020 12:24
Ja, niet dus.

Vind wel gek dat ze dat meteen denken.
Dit.

Ik zeg het ook nog steeds, maar het was wel echt een ding toen het op Viva ergens ter sprake kwam.
Mijn moeder had moeite met het partnerschap dat we 13 jaar geleden aangingen. De buren en haar collega's dachten dat ik lesbienne was. Alsof die toen niet gewoon al konden trouwen. :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven