Ernstige overlast buurman
maandag 1 juni 2020 om 00:54
Mijn bovenbuurman schreeuwt , zingt en rijdt met zijn step binnen over laminaat vloer. Ik ben ten einde raad. Zal ik de politie bellen of het maar accepteren. Ben bang dat de politie zegt dat ik gebeld heb , ben een vrouw en woon alleen. Hij is zeer agressief. Urenlang zeer luid telefoneren schreeuwen en zingen. Ik kan niet meer ben op. Ben bang om de politie te bellen maar ik ga er aan onderdoor. Zal ik toch bellen ?
maandag 1 juni 2020 om 08:47
Toch maar eens zelf proberen dan. Je kan er een telefoon bij hebben met Google translate en zo een gesprek voeren. Of proberen te voeren.LRBR schreef: ↑01-06-2020 08:40Ik heb vannacht niet gebeld. Ik heb al zo vaak op het punt gestaan om bij het woningbedrijf een klacht in te dienen. Alleen kan dat niet als je niet eerst zelf er iets aan gedaan/gezegd hebt . In mijn geval hij weet dat ik precies onder hem woon , en dat ik alleen woon. Daarbij spreek ik zijn taal niet dus zou niet weten hoe ik het eerst zelf zou moeten oplossen. Als je wel zelf gesproken hebt met de buren dan kun je dus pas een klacht indienen en schakelen zij buurtbemiddeling in. Zelf ondernemen ze geen actie. Er staat ook op de site dat mensen wat meer moeten tolereren qua buren geluiden. Heb niet het gevoel dat ik mij aanstel. Ben al lang aan het reageren op andere woningen maar er is helaas nog geen resultaat. Ik schrik elke keer een hoedje als hij weer begint te schreeuwen/zingen of telefoneren , het is met of hij bij mij in de woonkamer staat zo hard is het.
Als je niets doet, dan veranderd het zeker niet.
maandag 1 juni 2020 om 08:47
Ach wat naar, meid.LRBR schreef: ↑01-06-2020 08:40Ik heb vannacht niet gebeld. Ik heb al zo vaak op het punt gestaan om bij het woningbedrijf een klacht in te dienen. Alleen kan dat niet als je niet eerst zelf er iets aan gedaan/gezegd hebt . In mijn geval hij weet dat ik precies onder hem woon , en dat ik alleen woon. Daarbij spreek ik zijn taal niet dus zou niet weten hoe ik het eerst zelf zou moeten oplossen. Als je wel zelf gesproken hebt met de buren dan kun je dus pas een klacht indienen en schakelen zij buurtbemiddeling in. Zelf ondernemen ze geen actie. Er staat ook op de site dat mensen wat meer moeten tolereren qua buren geluiden. Heb niet het gevoel dat ik mij aanstel. Ben al lang aan het reageren op andere woningen maar er is helaas nog geen resultaat. Ik schrik elke keer een hoedje als hij weer begint te schreeuwen/zingen of telefoneren , het is met of hij bij mij in de woonkamer staat zo hard is het.
Ik snap je gevoel. Ik ben ook bang om de politie te bellen. Heb ook veel overlast gehad van een gestoorde buurman naast me en heb het ook altijd maar laten gaan omdat ik ook alleen woon en bang voor hem was. Gelukkig had ik andere buren die dapperder waren dan ik en die hebben meermaals de politie gebeld. Uiteindelijk heeft hij bijna slaande ruzie met mijn andere buurman gekregen en is hij nu verhuisd omdat hij bang is voor mijn andere buurman. Dus we zijn eindelijk van hem af. De politie had wel een dossier over hem gemaakt en de woningbouw ook.
Bij nog een klacht zou hij een hoge boete krijgen.
Ik zou bij je andere buren aanbellen om advied te vragen en te overleggen over wat je kan doen. Kan je het niet opnemen met je telefoon als je het hoort en het dan bij de woningbouw ( of politiebureau ) laten afspelen. Dit is echt niet normaal hoor. En ik snap echt heel goed dat je bang bent en geen problemen wil maar ik zou toch proberen ( veilige ) stappen te ondernemen. Vraag eens rond in je omgeving, vraag om hulp.
Ik blijf het bizar vinden dat dit soort malloten gewoon tussen het normale volk mag wonen.
maandag 1 juni 2020 om 08:48
Wat hierboven al gezegd is. Uithuisplaatsing vanwege overlast doen ze vrijwel nooit. Je kan klachten indienen maar daar word er weinig mee gedaan. Je benadeelt alleen maar jezelf ermee omdat de buurman straks geen ander huis kan krijgen vanwege jouw klachten dus dan blijf jij mooi opgescheept met die gek.
Ik zou toch met hem gaan spreken desnoods met een tolk en hem uitleggen dat je die herrie niet zo erg vind als het maar na 20u afgelopen is. Zo doen jullie beide water bij de wijn.
Ik zou toch met hem gaan spreken desnoods met een tolk en hem uitleggen dat je die herrie niet zo erg vind als het maar na 20u afgelopen is. Zo doen jullie beide water bij de wijn.
maandag 1 juni 2020 om 09:10
De politie bellen is ook "zelf er iets aan doen".LRBR schreef: ↑01-06-2020 08:40Ik heb vannacht niet gebeld. Ik heb al zo vaak op het punt gestaan om bij het woningbedrijf een klacht in te dienen. Alleen kan dat niet als je niet eerst zelf er iets aan gedaan/gezegd hebt . In mijn geval hij weet dat ik precies onder hem woon , en dat ik alleen woon. Daarbij spreek ik zijn taal niet dus zou niet weten hoe ik het eerst zelf zou moeten oplossen. Als je wel zelf gesproken hebt met de buren dan kun je dus pas een klacht indienen en schakelen zij buurtbemiddeling in. Zelf ondernemen ze geen actie. Er staat ook op de site dat mensen wat meer moeten tolereren qua buren geluiden. Heb niet het gevoel dat ik mij aanstel. Ben al lang aan het reageren op andere woningen maar er is helaas nog geen resultaat. Ik schrik elke keer een hoedje als hij weer begint te schreeuwen/zingen of telefoneren , het is met of hij bij mij in de woonkamer staat zo hard is het.
Dan is het hun probleem om met uw buurman te praten.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
maandag 1 juni 2020 om 10:33
Bij ons heeft de woningbouwvereniging onze onderbuurman uitgezet vanwege (aan onze kant) ernstige stankoverlast. Andere buren gaven aan geen computer te hebben en dus niet te kunnen klagen, dus ik weet niet hoeveel andere klachten er zijn ingediend. Het kan dus wel degelijk, en ik zou ook zeker op een nette manier blijven klagen bij de woningbouwvereniging.
maandag 1 juni 2020 om 14:43
Voordat een rechter bepaalt dat iemand zijn woning uitgezet wordt wegens overlast moet er eerst echt alles aan gedaan worden om het opgelost te krijgen. Logisch ook. Het gaat wel om woonruimte en dan moet je op zijn minst eerst in gesprek, iemand de kans geven te verbeteren etc. Ook al heb je daar geen enkel vertrouwen in.
In dit geval heeft een gesprek zelf aan niet zoveel zin, buurtbemiddeling ook niet, zonder tolk. Bovendien is het wel bijzonder gedrag wat je buur vertoont.
Heb je al wel eens iemand gesproken van de woningstichting? Want wie weet woont hij wel begeleid oid. Dan is het maar de vraag of zelf proberen aan te spreken wel
verstandig is en weet de woningstichting misschien wel een route via de begeleiding.
En anders zou ik de wijkagent inschakelen, en om advies vragen.
Ondertussen hou je dossier bij: noteer datum, tijd en wat voor overlast je hebt, en hoe lang die duurt. Dat stuur je om de zoveel tijd naar de woningstichting en dat hou je vol. Als je een tijd niks meldt omdat het niets lijkt op te leveren, denken ze dat het opgelost is.
Als je andere bewoners uit je portiek spreekt, vraag hen dan eens wat zij merken en of zij kunnen melden. Samen sta je sterker.
In dit geval heeft een gesprek zelf aan niet zoveel zin, buurtbemiddeling ook niet, zonder tolk. Bovendien is het wel bijzonder gedrag wat je buur vertoont.
Heb je al wel eens iemand gesproken van de woningstichting? Want wie weet woont hij wel begeleid oid. Dan is het maar de vraag of zelf proberen aan te spreken wel
verstandig is en weet de woningstichting misschien wel een route via de begeleiding.
En anders zou ik de wijkagent inschakelen, en om advies vragen.
Ondertussen hou je dossier bij: noteer datum, tijd en wat voor overlast je hebt, en hoe lang die duurt. Dat stuur je om de zoveel tijd naar de woningstichting en dat hou je vol. Als je een tijd niks meldt omdat het niets lijkt op te leveren, denken ze dat het opgelost is.
Als je andere bewoners uit je portiek spreekt, vraag hen dan eens wat zij merken en of zij kunnen melden. Samen sta je sterker.
dinsdag 2 juni 2020 om 20:13
Bij mijn woningbedrijf kun je geen anonieme melding doen. Alleen met naam en adres. Mijn andere buren spreken ook allemaal geen Nederlands dus aanspreken wordt lastig of zoals iemand hier al opperde een vertaal app gebruiken. Ook gaan constant rookmelders af , waardoor ik een koptelefoon niet veilig vind. Vorig jaar ook naast mij een wietplantage die in de fik vloog. Als ik dan koptelefoon op heb merk ik het misschien te laat. Al met al geen veilige buurt meer.
woensdag 3 juni 2020 om 09:31
Zo te lezen kan het inderdaad beter zijn om te kijken of je een andere woonplek kunt krijgen.
Is isolatie met de wbv overleggen zodat het minder gehorig wordt een optie? Heb je al eens gekeken of de woning aan de wettelijke eisen voldoet? Misschien dat je daar wat mee kunt. Als het onderhoud bijvoorbeeld gebrekkig is, heb je iets achter de hand om de wbv tot actie aan te sporen.
In de tussentijd, als de overlast zo luid en aanwezig is, kun je de telefoon tijdens contact met de wbv en poltie op speaker zetten, kunnen ze gelijk horen hoe het zit.
Is isolatie met de wbv overleggen zodat het minder gehorig wordt een optie? Heb je al eens gekeken of de woning aan de wettelijke eisen voldoet? Misschien dat je daar wat mee kunt. Als het onderhoud bijvoorbeeld gebrekkig is, heb je iets achter de hand om de wbv tot actie aan te sporen.
In de tussentijd, als de overlast zo luid en aanwezig is, kun je de telefoon tijdens contact met de wbv en poltie op speaker zetten, kunnen ze gelijk horen hoe het zit.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
donderdag 4 juni 2020 om 21:25
Hallo, ik zou contact opnemen met je gemeente en daar naar het wijkteam of gebiedsteam van jouw postcodegebied vragen. Zij kunnen dan checken/ schakelen met eventuele betrokken hulpverleners van hem. Als het slecht(er) met hem gaat en er is nog geen hulpverlening betrokken dan zullen zij de organisaties kunnen inzetten passend bij zijn problematiek bijvoorbeeld verslavingszorg of geestelijke gezondheidszorg. Succes!
zaterdag 6 juni 2020 om 23:16
Wat een ramp zo'n miskleun boven je te hebben. Zo een die hier in dit land mag verblijven en door de staat in leven word gehouden. Wss geen reet uitvoert en dat ook niet gaat doen en als dank voor zijn uitkering en toeslagen overlast gaat veroorzaken. Kunnen ze dat portret niet het land uitzetten?
Ik zou ook huiverig zijn om de politie te bellen, hij weet vast wel wie er gebeld heeft en zal vast extra vervelend gaan doen.
Ik zou ook huiverig zijn om de politie te bellen, hij weet vast wel wie er gebeld heeft en zal vast extra vervelend gaan doen.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
zaterdag 6 juni 2020 om 23:27
Mutsje78 schreef: ↑06-06-2020 23:16Wat een ramp zo'n miskleun boven je te hebben. Zo een die hier in dit land mag verblijven en door de staat in leven word gehouden. Wss geen reet uitvoert en dat ook niet gaat doen en als dank voor zijn uitkering en toeslagen overlast gaat veroorzaken. Kunnen ze dat portret niet het land uitzetten?