Vraag het de mods.
woensdag 27 mei 2020 om 20:42
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is
. We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.
Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is

Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 1 juni 2020 om 14:56
Dat werkt soms wel, soms niet.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

maandag 1 juni 2020 om 14:57
Tja.... zeg nou zelf..
maandag 1 juni 2020 om 14:57
Ik snap niet zo goed waarom je je hier in vastbijt. Wat bewijst het voor jou als ik hier in mee ga?C⨀urage schreef: ↑01-06-2020 14:53Hmm.
Weet je, het gaat mij niet zozeer om de Lees meer an sich. Maar persoonlijk voor mij is dit wel een item dat mijn vertrouwen in deze frisse wind kan bevestigen of verminderen. Daarom praat ik er even over door.
Ik begrijp heus dat bepaalde dingen niet gedeeld mogen worden, of niet handig zijn om te delen. Dus als dat zo is, dan is dat zo.
In dit geval weet je het niet; snap ik. Want jullie contacten met de TD zijn niet zo innig, begreep ik eerder al.
Voert het te ver als ik je vraag of ze aan jou kunnen uitleggen waarom de Lees meer moet blijven? En dat je op het moment dat jij het weet, je terugkoppelt naar ons: 'ik weet het, maar beter om niet te zeggen', of 'ik weet het: dit is de reden'.

maandag 1 juni 2020 om 14:59
Ik heb geen adblocker en ik zie dus altijd een advertentie voor het een of ander net onder de toonmeerknop. Ik ga er vanuit dat juist die ruimte gewild is voor advertenties. Vooral omdat je daar ook makkelijk per ongeluk op kan klikken. Althans dat gebeurt mij vaak.redbulletje schreef: ↑01-06-2020 14:50Dat vind ik oprecht jammer. Een ergernis is vaak beter te verdragen als je het nut ervan in ziet. Net zoals nu van de lockdown bijvoorbeeld.
maandag 1 juni 2020 om 15:01
Ja, dat doe ik ook zo vaak op een dag als ik te snel kliksafrat schreef: ↑01-06-2020 14:59Ik heb geen adblocker en ik zie dus altijd een advertentie voor het een of ander net onder de toonmeerknop. Ik ga er vanuit dat juist die ruimte gewild is voor advertenties. Vooral omdat je daar ook makkelijk per ongeluk op kan klikken. Althans dat gebeurt mij vaak.

maandag 1 juni 2020 om 15:02
ModeratorViva schreef: ↑01-06-2020 14:57Ik snap niet zo goed waarom je je hier in vastbijt. Wat bewijst het voor jou als ik hier in mee ga?
Volgens mij leg ik best goed uit en ook nog heel vriendelijk, waarom ik door vraag.

maandag 1 juni 2020 om 15:05
Heb geen flauw idee wat er op viva geadverteerd wordt, ik heb een soort addblocker in mijn hoofd geinstalleerd dat ik het niet registreer ook al komt het op m'n telefoon wel voorbij. Op bokt daarentegen staat er één advertentie (die niet beweegt) onder de laatste reactie van elk topic. Die advertenties zijn dan ook nog grotendeels op basis van wat je zelf hebt gegoogled, dus relevanter.safrat schreef: ↑01-06-2020 14:59Ik heb geen adblocker en ik zie dus altijd een advertentie voor het een of ander net onder de toonmeerknop. Ik ga er vanuit dat juist die ruimte gewild is voor advertenties. Vooral omdat je daar ook makkelijk per ongeluk op kan klikken. Althans dat gebeurt mij vaak.
maandag 1 juni 2020 om 15:05
Het is niet vragen om 'mee te gaan'. Het is een voorbeeld van helderheid en duidelijkheid vragen. Jouw antwoord is 'dat je het niet weet en als je het wist je het misschien ook niet kon zeggen'. Kinderachtig gechargeerd kan dat overkomen als 'lekker puh'. En dat vermijd je door antwoord te geven: 'Dat weet ik niet, dus ik kom er op terug' (en dan ook doen) of 'dat is een beslissing die gemaakt is om advertentie redenen' of 'dat is een beleidsbeslissing waar ik niet over uit kan wijden'. Dan kan een forummer die laatste prut vinden, maar dan is het wel duidelijk en klaar.ModeratorViva schreef: ↑01-06-2020 14:57Ik snap niet zo goed waarom je je hier in vastbijt. Wat bewijst het voor jou als ik hier in mee ga?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

maandag 1 juni 2020 om 15:08
ModeratorViva schreef: ↑01-06-2020 14:57Ik snap niet zo goed waarom je je hier in vastbijt. Wat bewijst het voor jou als ik hier in mee ga?
Ben jij nu een andere mod als die van vanmorgen? Want ik zié de toon gewoon veranderen.
Ze vraagt toch gewoon vriendelijk om duidelijkheid?
maandag 1 juni 2020 om 15:10

maandag 1 juni 2020 om 15:10
Ik ook, het valt me werkelijk nooit op.redbulletje schreef: ↑01-06-2020 15:05Heb geen flauw idee wat er op viva geadverteerd wordt, ik heb een soort addblocker in mijn hoofd geinstalleerd dat ik het niet registreer ook al komt het op m'n telefoon wel voorbij.
maandag 1 juni 2020 om 15:11
Nee hoor, ik ben nog steeds dezelfde.

maandag 1 juni 2020 om 15:14
Ik kreeg het gevoel alsof mijn betrouwbaarheid afhangt of ik wel of geen antwoord geef op je vraag. Dat was mijn interpretatie.
Mijn antwoord was zeker niet bedoeld om lekker puh te zeggen, dus sorry als het zo overkwam. Het is alleen zo dat er ook door ons moderators is gevraagd om die leesmeerknop uit te schakelen en dat daar geen sprake van is. Dat is wat ook naar jullie communiceer.
Ik ben ook nog een beetje zoekende naar de grenzen van wat ik wel en niet kan en mag zeggen.

maandag 1 juni 2020 om 15:16
Dat zou wat klantvriendelijkheid laten zien.ModeratorViva schreef: ↑01-06-2020 14:57Ik snap niet zo goed waarom je je hier in vastbijt. Wat bewijst het voor jou als ik hier in mee ga?
En nu gaan mensen er vast over vallen dat forummers niet de klant maar het product zijn. Klopt, maar anders heb ik even geen goeie term.
Lees meer zal wel leiden tot per ongeluk op reclame klikken en dus inkomsten. Maar al die reclames (die specifiek op Viva vaak echt mega storend zijn) leiden er ook toe dat mensen add blockers installeren en dus helemaal geen reclames meer zien.

maandag 1 juni 2020 om 15:16
Ja, maar je zocht een reden.redbulletje schreef: ↑01-06-2020 15:05Heb geen flauw idee wat er op viva geadverteerd wordt, ik heb een soort addblocker in mijn hoofd geinstalleerd dat ik het niet registreer ook al komt het op m'n telefoon wel voorbij. Op bokt daarentegen staat er één advertentie (die niet beweegt) onder de laatste reactie van elk topic. Die advertenties zijn dan ook nog grotendeels op basis van wat je zelf hebt gegoogled, dus relevanter.

maandag 1 juni 2020 om 15:18
Dat is nog steeds geen reden waarom hè. Jullie vroegen er ook om dus kennelijk snap je de reden dat t irritant is.ModeratorViva schreef: ↑01-06-2020 15:14. Het is alleen zo dat er ook door ons moderators is gevraagd om die leesmeerknop uit te schakelen en dat daar geen sprake van is. Dat is wat ook naar jullie communiceer.
Met ál die technische dingen die hier niet werken vraag ik me vaak af: is de technische dienst gewoon een stelletje incompetente knakkers?
maandag 1 juni 2020 om 15:19
Fijn dat je het toelicht en uitlegt wat jouw interpretatie was en dat je geen 'lekker puh' bedoelde. Dat vermijd je aan twee kanten door 'gesloten' antwoorden te geven.ModeratorViva schreef: ↑01-06-2020 15:14Ik kreeg het gevoel alsof mijn betrouwbaarheid afhangt of ik wel of geen antwoord geef op je vraag. Dat was mijn interpretatie.
Mijn antwoord was zeker niet bedoeld om lekker puh te zeggen, dus sorry als het zo overkwam. Het is alleen zo dat er ook door ons moderators is gevraagd om die leesmeerknop uit te schakelen en dat daar geen sprake van is. Dat is wat ook naar jullie communiceer.
Ik ben ook nog een beetje zoekende naar de grenzen van wat ik wel en niet kan en mag zeggen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

maandag 1 juni 2020 om 15:21
Vind het ook best een aanfluiting voor een groot bedrijf als Sanoma om zo'n slechte TD te hebben. Of het mag geen cent kosten?ClumsyNinja schreef: ↑01-06-2020 15:18Dat is nog steeds geen reden waarom hè. Jullie vroegen er ook om dus kennelijk snap je de reden dat t irritant is.
Met ál die technische dingen die hier niet werken vraag ik me vaak af: is de technische dienst gewoon een stelletje incompetente knakkers?
maandag 1 juni 2020 om 15:25
Als ik moet gokken, zou ik denken dat het dat is. Ook te weinig mods trouwens. Ze willen er gewoon zo weinig mogelijk geld insteken.redbulletje schreef: ↑01-06-2020 15:21Vind het ook best een aanfluiting voor een groot bedrijf als Sanoma om zo'n slechte TD te hebben. Of het mag geen cent kosten?
Life is short. Eat dessert first.
maandag 1 juni 2020 om 15:28
ModeratorViva schreef: ↑01-06-2020 15:14Ik kreeg het gevoel alsof mijn betrouwbaarheid afhangt of ik wel of geen antwoord geef op je vraag. Dat was mijn interpretatie.
(bijna de deur uit

Het kwam op mij niet over als 'lekker puh', maar ik voelde wel in ene een ijskoude muur.
Voor wat betrouwbaarheid: het ging mij niet om of wel/niet antwoorden effect zou hebben om jouw persoonlijke betrouwbaarheid. Maar wél of ik durf te vertrouwen op deze nieuwe frisse wind vanuit het moderatorteam. Het is al eerder gezegd aan begin van dit topic: het is na jaren van 'niet praten over beleid', wissen van berichten en zeer strikte wijze van modereren, best even lastig om te vertrouwen op een meer open communicatie. Voor mij althans.
Op moment dat je dan zegt: "Lees ook en Lees meer, blijven, dat staat nu al vast", dan komt dat op mij weer erg rigide over.
Wat iemand net als schreef: besluiten zijn soms beter te verteren als je de reden weet. En daarom vroeg ik voorzichtig door.