Vraag het de mods.
woensdag 27 mei 2020 om 20:42
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is
. We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.
Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is

Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

maandag 1 juni 2020 om 17:17
Geef mij Suzy Quattro maar.SombraOnline schreef: ↑01-06-2020 17:15Famke Louise is een youtuber gone ‘artist’, Gaby Blaaser is een ex van Jim Bakkum die nu één of ander datingprogramma heeft.
maandag 1 juni 2020 om 17:18
Ik denk dat voor de meesten vooral belangrijk is dat ze niet herkend willen worden door mensen uit hun directe omgeving.Lady*Voldemort schreef: ↑01-06-2020 16:54Nou dat kan ik je wel uitleggen hoor. Ooit heb ik in een malle bui een aantal mensen van hier aan FB toegevoegd, en de meesten daarvan zijn hele normale gezellige mensen. Maar eentje bleek een beetje anders dan ze zich hier voordeed, en toen ik met haar in een politiek dispuut verzeild raakte ving ze ineens aan mij via FB uit te schelden, te bedreigen en meer van dat fraais. En ik was de enige niet bij wie ze dat deed. Ik ben er verder niet anders van geworden hoor, maar sindsdien ben ik toch niet zo happig meer op het delen van mijn gegevens met medeforummers.
maandag 1 juni 2020 om 17:19
Een aantal dingen neem ik mee naar het moderatorteam. Zo ben ik er wel voor om iedere pijler weer een eigen modtopic te geven. Of die ook allemaal een eigen moderator krijgen, is voor ons nu denk ik niet mogelijk. Wat betreft het aantal huisregels, staffen en bannen, daar zijn goede dingen over gezegd en we gaan kijken wat we daar mee kunnen.C⨀urage schreef: ↑01-06-2020 13:43Okay, nieuwe forummer op dit topic dan.
Weet alleen niet of ik heel veel kan of zal toevoegen, want forum ook al lang mee en heb in het verleden ook wel kritiek op beleid geleverd etc. Om te beginnen: heel fijn dat dit topic er is! En dan vooral de manier waarop jullie, de twee mods, er mee om gaan. Echt een zucht van opluchting hier. Eindelijk eens gewóón kunnen praten met elkaar. Het geeft hoop.
Heel veel is al gezegd voor mij. Eigenlijk al meteen in het begin. Marana kwam met een goede uitleg, dus die quote ik voor het gemak:
Dus: minder regels, maar wel eenvoudiger.
Verder neig ik er sterk naar om te zeggen dat anoniem staffen niet meer mogelijk moet zijn. Maar misschien is het al voldoende als een bericht vaker dan één keer gestaft kan worden (ja, graag! als het staffen blijft).
Een moderator per pijler (of een paar pijlers) lijkt me ook niet verkeerd. Die zit dan meer 'in de materie' en kent de forummers beter.
Maar ik vermoed dat er dan meer moderators moeten komen en ik weet niet of daar budget voor is.
Mooi bruggetje naar het volgende: wat is het beleid van Sanoma?
Het is al een paar keer aangestipt, maar ik denk dat het voor ons én voor het modteam van belang is om te weten wat het beleid is van Sanoma t.a.v. dit forum. Waarom het forum in stand houden, welke doelgroep wil men bereiken, en met welke strategie? Het is evident dat het forum geld op moet leveren, maar ook daarvoor geldt dat er vaak op een doelgroep gemikt wordt. De Lees ook lijkt op een bepaalde doelgroep te wijzen.
Er wordt door een bepaalde groep forummers vaak gefoeterd op de Lees ook. Maar wellicht blijkt uit de statistieken gewoon dat er veel op geklikt wordt. En past het volgens Sanoma precies in de strategie. Laat dat ons weten. Dan kunnen 'we' (oude garde, fossielen of recent actieve 40-plussers (ik noem maar wat)) ons er bij neerleggen. Dan weten we gewoon dat dit is wat Sanoma doet om het forum in de lucht te houden en dus inkomsten te vergaren.
Ik kan wel aan de CM vragen of zij wat meer duidelijkheid kan geven over het doelgroep, leesook etc..
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

maandag 1 juni 2020 om 17:22
Lady*Voldemort schreef: ↑01-06-2020 16:54Nou dat kan ik je wel uitleggen hoor. Ooit heb ik in een malle bui een aantal mensen van hier aan FB toegevoegd, en de meesten daarvan zijn hele normale gezellige mensen. Maar eentje bleek een beetje anders dan ze zich hier voordeed, en toen ik met haar in een politiek dispuut verzeild raakte ving ze ineens aan mij via FB uit te schelden, te bedreigen en meer van dat fraais. En ik was de enige niet bij wie ze dat deed. Ik ben er verder niet anders van geworden hoor, maar sindsdien ben ik toch niet zo happig meer op het delen van mijn gegevens met medeforummers.
Ik zal het uitleggen: niet dat ik wil dat iedereen hier met echte naam gaat posten, maar doordat iedereen hier anoniem post, lijkt er een soort angstvalligheid en achterdocht in te sluipen. En omdat je niet weel met wie je te maken hebt, enige referentie is dat wat er staat.
(en wat iemand eerder schreef, ik heb dan bijvoorbeeld zoiets van: die wil altijd het laatste woord, wat een drammer, of die sexprofessor die het had over zijn club voor hoogopgeleiden enz. allemaal erg amusant)
Dat is wat mij opvalt. Angstvallig om niet teveel te schrijven dat herleidbaar is naar jou persoonlijk (stel dat de buurvrouw of je vader hier meeleest) .
Achterdocht valt mij op door toonzetting en vraagstelling: scherp soms, alsof je in een verhoorkamer van de groep Bijzondere Opdrachten bent beland.
Gelukkig is dat niet vaak aanwezig, maar ik denk wel eens: nee, hier ga ik niet op reageren.
Het internet is een merkwaardig universum, en er kunnen echt rare zaken als nepnieuws, fishingmail en catfishing bij jou binnenkomen.
(Ik heb geen FB account meer, sinds FB stelde dat alle foto's en afbeeldingen die ik er op zette hun eigendom werd.)
@ Cateautje: omdat op dit forum de mores is om alles met een ava en nick anoniem te posten doe ik dat ook.
En ook moderators: ik snap heel goed dat in de tijd van de korte-lontjes iemand liever niet traceerbaar is, juist als je iets lastigs moet oplossen.

maandag 1 juni 2020 om 17:24
Die Lees Ook vind ik helemaal zo'n probleem niet. Ik heb alleen een probleem met ranzige plaatjes van druipende pruimen en smerige titels over liters zaad. Zo lang ik daarvan gevrijwaard kan blijven mag de Lees Ook van mij gerust blijven bestaan, ik ben tenslotte niet verplicht om die blogjes te lezen.
Oh, en over de Lees Ook gesproken: hij knippert niet meer
Duizend maal dank mod!
Oh, en over de Lees Ook gesproken: hij knippert niet meer

anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 01-06-2020 17:26
13.06% gewijzigd

maandag 1 juni 2020 om 17:24
Nope. des werelds eerste vrouwelijke bassist in een hardrockband.
Het is overigens Suzi Quatro, maar die vergissing mag ik maken na bijna 50 jaar.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 01-06-2020 17:27
18.30% gewijzigd
maandag 1 juni 2020 om 17:26

maandag 1 juni 2020 om 17:27
Als mensen een vaste nickname aanhouden (en dus niet om de paar maanden wisselen) dan ben je uiteindelijk ook geen vreemde meer voor de vaste forummers. Ze kennen je verhaallijn, maar niet je NAW-gegevens. Het vele nickwisselen hier de laatste jaren vind ik gewoon erg jammer en zou wat mij betreft best ontmoedigd mogen worden.BlueSubmarine schreef: ↑01-06-2020 17:22Ik zal het uitleggen: niet dat ik wil dat iedereen hier met echte naam gaat posten, maar doordat iedereen hier anoniem post, lijkt er een soort angstvalligheid en achterdocht in te sluipen. En omdat je niet weel met wie je te maken hebt, enige referentie is dat wat er staat.
(en wat iemand eerder schreef, ik heb dan bijvoorbeeld zoiets van: die wil altijd het laatste woord, wat een drammer, of die sexprofessor die het had over zijn club voor hoogopgeleiden enz. allemaal erg amusant)
Dat is wat mij opvalt. Angstvallig om niet teveel te schrijven dat herleidbaar is naar jou persoonlijk (stel dat de buurvrouw of je vader hier meeleest) .
Achterdocht valt mij op door toonzetting en vraagstelling: scherp soms, alsof je in een verhoorkamer van de groep Bijzondere Opdrachten bent beland.
Gelukkig is dat niet vaak aanwezig, maar ik denk wel eens: nee, hier ga ik niet op reageren.
Het internet is een merkwaardig universum, en er kunnen echt rare zaken als nepnieuws, fishingmail en catfishing bij jou binnenkomen.
(Ik heb geen FB account meer, sinds FB stelde dat alle foto's en afbeeldingen die ik er op zette hun eigendom werd.)
@ Cateautje: omdat op dit forum de mores is om alles met een ava en nick anoniem te posten doe ik dat ook.
En ook moderators: ik snap heel goed dat in de tijd van de korte-lontjes iemand liever niet traceerbaar is, juist als je iets lastigs moet oplossen.

maandag 1 juni 2020 om 17:28
Ik zou het eigenlijk niet zo erg vinden als ik herkend zou worden door iemand uit mijn omgeving. Ik schrijf hier geen dingen op die mensen uit mijn omgeving niet mogen weten.
Maar ik zeg mijn echte naam hier niet op het forum of in een PB, zou het niet prettig vinden als er ineens iemand voor mijn huis staat
Maar ik zeg mijn echte naam hier niet op het forum of in een PB, zou het niet prettig vinden als er ineens iemand voor mijn huis staat

maandag 1 juni 2020 om 17:29
Mee eens.redbulletje schreef: ↑01-06-2020 16:50Dat klopt, maar ik denk dat forummen zoals de harde kern hier doet, toch een ouwe wijven hobby begint te worden. De jeugd zit op instagram en andere zelfverheerlijkende social media.

Am Yisrael Chai!

maandag 1 juni 2020 om 17:30
Sta ik hier voor de kat ze viool al de hele middag in de bosjes met m'n quicheCookielover schreef: ↑01-06-2020 17:28Maar ik zeg mijn echte naam hier niet op het forum of in een PB, zou het niet prettig vinden als er ineens iemand voor mijn huis staat![]()

maandag 1 juni 2020 om 17:30
Verdeel de pijlers onder elkaar. Op zwanger en overig wordt minder inzet verwacht dan op actueel en relaties bijvoorbeeld.ModeratorViva schreef: ↑01-06-2020 17:19Een aantal dingen neem ik mee naar het moderatorteam. Zo ben ik er wel voor om iedere pijler weer een eigen modtopic te geven. Of die ook allemaal een eigen moderator krijgen, is voor ons nu denk ik niet mogelijk. Wat betreft het aantal huisregels, staffen en bannen, daar zijn goede dingen over gezegd en we gaan kijken wat we daar mee kunnen.
Ik kan wel aan de CM vragen of zij wat meer duidelijkheid kan geven over het doelgroep, leesook etc..
En bij nood kan je natuurlijk altijd een (tijdelijke) ingreep doen op de pijler van je collega.
anoniem_396738 wijzigde dit bericht op 01-06-2020 17:31
6.90% gewijzigd
maandag 1 juni 2020 om 17:31

maandag 1 juni 2020 om 17:32
Mwah. De meeste frequente nickwisselaars blijven toch altijd wel herkenbaar. Ze zijn alleen niet meer tot in het verre verleden te loepen en dat is waar de meesten het om doen. Wat hun volste recht is wat mij betreft. Net zo goed als dat het iemands volste recht is om terug te komen onder een onherkenbare nick teneinde wat oude vetes nieuw leven in te blazen. Die laatste categorie nickwisselaars is iets irritanter, maar toch ook wel weer vermakelijk.redbulletje schreef: ↑01-06-2020 17:27Als mensen een vaste nickname aanhouden (en dus niet om de paar maanden wisselen) dan ben je uiteindelijk ook geen vreemde meer voor de vaste forummers. Ze kennen je verhaallijn, maar niet je NAW-gegevens. Het vele nickwisselen hier de laatste jaren vind ik gewoon erg jammer en zou wat mij betreft best ontmoedigd mogen worden.
maandag 1 juni 2020 om 17:32
Zal ik dan de eerste fossiel zijn die toegeeft best regelmatig iets op de Lees ook aan te klikken?Lady*Voldemort schreef: ↑01-06-2020 17:24Die Lees Ook vind ik helemaal zo'n probleem niet. Ik heb alleen een probleem met ranzige plaatjes van druipende pruimen en smerige titels over liters zaad. Zo lang ik daarvan gevrijwaard kan blijven mag de Lees Ook van mij gerust blijven bestaan, ik ben tenslotte niet verplicht om die blogjes te lezen.
Oh, en over de Lees Ook gesproken: hij knippert niet meerDuizend maal dank mod!

Niet die domme quasi-erotische shit met fruitplaatjes maar roddelartikelen of van die Viva artikelen als "Denise was net getrouwd toen ze zwanger van de buurman bleek" die lees ik wel, hoor.
Am Yisrael Chai!

maandag 1 juni 2020 om 17:33
Nou dat is nog maar te zeggen hoor, met al die zwangerosaurussen-maandgroepjes die steeds maar weer 'vol' zitten

maandag 1 juni 2020 om 17:34
Ik zie nooit meldingen en bannen vanaf daar.Lady*Voldemort schreef: ↑01-06-2020 17:33Nou dat is nog maar te zeggen hoor, met al die zwangerosaurussen-maandgroepjes die steeds maar weer 'vol' zitten![]()
maandag 1 juni 2020 om 17:35
Dit. Herkend worden, geen probleem, maar geen zin in gekke dingen idd.Cookielover schreef: ↑01-06-2020 17:28Ik zou het eigenlijk niet zo erg vinden als ik herkend zou worden door iemand uit mijn omgeving. Ik schrijf hier geen dingen op die mensen uit mijn omgeving niet mogen weten.
Maar ik zeg mijn echte naam hier niet op het forum of in een PB, zou het niet prettig vinden als er ineens iemand voor mijn huis staat![]()
Life is short. Eat dessert first.

maandag 1 juni 2020 om 17:36
Nee, gek genoeg kan het op zwanger wel altijd opgelost worden met een in-topic modingreep. Ze zijn zeker bang dat de zwangerosaurussen spontaan voortijdig aan het baren slaan van schrik als ze ineens dat pushbericht krijgen.