Afsluiting groep 8

03-06-2020 20:52 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar creatieve ideeën!
Zoals op wel meer scholen is er bij de school van onze zoon van alles afgezegd.
Geen kamp,geen musical,geen laatste schoolreisje.
Wel een film gemaakt, maar nog onduidelijk hoe we deze gaan bekijken.
Nu is er vanuit de PO raad een advies tot terughoudendheid gedaan tot het organiseren van feestelijkheden.
Tegelijkertijd zijn er versoepelingen binnen de maatschappij die juist wel weer een en ander mogelijk maken.
We willen als ouders graag meedenken met school hoe we op creatieve wijze toch een onvergetelijke groep 8 afsluiting kunnen realiseren,
uiteraard passend binnen alle maatregelen.

Dus ik ben nieuwsgierig: op welke manier wordt er bij jullie op school omgegaan met de laatste weken groep 8?
Wat wordt er wel georganiseerd, op welke manier?
We gunnen de kinderen zo erg nog wat leuke activiteiten, maar het is hier tot op heden nog vrij sober allemaal.
We gunnen de kinderen zo erg nog wat leuke activiteiten, maar het is hier tot op heden nog vrij sober allemaal.

Zelf regelen dan; disco/bbq bij iemand thuis.
Ja die plannen zijn er ook al volop, het is ook zeker geen verwijt naar school, maar zijn wel wat zoekende naar ideeën om met elkaar leuk af te sluiten.
Bij ons gaan ze toch nog op kamp. Ze hebben een groot huis gehuurd voor 30 personen en ze zijn maar met de helft. Ook gaat de musical door maar mogen alleen de ouders komen en niet de opa's en oma's. Dus iets soberder maar gelukkig gaat het allemaal wel door.
Je mag best wat organiseren ondertussen. Er kan heel veel. Zeker na 8 juni. Als de kinderen maar die 1,5 meter naar de volwassenen kunnen houden.

Dus een BBQ en disco moet gewoon kunnen. Als ruimte maar groot genoeg is en de volwassenen goed afsand houden.
Dolfijn911 schreef:
03-06-2020 21:01
Ja die plannen zijn er ook al volop, het is ook zeker geen verwijt naar school, maar zijn wel wat zoekende naar ideeën om met elkaar leuk af te sluiten.

Je moet ook niet bij de school zijn maar bij de oudervereniging. Tenminste bij de meeste scholen regelen en betalen zij dit soort dingen. Vanuit de pot, daar zijn vaste reserveringen voor.

School regelt en betaald dit zelf vaak niet hoor.
Vraag het aan de OV.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 03-06-2020 21:23
12.24% gewijzigd
Ik zou gewoon een disco doen en verder niet te moeilijk. Partytent in de tuin, je kind met een paar vriendjes een playlist laten maken en iedereen die komt mag intekenen op een eten en drinken lijst en klaar.

En als je teveel tijd over hebt doe je een bbq erbij en een thema met aankleding en verkleden of nog een leuk spelletje of quiz, maar ik denk dat de kids al heel tevreden zijn met gewoon een disco.
Luci_Morgenster schreef:
03-06-2020 21:12
Als de kinderen maar die 1,5 meter naar de volwassenen kunnen
Kinderen hoeven geen afstand te houden, alleen volwassenen onderling.
Tiana_76 schreef:
03-06-2020 21:25
Kinderen hoeven geen afstand te houden, alleen volwassenen onderling.
Jawel hoor. Tussen elkaar niet maar tussen volwassenen/leerkracht en kinderen wel. En de volwassen onderling ook ja.
Luci_Morgenster schreef:
03-06-2020 21:28
Lees het nog eens goed ;-)
Kinderen mogen gewoon bij volwassenen in de buurt komen hoor. Alleen volwassenen onderling moeten afstand houden. Kinderen niet.
Ik zie nergens staan dat kinderen afstand moeten bewaren.
Tiana_76 schreef:
03-06-2020 21:29
Kinderen mogen gewoon bij volwassenen in de buurt komen hoor. Alleen volwassenen onderling moeten afstand houden. Kinderen niet.
Iedereen houdt 1,5 meter afstand van elkaar, alleen kinderen tot en met 12 jaar onderling niet (en mensen uit één huishouden).
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... and-houden
Iemand zoeken met een grote tuin?
Tentjes opstellen, iedereen blijven slapen, BBQ, kampvuur (of zo'n tuinkachel), ...

Liefst natuurlijk op een warme avond / nacht.

Of laat de kinderen zelf komen met wat zij willen en zelf mee organiseren.
Het is tenslotte hun afscheid.
wissewis wijzigde dit bericht op 03-06-2020 21:58
4.62% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Tiana_76 schreef:
03-06-2020 21:31
Ik zie nergens staan dat kinderen afstand moeten bewaren.

Je eigen kinderen niet, maar de kinderen op school, houden zo veel mogelijk anderhalve meter afstand.
Hier slapen ze een nacht op school.
Wissewis schreef:
03-06-2020 21:56
Iemand zoeken met een grote tuin?
Tentjes opstellen, iedereen blijven slapen, BBQ, kampvuur (of zo'n tuinkachel), ...

Liefst natuurlijk op een warme avond / nacht.

Of laat de kinderen zelf komen met wat zij willen en zelf mee organiseren.
Het is tenslotte hun afscheid.
Leuk voor de buren :@@:

Hier kamp al gehad aan begin van het jaar.
De musical gaat wel door en er is bij iemand thuis een bbq
Frankly my dear, I don"t give a damn
Zalmsnipper schreef:
03-06-2020 21:58
Hier slapen ze een nacht op school.
Zoiets heb ik ook van mijn groep 8 zoon gehoord. De ouders zijn nog helemaal niet geïnformeerd, dus ik ben benieuwd of het ook echt gaat gebeuren.
Iemand met een grote tuin en verre buren.
Ze ( lees RIVM en overheid) snappen ook dat best moeilijk is tussen leerkrachten en leerlingen, zeker als ze vallen ofzo en/of nog klein zijn.

Maar het is groep 8 en hier houden de leerkrachten onderling en naar de grotere leerlingen wel afstand. Als je met ouders ( of een oudervereniging) wat gaat organiseren.. dan hou je dus wel 1,5 meter afstand, zij van jou en jij van hen.

En dat is prima te doen en wat leuks te organiseren. Gaat namelijk om de kinderen en die hoeven inderdaad geen afstand van elkaar te bewaren.

En TO, heb je ondertussen al de oudervereniging gemaild? ;-)
Luci_Morgenster schreef:
03-06-2020 21:13
Je moet ook niet bij de school zijn maar bij de oudervereniging. Tenminste bij de meeste scholen regelen en betalen zij dit soort dingen. Vanuit de pot, daar zijn vaste reserveringen voor.

School regelt en betaald dit zelf vaak niet hoor.
Vraag het aan de OV.
Heb toch al op heel veel scholen meegedraaid, maar nog nooit gehoord dat de OV dit regelt! Soms een kleine financiële bijdrage, maar verder gebeurde dit altijd vanuit school.
moizer schreef:
03-06-2020 22:09
Heb toch al op heel veel scholen meegedraaid, maar nog nooit gehoord dat de OV dit regelt! Soms een kleine financiële bijdrage, maar verder gebeurde dit altijd vanuit school.
Oudervereniging is meestal degene die daar budget voor opzij zet, idee oppert en dan ouders gaan ronselen. Soms via leerkracht en soms direct.

En ik heb ook met veel scholen meegedraaid en de ouderverenigingenadministratie gedaan.
School zelf doet vaak niet zo veel en het is zonde als TO geld en tijd gaat steken in iets waar mensen al mee bezig zijn en er een budget van hun eigen bijdrage voor apart gehouden is.
Bij ons is nog hoop op kamp (laatste week juni) en de school doet er iig alles aan om het door te laten gaan.
Gaat het niet door dan is er een plan B met 3 activiteitendagen...

De musical wordt opgenomen in het theater, dit wordt dan savonds op school uitgezonden tijdens een gala. De ouders en kinderen worden verspreid over de school en de kinderen komen aan in een limousine, gaan over de rode loper, etc...

Eindfeest gaat hier ook door net als hun laatste dag waarbij ze met een herrie fiets het schoolplein af fietsen... De ouders houden 1,5 meter afstand.

Je kunt wel zeggen dat ik blij ben met onze school!
Live long and prosper
wolkie schreef:
03-06-2020 21:08
Bij ons gaan ze toch nog op kamp. Ze hebben een groot huis gehuurd voor 30 personen en ze zijn maar met de helft. Ook gaat de musical door maar mogen alleen de ouders komen en niet de opa's en oma's. Dus iets soberder maar gelukkig gaat het allemaal wel door.
O wat leuk zeg, stiekem jaloers!
sneeuwwitje80 schreef:
03-06-2020 21:19
Ik zou gewoon een disco doen en verder niet te moeilijk. Partytent in de tuin, je kind met een paar vriendjes een playlist laten maken en iedereen die komt mag intekenen op een eten en drinken lijst en klaar.

En als je teveel tijd over hebt doe je een bbq erbij en een thema met aankleding en verkleden of nog een leuk spelletje of quiz, maar ik denk dat de kids al heel tevreden zijn met gewoon een disco.
Ha dank,dit relativeert ook wel een btje, ik heb een btje compensatiedrang voel ik na de afgelopen maanden :-$
Hier gaat alles gewoon door maar dan anders. Kamp hebben de ouders geregeld en kinderen gaan nu in een soort natuurhuis 2 nachtjes met ouders als begeleiders (school heft hier officieel afstand van genomen). Musical wordt buiten opgevoerd op het schoolplein en groep 6/7 hebben een rekentaak om allemaal vakken van 1,5 meter te maken met afstand waar de ouders kunnen staan en een dag later de opa's en oma's. Ze voeren het voor de schoolgenoten gewoon op in de gymzaal. Verder hebben ze ipv de cito's een grote quiz gemaakt maar dan wel allemaal in de sfeer van de cito (stilte groep 8 is aan het werk etc.). Iedereen is er druk mee en kinderen vinden het prachtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven