Afsluiting groep 8
woensdag 3 juni 2020 om 20:52
Ik ben op zoek naar creatieve ideeën!
Zoals op wel meer scholen is er bij de school van onze zoon van alles afgezegd.
Geen kamp,geen musical,geen laatste schoolreisje.
Wel een film gemaakt, maar nog onduidelijk hoe we deze gaan bekijken.
Nu is er vanuit de PO raad een advies tot terughoudendheid gedaan tot het organiseren van feestelijkheden.
Tegelijkertijd zijn er versoepelingen binnen de maatschappij die juist wel weer een en ander mogelijk maken.
We willen als ouders graag meedenken met school hoe we op creatieve wijze toch een onvergetelijke groep 8 afsluiting kunnen realiseren,
uiteraard passend binnen alle maatregelen.
Dus ik ben nieuwsgierig: op welke manier wordt er bij jullie op school omgegaan met de laatste weken groep 8?
Wat wordt er wel georganiseerd, op welke manier?
We gunnen de kinderen zo erg nog wat leuke activiteiten, maar het is hier tot op heden nog vrij sober allemaal.
Zoals op wel meer scholen is er bij de school van onze zoon van alles afgezegd.
Geen kamp,geen musical,geen laatste schoolreisje.
Wel een film gemaakt, maar nog onduidelijk hoe we deze gaan bekijken.
Nu is er vanuit de PO raad een advies tot terughoudendheid gedaan tot het organiseren van feestelijkheden.
Tegelijkertijd zijn er versoepelingen binnen de maatschappij die juist wel weer een en ander mogelijk maken.
We willen als ouders graag meedenken met school hoe we op creatieve wijze toch een onvergetelijke groep 8 afsluiting kunnen realiseren,
uiteraard passend binnen alle maatregelen.
Dus ik ben nieuwsgierig: op welke manier wordt er bij jullie op school omgegaan met de laatste weken groep 8?
Wat wordt er wel georganiseerd, op welke manier?
We gunnen de kinderen zo erg nog wat leuke activiteiten, maar het is hier tot op heden nog vrij sober allemaal.
donderdag 4 juni 2020 om 08:34
@ Luci, ja er zit een lid van de OR in de appgroep,telt dat ook? En zij denkt en doet mee. School geeft wel wat beperkingen aan, die misschien wat strenger zijn dan wat ik hier en daar bij andere scholen lees. Dat bespreken we, maar is ook een gegeven en ik blijf graag samen opgaan, vandaar dus zoekende naar mogelijkheden binnen die beperkingen.
@ Wissewis: ja goed idee, de kinderen betrekken! Helpt ook alweer wat mee aan een echt "groep 8 gevoel"
@ Janena, wat leuk dat jullie school dit al zo heeft ingevuld, ik kan me voorstellen dat je hier heel blij mee bent! Leuk idee ook dat verspreiden van ouders binnen school,die pik ik mee!
Dank jullie wel voor het meedenken alvast!
@ Wissewis: ja goed idee, de kinderen betrekken! Helpt ook alweer wat mee aan een echt "groep 8 gevoel"
@ Janena, wat leuk dat jullie school dit al zo heeft ingevuld, ik kan me voorstellen dat je hier heel blij mee bent! Leuk idee ook dat verspreiden van ouders binnen school,die pik ik mee!
Dank jullie wel voor het meedenken alvast!
donderdag 4 juni 2020 om 09:07
Ik ben zelf groep 8 docent...
Wij hebben een musical van 8 scènes gevonden, zijn meteen de 1e dag dat ze weer op school mochten komen begonnen met oefenen. Teksten leren als huiswerk, gaat perfect want ze wilden super graag een musical. Houden het decor/kostuums simpel.
Spelen de musical 2x achter elkaar voor 2 gasten per leerling in grote ruimte.
Hierna op het plein een bbq voor alleen de leerlingen en docenten. Daarna halen de ouders de leerlingen op, waarbij een officieel praatje volgt en diploma-uitreiking. Ouders in grote cirkel aan rand van plein. Leerlingen en docenten op t plein.
Wij hebben een musical van 8 scènes gevonden, zijn meteen de 1e dag dat ze weer op school mochten komen begonnen met oefenen. Teksten leren als huiswerk, gaat perfect want ze wilden super graag een musical. Houden het decor/kostuums simpel.
Spelen de musical 2x achter elkaar voor 2 gasten per leerling in grote ruimte.
Hierna op het plein een bbq voor alleen de leerlingen en docenten. Daarna halen de ouders de leerlingen op, waarbij een officieel praatje volgt en diploma-uitreiking. Ouders in grote cirkel aan rand van plein. Leerlingen en docenten op t plein.
donderdag 4 juni 2020 om 20:47
Hier gaan ze de komende week 1 middag op een soort schoolreis. Ze gaan fietsen naar een klimpark en daarna gaan ze met z’n allen eten.
Er zijn drie groepen acht op twee locaties. De groepen voeren allemaal de musical 3x op (dus de school heeft 9x de musical, anders was het 6x geweest). 1x voor de andere leerlingen van de school en 2x voor de ouders, de ene helft de ene avond en de andere helft de andere avond.
Er zijn drie groepen acht op twee locaties. De groepen voeren allemaal de musical 3x op (dus de school heeft 9x de musical, anders was het 6x geweest). 1x voor de andere leerlingen van de school en 2x voor de ouders, de ene helft de ene avond en de andere helft de andere avond.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

donderdag 4 juni 2020 om 20:58
Hier heeft de jongste met groep 8 ipv kamp 3 dagen activiteiten in en rond de school van half 9 tot laat in de avond. De musical wordt professioneel opgenomen op een externe locatie en we ontvangen een link op de avond van de musical. Hierdoor kunnen de opa's en oma's en andere genodigde ook vanuit hun luie stoel meekijken. Na het kijken is er een feest voor de kinderen en het gezin wat erbij hoort op het schoolplein ivm de afstand.
Het uitzwaaien van de groep 8 kinderen gaat gewoon door.
Al met al mogen we niet klagen en heeft groep 8 onwijs zin in de laatste 3 weken.
Het uitzwaaien van de groep 8 kinderen gaat gewoon door.
Al met al mogen we niet klagen en heeft groep 8 onwijs zin in de laatste 3 weken.