Moeders uit Delft kletsen verder
maandag 27 april 2009 om 14:52
Hoi meiden,
Nu ik eindelijk zwanger ben, ben ik ook een beetje aan het kijken naar een kinderwagen.
Nu is mijn oog op de mutsy's gevallen, maar ik kom er maar niet achter wat het verschil is tussen de 4-rider en de transporter.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Alvast dank,
Barbabella
Nu ik eindelijk zwanger ben, ben ik ook een beetje aan het kijken naar een kinderwagen.
Nu is mijn oog op de mutsy's gevallen, maar ik kom er maar niet achter wat het verschil is tussen de 4-rider en de transporter.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Alvast dank,
Barbabella
"ik ben het, Barbabelladingdong"
maandag 27 april 2009 om 14:57
Ik heb de mutsy slider
ben er op zich heel tevreden over.
Nadelen zijn alleen:
*om er een maxi cosi op te zetten moet je een adapterset erbij kopen, of een mutsy ' maxi cosi'
* er past geen universele parasolletje op, moest er dus een kopen a 35 euro.
Op je vraag kan ik je alleen geen antwoord geven
Nadelen zijn alleen:
*om er een maxi cosi op te zetten moet je een adapterset erbij kopen, of een mutsy ' maxi cosi'
maandag 27 april 2009 om 15:06
zoals ik het even snel bekeken heb op de mutsy site kan je de wandelwagen van de 4 rider verstellen dus of naar jou of naar voren gericht. de duwgreep is uitschijfbaar en is ie lichter dan de transporter.
hieronder de gegegens van de site:
4 rider:
gewicht zonder wielen: 5.8
gewicht: 8.6 (light) 10.5 (single spoke)
ingevouwen frame zonder wielen: 100 x 52 x 24
ingevouwen frame: 104 x 63 x 30
uitgevouwen frame: 74 x 63 x 114
transporter:
weight without wheels: 9.6
weight: 13.2
folded frame without wheels: 72 x 51 x 16.5
folded frame: 72 x 65 x 33
unfolded frame: 72 x 65 x 105
verder geen ervaring, heb zelf een andere wagen, maar op de site is genoeg info te vinden
hieronder de gegegens van de site:
4 rider:
gewicht zonder wielen: 5.8
gewicht: 8.6 (light) 10.5 (single spoke)
ingevouwen frame zonder wielen: 100 x 52 x 24
ingevouwen frame: 104 x 63 x 30
uitgevouwen frame: 74 x 63 x 114
transporter:
weight without wheels: 9.6
weight: 13.2
folded frame without wheels: 72 x 51 x 16.5
folded frame: 72 x 65 x 33
unfolded frame: 72 x 65 x 105
verder geen ervaring, heb zelf een andere wagen, maar op de site is genoeg info te vinden

maandag 27 april 2009 om 15:09

maandag 27 april 2009 om 15:12
Hoi Spits, ja tuurlijk ken ik je nog. Ik moest laatst nog aan je denken zelfs. Je woont natuurlijk ook super dichtbij.
Alles goed met je?
Ik vind de bugaboo te laag (man is lang en hebben allebei een rot-rug). Ik heb net ff nog op de site van mutsy gekeken en ik vond nu ook de technische gegevens (eerst niet gevonden, stonden geen plaatjes bij )
Alles goed met je?
Ik vind de bugaboo te laag (man is lang en hebben allebei een rot-rug). Ik heb net ff nog op de site van mutsy gekeken en ik vond nu ook de technische gegevens (eerst niet gevonden, stonden geen plaatjes bij )

maandag 27 april 2009 om 15:22
*wederom off topic!*
Bar, uiteindelijk hebben we niet het huis bij jou in de buurt gekocht, maar onlangs een huis in een andere leuke wijk hier! De opknapkosten voor het huis bij jou in de buurt waren toch wel heel erg hoog en dat geld hadden we niet, vandaar.
Hier alles goed! Vijf maanden terug is mijn jongste zoontje geboren en het is een geweldig kindje! (net als zijn broertjes! Ze hebben het van mij, zeg ik altijd)
Wanneer ben je uitgerekend?
Bar, uiteindelijk hebben we niet het huis bij jou in de buurt gekocht, maar onlangs een huis in een andere leuke wijk hier! De opknapkosten voor het huis bij jou in de buurt waren toch wel heel erg hoog en dat geld hadden we niet, vandaar.
Hier alles goed! Vijf maanden terug is mijn jongste zoontje geboren en het is een geweldig kindje! (net als zijn broertjes! Ze hebben het van mij, zeg ik altijd)
Wanneer ben je uitgerekend?
maandag 27 april 2009 om 15:25
** ik doe ff off topic mee **
Grappig, ik zat echt iedere keer naar die straat te kijken en denkend: Goh daar woont nu een muisje!
Gefeliciteerd met je zoon.
Ik ben 24 november uitgerekend. Nog ff te gaan dus maar voor mijn gevoel heb ik er zo lang op moeten wachten, dat ik bijna niet kan wachten om me een slag in de rondte te kopen!
Misschien trouwens weer een leuke aanleiding voor een Delft topic?
Grappig, ik zat echt iedere keer naar die straat te kijken en denkend: Goh daar woont nu een muisje!
Gefeliciteerd met je zoon.
Ik ben 24 november uitgerekend. Nog ff te gaan dus maar voor mijn gevoel heb ik er zo lang op moeten wachten, dat ik bijna niet kan wachten om me een slag in de rondte te kopen!
Misschien trouwens weer een leuke aanleiding voor een Delft topic?

maandag 27 april 2009 om 15:54
**Ook gezellig off topic**
Dat bestaat dus echt, een mutsy kinderwagen?
Ik dacht dat het dichterlijke vrijheid was van een blogster.
( http://www.viva.nl/2009/04/26/concessie/ )
Wie noemt er nou z'n kinderwagenlijn Mutsy?
Zou Audi nu ook met het nieuwe model Lullo komen?
**Einde off topic**
**Einde off topic**
maandag 27 april 2009 om 16:29
quote:-a- schreef op 27 april 2009 @ 14:57:
Ik heb de mutsy slider
Nadelen zijn alleen:
Ik heb ook een Mutsy ( weet zo uit mijn hoofd niet welke ik dacht een rider) maar ik heb er gewoon een universeel parasolletje gekocht van 10 euro en die past harstikke goed.
Verder ben ik er erg tevreden over.
Ik heb de mutsy slider
Nadelen zijn alleen:
Ik heb ook een Mutsy ( weet zo uit mijn hoofd niet welke ik dacht een rider) maar ik heb er gewoon een universeel parasolletje gekocht van 10 euro en die past harstikke goed.
Verder ben ik er erg tevreden over.
maandag 27 april 2009 om 17:42
quote:absoluteEinstein schreef op 27 april 2009 @ 15:54:
**Einde off topic**Hahaha, je hebt helemaal gelijk, maar toch viel mijn oog er gelijk op. (vind de naam van Barbapapa ook stom, maar ach, hij is toch wel leuk ondanks dat)
**Einde off topic**Hahaha, je hebt helemaal gelijk, maar toch viel mijn oog er gelijk op. (vind de naam van Barbapapa ook stom, maar ach, hij is toch wel leuk ondanks dat)
maandag 27 april 2009 om 17:57
Geen ervaring met de Mutsy (wat een naam inderdaad, kan het mutseriger?) maar ik zou zeker degene nemen waarvan je het zitje naar je toe en van je af kan plaatsen. Als je kindje nog klein is wil het jou graag zien, als het groter is kijkt het graag naar voren. Ook ivm de stand van de zon kan het heel handig zijn als je het zitje beide kanten op kan plaatsen.
mahna mahna tuduuuudududu
maandag 27 april 2009 om 18:00
kan inderdaad ook met de mutserige mutsy. Waren ook dingen waar ik naar gekeken heb.
Wat ik ook bij de mutsy 4-rider erg practisch vind, is dat je een frame kan kopen voor onder het kinderzitje gedeelte. Dan heb je gelijk een wipper, met het gedeelte wat je toch nog niet gebruikt!
Wat ik ook bij de mutsy 4-rider erg practisch vind, is dat je een frame kan kopen voor onder het kinderzitje gedeelte. Dan heb je gelijk een wipper, met het gedeelte wat je toch nog niet gebruikt!

maandag 27 april 2009 om 19:31
*Waarschuwing! Off topic gezwets!*
Barbabella! De datum is inderdaad nog een eindje weg, maar je kindje zal dan ongeveer een jaar schelen met mijn jongste zoontje van 28 november 2008! Mocht je nog spullen nodig hebben, dan kan je ze zo van me overnemen! Ik stik in de erg leuke kleertjes (al zeg ik het zelf!), de box zal tegen die tijd weg zijn, wippertjes heb ik nog en babyspeelgoed hebben we hier ook in overvloede!
Heb je trouwens een verloskundige of gynaecoloog?
Barbabella! De datum is inderdaad nog een eindje weg, maar je kindje zal dan ongeveer een jaar schelen met mijn jongste zoontje van 28 november 2008! Mocht je nog spullen nodig hebben, dan kan je ze zo van me overnemen! Ik stik in de erg leuke kleertjes (al zeg ik het zelf!), de box zal tegen die tijd weg zijn, wippertjes heb ik nog en babyspeelgoed hebben we hier ook in overvloede!
Heb je trouwens een verloskundige of gynaecoloog?
dinsdag 28 april 2009 om 07:21

vrijdag 1 mei 2009 om 12:20
Spits, ik moet naar de gyn ivm mijn gewicht. Ben flink te zwaar. En het is maar goed ook dat ik niet bij de vlos hoef, want ik heb nu al na 1 ontmoeting een t*PIEP* hekel aan haar.
Ik ben bij de vlos praktijk (even een criptische omschrijving) "hoofddeksel met een D" geweest.
Ik ga nu naar RDGG toe. 13 mei eerste afspraak
Ik ben bij de vlos praktijk (even een criptische omschrijving) "hoofddeksel met een D" geweest.
Ik ga nu naar RDGG toe. 13 mei eerste afspraak

vrijdag 1 mei 2009 om 12:50
Hee Bar, wat spannend! Ik heb na de geboorte van Mees ook de verloskundige van diezelfde praktijk gezien en ik was er niet kapot van! (en dan ben ik nog aardig vandaag...)
Ik liep trouwens ook in het RDGG en ben er zelf erg over te spreken! Niet alle gynaecologen zijn even tof, maar er zitten een paar heel leuke tussen! Met wie heb jij een afspraak? Dr. B. toevallig? Hij is echt heel aardig en mijn grote favoriet! (hij is wel een beetje een gladjakker, maar alles beter dan een arrogante *pieeeep* die je daar ook treft!)
Ik liep trouwens ook in het RDGG en ben er zelf erg over te spreken! Niet alle gynaecologen zijn even tof, maar er zitten een paar heel leuke tussen! Met wie heb jij een afspraak? Dr. B. toevallig? Hij is echt heel aardig en mijn grote favoriet! (hij is wel een beetje een gladjakker, maar alles beter dan een arrogante *pieeeep* die je daar ook treft!)
vrijdag 1 mei 2009 om 12:53
Weet je, ze heeft me gewoon doorverwezen met op het verwijsbriefje een te hoge bloeddruk. Was ook wel hoog, maar ik weet van mijzelf dat deze na een aantal minuutjes weer zakt. Ik moest zelf vragen om een 2e meting en ook deze vond zij te hoog (eerste meting was 160/110 en tweede was 140/95)
Dan kan je zelf toch ook zien dat er geen sprake is van een te hoge bloeddruk.
Maar goed, al met al is mijn bloeddruk de afgelopen dagen gewoon 120/75. Kwam dus door haar.
En ik heb een afspraak bij dr vd M.
Dan kan je zelf toch ook zien dat er geen sprake is van een te hoge bloeddruk.
Maar goed, al met al is mijn bloeddruk de afgelopen dagen gewoon 120/75. Kwam dus door haar.
En ik heb een afspraak bij dr vd M.