Argwaan
donderdag 4 juni 2020 om 15:49
Hee lieve lezers,
Ik ben nu bijna een jaar samen met mijn vriend en hebben nauwelijks ruzie. (degene die gaan loopen, het game probleem is inmiddels al opgelost en heel erg verminderd
)
We zijn beide erg verliefd en dat weten we ook van elkaar. Ik had voorheen alle vertrouwen in zijn loyaliteit, tot vandaag.
De laatste tijd is hij vaker online op whatsapp, maar reageert pas na uren op mijn berichtjes, wat voorheen nooit het geval was. Vandaag moest hij werken en na werktijd was ik gewoon op snapchat en zag dat hij in een hele vreemde woonwijk was. Ik ken al zijn vrienden en familie, maar niemand van hen komt uit deze plaats.. ook wilde ik hem bellen ivm een sterfgeval in mijn familie en hij zei dat hij later terug zou bellen. (dit heeft hij wel gedaan) Toen hij terugbelde deed ik alsof ik van niks weet, want ik wil niet jaloers of argwanend overkomen naar mijn vriend. Ik vroeg enkel of ik hem eerder stoorde en hij gaf aan dat hij nog aan het werk was, terwijl ik duidelijk zag dat hij 5km verwijderd was van zijn werk in een vage woonwijk. Ik besloot om het daarbij te laten en bedacht dat hij misschien ergens langs moest oid. (er zat op deze plek geen winkelcentrum of iets anders)
Ik ben sinds dit is gebeurd best wel van slag en wil weten waar hij is geweest, zodat mijn zorgen wegnemen.. maar aan de andere kant wil ik dit niet aan hem vragen. Morgen moet hij dezelfde tijden werken en ik knijp hem wel een beetje dat dit morgen ook gebeurt, ookal weet ik niet precies wat het is. Nu komt het voor mij over dat hij glashard tegen mij liegt en dat zit me echt niet lekker, hierdoor ga ik nadenken. Tot nu toe heeft hij (zover ik weet) nooit eerder tegen me gelogen over iets.
Heeft iemand tips voor mij?
Ik ben nu bijna een jaar samen met mijn vriend en hebben nauwelijks ruzie. (degene die gaan loopen, het game probleem is inmiddels al opgelost en heel erg verminderd
We zijn beide erg verliefd en dat weten we ook van elkaar. Ik had voorheen alle vertrouwen in zijn loyaliteit, tot vandaag.
De laatste tijd is hij vaker online op whatsapp, maar reageert pas na uren op mijn berichtjes, wat voorheen nooit het geval was. Vandaag moest hij werken en na werktijd was ik gewoon op snapchat en zag dat hij in een hele vreemde woonwijk was. Ik ken al zijn vrienden en familie, maar niemand van hen komt uit deze plaats.. ook wilde ik hem bellen ivm een sterfgeval in mijn familie en hij zei dat hij later terug zou bellen. (dit heeft hij wel gedaan) Toen hij terugbelde deed ik alsof ik van niks weet, want ik wil niet jaloers of argwanend overkomen naar mijn vriend. Ik vroeg enkel of ik hem eerder stoorde en hij gaf aan dat hij nog aan het werk was, terwijl ik duidelijk zag dat hij 5km verwijderd was van zijn werk in een vage woonwijk. Ik besloot om het daarbij te laten en bedacht dat hij misschien ergens langs moest oid. (er zat op deze plek geen winkelcentrum of iets anders)
Ik ben sinds dit is gebeurd best wel van slag en wil weten waar hij is geweest, zodat mijn zorgen wegnemen.. maar aan de andere kant wil ik dit niet aan hem vragen. Morgen moet hij dezelfde tijden werken en ik knijp hem wel een beetje dat dit morgen ook gebeurt, ookal weet ik niet precies wat het is. Nu komt het voor mij over dat hij glashard tegen mij liegt en dat zit me echt niet lekker, hierdoor ga ik nadenken. Tot nu toe heeft hij (zover ik weet) nooit eerder tegen me gelogen over iets.
Heeft iemand tips voor mij?
blondine123 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 15:51
Reden: niet compleet
Reden: niet compleet
5.93% gewijzigd
donderdag 4 juni 2020 om 16:06
Had ook al gevraagd of hij druk was toen ik hem belde, maar hij gaf aan dat hij nog aan het werk was, 1,5 uur nadat hij klaar zou zijn..
donderdag 4 juni 2020 om 16:08
Je vergeet het eerste stukje van mijn post te lezen. Dat over 'van elkaar weten als je elkaars locatie volgt'. Blijkbaar 'kon' je niet zeggen: 'He je bent niet op je werk, waar ben je druk mee?'blondine123 schreef: ↑04-06-2020 16:06Had ook al gevraagd of hij druk was toen ik hem belde, maar hij gaf aan dat hij nog aan het werk was, 1,5 uur nadat hij klaar zou zijn..
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 4 juni 2020 om 16:16
Als hij iets te verbergen heeft is het niet heel slim om je locatie op snapchat aan te zetten. Ik zou het even aankijken en er een screenshot van maken, je kan het altijd nog bespreken. Als hij het ontkent en vervolgens zijn locatie uitzet kun je je vraagtekens plaatsen denk ik.
Wie wat wil die moet wat.
donderdag 4 juni 2020 om 16:22
Mijn kind heeft dat niet, maar wel eens: ik hou het op haperende techniek.Het-groepje schreef: ↑04-06-2020 16:07Mijn kind heeft ook een tracker op haar telefoon. Het kind kan naast me lopen met haar telefoon in de hand en toch is haar telefoon dan in een vage woonwijk. Daar heeft ze dan gisteren doorheen gefietst en dan heeft hij heimwee of is blijven hangen.
En waarom maakt dit feit jou meteen argwanend? Dat vind ik eigenaardig. Als de techniek inderdaad niet goed functioneerde, heeft hij wellicht ook helemaal niet gelogen. Maar je gaat er meteen vanuit dat hij liegt en blijkbaar dingen doet die onkies zijn. Waarom?
donderdag 4 juni 2020 om 16:22
Serieus? Screenshot? Wat ben ik blij dat ik zoveel jaar getrouwd ben en geen vent ga controleren in deze tijd.RaveMeisje schreef: ↑04-06-2020 16:16Als hij iets te verbergen heeft is het niet heel slim om je locatie op snapchat aan te zetten. Ik zou het even aankijken en er een screenshot van maken, je kan het altijd nog bespreken. Als hij het ontkent en vervolgens zijn locatie uitzet kun je je vraagtekens plaatsen denk ik.
donderdag 4 juni 2020 om 16:25
Nou, applaus voor jou hoor. Snapchat maakt zelf deze optie beschikbaar, wil je niet dat jouw snapchat vrienden jouw locatie kunnen zien dan kun je het gewoon uitzetten.
donderdag 4 juni 2020 om 16:29
Anders ik wel.
Mooi was die tijd, lalalie.
Elkaar controleren (op social media) is geen recept voor een gezonde relatie.
Gewoon 'ouderwets' praten, communiceren.. heeft voor generaties lang best goed gewerkt.
donderdag 4 juni 2020 om 16:30
Wie weet was zijn gps op zijn gsm helemaal niet nauwkeurig. Ik heb ook al meldingen gekregen van instagram dat iemand in XXX (ongeveer 10-15km hier vandaan) heeft aangemeld op mijn account, terwijl ik dat gewoon was.
Je vermoedens zijn er ook pas sinds vandaag, zou me nog niet haasten om er onmiddellijk iets achter te zoeken.
Je vermoedens zijn er ook pas sinds vandaag, zou me nog niet haasten om er onmiddellijk iets achter te zoeken.
leeg
donderdag 4 juni 2020 om 16:30
Ja, jammer dat dat nu ouderwets is.DontYouHatePants schreef: ↑04-06-2020 16:29Anders ik wel.
Mooi was die tijd, lalalie.
Elkaar controleren (op social media) is geen recept voor een gezonde relatie.
Gewoon 'ouderwets' praten, communiceren.. heeft voor generaties lang best goed gewerkt.
donderdag 4 juni 2020 om 16:31
pamelacourson schreef: ↑04-06-2020 16:26Mijn dochter ligt ook wel eens in een sloot een stuk van haar school verwijderd als ik Snapchat moet geloven. Dus daaraan zou ik niet teveel waarde hechten. Ik zou hem gewoon laten schaduwen door een detective als je het echt wilt weten.
leeg
donderdag 4 juni 2020 om 16:31
Belachelijk. Ik vind dit soort functies heel schadelijk, de meeste mensen kunnen daar psychisch niet mee omgaan en je leert nooit wat echt vertrouwen is zo. En ik vind het niet snugger om je er maar bij neer te leggen, gewoon omdat het bestaat. Je partner tracken is echt van de zotteRaveMeisje schreef: ↑04-06-2020 16:25Nou, applaus voor jou hoor. Snapchat maakt zelf deze optie beschikbaar, wil je niet dat jouw snapchat vrienden jouw locatie kunnen zien dan kun je het gewoon uitzetten.
donderdag 4 juni 2020 om 16:32
Misschien moest hij overwerken.blondine123 schreef: ↑04-06-2020 16:06Had ook al gevraagd of hij druk was toen ik hem belde, maar hij gaf aan dat hij nog aan het werk was, 1,5 uur nadat hij klaar zou zijn..
leeg
donderdag 4 juni 2020 om 16:38
Precies!Murrmurr schreef: ↑04-06-2020 16:31Belachelijk. Ik vind dit soort functies heel schadelijk, de meeste mensen kunnen daar psychisch niet mee omgaan en je leert nooit wat echt vertrouwen is zo. En ik vind het niet snugger om je er maar bij neer te leggen, gewoon omdat het bestaat. Je partner tracken is echt van de zotte
donderdag 4 juni 2020 om 16:40
Het is niet alsof iemand stiekem een tracker op je telefoon plaatst. Mensen zijn er mijn inziens zelf bij, maken zelf een snapchat account aan, gaan akkoord met de voorwaarden en kiezen er zelf voor om hun locatie handmatig aan of uit te zetten. Je kan zelf instellen voor welke vrienden je locatie wil tonen en welke niet en die vrienden moet je ook zelf handmatig toevoegen of accepteren.Murrmurr schreef: ↑04-06-2020 16:31Belachelijk. Ik vind dit soort functies heel schadelijk, de meeste mensen kunnen daar psychisch niet mee omgaan en je leert nooit wat echt vertrouwen is zo. En ik vind het niet snugger om je er maar bij neer te leggen, gewoon omdat het bestaat. Je partner tracken is echt van de zotte
Ik kijk zelf elke dag op mijn snapchat kaart, gewoon omdat ik het interessant vind om te zien waar mijn vrienden zich begeven en welke foto's en video's er worden gedeeld op de kaart. Soms zie ik dat vrienden ook op de campus op school zijn of in de stad of zien zij het van mij en doen we even snel een koffie tussendoor. De meeste mensen met psychische problematiek ondervinden sowieso al moeite op verschillende leefgebieden, maar om voor die beperkte groep snapchat maar in de ban te doen.. Tja
donderdag 4 juni 2020 om 16:42
Ik zeg toch ook niet dat het stiekem gebeurt, wat er zo oerstom aan is is dat mensen daar toestemming voor geven.
En ik heb het niet over psychiatrische patienten, maar over gewone mensen die extreem wantrouwig zijn en de constante behoefte voelen om alles van hun dates of partners te gaan volgen en als ze heel even niet weten waar die partner is, helemaal uitflippen
En ik heb het niet over psychiatrische patienten, maar over gewone mensen die extreem wantrouwig zijn en de constante behoefte voelen om alles van hun dates of partners te gaan volgen en als ze heel even niet weten waar die partner is, helemaal uitflippen
donderdag 4 juni 2020 om 16:44
Ieder zijn ding, maar ik zou dit niet trekken hoor.RaveMeisje schreef: ↑04-06-2020 16:40Ik kijk zelf elke dag op mijn snapchat kaart, gewoon omdat ik het interessant vind om te zien waar mijn vrienden zich begeven en welke foto's en video's er worden gedeeld op de kaart.
Lekker belangrijk waar iedereen de hele dag is, heb het er ook te druk voor om me daar mee bezig te houden.
Zou het ook als irritant ervaren als een ander mij zou kunnen volgen de hele dag.
donderdag 4 juni 2020 om 16:46
Voor de mensen die haar zo controlerend vinden.. dit doet snapchat. Er is een soort map van heel nederland waarop je precies kunt zien wie van je vrienden waar is. Creapy, but that is snapchat. Het kan dat zij toen zag dat haar vriend helemaal niet op zijn werk zat.
Je zou op en lacherige manier kunnen zeggen van hè, ik opende vanmiddag de snapchat map maar je poppetje stond ineens in een vage wijk
Zo'n opmerking moet kunnen en vind ik niet heel argwanend overkomen
Je zou op en lacherige manier kunnen zeggen van hè, ik opende vanmiddag de snapchat map maar je poppetje stond ineens in een vage wijk
Zo'n opmerking moet kunnen en vind ik niet heel argwanend overkomen