Vraag het de mods.
woensdag 27 mei 2020 om 20:42
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is
. We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.
Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is

Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 10 juni 2020 om 18:44
Ik zal je tutoyeren en bedankt voor het antwoord. En fijn dat jullie ermee bezig zijn!ModeratorViva schreef: ↑10-06-2020 12:09Je mag gewoon tutoyeren hoor, doe ik ook.
Ik kan geen exacte tijd aangeven, wij zijn als moderators niet de enige die hier over gaan. Het kost wat tijd maar we zijn ermee bezig.

woensdag 10 juni 2020 om 19:02
Despierta schreef: ↑10-06-2020 18:13Zou wel handig zijn als dat ook gemeld wordt in het bantopic. Deze forummer had dus 2x antisemitische posts geplaatst.
Blijft de vraag over: wat wordt precies als anti-semitisch beschouwd? In de complottheorieën gaat het vaak over bepaalde rijke en machtige personen. Die zijn toevalligerwijs ook wel eens Joods, zoals George Soros dus iets over hem zeggen is een risicofactor.
Heb je al opgezocht in het moderatortopic welke uitspraken ik gestaft had?
Ik snap niet dat je je van de domme houdt, want dit ging niet alleen over Soros.
nounou

woensdag 10 juni 2020 om 19:05
Open er een topic over, dan kunnen we helpen.ModeratorViva schreef: ↑10-06-2020 09:21Collega is er inmiddels, mijn excuses ik had een privé crisis die me de hele dag en nacht bezig heeft gehouden. Wij proberen zo snel mogelijk vragen te beantwoorden, maar dit lukt niet altijd binnen een paar (of zes) uur.
...
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.

woensdag 10 juni 2020 om 19:10
Over welk topic heb je het? Er is op verschillende topics ingegrepen. We lezen op verschillende topics nog mee.Zazamaenade schreef: ↑10-06-2020 19:08Mods, blijven jullie meelezen op de topics waar eerder een ingreep is geweest vanwege racisme?
Ik krijg de indruk dat dat niet zo is.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
woensdag 10 juni 2020 om 19:13
Zeg mod, nu wordt er in het complottopic een mod-post geplaatst dat we moeten ophouden met 'op de man'.
Maar er is wat mij betreft nogal verschil tussen iemand dom noemen, of iemands halve doopceel er even bijhalen (dat ik niks bijdraag aan de maatschappij, dat ik niks bijdraag aan het forum, dat ik zeker denk dat ik slim ben omdat ik psychologie studeer).
Dan word ik toch wel een beetje pissig, dat dat allemaal onder één noemer geschaard wordt.
Maar er is wat mij betreft nogal verschil tussen iemand dom noemen, of iemands halve doopceel er even bijhalen (dat ik niks bijdraag aan de maatschappij, dat ik niks bijdraag aan het forum, dat ik zeker denk dat ik slim ben omdat ik psychologie studeer).
Dan word ik toch wel een beetje pissig, dat dat allemaal onder één noemer geschaard wordt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 10 juni 2020 om 19:23
ik was nog bezig met wissen, want er zit zeker een verschil tussen verschillende reacties. Ik ben alleen ook van mening dat er teveel off topic berichten waren die op de man waren en niet bijdragen aan de discussie.Solomio schreef: ↑10-06-2020 19:13Zeg mod, nu wordt er in het complottopic een mod-post geplaatst dat we moeten ophouden met 'op de man'.
woensdag 10 juni 2020 om 19:35

Gelukkig heeft het zich in de loop van vandaag opgelost. De volgende keer zal ik er een topic over openen.
woensdag 10 juni 2020 om 19:38
Goed te horen.ModeratorViva schreef: ↑10-06-2020 19:35![]()
Gelukkig heeft het zich in de loop van vandaag opgelost. De volgende keer zal ik er een topic over openen.

De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
woensdag 10 juni 2020 om 19:51
ModeratorViva schreef: ↑10-06-2020 19:10Over welk topic heb je het? Er is op verschillende topics ingegrepen.
Over alle topics die nu lopen over de moord op George Floyd, over BLM en het protest op de Dam.
De discussie loopt inmiddels over van het ene topic naar het andere.
Er wordt regelmatig op een nare manier op de vrouw of man gespeeld (ik doe het ook weleens uit frustratie). Bij forummers van wie de donkere kleur van hun huid bekend is die daarnaast niet op hun mond zijn gevallen gaat dat net wat venijniger. Daar is racisme in waar te nemen, al is dat natuurlijk niet te bewijzen.
Dit zijn zaken die zouden opvallen als je meeleest als mod, niet als je af en toe reageert op een stafje.
nounou
woensdag 10 juni 2020 om 19:52
Ja, ik heb ook gelezen dat ze schreef dat de nazi’s ondergronds zijn gegaan na de oorlog.Zazamaenade schreef: ↑10-06-2020 19:02Heb je al opgezocht in het moderatortopic welke uitspraken ik gestaft had?
Ik snap niet dat je je van de domme houdt, want dit ging niet alleen over Soros.
Is dat wat je bedoelt?