In welke week ben je bevallen?

11-06-2020 19:53 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt dat je niet zoveel kans hebt om op de uitgerekende datum te bevallen.
Ik ben nu 32 weken zwanger en heb een vraag voor de vrouwen die al één of meer kinderen hebben: na hoeveel weken zwangerschap ben je bevallen?

Wanneer ben je bevallen?

Totaal aantal stemmen: 252

Vóór 37 weken (12%)
Tussen week 37 en week 40 (39%)
Op de uitgerekende datum (8%)
Tussen week 40 en week 42 (41%)
libe wijzigde dit bericht op 11-06-2020 20:14
1.33% gewijzigd
Groetjes!
4 procent op de uitgerekende datum toch?
Mijn beide kinderen vonden 41 weken en een paar dagen wel mooi. Ik wat minder maar wat doe je eraan he.
1 x week 37 en 1 x op de uitgerekende datum begonnen met weeën maar ze werd pas de dag erna geboren
where ever you go, go with your heart
Ben je klein? Kleine vrouwen bevallen gemiddeld gezien wat eerder dan lange vrouwen
De eerste met 41, de tweede met 39 weken. Gemiddeld dus wel 40.
4% zou best kunnen captain hindsight!
Toevallig dat beide kinderen dat vonden, ze hadden het vast goed naar hun zin. 🙂
Groetjes!
Vliezen gebroken op 41+0
Inleiding op 41+1
Keizersnede op 41+2

Ze had echt geen zin om er uit te komen
flipje2 wijzigde dit bericht op 11-06-2020 20:10
24.85% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Eerste met 41 weken en 3 dagen. Bij de tweede ben ik ingeleid met 37 weken
Intotheunknown schreef:
11-06-2020 20:01
Ben je klein? Kleine vrouwen bevallen gemiddeld gezien wat eerder dan lange vrouwen
Nee, ik ben 1.80. Mijn baby schijnt niet zo groot te zijn,maar hij is wel heel druk.
Dat wist ik trouwens niet van die kleine vrouwen, dus dan ga ik er vanuit dat hij nog wel een tijdje zal blijven zitten...
libe wijzigde dit bericht op 11-06-2020 20:06
19.81% gewijzigd
Groetjes!
Musje, waarom ben je ingeleid met 37 weken?
Groetjes!
Week 38. Maar ik ben ingeleid wegens verhoogde bloeddruk dus dat telt niet echt, want dat was dus 'gewoon' gepland.
28 en 30 weken. Ik haal het gemiddelde dus weer wat omlaag.
Ik heb ergens eens gelezen dat blanke westerse vrouwen gemiddeld 8 dagen na de uitgerekende datum bevallen van hun eerste kind. Niet-westerlingen en kleine vrouwen juist vaak weer wat eerder. Bij mij was het inderdaad 41+1. Wel grappig, want al sinds vroeg in de zwangerschap leek dat me wel een mooie datum en dat is het dus ook geworden! :-D Luisterde ze nu ook nog maar zo goed...
Keep on dreaming!
39 en 41 weken, maar beide ingeleid.
Intotheunknown schreef:
11-06-2020 20:01
Oh dan ben ik zeker niet gemiddeld (want klein)
39w3d. Ben groot (1m83) en kind was ook groot, 4.5 kilo. Gyn zei dat de placenta wel op aan het raken was toen ze hem bekeek na de bevalling, dus goed dat ik bevallen was.
Met 37w6d begon het feest en precies om 0:01 geboren dus 38w.

Ik ben wel een verticaal uitgedaagde vrouw (haal de 1.60 nog niet).
libe schreef:
11-06-2020 20:02
4% zou best kunnen captain hindsight!
Toevallig dat beide kinderen dat vonden, ze hadden het vast goed naar hun zin. 🙂
Ik denk het. Ze waren in ieder geval goed afgebakken aangezien ze meer dan 4 kg wogen ;-D
Met 41 weken en 3 dagen. Zoonlief was 4 kg.
Ingeleid met 41+5
41+5, ik heb een gemiddelde lengte maar baby was wel aan de kleine kant (dan schijnt de bevalling gemiddeld ook later te zijn). Ik zou de dag erna ingeleid worden dus super blij dat het nog natuurlijk op gang kwam en ik thuis kon bevallen.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Beide keren week 39.
sammo schreef:
11-06-2020 20:05
Ik heb ergens eens gelezen dat blanke westerse vrouwen gemiddeld 8 dagen na de uitgerekende datum bevallen van hun eerste kind
Oja grappig, dan zou die van mij op 8 augustus pas komen, dat duurt nog wel even 🤭
Groetjes!
Was net aan week 39 begonnen en toen besloot ze dat het tijd was! :hihi:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven