In welke week ben je bevallen?

11-06-2020 19:53 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt dat je niet zoveel kans hebt om op de uitgerekende datum te bevallen.
Ik ben nu 32 weken zwanger en heb een vraag voor de vrouwen die al één of meer kinderen hebben: na hoeveel weken zwangerschap ben je bevallen?

Wanneer ben je bevallen?

Totaal aantal stemmen: 252

Vóór 37 weken (12%)
Tussen week 37 en week 40 (39%)
Op de uitgerekende datum (8%)
Tussen week 40 en week 42 (41%)
libe wijzigde dit bericht op 11-06-2020 20:14
1.33% gewijzigd
Groetjes!
Hier 32.0 weken; geen aanrader...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle vier de opties ;)

Ik heb vijf kinderen waar ik voor mag zorgen en een kindje in mijn hart.

Mijn oudste kwam precies op de uitgerekende datum.
De tweede had ik eerst weeën met dertig weken maar uiteindelijk kwam ze pas met 41 weken. Dysmatuur, dat wel.
Toen een kindje dat levenloos is geboren en veel veel te vroeg.
Mijn derde en vierde zijn met 39 weken geboren.
De vijfde met 38 weken. Ze was ook meteen de grootste en zwaarste van het stel 54cm en 4260gr. Haar placenta was ook helemaal gaar.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
1e met 39+2, bevalling ook die dag op gang gekomen, uiteindelijk met een keizersnede.
2e met 38+6, geplande keizersnede

Ik ben erg klein (net geen 1.50)
Een juichtoon da’vre langs de velden..
libe schreef:
11-06-2020 20:55
Oke, lengte zegt dus ook niet alles...

Bedankt voor de tip van de peper, ik zal eraan denken als de tijd rijp is...

Sommige verhalen zijn zo grappig.
De bevalling uitstellen voor gratis geboortekaartjes lol😂
Website met die actie had zulke lelijke kaartjes, kon mij echt niet voorstellen dat dit een goeie verkoopactie was ;)
Alle drie op precies 41 weken. De eerste spontaan, bij de andere tweede heeft de verloskundige met 41 weken de vliezen gebroken en dezelfde dag is de baby geboren. Bij derde kind hetzelfde verhaal.
De eerste vond het met 36 weken wel mooi geweest.
Nummer 2 was een volhouder, exact 42 weken.
Naniene schreef:
11-06-2020 21:07
Hier een 9 ponder sterrenkijker met 41+1. Gelukkig was t m'n tweede 😳 en kon hij er via de natuurlijke weg uit. Ik ben toen wel ingeleid omdat hij zo groot was. Niemand die dat verwacht had want mijn eerste kwam met 39+1 en was 6 pond.

Mijn dochter was ook een sterrenkijker en lag er scheef voor. Gelukkig was ze niet heel groot. 3336 gram. Achteraf had het een keizersnee moeten worden maar ook wel blij dat ze natuurlijke weg geboren is uiteindelijk.
Heey, sterkte nog even de komende weken!

Hier braken m'n vliezen met 29 weken en twee dagen later was hij er al. Maar die periode ben je gelukkig al voorbij ;) zoals al eerder werd gezegd, geen aanrader.
botanietje schreef:
11-06-2020 21:15
Met 41+5 kwam ze er eindelijk uit. De afspraak voor het inleidingsconsult stond een uur later gepland, daar zijn we dus maar niet meer heen gegaan. :-)

Oh, en ik ben ook klein.
Ah wat lees ik! Van harte gefeliciteerd lieverd! Wat zul je blij en opgelucht zijn dat je eindelijk van de misselijkheid af bent. Ik hoop dat alles goed gaat! :heart:
DaisyLiz schreef:
11-06-2020 23:23
Ah wat lees ik! Van harte gefeliciteerd lieverd! Wat zul je blij en opgelucht zijn dat je eindelijk van de misselijkheid af bent. Ik hoop dat alles goed gaat! :heart:
Dankjewel, wat lief! Ik heb je een pb gestuurd.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Vliezen gebroken met 39+5
Ingeleid met 40+1 (ja, pas na 72 uur omdat er geen plaats was in het ziekenhuis.. kind deed het nog goed)
Bevallen na 16 uur weeën met 40+2

Ik ben klein (1.63) zoon was groot 53 cm en ruim 4100 gram.

Mijn vliezen braken een paar uur nadat ik in het bubbelbad had gezeten in het zwembad. Ik zei toen nog tegen een vriendin. Sjonge dit bubbelt zo hard, je vliezen zouden ervan breken..
Haha Daanstje, goede tip ook! Ik wist trouwens niet dat je in een bubbelbad mag als je bijna moet bevallen (ivm hygiene).
Groetjes!
libe schreef:
12-06-2020 22:57
Haha Daanstje, goede tip ook! Ik wist trouwens niet dat je in een bubbelbad mag als je bijna moet bevallen (ivm hygiene).
Zolang je nog geen gebroken vliezen hebt, mag je eigenlijk alles. Ik twijfelde ook (voorgevoel?) en had het die middag nog gecheckt bij de verloskundige.
Zodra je vliezen gebroken zijn mag je niet meer in bad tenzij je echt actief aan het bevallen bent (en dus weeën hebt). Die weeën kreeg ik niet, dus mocht pas in het ziekenhuis in bad nadat de weeën regelmatig kwamen ivm infectiegevaar.
De eerste bij 41w (3310g) ingeleid had wel wat weeen maar nog niet krachtig genoeg uiteindelijk keizersnede.
2e 40.6 (3345g)met een “geplande” keizersnede omdat inleiden niks deed.

Ik ben 1.58 maar mijn kids vonden het te leuk nog in mijn buik. Ik ben zelf bij 42.4 geboren.
Bedankt voor de uitleg Daanstje!👍
Groetjes!
40+1 (spontaan) en 38+1 (ingeleid vanwege groeivertraging, was dysmatuur bij de geboorte).

Mijn spontane bevalling was eigenlijk al heel fijn, maar mijn ingeleide bevalling was nog veel fijner (20 min. ontsluitingsweeen, geen weeënstorm en met 1 zucht was hij eruit). Dus een inleiding kan ook fijn zijn!
Ik ben 5 augustus bevallen met 40 weken en 5 dagen.
Groetjes!
Vliezen braken en de bevalling begon met 39+5, dochter is uiteindelijk geboren (keizersnede) op 39+6.
Net niet op de uitgerekende datum haha.
libe schreef:
17-08-2020 19:45
Ik ben 5 augustus bevallen met 40 weken en 5 dagen.

Gefeliciteerd!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Gefeliciteerd libe!

Ik ben bevallen met 39w3d. ‘s Ochtends braken de vliezen, ‘s avonds was kind er. Weeën spontaan gestart, wel op een gegeven moment bijgestimuleerd, omdat ontsluiting even stagneerde. Aangezien het een vaginale stuitbevalling was willen ze progressie houden, want je mag er niet te lang over doen, je mag niet te moe worden. Prima ervaring.
Er mist een optie! Na 42 weken hier (dmv inleiding)... :|
Met 37.5 via een spoedkeizersnede. Kind was dysmatuur, lag in een stuit en mijn bloeddruk was al vanaf 28 weken te hoog maar behandelbaar. Alleen met 37.3 opgenomen omdat de pillen niets meer deden. Het infuus hielp na een dag uiteindelijk ook niet meer om de bloeddruk omlaag te krijgen en mijn nieren/lever vonden het niet oké meer. Dus ze moest er uit.
Gefeliciteerd Libe!
1ste: bijna 21 weken, 3 dgn ervoor braken plots m’n vliezen. Zoontje altijd in ons hart
Inmiddels bijna 32 weken, en vind dit al een topprestatie :flag:
Wachten “rustig” af :popcorn:
Van harte Libe! Hier ook 2x bevallen met 40+5, alsof ze het erom deden ;-) Nou ja, oudste is geboren dmv een inleiding die startte op 40+4, uiteindelijk nog net met 40+5 bevallen, het had 10 minuten langer moeten duren om 40+6 te halen ;-)

Jongste vond het zelf mooi geweest met 40+5 en had haast om geboren te worden, want 3 uur na de eerste zeurende pijn was de kleine dame er.

De tweede keer ging ik al uit van over de 40 weken gaan en toen viel het me eigenlijk best mee dat ze alsnog voor de 41 weken zelf kwam. Bij de oudste was ik wat nerveuzer, want toen al geregeld gehoord dat ze toch wel aan de grote kant leek te zijn. Bij jongste sloot ik me daarvoor af en ik schrok uiteindelijk toch nog best van het gewicht, ze leek namelijk zoveel kleiner ( mijn geheugen nam een loopje met me denk ik). ;-)

Beiden 54 cm, oudste 4,4kg en jongste 4,7.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 19-08-2020 16:01
29.44% gewijzigd
Bij de eerste begonnen de weeën op de uitgerekende datum, maar ze is uiteindelijk 2 dagen later geboren. Dus 40+2.

De tweede kwam met 39+3.

De eerste deed er bijna 2,5 dag over, de tweede was er binnen 5 uur.
eenhoorn wijzigde dit bericht op 19-08-2020 15:12
19.89% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven