In welke week ben je bevallen?

11-06-2020 19:53 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt dat je niet zoveel kans hebt om op de uitgerekende datum te bevallen.
Ik ben nu 32 weken zwanger en heb een vraag voor de vrouwen die al één of meer kinderen hebben: na hoeveel weken zwangerschap ben je bevallen?

Wanneer ben je bevallen?

Totaal aantal stemmen: 252

Vóór 37 weken (12%)
Tussen week 37 en week 40 (39%)
Op de uitgerekende datum (8%)
Tussen week 40 en week 42 (41%)
libe wijzigde dit bericht op 11-06-2020 20:14
1.33% gewijzigd
Groetjes!
lemoos2 schreef:
11-06-2020 20:08
Met 37w6d begon het feest en precies om 0:01 geboren dus 38w.

Ik ben wel een verticaal uitgedaagde vrouw (haal de 1.60 nog niet).
:HA:

Hier het gemiddelde van 8 dagen na de uitgerekende datum. Met 41+1 dus. Ik voelde me overigens nog topfit en had nog weken door kunnen gaan. Maar omdat dat iet echt goed is voor de baby ben ik met 41 weken op eigen verzoek gestript.
pergamon wijzigde dit bericht op 11-06-2020 20:13
21.67% gewijzigd
precies met 39 weken (vliezen gebroken bij 38+6 maar het duurde 30 uur voordat ik eindelijk is een keertje weeën kreeg)
Jammer dat je maar 1optie kunt kiezen want de kans dat je 2x op dezelfde termijn bevalt is klein.

Bij de eerste bevallen met 41+2. Het was warm, ik hield heel veel vocht vast en mede daardoor was ik het zat. Ingeleid met 41+2 en dezelfde dag geboren.

Bij de 2de ingeleid met 38 weken. Kindje werd heel groot geschat en daarom besloten om in te leiden. Gelukkig had ik al 2 cm ontsluiting dus vliezen werden gebroken. 6 uur later was kindje er. En idd groot. Met 38 wk 4280. Als ik door was blijven lopen was het wrs een 9/10 ponder geworden.
Eerste op de uitgerekende dag en de tweede met 37 weken
Eerste op de uitgerekende datum.
Tweede op 39+5.
Met 38.6 middels geplande keizersnede.
Beide keren 39 weken en 5 dagen, en ik heb een gemiddelde lengte (1.73)
Wat een opluchting Goia, ik wil ook graag thuis bevallen en hoop dat mijn (relatief) kleine baby ook op tijd komt. Ben een beetje bang voor inleiden...
Groetjes!
Hier 41+1. Dochter zou aan de kleine kant zijn, want vrij lang en nauwelijks een buikje. Uiteindelijk 3400 gram en een zee aan vruchtwater. Dus zowel qua uitgerekende datum als qua gewicht baby zeer gemiddeld :D
anoniem_397980 wijzigde dit bericht op 11-06-2020 20:17
0.24% gewijzigd
“Don’t spend time on beating on a wall, hoping it will transform into a door!” ~ Coco Chanel
niekjeelastiekje schreef:
11-06-2020 20:12
Jammer dat je maar 1optie kunt kiezen want de kans dat je 2x op dezelfde termijn bevalt is klein.
Klopt, heb het even aangepast!
Groetjes!
Vliezen gebroken met 39+3 en dochter is geboren met 39+4. Heel blij dat ik niet hoefde te wachten na de 40 wkn :lol:
Bij 38.2 braken mijn vliezen en begon de bevalling. Anders was ik op 38.3 ingeleid wegens zwangerschapsdiabetes, dus heel fijn dat de bevalling natuurlijk begon! Zoontje was overigens helemaal niet groot/zwaar ofzo, maar hij was er duidelijk klaar voor om naar buiten te komen.
Nr 1 kwam op 40+3 dagen, nummer 2 op 40+1 dag (de weeen begonnen op de uitgerekende datum om 23h, dat redde ik net niet meer :-D ).
Hier eerste op uitgerekende datum en de tweede twee dagen na de uitgerekende datum.
Eerste met 38+6 en tweede met 39+3. Eerste net iets minder, tweede net iets meer dan zeven pond.

Beide zwangerschappen vond ik ook wel mooi geweest tegen die tijd! ;-)
Beiden kinderen met 37.3 en beiden kinderen brak mijn vruchtwater eerst ( meestal krijg je eerst weeën) alleen het geslacht van de baby verschilde :)

Oh ik ben ook een kleintje 164.
Op de uitgerekende datum :) Nu wachten wanneer de tweede zich aandient ;)
De oudste werd geboren met 39 weken en 2 dagen.
Middelste met 39 weken en 5 dagen.
En de jongste op exact 40 weken.
Zoonlief met 38.5, gebroken vliezen en meconium.
Bij dochter ben ik ingeleid met 38, bevallen met 38.1. Alweer 9 maanden geleden :love:
Op precies 37 weken kwam ze ter wereld.
Maar ze was nog niet helemaal afgebakken helaas en ook nog eens verlamd geraakt tijdens de bevalling dus ze moest nog een poosje in de couveuse... Het is ruim vier jaar geleden maar kan er nog steeds niet aan denken zonder te huilen. M'n arme perfecte baby haar eerste ervaring op de wereld was gruwelijke pijn... :(
libe schreef:
11-06-2020 20:03
Nee, ik ben 1.80. Mijn baby schijnt niet zo groot te zijn,maar hij is wel heel druk.
Dat wist ik trouwens niet van die kleine vrouwen, dus dan ga ik er vanuit dat hij nog wel een tijdje zal blijven zitten...
Ik ben ook 1.80 en ben 1 keer met 34 weken bevallen en 1 keer met 37 weken. Al die gemiddelden zijn maar gemiddeld en zegt weinig over wanneer jij gaat bevallen.
libe schreef:
11-06-2020 20:14
Wat een opluchting Goia, ik wil ook graag thuis bevallen en hoop dat mijn (relatief) kleine baby ook op tijd komt. Ben een beetje bang voor inleiden...
Nou dan heb ik een tip: er gebeurde bij mij maar niks, ik had 0,0 ontsluiting, strippen kon daardoor ook niet, ik dacht echt dat het inleiden zou worden. Ik was de dag voor de bevalling nog in het ziekenhuis geweest en gynaecoloog gaf me weinig hoop op een natuurlijke bevalling.
Die avond liet het deksel van de pepermolen los boven het avondeten en zat alles onder de peperkorrels. Toch maar opgegeten want we hadden niks anders in huis, was wel erg pittig! En de ochtend daarop kreeg ik weeën en 's avonds was baby geboren! Dus als ooit weer zwanger raak en ik de 40 weken voorbij ben dan weet ik wel wat ik ga eten!
gioia82 wijzigde dit bericht op 11-06-2020 20:27
0.42% gewijzigd
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
1 uur voor de uitgerekende datum. Ik heb nog geprobeerd het wat uit te stellen, dan waren de geboortekaartjes gratis geweest :bunny:
Hier de eerste met 36.5 en de tweede exact 37. Beiden bevallingen begonnen gewoon zelf alleen is de tweede geeindigd in een spoedkeizersnede. Beide overigens geboren op de warmste dag van het jaar😅 (met een paar jaar ertussen)
Hier een kleine moeder met 2 kleine kinderen die ongeveer uitgerookt moesten worden voordat ze een keer tevoorschijn kwamen :whip: Beide keren ingeleid omdat ik vond het wel lang genoeg geduurd had, bij 41+5 en 41+1, maar ik denk weleens dat als ik niet had laten ingrijpen ze er nu nog ingezeten hadden :rolling:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven