In welke week ben je bevallen?

11-06-2020 19:53 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt dat je niet zoveel kans hebt om op de uitgerekende datum te bevallen.
Ik ben nu 32 weken zwanger en heb een vraag voor de vrouwen die al één of meer kinderen hebben: na hoeveel weken zwangerschap ben je bevallen?

Wanneer ben je bevallen?

Totaal aantal stemmen: 252

Vóór 37 weken (12%)
Tussen week 37 en week 40 (39%)
Op de uitgerekende datum (8%)
Tussen week 40 en week 42 (41%)
libe wijzigde dit bericht op 11-06-2020 20:14
1.33% gewijzigd
Groetjes!
libe schreef:
11-06-2020 20:14
Wat een opluchting Goia, ik wil ook graag thuis bevallen en hoop dat mijn (relatief) kleine baby ook op tijd komt. Ben een beetje bang voor inleiden...
Oh tof, bij de tweede ben ik ook thuis bevallen ivm het oudste kind en het enige wat mis ging was dat de vliezen niet gebroken waren, ik dacht dat ik was bevallen van een van mn nieren :P
Eerste met 41+5, spontaan begonnen nadat de afspraak voor inleiden gepland stond. Daarvoor al 2x gestript.
Tweede met 41+3, na het breken van de vliezen door de VK.

Ze hadden het beide schijnbaar ontzettend naar hun zin (ik iets minder.....)
.
anoniem_59478 wijzigde dit bericht op 23-06-2021 12:04
0.00% gewijzigd
Oudste met 36 weken, ik zou net na de hele tijd te hebben doorgewerkt lekker een dagje op de bank gaan zitten :'(
Had wel om de een of andere reden het bedje al opgemaakt en alle kleertjes etc gewassen.
Jongste kwam precies op de uitgerekende datum, wat we eerder niet hoopten want er was die dag iets belangrijks. Wat wisten we op dat moment niet meer :rofl:.
Intotheunknown schreef:
11-06-2020 20:01
Ben je klein? Kleine vrouwen bevallen gemiddeld gezien wat eerder dan lange vrouwen
Oh??? Ik ben 1.55 en 40+4 bij eerste zwangerschap
39+6 weken om 3.00 snachts begonnen de weeen om 18.04 is mijn eerste geboren. Dus dik 15 uur erin gezeten vanaf 15.30 ongv volledige ontsluiting en mocht ik beginnen met persen.
40+6.... afspraak om in te leiden stond al voor week erop en op de dag van strippen begon het uiteindelijk allemaal vanzelf al...

Ben klein trouwens, dus ben een uitzondering denk ik🙈
Het-groepje schreef:
11-06-2020 20:38
Oudste met 36 weken, ik zou net na de hele tijd te hebben doorgewerkt lekker een dagje op de bank gaan zitten :'(
Had wel om de een of andere reden het bedje al opgemaakt en alle kleertjes etc gewassen.
Jongste kwam precies op de uitgerekende datum, wat we eerder niet hoopten want er was die dag iets belangrijks. Wat wisten we op dat moment niet meer :rofl:.
Hier hetzelfde. De oudste met 36 weken, nog geen verlofdag gehad. En de oudste op de uitgerekende datum (op het nippertje 23.55, maar toch :lol: )
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Ik ben met 35+3 ingeleid (vliezen lekten en ctg metingen waren niet ideaal). "Morgen is je kind er!" Zei de arts toen.
Maar ik vond dat geen mooie datum, dus kind kwam diezelfde dag nog ter wereld.
30.6
Is helemaal goed gekomen.
Bij 40+5 begonnen beiden keren de weeën en beide keren met 40+6 keizersnede.
Ook klein maar geloof meer in genen dan in ideeën over lengte etc.. Bij ons wordt gewoon iedereen na 40 weken geboren.
Due-scimmie schreef:
11-06-2020 20:51
Bij 40+5 begonnen beiden keren de weeën en beide keren met 40+6 keizersnede.
Ook klein maar geloof meer in genen dan in ideeën over lengte etc.. Bij ons wordt gewoon iedereen na 40 weken geboren.
Klopt, hier ook keizersnede.
Bij kleine vrouwen hoor je vaak ook dat het bekken te smal kan zijn... dus sneller een keizersnede.
perzikboom6 schreef:
11-06-2020 20:26
Ik ben ook 1.80 en ben 1 keer met 34 weken bevallen en 1 keer met 37 weken. Al die gemiddelden zijn maar gemiddeld en zegt weinig over wanneer jij gaat bevallen.
Oke, lengte zegt dus ook niet alles...

Bedankt voor de tip van de peper, ik zal eraan denken als de tijd rijp is...

Sommige verhalen zijn zo grappig.
De bevalling uitstellen voor gratis geboortekaartjes lol😂
Groetjes!
WholeLottaLove schreef:
11-06-2020 20:54
Klopt, hier ook keizersnede.
Bij kleine vrouwen hoor je vaak ook dat het bekken te smal kan zijn... dus sneller een keizersnede.
Ja had ik ook. Maar het was ook een tienpondige sterrenkijker .
Kind 1 begonnen op uitgerekende datum maar kwam na middernacht. Kind 2 op de uitgerekende datum
Redballoon schreef:
11-06-2020 20:26
Op precies 37 weken kwam ze ter wereld.
Maar ze was nog niet helemaal afgebakken helaas en ook nog eens verlamd geraakt tijdens de bevalling dus ze moest nog een poosje in de couveuse... Het is ruim vier jaar geleden maar kan er nog steeds niet aan denken zonder te huilen. M'n arme perfecte baby haar eerste ervaring op de wereld was gruwelijke pijn... :(
Ah, zo zielig inderdaad! ☹ Gelukkig heeft ze het gered.
Groetjes!
beetjegek schreef:
11-06-2020 20:55
Ja had ik ook. Maar het was ook een tienpondige sterrenkijker .
Poeh!😬 die voel je wel anders!!
Hetismogelijk schreef:
11-06-2020 20:01
De eerste met 41, de tweede met 39 weken. Gemiddeld dus wel 40.
1e met 40 1/2, 2e met 39 1/2.
Nu je het zegt, gemiddeld met 40 weken
Oudste 39+4
Jongste 39+5
libe schreef:
11-06-2020 20:04
Musje, waarom ben je ingeleid met 37 weken?
Omdat de baby niet goed meer groeide omdat hij te weinig voedingsstoffen binnen kreeg. T was n iniminiebaby van 2200 gram. De 1e was ruim 3500 gram... maar nu bijna 2 en ruim 12 kilo, dus is weer helemaal bijgetrokken🥳
WholeLottaLove schreef:
11-06-2020 20:59
Poeh!😬 die voel je wel anders!!
Hier een 9 ponder sterrenkijker met 41+1. Gelukkig was t m'n tweede 😳 en kon hij er via de natuurlijke weg uit. Ik ben toen wel ingeleid omdat hij zo groot was. Niemand die dat verwacht had want mijn eerste kwam met 39+1 en was 6 pond.
Met 41+5 kwam ze er eindelijk uit. De afspraak voor het inleidingsconsult stond een uur later gepland, daar zijn we dus maar niet meer heen gegaan. :-)

Oh, en ik ben ook klein.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Mijn dochter is met 42+2 geboren. Ik werd ingeleid, eerst met een ballon, daarna pilletjes en die begonnen een dag later pas te werken. Toen was de pomp op het laatst nog nodig om haar eruit te krijgen (negenponder o_o ) Ze zat kennelijk heerlijk daarbinnen in haar privé zwembad, had (te)veel vruchtwater bleek tijdens een echo op de inleidingsdag.
arpeggio wijzigde dit bericht op 11-06-2020 21:20
2.23% gewijzigd
De eerste 37;2
De tweede 37;5
De derde 38;0
Die derde vond ik dus aan de late kant.
39+6 braken mijn vliezen en 40+2 in de avond uiteindelijk bevallen via een keizersnede. Twee dagen met een ballonnetje rond gelopen en een dag aan de wee opwekers, maar mijn lichaam en mijn dochter hadden er niet zo veel zin in. Dochter wilde haar hoofd niet goed draaien, dus ik kwam niet tot volledige ontsluiting. Maar het is goed gekomen.

Ik had mij van te voren niet gerealiseerd dat een bevalling 4 dagen kon duren waarvan er 3 dagen gewoon helemaal niks gebeurde.

Ze is trouwens wel op de dag geboren die mijn stiefzus had voorspeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven