!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
Hoi Frans!
Hoi Frans!
Hoi Frans!
Hoi Frans!
Ggrr, de comp blijft een beetje hangen.. Ik moet ff weg, boodschapjes halen, maar daarvoor eerst de wagen in de auto doen, tas inpakken want ze gaat even bij oma 'spelen'.. EN het is snertweer hier.. helaas..

Ohja, ik moet echt niet vergeten om kruidenboter bij de slager hierachter te halen voor morgen, helpen jullie me herinneren? Ik heb het al 3x opgeschreven, maar ben steeds het blaadje kwijt..
Wat een gezellige boel hier!

@ Floor, fijn dat je nu duidelijkheid hebt over die vriend. Kun je dat toch ook weer loslaten. Grappig dat je Freek vaak hoort huilen ook als dat niet zo is. Ik heb dat vaak als ik bijna in slaap val, dan herinner ik me Guus' geluidje en denk ik dat ik hem hoor. Maar ons appartementje is zo klein en dun bemuurd, dat ik me dat eigenlijk nooit hoef af te vragen. Als hij echt huilt, kun je er niet omheen

@ konela, wat eenopluchting dat Veerle niet gestolen is. En gelukkig maar dat ze het goed heeft gedaan bij opa. Kun je toch met een iets geruster hart aan het werk.

@ Frans, jammer he, dat het zo snel gaat! Guus is hoplijk niet onze laatste, maar ik vind het nu al jammer dat hij zo snel groot wordt. Maar aan de andere kant ben ik ook wel trots dat hij steeds meer kan.

Hij is nu 10,5 week en ik heb het idee dat hij al hard bezig is aan zijn 12 weken sprong. Zou dat kunnen? Hij krijst als hij de fles krijgt, maar wil daarna toch heel hard drinken. Hij slaapt ineens niet meer door en kan heelveel liggen mopperen. Ook is hij mij grondig aan het bestuderen en pakt hij voorzichtig al zijn rammelaar vast.

Vanmiddag naar CB voor de eerste prikjes. Ik loop twee weken achter met alles omdat ik op de eerste date met het cb echt niet kon...
Ibbel, gefeliciteerd met je verjaardag! Hoe was je sollicitatiegesprek?

Lein, fijn dat het zo goed gaat met dochter! Het einde komt voor jullie gelukkig in zicht. Wat een zware tijd heb je gehad.

Zoon mag van mij ook niet te snel groeien, ik vind hem zo veel te leuk. En het blijft voor ons bij dit kindje (zat even in de zenuwen, dacht dat ik ongesteld was geworden, aan de pil begonnen en direct dezelfde avond gezellig zonder condoom ons huwelijk geconsumeerd. Vervolgens niets meer wat op een menstruatie leek. Oeps. Maar gelukkig ben is het vanmorgen echt doorgebroken, dus pfoe... geen broertje of zusje voor zoon) dus ik wil er zo lang mogelijk van genieten.

Nu ben ik vergeten waar ik allemaal op wilde reageren..... en dat moet vrijdag gaan werken. Ik werk al bijna 17 jaar bij mijn werkgever. Ik ben de langszittende werknemer en ben de enige die zelfs weet wat er allemaal in het archief zit, enzo. En ik sta erom bekend dat ik een heel erg goed geheugen heb. Nou, dat gaat ze voorlopig nog vies tegenvallen. Ik kan het aantal schepjes voeding nog net tellen.....

Weer even lezen
B12, ik had voor de zwangerschap een mirenaspiraaltje en ik vond het plaatsen echt verschrikkelijk. Ik zag er nu ook erg tegenop, maar het is niet geplaatst omdat er dus nog wat in de baarmoeder zit. Er was sprake van dat het operatief bekeken/verwijderd zou worden en dan mochten ze van mij meteen die mirena plaatsen. Het is effe doorbijten, vervolgens heb je er jarenlang geen omkijken meer naar.

Konela, fijn dat het goed ging met Veerle. Wat ontzettend lief van je schoonzus. Echt heel bijzonder.

Skoempie, heerlijk dat je zo'n fijn weekend hebt gehad. Lekker weer opgeladen! Leuk dat je vriendinnen nu ook broeds zijn. Helaas ben ik in mijn vriendenkring de hekkensluiter. Sommigen hebben al bijna volwassen kinderen.

Mara, beetje bijgetrokken van je verjaardag?

Floortje, ik hoor zoon ook altijd als hij niet huilt. Ik lijk wel paranoia. Daarom heb ik de babyfoon gewoon daar waar ik ben, de babyfoon heeft nl. lichtjes die oplichten bij geluid. Fijn dat de lucht geklaard is met die vriend en dat het je niets meer doet.

Moederdag? Dat gaat hier wel gevierd worden, ja. Niet uitbundig, maar ik vind een ontbijtje op bed met 'n 3-tjes er wel bijhoren. Man vroeg wat voor cadeautje ik wilde en ik heb een fotolijstje met foto van zoon gevraagd voor op mijn bureau op mijn werk. Ik vind overigens moederdag iets voor een gezin met inwonende kinderen, maar onze moeders denken daar helaas heel anders over, dus wij werken altijd braaf onze beide moeders af. Nou ja, ik baal er wel van, maar aan de andere kant hebben we ze allebei nog (schoonmoeder loopt tegen de 80), dus we gaan maar. Moederdag is hier gewoon ter sprake gekomen toen we een afspraak aan het plannen waren. En omdat wij dus ook altijd naar beide moeders gaan, wordt de dag niet vergeten.

Bokito, heb jij iedere dag oppaskindjes? Heftig, zeg.

Heb al een tijdje niets van Engel gelezen, hoop dat het goed gaat met haar en haar gezin.

Barrel, mij lijkt het zwaar om een hotel te runnen met 2 kleintjes. Zeker nu het seizoen echt begint. Hoeveel kamers hebben jullie?

Nou, maar weer even posten.
Frans, schattig van Milena. Dat lijkt mij zo ontzettend leuk, dan geknutsel van de kinderen en het enthousiasme.

Mijn zwangerschapskleding heb ik aan onze werkster gegeven, dat vindt dan wel een weg naar Marokko. Ik had redelijk veel en ook wel dure dingen gekocht ivm werk, maar niet eens is alles gedragen. Ik hoefde pas met 20 weken positiekleding te dragen en met 26 weken ben ik gestopt met werken. Er zaten zelfs ongedragen dingen bij. Ik had kleding van Noppies en Mamalicious enzo. Maar op marktplaats liep het voor geen meter terwijl ik er echt weinig voor vroeg (shirt noppies van 70 euro, 1x gedragen vroeg ik 7,50 voor, da's toch niet te veel?) en ik een normale maat heb. Dus ik heb het maar weggegeven.

Mientje, spannend die prikjes. Hoop dat Guus er geen last van heeft.

Sjaanie, vergeet je niet kruidenboter te halen? Wil je dat ik het vijf keer post om je eraan te herinneren, haha. Hoe bevalt de auto?

Gisteren samen met man gaan sporten, zoon daar naar de opvang. Nu heeft man een ontzettende hekel aan die glitters en glinstertjes. Ik krijg hem echt ontzettend sjaggo als ik iets crea daarmee doe en ze dan onvermijdelijk overal op gaan zitten. Hij was volgens mij alleen al om die glinsters opgelucht dat hij een zoon kreeg, hij zag de bui al hangen met een dochtertje. Dus ik zit hem te plagen dat ook jongetjes zelf kerstkaarten maken met glitters leuk vinden. Dus wij halen zoon van de opvang, zit de oppasjuf de glitters op te ruimen waar anderen mee hadden zitten plakken en knippen. Man deinst al meteen achteruit uit angst dat de glitters op hem komen plakken.... haalt hij zoon uit box, zit zoon onder de glitters...... hahahahaha.... tot in zijn oren. Hadden de meisjes onze zoon met hun glitterhandjes even op schoot gehad. Hahahahaha. Oh, dat gezicht van man.
Hahaha nou Bagheera die van mezelf is het ergste hoor ;) Jemig z'n neefje en nichtje zijn er nu en vooral die jongens zijn elkaar constant aan het irriteren! Maar ja ook wel leuk om te zien, de ene keer poeslief en dan gaan die draadjes weer tegen elkaar...

Ik heb wo en vrijdag altijd vrij en vanaf juni ga ik op womiddag weer vrijwilligerswerk doen. Kids gaan dan naar m'n zusje.

Even iets voor mezelf!

Bagheera vervelend he als je steeds alles vergeet! Succes alvast voor volgende week!

Sjaanie ben je bang dat Frans je vergeet? hahaha!!!

Zou haar idd ook niet wakker maken voor de fles maar aan de andere kant, ben je niet bang dat ze hem dan net wil als je op het punt staat om weg te gaan?

Waarom zou je niet voor die baan kiezen? Omdat je collega's anders jaloers zijn?! Kom op zeg, je bent niet voor niks gevraagd dus absoluut niet ego!

Maar mén wat moet je vroeg uit bed...

Echt super dat je de taart wil maken! Heb al op internet gekeken, het is maar een half uurtje rijden naar jullie!

Ibbel hoe was je gesprek?

Jemig jongens hier worden vervelend, ga tosti's maken!

(en vanmiddag lekker een filmpje aanzetten, wat een pokkeweer zeg!)
hahaha die Bagheera-man!!!

Oh wat jammer dat ik je advertenties niet heb gezien! Vind al die zwkleding schruwelijk duur maar wil er wel leuk bijlopen dan! (en ik hoop zó dat ik nog een keer zwanger mag/kan worden!)

Ohja dat wou ik nog weten. Sjaanie via welke site is dat? Ik ben ook altijd wel in voor gratis dingen
Hoi Sjaanie

Belachelijk trouwens als je collega's jaloers zouden zijn. Kom op zeg. Lijkt me niet meer dan logisch dat als jij een leuke functie aangeboden krijgt dat je daar op in gaat.

Bagheera, die glitters . Haha je arme vent. Toen ik nog studeerde werkte ik bij de Xenos.Nou dan kon je ook je lol op met kerst, men al die glitterzooi. Ik zat dan ook altijd van top tot teen onder de glitters, vreselijk.

Heb je zin om vrijdag weer te gaan werken?

Als hier de kleding niet weg wil, dan mik ik het in de kledingcontainer op de hoek van de straat. Ik heb ook nog tshirtjes /broekjes dingetjes van Mileen in de aanbieding, maat 80/86. Beetje groot hier voor de baby's nog. Maar mocht iemand interesse hebben, stuur ik het zo op hoor.

Bokito, ik vergeet het steeds te zeggen, maar jij werkt wel hoor. En veel ook. Je vraagt best vaak iets 'aan de dames die werken' of je zegt dat je man voor het geld zorgt en jij voor de kindjes. Maar jij werkt ook! En ik vind een berg kinderen opvangen nog zwaar werk ook.

Leuk trouwens dat Sjaanie voor jou de taart gaat maken!! Lief van haar en leuk voor jou!

Mientje, ik ben ook al trots al het ventje hier voor de derde keer zijn broek volpoept hoor . En het is zeker leuk dat ze steeds meer kunnen, maar ik vind het nu toch wel echt reuzeschattig . Hij is zo dol op knuffelen en hij lacht zo graag en zo vaak. Dochter zit ook in een leuke fase, ze is wel erg dwars, maar ze wordt al echt groot. We winkelen samen enzo. Zo gezellig.

Hier een relaxt dagje. Milena is op kdv en Bojan en ik zijn thuis. Volgende week maandag gaat hij voor het eerst naar kdv. Whehe ik vind het maar niks, maar verwacht wel dat het goed gaat
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
hier ook zw kleding die weg moet. heb net mijn kast leeggehaald en de kleding die nog goed is vind ik zonde om zomaar weg te gooien. zat me net te bedenken waar ik dat kwijt kon (gratis). maat XL / L (blouse/vest/broek)

kleding van merle bewaar ik in de hoop dat (schoon)zus nog eens zwanger worden van een meisje
IBBEL... GEFELIcITEERD!!!!!!!!

enne hoe was je interview??? aangenomen??
Kom straks nog ff terug. Meisje ligt heerlijk te slapen dus moet ff productief zijn.

*zwaai*
quote:Sjaanie schreef op 28 april 2009 @ 10:53:

Ggrr, de comp blijft een beetje hangen..
Ibbel gefeliciteerd, en hoe ging het gesprek??.

Vandaag met Tessa naar het cb geweest voor de controle.

Heeft de prikjes niet gehad omdat ze vanmorgen nog lichte koorts had 37,6.Over 2 weken krijgt ze die.

De verpleegkundige was helemaal tevreden met haar ontwikkeling. Ook al is het een klein popje ze groeit redelijk. Nu 4225 en 57cm. En ik word echt niet jaloers op die verhalen van jullie dat van zulke kanjers zijn. Op termijn haalt ze het toch wel in.

Omdat we vandaag om 9.00 uur bij het cb moesten zijn is ze de hele dag al uit haar ritme wil bijna niet slapen.

Zal ze morgen bij het kdv wel inhalen.

Ik werk trouwens 24 uur per week.

En de mirena heb ik nu voor de tweede keer. Het zetten is goed te doen. Ik zit nu nog in de fase dat ik aan het spotten ben en heel af en toe buikpijn. De vorige keer was ik na 6 weken 5 jaar niet ongesteld meer geworden. En ik had vroeger echt hevige menstruaties.
geniet nooit met mate
Baby op de arm dus typ met 1 vinger.

Ibbel gefeliciteerd! Geniet van je verjaardag.

Meisje is een beetje verkouden lijkt het. Heeft iemand tips?

Later meer 1vingertypen is mij iets te vermoeiend.
Ibbel gefeliciteerd!

Mara ook nog gefeliciteerd met je verjaardag gisteren.

Ik heb in het begin toen Jesse erg verkouden was een neusspray van otrivin gebruikt.

Na een paar dagen was de verkoudheid weg en ben ik er weer mee gestopt.

het is trouwens gewoon zoutoplossing kun je ook zelf maken en dan met een pippetje in de neusdruppelen.
Vandaag prikken gehad en Zoon was erg flink beroerd van. Heeft veel gehuild en de boel goed ondergespuugd. Vanavond leek het weer beter, hoop dat het ergste voorbij is.

Zoon krijgt prikken nu pas omdat hij de vorige keer wat hoesterig en verkouden was, durfde het niet aan.

Bokito, wat voor vrijwilligerswerk ga je doen? Wat heb jij het druk zeg!! Ik wil ook zo graag nog een derde kindje, ik heb totaal nog niet het gevoel dat ik klaar ben. man weet het nog niet zo goed. Voorlopig nog niet hoor, even een tijdje wachten. Zullen we het weer tegelijk plannen?!?

Ibbel, hoe was je gesprek?

Floor, dank voor je rondedansje.

Sjaanie, niets aantrekken van jaloerse collega's. Jij wordt niet voor niets gevraagd. Je gaat niet een kans laten schieten omdat iemand anders misschien jaloers wordt. Waar heb jij je opgegeven voor dat onderzoek van snoozebaby? Heb je de kruidenboter nog gekocht?

Frans, mooie foto's heb je laten maken. Ik vind zelf altijd zwart-wit foto's met een detail kleur erg mooi. Weet je al welke je af laat drukken?

Platte kunstwerken van Dochter gaan in een plakboek, van de andere dingen maak ik een foto, dan gaan de foto's ook in het plakboek. Ik bewaar niet elke tekening hoor, ik ben wel selectief.

Mientje, hoe ging het bij jou met de prikjes?

Bagheera, die glitters!! Ik zie je man staan!

Mara, voor verkoudheid heb ik een neusspray van weleda, heerlijk zacht. Hoofdeinde van het bed wat omhoog. Gesnipperde ui naast het bed schijnt ook te helpen, maar heb ik nog nooit gedaan. Ik krijg hoofdpijn van uien snijden...
Vandaag met naar fysio geweest. Viel wel ff tegen zeg. T heeft een afplatting van het hoofd door een voorkeurshouding en een lichte motorische achterstand. Krijgen dus fysio aan huis. Af en toe word ik er wel moe van. Kan er ook nog wel bij. Maar goed, tis niet erg en op te lossen. Hebben nu een speciaal kussen om m 1 kant op te laten kijken. Mag alleen nu niet meer in puckababy, dus hoop dat hij wel goed blijft slapen.

Ibbel, gefeliciteerd met je verjaardag.

Leuk die taarten van Sjaanie, lief dat ze die voor je maakt bokito.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Moederdag, ik verwacht dat ze op het kdv er wel aan doen. Van vriendlief verwacht ik niks. Ik ben zijn moeder niet toch? Ik doe wel altijd wat voor mijn eigen moeder. Ze zegt ieder jaar wel dat ze het onzin vind, maar ik weet dat ze stiekem wel baalt als ik het vergeet...

Haha, huilen om de fanfare. Hier ook, maar dan om emoredenen. Wij woonden vroeger tegenover een speelveld waar de fanfare wel eens oefenden. En wij liepen er dan achteraan. Zo leuk was dat. Oh, en de waterlanders stromen ook als ik denk aan de schoolreisjes vroeger en dat we ons verstopten onder de banken, en met kerst, dat we de school uit liepen na de kerstviering 's avonds met een zelfgemaakt lichtje van een jampot...

De novembermeet was heerlijk, lekker veel taartjes gegeten, zakken met kleren uitgewisseld, van maat 44 tot maat large zwangerschapskleren zeg maar. Het was een enorme chaos, maar heel gezellig.

Bij februari zijn we trouwens wel met heeeeeel wat meer moeders en kinderen. Maar mij lijkt het ook leuk om eens wat af te spreken. Je redt het nooit om iedereen in een keer op dezelfde plek te krijgen, maar zullen we op de hyve eens een boompje opzetten over een tijd en plaats?

Bedankt voor alle felicitaties, de taart was heerlijk overigens... Of ik me oud voel, haha, nee totaal niet. Ik denk wel eens dat ik nooit ouder dan zeventien ben geworden geestelijk.

Het gesprek ging goed. Als in, ik heb geen stomme dingen gezegd, ik ben niet rood geworden, ik heb niet lopen stotteren... Ik hoop dat ze nu een goed beeld van me hebben en dat ik de baan krijg. Over twee weken weten we meer...

Frans, lekker toch, je kledingkast opruimen. Hier zijn de positiekleren ook het huis uit gegaan dus.

Sjaanie, heb je al kruidenboter gehaald

Verkoudheid, een pamper in kamillethee drenken en dan op de verwarming leggen is ook fijn voor verstopte neuzen.

Frans, mag ik me melden voor Milena's kleertjes?

Draakje, waaraan zie je dan dat T een lichtmotorische achterstand heeft?

Ik heb zometeen de nacontrole bij de vlos, zijn jullie daar nog naartoe geweest. Toen ik met Seppe naar de nacontrole ging zat er een zwangere vrouw in de wachtkamer die me vroeg hoe ver ik was , haha, die dacht dat ik na zes weken al weer aan de leg was...
Draakje, wat vervelend dat je met T bij de fysio moet lopen. Ik ben ook wel benieuwd hoe die motorische achterstand zich uit. Jammer van de puckababy, ik hoop voor je dat hij rustig blijft slapen. Had de fysio daar nog oplossingen voor?

Ibbel, ik moet ook huilen als ik die kids na een schoolreisje onder de banken zie zitten. Weet niet wat dat is, ik voel hun spanning ofzo.

Ik ben voor een meeting, ga me nu aanmelden op je hyves-oproepje!!

Liefs, Lein
Goeiemorgen!

Wil hééél graag even opscheppen Zoontje werd pas om 10 voor 7 wakker!!! Vond ik erg fijn, moest m'n ouders vannacht ophalen van Schiphol dus miste een paar uurtjes slaap!

Frans ik weet ook wel dat ik werk maar ik voel het niet echt zo. Ik heb gewoon m'n kinderen om me heen en ik kan echt wel huilen als ik aan jullie denk. Dat sommigen gewoon 4 dagen hun kindje moeten missen, vind het zó zielig! (haha en terwijl de meesten hier wíllen werken ;p)

Ringel hebben jullie al een beetje duidelijkheid of je thuis kan blijven?

Lein ik ga helpen bij de kleutergym. Handjes vasthouden en toilletjuffrouw spelen maar het is echt heel erg leuk! En alles op en af bouwen.

Maar weer samen zwanger over een tijd(je) vind ik wel een goed idee

vriendlief wil het voorlopig ook niet en volgens mij liever eigenlijk helemaal niet. Maar ik kom zelf uit een gezin van 3 en ik vond het zo leuk om een broer en zus te hebben! Ik wil het liefste 4 kinderen( lijkt me als kind zijnde helemaal leuk, als ouder mss iets te druk!) Maar vriend komt uit een gezin van 4 en heeft echt te weinig aandacht gehad. Nou ligt dat volgens mij meer aan z'n ouders dan aan ht feit dat ze met 4 kinderen waren.

Zijn er hier moeders met 3 broertjes/zusjes en hoe hebben jullie dat ervaren?

Knuffel voor je zoontje, hopelijk knapt hij vandaag lekker op!

Draakje wat vervelend nou.. Ook een knuffel voor T van ons! Waarom mag hij niet in de PB? Daardoor krijgen ze toch die afplatting niet?

Hier ook benieuwd hoe ze die achterstand zien!

Lein hoe groot en zwaar was je zoontje eigenlijk?

Ibbel ben benieuwd of je de baan hebt hoor! Zegt natuurlijk ook wel iets over je dat je zo snel weer na de bevalling aan het solliciteren bent!

Ik ben ook heel erg blij dat Sjaanie de taart wil maken! (en erg nieuwsgierig!)

Ga even gauw poetsen, zoontje ligt wer te pitten en zoon zit Cars te kijken.. haha lekker ontaard he! Maar wel heel gezellig zo samen op de bank!
Bokito, Zoon was 58 cm en 6050 gram. Hij is vandaag elf weken. Volgens mij voelt hij zich alweer beter, heeft vannacht in ieder geval voor het eerst tot 6.15 geslapen!! En werd alleen maar wakker omdat Dochter aan het krijsen was... Hij slaapt nu ook alweer een paar uur, hij moet echt even bijkomen, geloof ik.

Mijn man en ik komen allebei uit een gezin van vier kinderen. Heel gezellig (in beide gezinnen geen aandacht tekort), maar we vinden dat zelf wat veel. Ik wil toch wel erg graag drie kinderen (maar de derde pas over zeker anderhalf jaar hoor...), man weet het nog niet. Hij vindt twee ook prima. We nemen nog geen definitieve beslissingen, we zien over een tijdje wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven