Heropend: maddie mccann

03-06-2020 21:29 2922 berichten
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/gr ... ~aae8cd5b/

Zou het dan toch...?
ikBedoelHetGoed schreef:
13-06-2020 18:08
De vraag was welke motieven er kunnen zijn om een kind te verbergen in plaats van 112 te bellen.
Precies.
kataravrouw schreef:
13-06-2020 18:41
En dat Maddy mishandeld werd hadden ze niet in de gaten bij de opvang in Engeland? Werkelijk zeg...

Er was een pedo netwerk in Porugal actief destijds. [ buiten de ouders om bedoel ik ]
bron?
watdachtjehiervan schreef:
13-06-2020 17:55
Dit laatste kan ik mij niet voorstellen. Ten eerste breekt een kind niet zomaat zijn rug of nek. Ten tweede hoe vermoord je dan je kind?
niemand breekt zomaar zijn nek, maar in een val kan je heel naar terechtkomen. Zowel kinderen als volwassenen
Alle reacties Link kopieren
kataravrouw schreef:
13-06-2020 14:30
Elke ouder is wel eens nalatig ...ik ben mijn kind ook wel eens kwijt geraakt op strand en warenhuis en ja...dan dacht ik meteen dat iemand haar had mee genomen. gewoon uit pure angst.

Ouders die zeggen dat ze echt nog nooit iets gedaan hebben ten nadele van hun kind liegen.
Deels eens - en deels ook niet. Een iedere ouder is idd wel eens nalatig. Maar weloverwogen je kinderen achterlaten in een appartement om elders met je vrienden te gaan eten is wel een ander verhaal. Dat heeft niets te maken met je kind even uit het oog verliezen of zo.

Overigens komen de Mccanns ook gewoon wat onsympathiek over. Menen dat de Britse overheid meer in het werk moet stellen om hun dochter op te sporen. Het is het duurste onderzoek naar een vermist kind ever geweest. Een vermissing had in feite voorkomen kunnen worden...

https://youtu.be/PsDZb5Ztv8I

Dat gezegd hebbende: ik hoop echt dat er opheldering komt en de naam van de ouders gezuiverd kan worden voor wat betreft de theorie dat zij een actieve rol in de vermissing hebben gespeeld.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
S-Meds schreef:
13-06-2020 18:51
bron?
Naar verluidt zou in de Algarve een pedobende actief geweest zijn in de periode dat het meisje verdween. Niet alleen Britse veroordeelde pedofielen vertoefden in de regio, ook pedo's uit andere Europese landen. Volgens de Australische nieuwssite trokken ze naar Portugal omwille van de lakse wetgeving rond zedendelicten.

Kate McCann, de moeder van de vermiste Maddie, uitte vier jaar geleden de vrees dat haar dochter in 2007 uit haar bed was gelicht door een pedofiel. Ook beschuldigde ze de Portugese politie ervan seksmisdrijven van pedofielen met kinderen van toeristen in de doofpot gestoken te hebben.

Speurders van Scotland Yard onderzochten vorig jaar 18 insluipingen in vakantievilla's in de Algarve tussen 2004 en 2010 door iemand die alleen handelde. In negen gevallen waren Britse meisjes tot twaalf jaar het voorwerp van aanranding. Drie vonden uitgerekend in Praia da Luz plaats, de plek waar Maddie acht jaar geleden verdween.

Aldus een stukje uit de Belgische krant De Morgen.

Wordt trouwens in de netflix docu ook uit de doeken gedaan.
Tijdlijn :'( (sporttas in kast)???
snug schreef:
13-06-2020 19:24
Tijdlijn :'( (sporttas in kast)???
Stel dat ze rond het eten slaapmedicatie heeft gekregen. Rond 18.15 viel en overleed. Dan zouden ze ongeveer 2 uur en een kwartier hebben gehad om de tweeling op bed te liggen, het lichaam te verstoppen, op te ruimen en te douchen en om te kleden. Dat zou kunnen maar is wel krap natuurlijk. Daarnaast moeten ze er niet al te erg van ondersteboven zijn geweest om vervolgens aan te schuiven in het restaurant en de ontvoering te faken.
En het lichaam ligt dus eerst in de kast en om tien uur al ergens anders. Dus Gerry (of Kate) is op zijn ronde gaan joggen met zijn sporttas, zag een mooi plekje en dat was het dan.
snug schreef:
13-06-2020 19:40
En het lichaam ligt dus eerst in de kast en om tien uur al ergens anders. Dus Gerry (of Kate) is op zijn ronde gaan joggen met zijn sporttas, zag een mooi plekje en dat was het dan.
Ja of het heeft niet in de kast gelegen maar alleen de tas waarin ze is vervoerd.
Oh nee, het lichaam lag voor het eten al ergens anders. Maar lang genoeg in de tennistas om ontbindend materiaal achter te laten. Waarom is het dan zo belangrijk dat de Smiths Gerry rond Tienen met een kind in zijn armen gezien hebben?
anoniem_64b15400b727b wijzigde dit bericht op 13-06-2020 19:46
0.21% gewijzigd
madamecannibale schreef:
13-06-2020 19:42
Ja of het heeft niet in de kast gelegen maar alleen de tas waarin ze is vervoerd.
Want die is later weer in de kast gelegd maar vreemd genoeg toch verdwenen.
snug schreef:
13-06-2020 19:43
Oh nee, het lichaam lag voor het eten al ergens anders. Maar lang genoeg in de tennistas om ontbindend materiaal achter te laten. Waarom is het dan zo belangrijk dat de Smiths Gerry rond tienen met een kind in zijn armen gezien hebben?
Wat vooral belangrijk of eigenlijk opmerkelijk is, is dat de McCanns dat spoor negeerden, volgens sommige theorieën, terwijl ze de onderzoeksteams dwingend stuurden richting het uitdiepen van de getuigenverklaring van Jane, die juist niet bepaald stabiel was. Lees: steeds veranderde. De verklaring van de Smiths veranderde niet en ging in de geografische richting die de honden ook op gingen toen ze M's spoor volgden. In het algemeen zullen ouders van een vermist kind niet rusten en elk strohalmpje aangrijpen. Het is dan opmerkelijk als ouders zo'n strohalm negeren of proberen te integreren met de verklaring van hun eigen vriendin. Ik denk dat dat het belang is van dat puzzelstukje.
madamecannibale schreef:
13-06-2020 19:33
Stel dat ze rond het eten slaapmedicatie heeft gekregen. Rond 18.15 viel en overleed. Dan zouden ze ongeveer 2 uur en een kwartier hebben gehad om de tweeling op bed te liggen, het lichaam te verstoppen, op te ruimen en te douchen en om te kleden. Dat zou kunnen maar is wel krap natuurlijk. Daarnaast moeten ze er niet al te erg van ondersteboven zijn geweest om vervolgens aan te schuiven in het restaurant en de ontvoering te faken.
Ja. Zou een mooi scenario zijn voor een slechte B film. Wat voor persoon zou je moeten zijn om dit voor elkaar te krijgen.....overigens begrijp ik ook echt niet hoe je je kleine kinderen alleen kunt laten...
kataravrouw schreef:
13-06-2020 18:41
En dat Maddy mishandeld werd hadden ze niet in de gaten bij de opvang in Engeland? Werkelijk zeg...
Hoeveel kinderen ken jij die worden mishandeld? En hoeveel zou jij er statistisch moeten kennen?

Ik weet er van één en dat had ik niet bedacht bij die familie. Maar dader familielid is berecht en veroordeeld en met nu bijna volwassen slachtoffer gaat het niet goed. Terwijl dat slachtoffer altijd zo blij overkwam. Zaak is trouwens door slachtoffer zelf uitgekomen. Blijkbaar was ik niet de enige die het niet zag, denk ik daarom.
kataravrouw schreef:
13-06-2020 19:16
Naar verluidt zou in de Algarve een pedobende actief geweest zijn in de periode dat het meisje verdween. Niet alleen Britse veroordeelde pedofielen vertoefden in de regio, ook pedo's uit andere Europese landen. Volgens de Australische nieuwssite trokken ze naar Portugal omwille van de lakse wetgeving rond zedendelicten.

Kate McCann, de moeder van de vermiste Maddie, uitte vier jaar geleden de vrees dat haar dochter in 2007 uit haar bed was gelicht door een pedofiel. Ook beschuldigde ze de Portugese politie ervan seksmisdrijven van pedofielen met kinderen van toeristen in de doofpot gestoken te hebben.

Speurders van Scotland Yard onderzochten vorig jaar 18 insluipingen in vakantievilla's in de Algarve tussen 2004 en 2010 door iemand die alleen handelde. In negen gevallen waren Britse meisjes tot twaalf jaar het voorwerp van aanranding. Drie vonden uitgerekend in Praia da Luz plaats, de plek waar Maddie acht jaar geleden verdween.

Aldus een stukje uit de Belgische krant De Morgen.

Wordt trouwens in de netflix docu ook uit de doeken gedaan.
‘naar verluidt is geen bron‘
het is gewoon een stukje riooljournalistiek
ikBedoelHetGoed schreef:
13-06-2020 20:07
Wat vooral belangrijk of eigenlijk opmerkelijk is, is dat de McCanns dat spoor negeerden, volgens sommige theorieën, terwijl ze de onderzoeksteams dwingend stuurden richting het uitdiepen van de getuigenverklaring van Jane, die juist niet bepaald stabiel was. Lees: steeds veranderde. De verklaring van de Smiths veranderde niet en ging in de geografische richting die de honden ook op gingen toen ze M's spoor volgden. In het algemeen zullen ouders van een vermist kind niet rusten en elk strohalmpje aangrijpen. Het is dan opmerkelijk als ouders zo'n strohalm negeren of proberen te integreren met de verklaring van hun eigen vriendin. Ik denk dat dat het belang is van dat puzzelstukje.

De familie Smith verklaard pas in september 2007 tegenover de politie over de mogelijkheid dat hij "iets gezien heeft" op 3 mei van dat jaar.
Jane Tanner verklaarde al op de morgen van 4 mei over haar waarneming.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
snug schreef:
13-06-2020 19:44
Want die is later weer in de kast gelegd maar vreemd genoeg toch verdwenen.
Dat vind ik dan juist niet zo opmerkelijk. Een tennistas is ideaal om een lichaam van een driejarige in te vervoeren, maar als je die steeds mee hebt met tennis, dan wil je misschien niet plots zonder die tas verschijnen. Dus neem je de tas mee terug. Tot een hond erop aanslaat. Dan moet die tas zsm richting vuilstort.

Of M lag nooit ín de tas, maar óp de tas. En ook dan slaan de honden erop aan en moet de tas zsm richting vuilstort.
snug schreef:
13-06-2020 19:40

Van alle verklaringen is dat de enige waar een tijdslijn voor te maken is.
Tussen 20.45 en 22.00 was er geen ruimte om een lichaam te verbergen.
Tussen 18.00 /18.15 en 20.45 wel, hoe onwaarschijnlijk dan ook, als er enige betrokkenheid is van de ouders moet het in dat tijdvak zijn geweest.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
13-06-2020 20:21
De familie Smith verklaard pas in september 2007 tegenover de politie over de mogelijkheid dat hij "iets gezien heeft" op 3 mei van dat jaar.
Jane Tanner verklaarde al op de morgen van 4 mei over haar waarneming.
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/MARTIN_SMITH.htm

Date: 2007.05.26

26 mei 2007
ikBedoelHetGoed schreef:
13-06-2020 20:28
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/MARTIN_SMITH.htm

Date: 2007.05.26

26 mei 2007
ja natuurlijk. het was drie weken erna, toen meneer smith gerry op tv zag terwijl hij 1 van de tweeling uit het vliegtuig droeg. Hij heeft daarop weer de politie gebeld en gezegd dat de houding en de wijze waarop gerry het kind droeg hem ervan overtuigde dat hij die avond gerry heeft gezien. Let op, zij wisten niet dat de ouders verdacht waren
ikBedoelHetGoed schreef:
13-06-2020 20:22
Dat vind ik dan juist niet zo opmerkelijk. Een tennistas is ideaal om een lichaam van een driejarige in te vervoeren, maar als je die steeds mee hebt met tennis, dan wil je misschien niet plots zonder die tas verschijnen. Dus neem je de tas mee terug. Tot een hond erop aanslaat. Dan moet die tas zsm richting vuilstort.

Of M lag nooit ín de tas, maar óp de tas. En ook dan slaan de honden erop aan en moet de tas zsm richting vuilstort.
Alleen, de honden sloegen niet op de tas aan, maar op een lege kast. Het vermoeden van het bestaan van een tennistas werd later opgeworpen n.a.v. een politiefoto waarop in die kast iets donkers ligt. Gerry zegt nooit een tennistas gehad te hebben. Het donkere ding zou ook zijn koffer kunnen zijn.
Ik denk dat de gevonden sporen het enige is waar je je enigszins aan kan vasthouden.
Er zat geen spoor op het bed daarom denk ik dat er geen ongeluk heeft plaatsgevonden met medicatie.
Er waren wel sporen bij de sofa en omdat het bed onbeslapen lijkt te zijn denk ik ook aan een ongeluk op die plaats.
snug schreef:
13-06-2020 20:32
Alleen, de honden sloegen niet op de tas aan, maar op een lege kast. Het vermoeden van het bestaan van een tennistas werd later opgeworpen n.a.v. een politiefoto waarop in die kast iets donkers ligt. Gerry zegt nooit een tennistas gehad te hebben. Het donkere ding zou ook zijn koffer kunnen zijn.
De foto is zo onscherp dat ik zelfs de kleur niet kan zien, laat staan de vorm, dus eens: het zou ook een koffer kunnen zijn.
S-Meds schreef:
13-06-2020 20:30
ja natuurlijk. het was drie weken erna, toen meneer smith gerry op tv zag terwijl hij 1 van de tweeling uit het vliegtuig droeg. Hij heeft daarop weer de politie gebeld en gezegd dat de houding en de wijze waarop gerry het kind droeg hem ervan overtuigde dat hij die avond gerry heeft gezien. Let op, zij wisten niet dat de ouders verdacht waren
Volgende de link die hierboven is gepost is dit de tijdlijn van de Smith verklaring:

3 Mei: Madeleine raakt vermist en de Smiths zien een man met kind lopen wanneer zij terugkomen van de bar

26 Mei: eerst officiële politieverklaring van Smith

7 september: Politie in Portugal maakt officieel bekend dat de ouders verdacht zijn

9 mei: Smith kijkt het nieuws waarop de McCanns in beeld zijn die uit het vliegtuig komen. Ze komen terug omdat ze als verdachte zijn aangemerkt. Het lijkt me dus aannemelijk dat Mr. Smith dit ziet in het nieuwsitem op tv. Hij geeft ook aan het uitvoerig met zijn familie te hebben besproken.

“ It was the way Gerard McCann turned his head down which was similar to what the individual did on 3rd May 2007 when we met him. It may have been the way he was carrying the child either. I would be 60-80% sure that it was Gerard McCann that I met that night carrying a child.”
S-Meds schreef:
13-06-2020 20:30

De ouders komen op 9 september terug in Engeland

McCanns return to the UK, Almeida report

Despite their arguido status, the McCanns were allowed to leave Portugal, and on legal advice did so immediately, arriving back in England on 9 September 2007.

https://en.wikipedia.org/wiki/Disappear ... ine_McCann

En volgens het boek van Amaral ziet de vader (Smith) inderdaad aan de houding van Gerry op de vliegtuigtrap dat het de man is die hij rond 22.00 heeft gezien met een kind in armen.

Hoe kan het dat de files zo afwijken van het boek?
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 13-06-2020 20:49
0.20% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven