Buitenspellen familie

14-06-2020 13:23 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ga een familiedag organiseren, waarin wij meerdere spellen doen. (andere topic is dat we dus ranking the stars gaan doen)
Maar nu wil ik ook graag een buitenactiviteit doen. Ik zat te denken aan een soort estafette in 2 teams, spijkerpoepen enzo.
Heeft iemand nog een leuk idee om te doen? Ik heb genoeg ruimte bij huis (4000m2) om spellen te spelen!

We gaan het stukje weiland splitsen in 4 vakken, wil dus eigenlijk 4 verschillende activiteiten doen.

Ohja, we zijn met 9 man. Alleen ons gezin met aanhang ;)

Hoor het heel graag!!!
kubb, of het ouderwetse flessen gooien
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
katapult maken, google maar eens. Kan iedereen mee doen. Of een knikkerbaan maken. Voor beide activiteiten zorgen dat je voldoende materiaal hebt, takken, houd, elastiek, touw, planken, buizen, etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Voetbal met flesjes water, als je fles omvalt of omgetrapt wordt met de bal moet je zelf de fles weer overeind zetten. Ben jij niet in de buurt dan mag een ander de fles leegschudden tot jij m aftikt, als je fles leeg is ben je af en moet je van het veld.
Koekhappen, zaklopen, blikgooien, rennen met een lepel in de mond en daarop een pingpongballetje.
sjansje schreef: ↑
14-06-2020 13:33
Koekhappen, zaklopen, blikgooien, rennen met een lepel in de mond en daarop een pingpongballetje.
Dat zijn kinderspelletjes, is toch niet leuk?

Volleybal, badminton, levend mens erger je niet.
Ik wilde ook flessenvoetbal zeggen!
Verder:
-Zaklopen
-Spijkerpoepen
-Stand en de mand
-ei op een lepel en wie het snelst een parcour kan lopen.
-Buikschuiven op een zeil met veel groene zeep en water.
-waterballonnen overgooien.
-Cricket. Daar is op Marktplaats goedkoop aan te komen.
watdachtjehiervan schreef: ↑
14-06-2020 13:36
Ik wilde ook flessenvoetbal zeggen!
Verder:
-Zaklopen
-Spijkerpoepen
-Stand en de mand
-ei op een lepel en wie het snelst een parcour kan lopen.
-Buikschuiven op een zeil met veel groene zeep en water.
-waterballonnen overgooien.
-Cricket. Daar is op Marktplaats goedkoop aan te komen.
Is het een feestje voor kinderen of verstandelijk gehandicapten?
Een buikschuifbaan? Fierljeppen?
Of huur een stormbaan.

Of met zijn allen een 5 gangen dinner bereiden?
huisduif wijzigde dit bericht op 14-06-2020 13:38
30.82% gewijzigd
nlies schreef: ↑
14-06-2020 13:26
kubb, of het ouderwetse flessen gooien

Kubb, zeker weten! Echt zo leuk!
En moet je nog rekening houden met de corona maatregelingen? Of zijn alle mensen onder de 12 of wonen ze in een huis? Of is het pas volgend jaar?

En ja daar mag zo weer iemand over komen zeiken.. maar kom op zeg.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 14-06-2020 13:42
3.86% gewijzigd
Nemain• schreef: ↑
14-06-2020 13:37
Nou nou, das niet zo aardig. Alle ideeën zijn welkom en vind spijkerpoepen, buikschuiven en met een lepel een parcour afleggen best een grappig idee. Kan best hilarisch zijn met je familie ;)

Ik ga ook eens zoeken op Kubb!
channtal95 schreef: ↑
14-06-2020 13:40
Nou nou, das niet zo aardig. Alle ideeën zijn welkom en vind spijkerpoepen, buikschuiven en met een lepel een parcour afleggen best een grappig idee. Kan best hilarisch zijn met je familie ;)

Ik ga ook eens zoeken op Kubb!
Enig.
Marana schreef: ↑
14-06-2020 13:33
Voetbal met flesjes water, als je fles omvalt of omgetrapt wordt met de bal moet je zelf de fles weer overeind zetten. Ben jij niet in de buurt dan mag een ander de fles leegschudden tot jij m aftikt, als je fles leeg is ben je af en moet je van het veld.
Maar je mag toch pas je fles rechtop zetten als je de voetbal gepakt hebt? Dus als de voetbal veel verder rolt, moet je er eerst achteraan en kan iemand anders gauw leegschudden.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Luci_Morgenster schreef: ↑
14-06-2020 13:39
En moet je nog rekening houden met de corona maatregelingen? Of zijn alle mensen onder de 12 of wonen ze in een huis? Of is het pas volgend jaar?

En ja daar mag iemand over zeiken maar kom op zeg.
Maar kom op zeg? Wat een gekke opmerking. Verder goed dat je het zegt hoor. Vandaar ook buitenactiviteit. Want de meeste kun je wel afstand houden. (Parcours/spijkerpoepen/buikglijden/koekhappen etc).

ZIjn 3 verschillende huishoudens.
14-06-2020 13:37
Er zijn mensen, ja ook volwassenen, die het lollig en gezellig vinden om samen spelletjes te doen. Soort nostalgie en laagdrempelig, niet te moeilijk enzo. Echt, die mensen bestaan.
14-06-2020 13:41
Enig.
Geniet van je dag :hello:
14-06-2020 13:42
Maar kom op zeg? Wat een gekke opmerking. Verder goed dat je het zegt hoor. Vandaar ook buitenactiviteit. Want de meeste kun je wel afstand houden. (Parcours/spijkerpoepen/buikglijden/koekhappen etc).

ZIjn 3 verschillende huishoudens.
Het is ongeveer een doodszonde als mensen een topic openen over deze onderwerpen of daten en je de 1,5 meter nog durft aan te halen.

;-)
Serieus ik vraag om ideeën, niet om sarcastische opmerkingen van mensen die het dom vinden. Reageer dan alsjeblieft niet.

De rest thanks voor de ideeën :D
Boerengolf
Escape room achtig spel (op verschillende plekken puzzels en aanwijzingen verstoppen waar iedereen individueel de oplossing van moet vinden om een mysterie op te lossen)
Boogschieten
Ik vond Ranking the Stars wel leuk idee, die geopperde buitenspellen voor volwassen niet.

Kubb is leuk maar is dat op 1,5 meter van elkaar te doen, gehele spel?
14-06-2020 13:44
Serieus ik vraag om ideeën, niet om sarcastische opmerkingen van mensen die het dom vinden. Reageer dan alsjeblieft niet.

De rest thanks voor de ideeën :D
Misschien een mooie wake up call dat niet elke volwassene graag spijkerpoept.
Bootjes huren en picknickmanden mee is ook net iets te veel van het goede?
sjansje schreef: ↑
14-06-2020 13:42
Er zijn mensen, ja ook volwassenen, die het lollig en gezellig vinden om samen spelletjes te doen. Soort nostalgie en laagdrempelig, niet te moeilijk enzo. Echt, die mensen bestaan.
Spelletjes doen is ook heel leuk, maar spijkerpoepen? En met een balletje op een lepel lopen?
*2020* schreef: ↑
14-06-2020 13:47
Bootjes huren en picknickmanden mee is ook net iets te veel van het goede?
We gaan ´s middags tuk tuk rijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven