Buurtkatten weren

28-08-2019 22:49 66 berichten
Ik kan mijn dakterrasdeur niet meer open hebben. Ik heb nu elke keer een buurtkat in m'n huis lopen. Ik wil geen katten in m'n huis. Maar ik wil wel gewoon m'n huis kunnen luchten met de deur open. Het is meer dan 30 graden boven. Het zijn volgens mij nieuwe katten van een nieuwe buurvrouw. Eerder had ik hier geen last van.

Ik jaag ze nu hard schreeuwend weg in de hoop dat ze mij eng gaan vinden niet terugkomen. Maar ik heb niet echt een idee van het kattenbrein en of dit werkt.

Iemand de gouden tip?

(Behalve dan dat ik vind dat mensen hun kat beter moeten africhten of binnen moeten laten)
Ja dat zou natuurlijk het fijnste zijn, maar ik dacht dat je eventueel andere tips wilde hebben zoals de supersoaker.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ze nog buiten op je terras zitten er gewoon een volle emmer water over heen gooien, dat brengt de boodschap beter over dan een straaltje van een spuitfles. Maar ja binnen heb je daar niks aan helaas. Bizar zeg dat die beesten gewoon binnen komen. o_o
Jouw verhaal is mijn ergste nachtmerrie. Er zijn al goede tips gegeven.
Ik zou is naar die buurvrouw gaan e eisen dat jij geen last meer hebt van die katten. Blijft het probleem, kan je dan niet het asiel bellen? Laat die ze maar ophalen.
watdachtjehiervan schreef:
15-06-2020 12:48
Jouw verhaal is mijn ergste nachtmerrie. Er zijn al goede tips gegeven.
Ik zou is naar die buurvrouw gaan e eisen dat jij geen last meer hebt van die katten. Blijft het probleem, kan je dan niet het asiel bellen? Laat die ze maar ophalen.

Nou vooral dat er dus iets in je huis rondloopt terwijl je alleen denkt te zijn..... mijn stressniveau was gelijk hoog, zeg maar. Ik zag al lui netflixend iets zwarts bewegen in de gang....not cool. En om daarna te merken dat ie net zo comfortabel even op je bank springt, in je vensterbank, onder je bed kruipt..... Als ik 'm niet gezien had, was ik gaan slapen en ik moet er niet bepaald aan denken dat ik dan ineens 's nachts een kat over me heen heb lopen.

Als ie nog een keer binnenkomt, dan ga ik idd wel even bij de buurvrouw aangeven. Al lijkt het me weinig helpen. Ik weet via een andere buurvrouw dat de kat ook bij andere huizen naar binnen gaat en dat die mensen dat allemaal heel gezellig vinden. En de eigenaresse liet ook via via weten dat als ik last van de kat had, dat ik 'm maar bij haar voor de deur moest zetten. Tja.

Heb nu iig plantenspuiten klaar staan en bij de deur naar het balkon alvast een gevulde emmer water.
Dan zul je de buurvrouw moeten overtuigen dat het haar eigen kat is en dat ZIJ er achter aan moet en jou er niet mee moet lastig vallen. Door de kat te vangen en door de dierenambulance op te laten halen. Die bel je dan en dan zeg je dat hij steeds bij jou binnen zit waardoor je denkt dat hij niet meer weet waar hij hoort.
Als die muts hem dan moet ophalen bij het asiel, dan moet ze dokken. Eens kijken of dat enigszins helpt.

En vertel dat je lelies in je tuin hebt staan en dat de kat van een aantal huizen verderop er al aan overleden is.
En zo werkt dat dus niet. Dan krijgt hij een bandje om met een telefoonnummer dat ze kunnen bellen.
Zou ook wat zijn dat iedereen zomaar kan bellen voor zogenaamd rondzwervende katten.
Dan dat dreigement met die lelies. Dat maakt ze bang en dan willen ze niet meer dat hun kat in jouw tuin komt.
Heeft ze lelies op haar balkon dan?
Ik zou toch voor een hordeur kijken(eventueel met schuifje aan de binnenkant zodat ie echt dicht blijft) of kijk bij de action voor die strips met punten (om katten te weren), en ik snap dat het vervelend is aangezien een ander overlast bij jou veroorzaakt, maar jij ervaart er veel frustratie van, buurvrouw klinkt zeer laconiek, zou dan toch voor je eigen gemoedsrust gaan.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Ik ben echt een echte crazy cat lady en dit is een van de redenen waarom mijn katten niet buiten mogen komen, het zijn mijn katten, niet die van m'n buren!

Het is nu denk ik niet meer mogelijk om haar katten aan te leren dat ze niet meer buiten mogen komen, dat moet je echt vanaf kitten af aan doen.

Een paar tips die ik zo kan verzinnen:

- Als je wat meer geld wilt uitgeven en je wilt dat de katten zich echt de tering schrikken, dan werkt dit wel goed: https://www.staywell.nl/petsafe-ssscat- ... atten.html Is een spray met sensor, als ze er voor langslopen gaat deze af en schrikken ze zich wezenloos.

- Munt en citroen vinden ze voornamelijk vies. Citroenschillen zouden kunnen helpen.

- Een aantal merken verkopen korrels die onprettig ruiken voor de kat, waardoor ze plekken willen mijden: https://boerenbond.nl/ecostyle-kattensc ... 8-bbs.html

- Een stofzuiger vinden de meeste katten ook eng, misschien kan je ze daarmee het huis uit jagen als er weer eentje binnen zit?
Ik ben zo blij dat ik in een blok woon met bijna alleen maar crazy cat people. Echt iedereen heeft hier katten.

Verder heb ik echt hardop gelachen om "super soaker is een goed idee, dan kan ik hem nog raken als hij wegrent (6) (6) "

:HA:

En die update was ook echt hilarisch (door het hele huis gejaagd en bang worden omdat ie al pootjeslikkend aan het loeren is)
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
HORDEUR
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Ja maar de muggen zijn zo gezellie!
Niq schreef:
15-06-2020 19:11
Heeft ze lelies op haar balkon dan?
Dat doet er niet toe.
Aviendha schreef:
15-06-2020 19:49
Ik ben zo blij dat ik in een blok woon met bijna alleen maar crazy cat people. Echt iedereen heeft hier katten.

Verder heb ik echt hardop gelachen om "super soaker is een goed idee, dan kan ik hem nog raken als hij wegrent (6) (6) "

:HA:

En die update was ook echt hilarisch (door het hele huis gejaagd en bang worden omdat ie al pootjeslikkend aan het loeren is)

Tja. Mijn buurvrouw denkt ook dat iedereen haar kat leuk vindt...

Wat is er precies hilarisch aan een vreemde kat in je huis?

Mensen zoals jij zorgen ervoor dat ik voor een algemene kattenban ben. Asociaal.
Ik vind een vreemde kat in huis niet hilarisch, snap heel goed dat je dat strontvervelend vindt. De dingen die jij schreef - over de supersoaker en het pootjeslikken - vind ik hilarisch, die stukjes heb ik ook gequote. Net als die woeste mevrouw die zichzelf de opperkat noemde (heb niet teruggezocht wat ze precies schreef).
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven