Op straat nageroepen.

15-06-2020 21:08 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor het eerst in mijn leven. Ik ben zwaar, morbide obese zoals de term hier vaak vergnoegd gebezigd wordt. Mijn probleem, ben al mijn hele leven te zwaar.
Nu wil het geval dat ik net met mijn man even in het gras zit aan het water langs
Ik sta op en uit een langssuizende auto hoor ik: he dikke!

Ik vraag me dan af, wat bezielt je om een wildvreemde vrouw vanuit je auto te gaan toeroepen. Echt, wat gaat er in je pinda om op zo'n moment.
Kan iemand me dat uitleggen?

Ik ben er niet eens van ontdaan, maar enkel verbaasd. Flabbergasted.
liebeskind² wijzigde dit bericht op 15-06-2020 21:16
0.28% gewijzigd
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Dat zijn mensen die eigenlijk zelf heel erg diepongelukkig zijn, zelfinzicht missen en die deze staat van ongelukkig zijn uiten door overcompensatie te vertonen in de vorm van pestgedrag.
Ja, wat een types lopen er rond. Waarschijnlijk een groot probleem met zichzelf en de wereld, anders doe je zoiets niet...
Nee ik kan het niet uitleggen , vind het ook bizar.

Ik was ooit net lid van een hardloopclubje, volgens mij was het mijn proefles. Iedereen had zo’n geel reflecterend hesje over hun shirt (voor in het donker) , maar ik had die toen (nog) niet. Ook was ik nog niet zo snel als de rest dus rende er ergens achteraan. Werd ik ook nageroepen door een groepje random mensen. In de trant van ‘ hee slome’ , ‘ gaat niet zo hard hè’, en ‘ misschien moet je ook zo’n geel hesje aan trekken, misschien ga je dan sneller’

Ik was toen ook zo flabbergasted .. waarom roep je zoiets..
Die denken even lollig te doen of zijn (al zijn ze dat niet) en hebben geen idee wat zo'n opmerking met jou doet.
Waren het niet gewoon jonge gasten die stoer onder elkaar deden? Als je rood haar had gehad was het waarschijnlijk hé rooie geweest?!?! Zoiets misschien?
Ik kan het je helaas niet uitleggen. Wel zou ik er wat voor geven om zo iemand zijn hoofd eens open te mogen maken om te kijken wat daarin zit. Niet dat het bijster veel zal zijn, maar toch.
Belachelijk. En zielig ook. Niet voor jou hoor, maar voor die triesterd die het riep...
Een zielige tokkie doet dat! Trek je het niet aan, dit zegt alles over de aanwezige (of ontbrekende ) hersencellen bij deze mevrouw. Bizar hoor, ik snap je verbijstering.
Lady*Voldemort schreef:
15-06-2020 21:18
Ik kan het je helaas niet uitleggen. Wel zou ik er wat voor geven om zo iemand zijn hoofd eens open te mogen maken om te kijken wat daarin zit. Niet dat het bijster veel zal zijn, maar toch.
Ik denk dat je een echo hoort...
Bij zulke lui gebeurd er vrij weinig in het koppie.
Ik werd toevallig nog nageroepen vandaag door een groepje jongens van basisschool leeftijd. Eentje was zelf dik en die riep het hardst. Ze denken dat het grappig is. Mij boeit het niet, ik heb thuis spiegels dus zie zelf ook wel dat ik niet de dunste ben.

Op Tinder, daar kreeg ik rot opmerkingen. Hee varken, of ga eens sporten, of hoe denk je ooit iemand te vinden. Dikzak, vieze dikke. Echt van alles. Op den duur had ik in mijn tinderbio dit staan:
Ja ik weet dat ik dik ben. Ja ik heb spiegels. Nee je hoeft mij niet te herinneren dat ik dik ben. Swipe links pls.
Nooit meer last gehad.

Gewoon niks van aan trekken
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Ik heb ooit pleisters in mijn gezicht gehad vanwege cystes, heel vervelend. Roept er een jochie uit het niets, wat ben jij lelijk zeg. Kon op dat moment niets gevatst terug zeggen, maar tot op de dag van vandaag voel ik me er nog rot om. In gedachte roep ik nu nog wel eens als antwoord...maar ik gelukkig alleen van buiten...iets gevatst op een dikke opmerking zou ik zo 1,2,3 niet weten...iets als "mij staat het tenminste". Rot wat woorden soms met je kunnen doen...
die ik wilde bestaat al...
Ik krijg ook regelmatig allerlei opmerkingen, vooral met hardlopen. Positief, negatief, vanalles (aan allemaal geen behoefte). Laatst zelfs door twee zwaarlijvige tokkies op badslippers die bij een cafeteria bier zaten te drinken om 11 uur s morgens.
Tja, ik weet ook niet wat er in zo iemand omgaat, maar blijf het bizar vinden.
Heel bizar inderdaad, dat je gewoon uit het niets mensen na gaat roepen.
Toen ik achter een gezet persoon liep hoorde ik inderdaad dat haar dingen toegeroepen werden, wat ze zich aantrok.

Je bent er in deze welvaartswereld hoe dan ook mee bezig; enerzijds vliegen de delicatessenrecepten je om de oren en anderzijds de gezondheidsregels. Men heeft niks anders te doen denk ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
raindance schreef:
15-06-2020 21:13
Dat zijn mensen die eigenlijk zelf heel erg diepongelukkig zijn, zelfinzicht missen en die deze staat van ongelukkig zijn uiten door overcompensatie te vertonen in de vorm van pestgedrag.
Dit inderdaad of het is stoer doen.
Waarom ze dat doen. Omdat mensen graag kritiek leveren en dan denken ze altijd dat ze heel origineel zijn. Vaak om de aandacht van zichzelf (hun eigen gebreken) af te wentelen. Die voelen ze dan even niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Eerst werd ik echt heel veel nageroepen door mannen die mij of mijn tieten heel erg geil vonden en nu krijg ik opmerking over mijn moeilijke lopen door zenuwklachten.
Al denk ik dat ze eerder denken dat mijn bevallige dikke reet komt. Die er voornamelijk is door hele nare medicijnen van de afgelopen jaren en jaren.

Allemaal mensen die gewoon echt nare kloothommels zijn.
Nouja!!

Ik kreeg eens een opmerking van mijn buurvrouw. Héle pittige. Ze dachten nml erover om aan kinderen te beginnen. Wij hadden net de 2e gekregen en ze waren op kraamvisite. Vraag ik haar wat haar tegenhoud; 'Nou, ik wil er nadien niet zo uitzien als jij'...

(En het leukste is voor mij; wij hebben nu 4 en zij 2 en ik ... nouja ben er iets beter vanaf gekomen) ... Dat terzijde. Gewoon een hersenloze kutopmerking!!

Mensen denken niet na wat het met iemand kan doen. Vaak onnozelheid, vaak om zichzelf beter te voelen. Nóg veel vaker die beide bij elkaar opgeteld!
nadine1988 schreef:
16-06-2020 08:59
Nouja!!

Ik kreeg eens een opmerking van mijn buurvrouw. Héle pittige. Ze dachten nml erover om aan kinderen te beginnen. Wij hadden net de 2e gekregen en ze waren op kraamvisite. Vraag ik haar wat haar tegenhoud; 'Nou, ik wil er nadien niet zo uitzien als jij'...

(En het leukste is voor mij; wij hebben nu 4 en zij 2 en ik ... nouja ben er iets beter vanaf gekomen) ... Dat terzijde. Gewoon een hersenloze kutopmerking!!

Mensen denken niet na wat het met iemand kan doen. Vaak onnozelheid, vaak om zichzelf beter te voelen. Nóg veel vaker die beide bij elkaar opgeteld!
Jouw middelste alinea straalt ook erg onnozelheid en jezelf beter voelen uit.
watdachtjehiervan schreef:
16-06-2020 09:10
Jouw middelste alinea straalt ook erg onnozelheid en jezelf beter voelen uit.
Zijn haar woorden. Ze heeft later excuses gemaakt ;)
Wat rot, TO! :hug: Wat een kut actie.

Ik werd vanaf ongeveer mijn 14e tot mijn 22e zowat dagelijks nageroepen dat ik lelijk was. Nu pas leer ik mezelf anders te zien dan lelijk.
Elfje :heart:
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven