Chersonissos
dinsdag 16 juni 2020 om 10:28
Dochter (19) heeft begin van het jaar met vriendinnen een weekje Chersonissos geboekt. Aanbetaling gedaan, restbedrag moest gisteren voldaan zijn. Nog niet gebeurd. Ze willen niet meer gaan, want denken dat er door corona niks mag/niks te doen is. Vertrek is 14 juli, voor 7 dagen. Annuleren van de reis brengt annuleringskosten met zich mee. Deze kunnen behoorlijk zijn. Gisteren via mail nagevraagd aan de reisorganisator, maar beantwoording duurt 10 werkdagen staat op de site. Telefonisch benaderen is niet mogelijk. Gisteren diverse keren geprobeerd. Uiteindelijk na 1 uur en 6 minuten in de wacht verbraken ze de verbinding. Ik denk dat ze geen andere keus hebben dan het betalen van het restbedrag. Wat vinden jullie?
dinsdag 16 juni 2020 om 10:30
Heeft de reisorganisatie niets over boekingen, aanbetalingen en corona op haar site opgenomen?\
Of is de reisorganisatie aangesloten bij de ANVR?
dan kunnen ze hier misschien de info vinden die ze nodig hebben:
https://www.anvr.nl/archief/overzicht.a ... %20COVID19
Of is de reisorganisatie aangesloten bij de ANVR?
dan kunnen ze hier misschien de info vinden die ze nodig hebben:
https://www.anvr.nl/archief/overzicht.a ... %20COVID19
dinsdag 16 juni 2020 om 10:57
Dat kan helaas niet altijd.redbulletje schreef: ↑16-06-2020 10:53Ze hadden gebruik moeten maken van het gratis omboeken naar volgende zomer.
dinsdag 16 juni 2020 om 11:05
Lijkt me dat clubs gesloten blijven en dat is toch vaak de reden waarom pubers naar dat soort bestemmingen afreizen.2020Suzuki schreef: ↑16-06-2020 11:03Maar is daar ter plekke ook echt niets te doen dan? Of denken ze dat alleen maar.
dinsdag 16 juni 2020 om 11:09
Ik zou eens uitzoeken of er ook echt niks te doen is daar of je dat alleen maar denkt. Ik woon in Spanje en hier is eigenlijk bijna alles wel weer open. Nu nog een weekje dat de discotheken maar maar 30% van de mensen ofzo open mogen maar daarna ook bijna weer normaal. Verder strand, barretjes, restaurants, hotels etc allemaal weer open, met de anderhalve meter tussen de mensen en mondkapje als je binnen bent ergens. Dus eigenlijk allemaal vrij normaal weer. Ik heb het idee dat het daar ook wel zoiets zal zijn.
dinsdag 16 juni 2020 om 11:14
Ik dacht dat Nederland alleen reizen toestond naar landen met dezelfde regelgeving? Lekker dan als al die pubers in Spanje naar clubs gaan en dan weer besmettingen terug naar huis nemen. Dacht dat ze wel verstandiger zouden zijn en clubs/disco's dicht zouden laten dit seizoen.rianneplaya schreef: ↑16-06-2020 11:09Ik zou eens uitzoeken of er ook echt niks te doen is daar of je dat alleen maar denkt. Ik woon in Spanje en hier is eigenlijk bijna alles wel weer open. Nu nog een weekje dat de discotheken maar maar 30% van de mensen ofzo open mogen maar daarna ook bijna weer normaal. Verder strand, barretjes, restaurants, hotels etc allemaal weer open, met de anderhalve meter tussen de mensen en mondkapje als je binnen bent ergens. Dus eigenlijk allemaal vrij normaal weer. Ik heb het idee dat het daar ook wel zoiets zal zijn.
dinsdag 16 juni 2020 om 11:39
Ja, dat dus. Daar balen ze vanredbulletje schreef: ↑16-06-2020 11:05Lijkt me dat clubs gesloten blijven en dat is toch vaak de reden waarom pubers naar dat soort bestemmingen afreizen.
dinsdag 16 juni 2020 om 12:14
dinsdag 16 juni 2020 om 12:18
Zoon zou ook op feestvakantie gaan. Niet naar cherso overigens. Zij hebben omgeboekt naar volgend jaar. Reisbureau kwam zelf met deze optie. Zij gaven aan dat in clubs vierkanten getekend worden waar je dan met je clubje vrienden in moet blijven staan. En daar hebben ze geen zin in omdat ze best door hebben dat dat niet gaat werken.
In cherso is star beach gisteren open gegaan trouwens. Maar ook daar zullen regels zijn neem ik aan.
In cherso is star beach gisteren open gegaan trouwens. Maar ook daar zullen regels zijn neem ik aan.
dinsdag 16 juni 2020 om 12:23
Toevallig hebben mijn ouders net een reis naar Griekenland geannuleerd en inderdaad moesten ze annuleringskosten betalen. Omboeken was geen optie in hun geval. Ze hebben wel een voorbehoud gemaakt dat mocht Griekenland (is namelijk nog niet open) geen groepen toelaten (ze zouden met 10 man) gaan dat ze voor de annuleringskosten een voucher krijgen. Je dochter gaat ook met een groep (vriendinnen zijn niet 1 huishouden) dus wellicht kan ze dezelfde voorbehoud maken maar helaas dus wel annuleringskosten betalen. Ik zou zeker nooit het restant bedrag betalen als ze echt niet gaat. Dan maar de kosten van annuleren nemen als verlies.
dinsdag 16 juni 2020 om 12:42
dinsdag 16 juni 2020 om 12:53
dinsdag 16 juni 2020 om 18:13