Wat nu?

19-06-2020 09:49 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
8 maanden geleden zijn ik en mijn ex uit elkaar gegaan na 4 maanden te hebben gedate/een relatie te hebben gehad, niet erg lang dus. In die korte tijd heb ik me voor het eerst echt opengesteld en veel met hem kunnen delen. Ik was zelfs voor het eerst écht verliefd.
Hij besloot het uiteindelijk uit te maken en na me behoorlijk kut te voelen daarna ging het geleidelijk aan wat beter.
Nu, 8 maanden later, voel ik me alleen nog steeds rot over het feit dat het uit is. Als ik afleiding heb is het oké, maar zodra ik alleen ben gaat het fout en word ik intens somber. Het frustreert me dat ik na 8 maanden nog zo over de situatie denk. Ik vroeg me af hoe jullie dit zien, hoe jullie omgingen met een breakup en of jullie tips hebben.

Alvast bedankt!
Je rouwt al 2x zolang als de relatie heeft geduurd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het duurt zolang als dat nodig is, maar bekijk het wel in het perspectief: jullie hebben 4 maanden gedate. Heb je misschien gewoon moeite met alleen zijn?
Ik denk dat je niet zozeer hém mist als wel het gevoel van samen zijn, van bij iemand horen. Dat is heel legitiem maar blijft het wel in perspectief zien.

Ga lekker daten joh, wat houdt je tegen!
Ik heb over mijn slechtste en kortste serieuze relatie het langst gerouwd.
Gaat wel beter, met geduld en tijd.
Probeer het niet te voeden door hem te gaan checken op social media en zo...
waarom baal je er zo van?

Voel je je aan de kant gezet, ondergewaardeerd, gekwetst etc.

Je geeft je ex zo nog steeds heel erg veel macht op je huidige leven. Is hij dit echt waard?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
viva-amber schreef:
19-06-2020 09:53
Je rouwt al 2x zolang als de relatie heeft geduurd.
Dat was ook het eerste wat ik dacht ...
Dus je was verliefd op een man, had verkering samen. Je intuïtie dat het goed zat klopte niet; het ging uit. Enigszins koffiedik kijken maar ik gok dat los van het gemis van hem je vertrouwen in je intuïtie een knauw geeft opgelopen. Dat het zo met hem liep betekent niet dat dat met alle mannen zo zal zijn. Hopelijk zal je dat ervaren als je weer gaat daten.
Rooss4.0 schreef:
19-06-2020 10:15
Ik denk dat je niet zozeer hém mist als wel het gevoel van samen zijn, van bij iemand horen. Dat is heel legitiem maar blijft het wel in perspectief zien.

Ga lekker daten joh, wat houdt je tegen!
Dit is inderdaad ook mijn gevoel. Maar ervan loskomen lukt me dan dus niet goed.
Daten is iets waar mijn hoofd totaal niet naar staat. Ik zit vast in het hele ‘er is niemand zoals hem’ gezeik en ik vind hierdoor geen enkele andere man aantrekkelijk. Heel irritant allemaal.
Jeetje. Ik noem mijn ‘relaties’ die zo kort hebben geduurd geeneens relaties, dat waren periodes van daten die uiteindelijk niet tot een relatie hebben geleid. Dus niet herkenbaar, sorry. Ik zou toch proberen afleiding te zoeken en jezelf voor te houden dat het buiten proportie is om je zo lang zo te voelen over iets wat zo kort heeft geduurd
:hug: Ik herken je gevoelens, TO. Ik heb ook lang getreurd om een eerste oprechte liefde die zelfs korter duurde dan vier maanden. Dat had je voordien nog niet echt op die manier ervaren en was daarom bijzonder voor jou. Zo raar vind ik het dus niet dat die gevoelens jou soms nog wat overvallen.

Ik denk dat je al goed bezig bent met afleiding. Geniet van wat je altijd al leuk vond om te doen en zoek een uitlaatklep voor wanneer het even moeilijker wordt: sporten, muziek beluisteren, erover schrijven, praten met familie of vriend(inn)en ... Het is inderdaad vervelend als die gevoelens weer even komen knagen, maar ze zullen langzaam blijven vervagen - bij de één al wat sneller dan bij de ander. Sterkte!
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
ecam2015 schreef:
19-06-2020 10:52
Dat was ook het eerste wat ik dacht ...
Thanks voor de tip
Wat rot om te horen, maar ik heb niet echt tips... Ik zou zeggen, gun jezelf tijd? Maar wanneer is het buiten proportie en wat doe je er dan aan inderdaad? Geen idee. Succes :hug:
madamzonderm schreef:
19-06-2020 10:54
Dus je was verliefd op een man, had verkering samen. Je intuïtie dat het goed zat klopte niet; het ging uit. Enigszins koffiedik kijken maar ik gok dat los van het gemis van hem je vertrouwen in je intuïtie een knauw geeft opgelopen. Dat het zo met hem liep betekent niet dat dat met alle mannen zo zal zijn. Hopelijk zal je dat ervaren als je weer gaat daten.
Dankjewel! Erg lief (:
Artricks schreef:
19-06-2020 12:48
:hug: Ik herken je gevoelens, TO. Ik heb ook lang getreurd om een eerste oprechte liefde die zelfs korter duurde dan vier maanden. Dat had je voordien nog niet echt op die manier ervaren en was daarom bijzonder voor jou. Zo raar vind ik het dus niet dat die gevoelens jou soms nog wat overvallen.

Ik denk dat je al goed bezig bent met afleiding. Geniet van wat je altijd al leuk vond om te doen en zoek een uitlaatklep voor wanneer het even moeilijker wordt: sporten, muziek beluisteren, erover schrijven, praten met familie of vriend(inn)en ... Het is inderdaad vervelend als die gevoelens weer even komen knagen, maar ze zullen langzaam blijven vervagen - bij de één al wat sneller dan bij de ander. Sterkte!
Dankjewel voor je reactie, fijn om te horen dat het herkenbaar is. Mag ik vragen wat jou vooral heeft geholpen?
En tijd zal inderdaad de grootste factor zijn, ik blijf hoopvol (:
karrotje schreef:
19-06-2020 15:39
Wat rot om te horen, maar ik heb niet echt tips... Ik zou zeggen, gun jezelf tijd? Maar wanneer is het buiten proportie en wat doe je er dan aan inderdaad? Geen idee. Succes :hug:
Dankjewel voor je reactie <3
Tijd zal me veel helpen inderdaad. Ik zal geduldig moeten blijven haha (:
Soms duurt het wat langer. Er is geen tijdslimiet voor het hebben van verdriet om iemand die je op wat voor manier dan ook verloren bent. Het lijkt me dan weer wel verstandig om te gaan daten met andere mannen en afleiding te zoeken door met vriendinnen op pad te gaan.
Er komt vanzelf een dag het je allemaal niet zoveel meer uitmaakt en hij niet meer belangrijk is voor je :hug:
limoncelloo wijzigde dit bericht op 19-06-2020 21:49
Reden: Typfout
5.54% gewijzigd
Slimmekip schreef:
19-06-2020 12:07
Jeetje. Ik noem mijn ‘relaties’ die zo kort hebben geduurd geeneens relaties, dat waren periodes van daten die uiteindelijk niet tot een relatie hebben geleid. Dus niet herkenbaar, sorry. Ik zou toch proberen afleiding te zoeken en jezelf voor te houden dat het buiten proportie is om je zo lang zo te voelen over iets wat zo kort heeft geduurd
:facepalm:

Als TO nou nog niet veel ervaring heeft in relaties? Of ze was/is werkelijk nog verliefd?
De duur van een relatie is niet altijd alleszeggend over de mate waarin het pijn doet. Sommige koppels gaan na dertig jaar uit mekaar zonder enig verdriet omdat de vlam al jaren gedoofd was, anderen rouwen omdat de persoon waarop ze verliefd zijn, al date met iemand anders. Het gaat erom dat er gevoelens in het spel waren die nu gekwetst zijn.

@TO: Tijd heelt alles. Ik zou me er niet te druk om maken dat je hem nog niet helemaal vergeten bent, bij de ene duurt dat wat langer dan bij de andere. De momenten waarop je aan hem denkt, zullen steeds korter en minder pijnlijk worden. En probeer je daarin niet te hard te focussen op ons "lineair" denken in tijd, zoiets verloopt niet in rechte lijn, maar met vallen en opstaan.
leeg
Ja je hebt gelijk, mijn reactie was te bot. Sorry 💐

Ik blijf erbij dat je het beste afleiding kan zoeken, hoeft niet perse in andere mannen, maar proberen leuke dingen te doen
Excuseme schreef:
19-06-2020 17:33
Dankjewel voor je reactie, fijn om te horen dat het herkenbaar is. Mag ik vragen wat jou vooral heeft geholpen?
En tijd zal inderdaad de grootste factor zijn, ik blijf hoopvol (:

Ik zag af en toe op sociale media hoe goed het met hem en zijn nieuwe liefde ging, wat ontzettend pijnlijk was. Ik heb hem toen verwijderd zodat ik niks meer te zien kreeg. Ik heb ook gezegd tegen mijn familie en vriendenkring dat ik niks meer over hem wilde horen, tenzij ik over mijn gevoelens wou praten wanneer ik het moeilijk had. Het was gewoon te kwetsend om te vernemen hoe fijn hij het zonder mij had: altijd maar nieuwe vrolijke updates verwerken ... Dat geeft je alleen maar meer stof om over te piekeren. Gun jezelf wat innerlijke rust.

Dingen die ik heel verlichtend vond, waren muziek beluisteren, praten met vriend(inn)en en over mijn gevoelens schrijven. Als ik het moeilijk had, stelde ik bijvoorbeeld weleens een brief op die aan hem gericht was - zonder deze ook echt aan hem te bezorgen. Het was puur bedoeld om mijn teleurstelling te uiten en mijn gevoelens op een rijtje te zetten. Dan was het er even uit.

Het was een pijnlijke ervaring, maar ik heb het een plaats kunnen geven - dat lukt jou vast ook! Intussen ben ik getrouwd met iemand die mij wel gelukkig maakt en binnenkort worden we ouders. Ik ben dus wel blij met de richting die mijn leven uit is gegaan.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Heel herkenbaar. Hier ook een relatie beëindigd terwijl er nog volop liefde was. Ook al heb ik het al heel lang gestopt, in mijn hart/gevoel klopt het niet, in mijn hoofd wel. Nog nooit zoiets meegemaakt. Hier ook al vele maanden onderweg. Het gaat ooit over.
namens mij een bedankje voor jullie meedenken! Fijn om te zien dat jullie er ook goed doorheen gekomen zijn uiteindelijk, geeft weer hoop :)

Update:
op dit moment heb ik, nadat ik verhuisd ben e.d., weer wat meer afleiding en gaat het iets beter. Wat wel altijd in mijn hoofd blijft draaien is het feit dat hij na al die maanden nog altijd nummers in 'onze' afspeellijst zet op spotify (gedeelde lijst die hij speciaal had gemaakt voor ons twee) en mijn stories op instagram bekijkt en hierop reageert. ik merk dat ik de opties open wil houden om te zien of hij het nog een kans wil geven (dit zegt mijn gevoel), maar hierdoor blijft het dus wel heel veel gissen constant.
Excuseme schreef:
11-08-2020 20:59
namens mij een bedankje voor jullie meedenken! Fijn om te zien dat jullie er ook goed doorheen gekomen zijn uiteindelijk, geeft weer hoop :)

Update:
op dit moment heb ik, nadat ik verhuisd ben e.d., weer wat meer afleiding en gaat het iets beter. Wat wel altijd in mijn hoofd blijft draaien is het feit dat hij na al die maanden nog altijd nummers in 'onze' afspeellijst zet op spotify (gedeelde lijst die hij speciaal had gemaakt voor ons twee) en mijn stories op instagram bekijkt en hierop reageert. ik merk dat ik de opties open wil houden om te zien of hij het nog een kans wil geven (dit zegt mijn gevoel), maar hierdoor blijft het dus wel heel veel gissen constant.

Doe dit jezelf alsjeblieft niet aan. Het is niet voor niets uit gegaan. Aan het eind van het liedje gaat dit je alleen maar meer pijn doen. Ontvolg die spotify lijst, gooi hem van je social media af en ga door met je leven. Het is super pijnlijk maar je moet hier doorheen. Sluit het af.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
sunshineandblueskies schreef:
12-08-2020 12:49
Doe dit jezelf alsjeblieft niet aan. Het is niet voor niets uit gegaan. Aan het eind van het liedje gaat dit je alleen maar meer pijn doen. Ontvolg die spotify lijst, gooi hem van je social media af en ga door met je leven. Het is super pijnlijk maar je moet hier doorheen. Sluit het af.

Daar sluit ik mij bij aan. Ik begrijp dat het moeilijk is om nog dat beetje houvast los te laten, TO - maar intussen werkt het wel min of meer als een ijskast en worden je gevoelens dus langer 'vers' gehouden. Is het onmogelijk dat er toch hoop voor jullie is als koppel? Nee, maar daar zou ik niet op rekenen. Als hij jou per se in zijn leven wil, zal hij daar wel de nodige moeite voor doen. Hij lijkt jou makkelijk te laten gaan en dat is geen hoopvol signaal. Bespaar jezelf een nieuwe teleurstelling. :rose:

In mijn vorige reactie heb ik een detail achterwege gelaten, maar wie weet helpt het jou wel: ik heb hem indertijd niet zelf van sociale media gegooid. Ik had een gesprek met een goede vriend van mij en die heeft mijn ex dan (uiteraard op mijn vraag) verwijderd. Ik schoof op café mijn telefoon naar hem door en vroeg hem om het te doen. Geen spijt van gehad, alleen maar opluchting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven