Dilemma, minder werken
dinsdag 3 februari 2026 om 23:20
Ik werk al 1,5 jaar meer dan mijn contract wekelijks. Nu kreeg ik vandaag te horen, dat dit niet meer mag. Mijn eerste reactie was… dit mag niet ik werk dit aantal uren al meer dan 13 weken aan een gesloten.
Ze gingen dit voorleggen en komen er nog op terug, weet dus nog niet precies wat de uitkomst zal zijn, maar nu het dilemma: ik moet over 3 maanden een nieuw contract krijgen[ als ik op mijn strepen ga staan, zouden ze dit zomaar niet kunnen geven. Ga er nu vanuit dat het gewoon verlengd wordt.
Wat zouden jullie doen?
Ze gingen dit voorleggen en komen er nog op terug, weet dus nog niet precies wat de uitkomst zal zijn, maar nu het dilemma: ik moet over 3 maanden een nieuw contract krijgen[ als ik op mijn strepen ga staan, zouden ze dit zomaar niet kunnen geven. Ga er nu vanuit dat het gewoon verlengd wordt.
Wat zouden jullie doen?
Such a beautiful place to be with Friends.
dinsdag 3 februari 2026 om 23:42
Is het op verzoek van je werkgever dat je al zo lang meer uren werkt?
Zo te lezen ben je op de hoogte van regelgeving die bepaalt dat je (waarschijnlijk) recht hebt op uitbreiding van je contract.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... l-overwerk
Als je er al minimaal 1,5 jaar werkt en over een paar maanden weer een nieuwe contract moet krijgen, het hoeveelste contract wordt dat dan?
Zo te lezen ben je op de hoogte van regelgeving die bepaalt dat je (waarschijnlijk) recht hebt op uitbreiding van je contract.
Als je er al minimaal 1,5 jaar werkt en over een paar maanden weer een nieuwe contract moet krijgen, het hoeveelste contract wordt dat dan?
woensdag 4 februari 2026 om 03:29
woensdag 4 februari 2026 om 05:42
Omdat ik een fulltime contract heb, dit is 4 x 9u, ik werk 5 x 9u.
woensdag 4 februari 2026 om 05:42
Omdat ik een fulltime contract heb, dit is 4 x 9u, ik werk 5 x 9u.
woensdag 4 februari 2026 om 05:44