Hoe 'lady-like' ben jij?

17-06-2020 08:55 2062 berichten
Dag ladies,

Aan de hand van meerdere topics hier vroeg ik me dat af hoe het zit met de dames hier.
Hoe 'lady-like' zijn we tegenwoordig nog en wordt dit nog wel gezien als iets belangrijks om een dame te zijn?

Ik weet in elk geval dat het in mijn opvoeding en omgeving toch wel als erg belangrijk werd gezien.
Mijn moeder zei altijd: 'every lady is a woman, but not every woman is a lady' waarbij ze me dus aanspoorde om (meer) lady-like te zijn.
Het gaat dan meer om hoe je voor de dag komt, dat je jezelf goed verzorgt en er netjes uitziet, maar ook hoe je je gedraagt, je houding, je stem, je taalgebruik, de etiquette en hoe je jezelf presenteert en respecteert.
Als we ergens heengingen gaf mijn oma vaak ook de herinnering mee: 'Be a lady!'
En het recht zitten, recht lopen, niet roepen, nooit vloeken ect. zit er echt wel ingebakken. En ik zeg ook wel regelmatig tegen mijn dochter: 'Een dame zit zo niet.'

En toch, als ik vaak het taalgebruik hoor van sommige vrouwen (vooral het volume) of vrouwen hoor schreeuwen of roepen over straat, of dat ze totaal niet lijken te weten hoe het hoort (bv vrouwen die naar een begrafenis gaan met teenslippers aan of truitjes zonder mouwen in een kerk) dan denk ik soms wel eens dat het echt een forgotten virtue is. Dat is jammer en doet vrouwen ook te kort vind ik.
Je komt ook zoveel verder met een juist houding en goede etiquette. Kennen we de etiquette nog wel?

Dus mijn vraag is: Hoe 'lady-like' ben jij en hoe belangrijk vind jij dat nog? Wat is een lady volgens jou (nog)?
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
19-06-2020 16:02
Maar daarom heeft ze konijnen want anders kan ze haar zorgzaamheid niet kwijt :-D
Haar surrogaatkinderen :rofl:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Avena schreef:
19-06-2020 16:07
En het idee dat RB anders maar voor een poes moet gaan zorgen lijkt me ook een slecht plan...
:HA:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Weet je wat nog het ergste is: mijn vriend neemt de meeste zorgtaken (voederen, water verversen) voor onze surrogaat kinderen op zich. En hij is degene die 'snachts wakker wordt als er eentje voor de slaapkamerdeur staat te piepen. :biggrin:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Doornroosje75 schreef:
19-06-2020 16:49
Weet je wat nog het ergste is: mijn vriend neemt de meeste zorgtaken (voederen, water verversen) voor onze surrogaat kinderen op zich. En hij is degene die 'snachts wakker wordt als er eentje voor de slaapkamerdeur staat te piepen. :biggrin:
Doorgedraaide feministische moeder zeker?
-jolijn- schreef:
19-06-2020 16:26
Tja, ik geloof niet dat er vrouwen zijn die oprecht genieten van lopen op hoge hakken, en die het fijn vinden om heel ingewikkeld te bukken omdat dat ladylike is.
Toch schijn jij er zo één te zijn.
Dus hoeveel doet persoonlijk geloof eigenlijk precies?
Ik houd oprecht van op hoge hakken lopen. Vind platte schoenen echt niet fijn. Hoewel ik met die hakken en vaak jurkjes en opgetut en wel wel damesachtig uitzie voel ik me en ben ik niet meer vrouw dan wanneer ik spijkerbroek, gympen en een trui aan heb. En over m'n karakter zegt het al helemaal niks. Maar hakken, ja, heerlijk!
Ik zit Ru Paul’s Drag Race te kijken. Dat zijn toch wel de meest lady-like mensen, de drag queens. Mannen. :biggrin: Geweldig. :heart:
charlottew88 schreef:
19-06-2020 16:42
:HA:
Nee, RB is niet voor de poes
kindrebel schreef:
19-06-2020 17:22
Ik zit Ru Paul’s Drag Race te kijken. Dat zijn toch wel de meest lady-like mensen, de drag queens. Mannen. :biggrin: Geweldig. :heart:
Ik vond Alain Clark als Ru Paul ook prachtig om naar te kijken.

Afbeelding

En dat is in zijn dagelijkse kloffie best een mannelijke man natuurlijk.

Afbeelding
Ik heb dit onderwerp maar eens met mijn oudste besproken.
Die nogal veel weet van geschiedenis.

Hij haalde even de Grieken en Romeinen erbij (vroeg of ik daar weleens van gehoord had, ik ben niet zo van de geschiedenis) en vertelde dat mannen toen in wijde tuniekachtige mantels liepen, zodat hun edele delen vrijelijk konden hangen.
Toen de barbaarse Germanen in beeld kwamen vonden ze die erg vrouwelijk en ongemakkelijk gekleed, in hun broeken waardoor de ballen te weinig ruimte kregen.

De rest van het hoorcollege van mijn zoon zal ik jullie besparen.

Kern is: broeken zijn onmannelijk.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
LAgirl82 schreef:
19-06-2020 13:08
En daarbij, er is niks mis om als vrouw een hoge standaard neer te leggen waar een man aan moet voldoen en niet de eerste de beste vrije man denkt te moeten nemen.
En andersom voor een man ook om een standaard neer te leggen voor een vrouw.
Of mag dat anno 2020 ook niet meer? Ik vraag me af wat dan wel nog mag...

Wij hadden waarschijnlijk wel een standaard, alleen niet de jouwe. Mijn man houdt helemaal niet van vrouwen, die altijd in jurkjes en op hakken lopen. Dus heeft ie mij :-]
Later is nu
Ik lees net dat hakken van origine bedacht waren om:
- in slachterijen niet door het slachtafval te hoeven glijden
- te paard steviger in de stijgbeugels te zitten.
Voor mannelijke werklieden dus.

En dat ze rond 1600 als modeverschijnsel begonnen. Voor adellijke mannen. Hoe hoger de hak, hoe hoger de adel.

Na de Franse revolutie zijn ze een flinke tijd 'uit' geweest om pas laat in de 19e eeuw weer in de mode te raken (ook voor vrouwen).
Dreamer schreef:
19-06-2020 19:18
Wij hadden waarschijnlijk wel een standaard, alleen niet de jouwe. Mijn man houdt helemaal niet van vrouwen, die altijd in jurkjes en op hakken lopen. Dus heeft ie mij :-]
Daarom is het maar goed dat smaken verschillen.
Tiana_76 schreef:
19-06-2020 17:31
Ik vond Alain Clark als Ru Paul ook prachtig om naar te kijken.

Afbeelding

En dat is in zijn dagelijkse kloffie best een mannelijke man natuurlijk.

Afbeelding
Nou, eerlijk gezegd valt dat bij mij onder de noemer walgelijk.
LAgirl82 schreef:
19-06-2020 14:00
Maar vrouwen zijn van nature meer zorgzaam en het moederen zit van nature in de vrouw. Die vrouwelijke touch en die vrouwelijke hand zit er gewoon in.
Dat is gewoon een feit.

Heb je wel eens wat van Redbulletje gelezen, in al je jaren op het forum?
Zij is echt niet de enige vrouw, die niets met kinderen heeft en/of zorgzaamheid. Uit mijn vriendinnengroep van de havo heb ik er zo al 3 en dat is de helft.
Later is nu
Ik moet er niet aan denken om bijv op hoge hakken, parelketting, mantelpakje
te gaan wandelen, fietstocht maken, de hond uit laten, naar een park, naar het strand, boodschappen doen, naar de efteling etc. Maar dat soort uitstapjes mag zeker ook niet als vrouw-zijnde. Mag alleen als je een piemel hebt.
LAgirl82 schreef:
19-06-2020 14:09
Het is wel zo -en dat heb ik ook al vaker gezegd op dit forum- dat het feminisme vrouwen heeft geleerd om hun vrouwelijkheid en hun zorgzame natuur te onderdrukken en te ontkennen en dat vind ik beschadigend voor jonge meisjes en vrouwen. Die boodschap dat je je moederhart en het moederen moet onderdrukken en zelfs ontkennen. Het zit er gewoon van nature in hoor.

Het is wel zo, en dat heb ik al vaker gezegd in dit topic, dat het feminisme de vrouwen heeft gegeven dat ze zichzelf mogen zijn. Alleen, als jij weigert te geloven dat een 'tomboy' dat uit zichzelf is, dan krijg ik dat er toch niet bij in.

Weet je, als je de kinderen vrij laat te zijn wie of wat ze willen zijn, pas dán zie je wat er van nature in zit. Niet als je ze een bepaalde kant op drilt, omdat dat zo hoort.
Later is nu
vrijenblij20220 schreef:
19-06-2020 14:20
Ik kan het een kind toch niet kwalijk nemen dat ze moeten lachen als ze een jongen in een jurkje zien lopen. Ik moet daar namelijk zelf ook om lachen en vind het echt raar dat ouders kun kind voor schut laten lopen.

Belachelijk, iemand uitlachen om wat hij of zij draagt.
Later is nu
vrijenblij20220 schreef:
19-06-2020 19:25
Wat???
Life is short. Eat dessert first.
Dreamer schreef:
19-06-2020 19:31
Precies. Mijn kinderen hoeven het niet in hun hoofd te halen een ander uit te lachen om het uiterlijk of wat diegene aan heeft.
Dreamer schreef:
Ja, gemeen. Bovendien vind ze het zelf ook niet leuk om uitgelachen te worden, ik herinner me nog heel duidelijk een specifiek topic.
Dreamer schreef:
Nou zeg, dit!
vrijenblij20220 schreef:
Welke van de 2 plaatjes dan ? Weet je wat leuk is, ik loop vaak als plaatje 1 over straat. Niet zo natuurlijk maar wel helemaal vrouwelijk. Echt weinigen die het zien dat ik geen echte vrouw ben.
fietsen varen vrouwelijk doen
LAgirl82 schreef:
19-06-2020 15:09
Dat komt door de huidige cultuur. Ik geloof namelijk niet dat er vrouwen zijn zonder moederinstinct. Dat zit erin gebakken!

En we kunnen je toch niet overtuigen he?
Manmanman...

Edit: Een vriendin van mijn oma zei ooit dat zij, als zij al een keuze had gehad, nooit kinderen had gekregen. Dat was vóór de feministische golf, waar jij het over hebt (in de tijd dat Aletta Jacobs net op de uni zat, denk ik) En geloof me, zo waren er in die tijd heel veel vrouwen, maar ze hadden geen keus.
Later is nu
Dreamer schreef:
19-06-2020 19:37
En we kunnen je toch niet overtuigen he?
Manmanman...
:rofl:

Geen zin om de originele post terug te zoeken, maar ik kan met 100% overtuiging zeggen dat ik geen moederinstinct heb.
vrijenblij20220 schreef:
Welke van de twee precies?
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven