Kosten
vrijdag 19 juni 2020 om 18:21
Hoi allemaal,
Even om een kort beeld te schetsen: momenteel studeren wij allebei, daarnaast heb ik ook twee 0 uren contracten waar ik als oproepkracht werk.
Mijn vriend woont sinds 3 maanden op zichzelf. Ik daarentegen woon nog thuis. Ondanks dat ik thuis woon, ben ik veel bij hem. Nu vraag ik mezelf af of het netjes is om maandelijks bij te dragen aan iets, zoals het verbruik van het huis. Boodschappen betaal ik al regelmatig. Ook heeft mijn vriend 2 auto's, waarvan ik in 1 mag rijden. De reden waarom hij er 2 heeft, is omdat hij graag wou dat ik ook wat mobieler kan zijn nu ik vaak bij hem te vinden ben en een praktijkplaats waar ik werk is moeilijk te bereiken met de OV. Uiteraard betaal ik zelf de benzine, maar vraag mezelf af of het netjes is als ik hier ook maandelijks wat aan bijdraag.
De reden waarom ik niet samen met hem woon, is omdat hij niet wilt dat ik me onnodig in de schulden werk, aangezien ik nog studeer en daarnaast niet genoeg verdien om een huis te kunnen financieren.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen!
Groetjes!
Even om een kort beeld te schetsen: momenteel studeren wij allebei, daarnaast heb ik ook twee 0 uren contracten waar ik als oproepkracht werk.
Mijn vriend woont sinds 3 maanden op zichzelf. Ik daarentegen woon nog thuis. Ondanks dat ik thuis woon, ben ik veel bij hem. Nu vraag ik mezelf af of het netjes is om maandelijks bij te dragen aan iets, zoals het verbruik van het huis. Boodschappen betaal ik al regelmatig. Ook heeft mijn vriend 2 auto's, waarvan ik in 1 mag rijden. De reden waarom hij er 2 heeft, is omdat hij graag wou dat ik ook wat mobieler kan zijn nu ik vaak bij hem te vinden ben en een praktijkplaats waar ik werk is moeilijk te bereiken met de OV. Uiteraard betaal ik zelf de benzine, maar vraag mezelf af of het netjes is als ik hier ook maandelijks wat aan bijdraag.
De reden waarom ik niet samen met hem woon, is omdat hij niet wilt dat ik me onnodig in de schulden werk, aangezien ik nog studeer en daarnaast niet genoeg verdien om een huis te kunnen financieren.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen!
Groetjes!
vrijdag 19 juni 2020 om 19:02
Duimelot20 schreef: ↑19-06-2020 18:30Ja, hij geeft aan eigenlijk niets van me te willen hebben, maar als ik die behoefte voel evt wegenbelasting/verbruik huis
Nou dan heb je je antwoord toch? Jij voelt de behoefte mee te betalen dus dan doe je dat.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
vrijdag 19 juni 2020 om 19:03
Zo makkelijk kan het inderdaad zijn.sunshineandblueskies schreef: ↑19-06-2020 19:02Nou dan heb je je antwoord toch? Jij voelt de behoefte mee te betalen dus dan doe je dat.
vrijdag 19 juni 2020 om 19:55
Haha, wel verfrissend een keer een topic over een man die geen geld vraagt van vriendin 
Volgens mij doe je het prima met benzine en boodschappen. Als je uiteindelijk meer gaat verdienen kan je altijd nog meer bijdragen toch
Volgens mij doe je het prima met benzine en boodschappen. Als je uiteindelijk meer gaat verdienen kan je altijd nog meer bijdragen toch
anoniem_647a20122504a wijzigde dit bericht op 19-06-2020 21:05
Reden: Spelfout
Reden: Spelfout
0.43% gewijzigd
vrijdag 19 juni 2020 om 22:19
Voor de zoveelste keer inderdaad, met ongeveer dezelfde antwoorden. Waarom heb je hier nog weer eenzelfde topic voor nodig duimelot?
Zoek je een manier om te kunnen verantwoorden dat je zoveel bij je vriend in huis bent (tegen zijn wens)?
zaterdag 20 juni 2020 om 02:34
Ik zou nu al in ieder geval samen bespreken wat er gedaan wordt wanneer jij een aanrijding veroorzaakt met zijn auto. Want mocht dit onverhoops gebeuren zakt hij meteen een paar treden met de verzekering waardoor deze duurder blijft totdat hij de toptrede bereikt. (Als in:
Schadeloos 2020 trede 4, 2021 trede 5, 2022 trede 6
Schade in 2020: 2020 terug naar trede 2, 2021 trede 3, 2022 trede 4.
Schadeloos 2020 trede 4, 2021 trede 5, 2022 trede 6
Schade in 2020: 2020 terug naar trede 2, 2021 trede 3, 2022 trede 4.
zaterdag 20 juni 2020 om 12:21
Volgensmij heb ik dit verhaal inmiddels al 3 of 4 keer voorbij zien komen met of zonder aanvulling van langs vader slapen op de bank en moeder die de kamer ingepikt heeft...
zaterdag 20 juni 2020 om 13:00
zondag 21 juni 2020 om 07:50
Wat ik altijd gek vind is dat partners niet willen dat je samenwoont omdat jij je dan in de schulden zou steken. Als hij alles betaald terwijl jij daar wel echt woont zou je je toch ook niet in de schulden steken. Nu betaald hij ook alles zelf. Raar gedoe, de relatie is zowat een rekensom. Blij dat ik met elke partner gewoon alle kosten deelde en daar nooit gezeur over heb gehad. Ik heb ook wel eens meer verdiend dan partner en andersom. Dus geen sprake van profiteren.
Betaal gewoon wat je kan missen en wat redelijk is.
Betaal gewoon wat je kan missen en wat redelijk is.