Uitgerekend januari 2021

22-05-2020 11:54 405 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die januari (en begin februari ) 2021 oftewel nog voor de coronapandemie zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van de zwangerschap.

Allereerst: Gefeliciteerd! :cheer2:

Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel.

Wachtwoord: doet het niet meer ofzo
Naam: udjan2021

NaamLeeftijdKind UD :heart: Afspraak VKBijzonderheden
Jaxx89 30 2 25 januari 2021 ? 12-8 geslachtsbepaling echo ...
FrozenYogurt 26 1 29 januari 2021 ? 7 juli intake, 10 juli termijnecho
Lola611 27 1 29 januari 2021 17 juni
Zebra123 31 1 24 januari 2021 ? 19 juni intake 14 juli 1e echo...
Lynnes 36 1 19 januari 2021 ? 12 juni ...
Leesgraag 29 1 31 januari 2021 ? ? ...
mijo1989 31 3 30 januari 2021 verassing 20w echo 03/09 ...
HartjeJynx 25 1 12 januari 2021 ? Intake en eerst echo 03-6 ...
Jekeek 27 1 24 januari 2021 ? 15 juni ...
Snunnie 29 1 28 januari 2021 ? 6 juli ...
MissBeany 32 1 25 januari 2021 ? 15 juni ...
Varenna 28 2 17 januari 2021 ? 8 juni ...
Hilde 40 3 17 januari 2021 ? 15 juni ...
mri123 29 1 29 januari 2021 ? 23 juni ...
zonderling 32 1 14 januari 2021 ? 6 aug ...
anoniem_398266 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 21:21
51.05% gewijzigd
Bedankt dat jullie aan me gedacht hebben...

Helaas slecht nieuws gehad, een missed abortion, en ik word doorverwezen voor een Misoprostol behandeling, hopelijk brengt dat het op gang.
Ik wens jullie nog een voorspoedige en zorgeloze zwangerschap en meld me hier af!

Liefs.
Sterkte Mieremuis en veel geluk in de toekomst. :lips:
Succes meid!!
He wat naar, sterkte hoor :redrose:
Heel veel sterkte mieremuis. Wens je het allerbeste.
Kloppend hartje gezien gister !

En het is er 1, dat is ook wel fijn op zich haha!
Wat een mooi nieuws mijo1989!

Ik ben woensdag aan de beurt, heel benieuwd en spannend
Super, gefeliciteerd Mijo1989! :heart:
Nog even, FrozenYogurt. Maak er een leuk weekend van en een goede start van je nieuwe (werk)week, dan vliegt de tijd voorbij en ben je aan de beurt. :)

Over 2 weken de termijecho al en bloedprikken, ook voor de NIPT. Ik vind 't tot nu toe echt heel snel gaan. De misselijkheid is hier afgenomen gelukkig. Ik ben in de avond wel enorm vermoeid, maar als dat het is mag ik niet klagen. Normaal gesproken ben ik erg van de hartige snacks, nu heb ik de hele dag zin in zoetigheid. :lol:

Fijn weekend dames!! Wij gaan het vanavond inluiden met lekkere hapjes en een mooie film of serie.
Wij zijn vandaag 9 jaar samen we hebben het vandaag ook wereld kundig gemaakt haha

Ik heb trouwens enorm veel onderzoeken en afspraken voor onderzoeken en gesprekken gekregen

Dinsdag bijvoorbeeld naar de gyneaocoloog voor een gesprek over asprine slikken tegen zwangerschapsvergiftiging. Ik wist niet eens dat dit bestond .

De misselijkheid neemt toe. Ik spuug gelukkig niet heel veel, maar ik kan amper eten. Heb er medicatie voor, ik ben benieuwd of het wat gaat helpen. (Vorige keren wel)
Hier ook alles goed! Dinsdag de echo gehad, mooi kloppend hartje en 7,5 weken zwanger.
Misselijkheid is nog flink, gelukkig medicatie gekregen. Vandaag en morgen gaan we de zwangerschap bekend maken aan familie; zin in!
Medicatie werkt hier gelukkig top ! En omdat het een beetje suf kan maken slaap ik ook weer heerlijk sinds weken haha

Fijn lola! Ik denk dat we gelijk lopen ze heeft me een paar dagen verschoven naar 29 januari ik ben benieuwd wat de uiteindelijke datum word bij de termijn echo
Swimkim - Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap, fijn dat de echo goed was.

Mijo1989 en Lola611 - Fijn dat jullie echo's ook goed waren!

Mieremuis - Wat een naar bericht, ik wil je ontzettend veel sterkte wensen.

Voor iedereen die kwaaltjes heeft - Hopelijk voelen jullie je snel beter, wat ik begreep gaat het in het 2de trimester beter.

Hier verder alles rustig, werken valt me zwaar, lichamelijk niet maar geestelijk vooral, ik ben echt zo'n emotionele trien door de zwangerschap.
Ik werk op een afdeling met demente bejaarden, sommige huiskamers zijn lichamelijk zwaar maar de onze vooral geestelijk.
Agressieve bewoners, familielid die de bloempot door het raam flikkert en bewoners die elkaar lastig vallen.
Normaal doet het me niet zo veel maar nu is het plezier wel een beetje weg eigenlijk.
Gisteravond was zo'n avond, pff je hebt je handen er vol aan en dan duurt een dienst lang.
Gelukkig wel extra toezicht op de huiskamer, maar als die ook klappen krijgt kun je ook nog voor maatschappelijk werkster spelen.
Ik merk gewoon dat ik nu ook niet zoveel geduld heb als anders, ik zal blij zijn als straks op het werk bekend is dat ik zwanger ben, dan wordt er misschien wat rekening mee gehouden.

Verder hier rustig, oudste zoon heeft zo goed als vakantie, alleen nog boeken inleveren en wat activiteiten. Jongste zoon nog 2 weken en dan ook eindelijk dit rare schooljaar afronden.
De oudste gaat volgend jaar naar 3 mavo en de jongste naar groep 8.
20 juli begint mijn vakantie, ik kijk er nu al naar uit!!

Nou ik zal weer aan mn verplichtingen, zoonlief bij papa ophalen, normaal blijft hij daar langer, maar ik moet vanmiddag werken en ex kan m niet brengen.
Mieremuis heel veel sterkte en veel geluk in de toekomst!

Gefeliciteerd alle nieuwe dames!

Hilde heftig zeg, de situatie op je werk!

Miljo en Lola gefeliciteerd met de goede echo's!

Hier donderdag eindelijk mijn termijnecho. Vind het stom genoeg nog wel spannend, ondanks dat de vk bij de eerste echo zei dat we ons absoluut geen zorgen hoeven te maken. Ik ben zelfs nog 8 dagen vooruit gezet toen, maar ergens alsnog bang. Zou blij zijn als het donderdag goed is. Hopelijk begint het genieten dan ook.
Wat fijn alle goede echo's! Zelf ook een goede echo gehad afgelopen vrijdag. Kan er zelf nog niet echt van genieten helaas. Hopelijk komt dat snel.
Misselijkheid is nu wel op zijn top..... doorzetten maar.
Wij hebben vandaag ook een goede echo gehad! 8,2 weken waarschijnlijk! Een duidelijk kloppend hartje :heart:
Hier gaat het verder allemaal redelijk goed. Druk op het werk maar ik heb over 3 weken 6 weken vakantie 8-)
Heb nog wel wat last kwaaltjes maar het is wel goed te doen. Soms erg moe en met vlagen misselijk maar dan moet ik gewoon wat eten. Dat werkt wel
Oh, super leesgraag!

Ik ben woensdag aan de beurt. Vandaag was niet zo'n succes op werk. Ik ben maar naar huis gegaan, nadat ik overgaf. Ik hoop dat ik de komende weken een beetje doorkom tot de vakantie. Als ik vakantie heb ben ik ook ongeveer 12 weken, dus hopelijk worden de klachten dan minder. Dan kan ik ook nog van de vakantie genieten. Maar nu eerst het werk maar proberen vol te houden.
Fijn al die goede echo’s!

FrozenYoghurt; heel herkenbaar wat je schrijft! Ik heb me gisteren ook ziek gemeld, omdat ik 3x moest overgeven en de gehele dag misselijk bleef, ondanks de medicatie.. vraag me soms echt af hoe ik de komende weken door moet komen..
Ook ik ben ziek gemeld

Voor de verandering niet misselijk.. haha maar veel corona klachten dus ik word vanmiddag getest

Denk niet dat het raak is maar ik werk met een kwetsbare doelgroep en die willen het graag zeker weten

Dus het hele gezin zit thuis
Beterschap allemaal. Hopelijk knappen jullie snel op en voelt iedereen zich het tweede trimester weer beter!
Mijn enige kwaaltje nu is dat ik slecht in slaap kom en continu moe ben. Ik probeer op mijn twee vrije dagen het middagslaapje met zoon mee te doen, maar het lukt me maar niet en rust er ook niet van uit. Ook 's avonds duurt het erg lang voordat ik slaap, terwijl ik echt doodmoe ben! Vermoeiend. :zzz:
Volgende week donderdag de termijecho, ik vind het wel weer spannend worden.
Oh wat fijn al die goede echo’s!
Ik heb donderdag ook m’n termijnecho, vindt het ook wel spannend hoor!
Vrijdag voelde het net of er bellen werden geblazen in m’n buik, hele zachte plopjes, net als in het begin dat je je baby gaat voelen, maar dat kan helemaal niet met nog geen 10 weken.
Volgens de vk ( had afgelopen maandag intake) kan het wel als je baby tegen je darmen aanligt.
Lijkt mij wat sterk dat dat het was dus maak me wel wat zorgen.
Gelukkig is het bijna donderdag😵.

Voor alle zieken, heel veel sterkte gewenst, hopelijk verdwijnen de kwaaltjes snel!
@mijo- wanneer krijg je de uitslag van de Coronatest?

@Varenna- Hier ook moeilijk in slaap vallen, en veel dromen.
Vannacht werd ik wakker van kiespijn. vanmorgen nergens meer last van, ik vermoed dat ik heel hard heb liggen knarsetanden vannacht☺️
Nou, ik heb zonet een mooie echo gehad. Baby is precies waar hij hoort te zijn en het hartje klopte mooi.
Ik ben ontzettend opgelucht. Over 2,5 week mag ik weer voor de termijnecho, dus gelukkig is het lange wachten nu over.
Net de uitslag gehad en gelukkig geen corona

Voel me ondertussen wel nog beroerder dus ik blijf deze week thuis
Ik heb gister de intake gehad bij de verloskundige. Heb blijkbaar een verhoogde kans op zwangerschapsdiabetes, krijg daarvoor uiteindelijk een test.
Ook een licht verhoogde kans op zwangerschapsvergiftiging en kom daardoor in aanmerking om vanaf 12 weken elke dag een hele lichte dosis aspirine te slikken.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Krijgen ook nog een gesprek in het ziekenhuis met klinische genetica. Mijn vriend heeft het BRCA2-gen. We konden ook kiezen voor PGD (via IVF), maar we hebben gekozen voor de natuurlijke manier. In dat gesprek krijgen we meer info over eventuele testen en verdere zaken in de toekomst. Even alles op een rijtje zetten.
Swimkim die asprine heb ik ook voor deze zwangerschap! Gister een telefonische consult erover gehad. Ik had er nog nooit van gehoord, bizar want ik had het de 2e zwangerschap al moeten hebben ! (Eigenlijk de eerste ook maar daar zijn de meningen over verdeeld)

En ook hier een suikertest
Ook niet bij de vorige zwangerschappen gehad... heel raar. Krijg steeds meer het idee dat ik toen echt slecht begeleid ben
Wil iemand mij uit de tabel halen ajb? :-[

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven