Uitgerekend januari 2021
vrijdag 22 mei 2020 om 11:54
Voor alle dames die januari (en begin februari ) 2021 oftewel nog voor de coronapandemie zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van de zwangerschap.
Allereerst: Gefeliciteerd!
Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel.
Wachtwoord: doet het niet meer ofzo
Naam: udjan2021
Allereerst: Gefeliciteerd!

Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel.
Wachtwoord: doet het niet meer ofzo
Naam: udjan2021
Naam | Leeftijd | Kind | UD | ![]() | Afspraak VK | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|---|
Jaxx89 | 30 | 2 | 25 januari 2021 | ? | 12-8 geslachtsbepaling echo | ... |
FrozenYogurt | 26 | 1 | 29 januari 2021 | ? | 7 juli intake, 10 juli termijnecho | … |
Lola611 | 27 | 1 | 29 januari 2021 | 17 juni | … | |
Zebra123 | 31 | 1 | 24 januari 2021 | ? | 19 juni intake 14 juli 1e echo | ... |
Lynnes | 36 | 1 | 19 januari 2021 | ? | 12 juni | ... |
Leesgraag | 29 | 1 | 31 januari 2021 | ? | ? | ... |
mijo1989 | 31 | 3 | 30 januari 2021 | verassing | 20w echo 03/09 | ... |
HartjeJynx | 25 | 1 | 12 januari 2021 | ? | Intake en eerst echo 03-6 | ... |
Jekeek | 27 | 1 | 24 januari 2021 | ? | 15 juni | ... |
Snunnie | 29 | 1 | 28 januari 2021 | ? | 6 juli | ... |
MissBeany | 32 | 1 | 25 januari 2021 | ? | 15 juni | ... |
Varenna | 28 | 2 | 17 januari 2021 | ? | 8 juni | ... |
Hilde | 40 | 3 | 17 januari 2021 | ? | 15 juni | ... |
mri123 | 29 | 1 | 29 januari 2021 | ? | 23 juni | ... |
zonderling | 32 | 1 | 14 januari 2021 | ? | 6 aug | ... |
anoniem_398266 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 21:21
51.05% gewijzigd
donderdag 25 juni 2020 om 14:06
Frozenyoghurt- Gefeliciteerd met je goede echo!
Swimkim- ik moet ook een suikertest doen, heel veel moeten die doen de afgelopen jaren.
Had wel iets gehoord over aspirine tegen zeangerschapsvergiftiging maar ik hoef dat niet.
Ik had de afgelopen 2 zwangerschappen ook nergens last van en aangezien deze van dezelfde vader is, gaan ze er vanuit dat het nu ook goed gaat.
Ik heb m’n termijnecho gehad, alles was goed, het kindje was super beweeglijk.
Toen ik vertelde over de bubbels die ik in m’n buik gevoelt had vorige week zei de echoscopiste dat dat idd de baby wel eens zou kunnen zijn geweest aan het bewegen te zien.
Op de video is het ook goed te zien dat de kleine zich afzet tegen mijn baarmoederwand.
Swimkim- ik moet ook een suikertest doen, heel veel moeten die doen de afgelopen jaren.
Had wel iets gehoord over aspirine tegen zeangerschapsvergiftiging maar ik hoef dat niet.
Ik had de afgelopen 2 zwangerschappen ook nergens last van en aangezien deze van dezelfde vader is, gaan ze er vanuit dat het nu ook goed gaat.
Ik heb m’n termijnecho gehad, alles was goed, het kindje was super beweeglijk.
Toen ik vertelde over de bubbels die ik in m’n buik gevoelt had vorige week zei de echoscopiste dat dat idd de baby wel eens zou kunnen zijn geweest aan het bewegen te zien.
Op de video is het ook goed te zien dat de kleine zich afzet tegen mijn baarmoederwand.
donderdag 25 juni 2020 om 19:34
Swimkim ik moet ook de suikertest gaan doen, bij mij in de familie komt diabetes voor. Over aspirine heeft mijn vk het niet gehad.
Hilde gefeliciteerd met de goede echo!
Hier vanmiddag ook mijn termijnecho gehad. De kleine was enorm bewegelijk en hyperactief. Prachtig om te zien! De vk heeft ook de hersentjes, het maagje en de blaas gezien en die zagen er goed uit. Volgende maand hebben we de geslachtsbepaling, ben nu al erg benieuwd!
Hilde gefeliciteerd met de goede echo!
Hier vanmiddag ook mijn termijnecho gehad. De kleine was enorm bewegelijk en hyperactief. Prachtig om te zien! De vk heeft ook de hersentjes, het maagje en de blaas gezien en die zagen er goed uit. Volgende maand hebben we de geslachtsbepaling, ben nu al erg benieuwd!

vrijdag 26 juni 2020 om 07:29
Wat leuk al die termijn echo's! Zijn jullie nog verschoven in uitgerekende datum ??
Tijdens de vroege echo zat een paar dagen verschil, maar mijn cyclus is ook erg rommelig dus dat zou best kunnen. Ik ben benieuwd 6 juli
Wij doen dit keer geen geslachts echo of vragen naar het geslacht met de 20 weken. Ik ben heel benieuwd of het ons deze keer lukt hahahah.. bij de eerste met 14 weken een echo laten doen bij de 2e ging het tot de 28 weken goed maar toen kreeg ik zoveel echo's ik zag toen steeds wat door het beeld slingeren waardoor ik het alsnog zag
Is er trouwens behoefte aan een Facebook groepje als iedereen zijn termijn echo heeft gehad ?
Tijdens de vroege echo zat een paar dagen verschil, maar mijn cyclus is ook erg rommelig dus dat zou best kunnen. Ik ben benieuwd 6 juli
Wij doen dit keer geen geslachts echo of vragen naar het geslacht met de 20 weken. Ik ben heel benieuwd of het ons deze keer lukt hahahah.. bij de eerste met 14 weken een echo laten doen bij de 2e ging het tot de 28 weken goed maar toen kreeg ik zoveel echo's ik zag toen steeds wat door het beeld slingeren waardoor ik het alsnog zag

Is er trouwens behoefte aan een Facebook groepje als iedereen zijn termijn echo heeft gehad ?

vrijdag 26 juni 2020 om 14:35
Hier ook 6 juli de termijnecho! Ben benieuwd of het geslacht bij jullie onbekend blijft tot de geboorte haha, wij willen het met de 20 weken echo wel weten.mijo1989 schreef: ↑26-06-2020 07:29Wat leuk al die termijn echo's! Zijn jullie nog verschoven in uitgerekende datum ??
Wij doen dit keer geen geslachts echo of vragen naar het geslacht met de 20 weken. Ik ben heel benieuwd of het ons deze keer lukt hahahah.. bij de eerste met 14 weken een echo laten doen bij de 2e ging het tot de 28 weken goed maar toen kreeg ik zoveel echo's ik zag toen steeds wat door het beeld slingeren waardoor ik het alsnog zag![]()
Ja ik zou dat wel leuk vinden, of eventueel een whatsapp- groepje?
vrijdag 26 juni 2020 om 17:26
Bij de eerste wisten we niet wat we kregen, bij de 2de wel.
De eerste keer vond ik het toch het spannends na de bevalling.
Ik heb altijd gezegd, mocht er ooit een derde komen dan wil ik het niet weten.
Nu twijfel ik, dut is sws de laatste en alle babyspullen zijn de deur uit dus moet veel halen, zou het wel leuk vinden om gericht te shoppen.
Bij de 1e was alles neutraal en bij de 2de hebben we niet veel nieuws gekocht omdat het weer een jongetje was.
Bovendien ben ik veel te nieuwsgierig
Een Facebook groepje lijkt mij ook leuk, ik meld me daar alleen pas aan als iedereen hier op de hoogte is.
Dat is waarschijnlijk pas in augustus na de uitslag van de nipt.
De eerste keer vond ik het toch het spannends na de bevalling.
Ik heb altijd gezegd, mocht er ooit een derde komen dan wil ik het niet weten.
Nu twijfel ik, dut is sws de laatste en alle babyspullen zijn de deur uit dus moet veel halen, zou het wel leuk vinden om gericht te shoppen.
Bij de 1e was alles neutraal en bij de 2de hebben we niet veel nieuws gekocht omdat het weer een jongetje was.
Bovendien ben ik veel te nieuwsgierig
Een Facebook groepje lijkt mij ook leuk, ik meld me daar alleen pas aan als iedereen hier op de hoogte is.
Dat is waarschijnlijk pas in augustus na de uitslag van de nipt.
zaterdag 27 juni 2020 om 16:55
Wij willen het geslacht ook weten! Ben zo benieuwd of zoon een broertje of zusje krijgt. Bij hem was ik er heilig van overtuigd dat ik wel kon wachten tot de bevalling en het dan een echte verrassing zou zijn. Totdat het de avond voor de vroege GUO was en ik ineens besloot het toch te willen weten. Kon ik diezelfde avond vriend nog overhalen. 
Ik heb geen Facebook (meer), maar een WhatsApp groepje lijkt me leuk!

Ik heb geen Facebook (meer), maar een WhatsApp groepje lijkt me leuk!
zondag 28 juni 2020 om 11:50
Wij gaan ook vragen naar het geslacht. Manlief zou het liever een verrassing willen laten. Maar ik wil het gewoon heel graag weten. Vooral wat betreft voorbereiding qua namen en kamer enzo.
Morgen 10 weken alweer! Merendeel van mijn vervelende symptomen zijn (gelukkig??) helemaal weg. Kan zelfs weer bijna normaal eten! Alhoewel een warme maaltijd nog steeds een uitdaging is. Zit heel snel vol en krijg snel een opgeblazen buik van warme maaltijden. Maar er komen in ieder geval weer wat groenten in!
Nog 3 weken wachten tot mijn volgende scan!
Ze hadden geen plek op de twee dagen dat ik vrij ben in week 12, dus nu op de eerste maandag dat ik 13 weken ben! Nu maar hopen dat alles daar binnen gewoon goed aan het groeien is!
Morgen 10 weken alweer! Merendeel van mijn vervelende symptomen zijn (gelukkig??) helemaal weg. Kan zelfs weer bijna normaal eten! Alhoewel een warme maaltijd nog steeds een uitdaging is. Zit heel snel vol en krijg snel een opgeblazen buik van warme maaltijden. Maar er komen in ieder geval weer wat groenten in!

Nog 3 weken wachten tot mijn volgende scan!

zondag 28 juni 2020 om 12:04
Ik ben vandaag 10 weken, gaat nu best snel vind ik. 14 juli eerste echo (ook termijn dus) dus dat schiet ook al op. Ben wel heel nieuwsgierig naar wat we dan te zien krojgen.
Krijg je dan ook een filmpje mee? Zou wel leuk zijn.
Mijn vriend wil wel weten wat het wordt, ik twijfel nog. Nog goed over nadenken!
Wanneer gaan jullie opvang/kraamzorg regelen?
Krijg je dan ook een filmpje mee? Zou wel leuk zijn.
Mijn vriend wil wel weten wat het wordt, ik twijfel nog. Nog goed over nadenken!
Wanneer gaan jullie opvang/kraamzorg regelen?

zondag 28 juni 2020 om 18:11
Mijn verloskundige gaf aan dat wij de kraamzorg na de termijnecho al moesten regelen, dus dat hebben we maar gedaan. Er zijn, volgens de vk, in mijn omgeving veel dames uitgerekend in januari 2021.
Opvang zijn wij nog niet mee bezig, ik studeer nog en neem een semester vrij/pauze als de baby wordt geboren.
Opvang zijn wij nog niet mee bezig, ik studeer nog en neem een semester vrij/pauze als de baby wordt geboren.

maandag 29 juni 2020 om 18:01
Mijn verloskundige bureau is ook meteen kraamzorg dus meteen geregeld
Opvang ga ik na de termijn echo doen(volgende week), maar ik moet even kijken want waar me jongste nu zit die gaat denk ik geen halve dagen meer aannemen, ze zei toen dat hij waarschijnlijk het laatste kindje met een halve dagen contract. Dus dan ga ik toch weer voor een gastouder denk ik. maar dan moet ik straks 3 kids naar 3 verschillende locaties brengen dat is dus niet ideaal. En ik heb echt pech gehad met gastouders.... in een half jaar tijd stopte er 3 van me gastouders ermee... Dus me voorkeur gaat daar niet meer naar uit haha al is het qua uren weer voordeliger want ik werk gewoon weinig uur op een dag dus even afwegen
Op de dinsdag gaat me nicht het met me moeder afwisselen
Opvang ga ik na de termijn echo doen(volgende week), maar ik moet even kijken want waar me jongste nu zit die gaat denk ik geen halve dagen meer aannemen, ze zei toen dat hij waarschijnlijk het laatste kindje met een halve dagen contract. Dus dan ga ik toch weer voor een gastouder denk ik. maar dan moet ik straks 3 kids naar 3 verschillende locaties brengen dat is dus niet ideaal. En ik heb echt pech gehad met gastouders.... in een half jaar tijd stopte er 3 van me gastouders ermee... Dus me voorkeur gaat daar niet meer naar uit haha al is het qua uren weer voordeliger want ik werk gewoon weinig uur op een dag dus even afwegen
Op de dinsdag gaat me nicht het met me moeder afwisselen

dinsdag 30 juni 2020 om 12:27
Hee allemaal,
Hoe gaat het met jullie!
Kraamzorg; hebben wij met 5 weken al geregeld op advies van de verloskundige. Er is namelijk een tekort aan kraamverzorgsters en veel baby’s in januari 2021.
Geslacht: wij hebben met 15 weken een geslachtsbepalende echo staan. We zijn er benieuwd.
Opvang; deze week krijgen we een rondleiding bij een kinderdagverblijf en gastouder. Verschillende kinderopvang gebeld, maar sommige hebben een wachtlijst tot 2022!
Hier gaat het verder niet zo goed. Gisteren in het ziekenhuis gelegen wegens uitdroging. Nog steeds erg misselijk en met momenten braken. Worden de klachten bij jullie al wat minder?
Hoe gaat het met jullie!
Kraamzorg; hebben wij met 5 weken al geregeld op advies van de verloskundige. Er is namelijk een tekort aan kraamverzorgsters en veel baby’s in januari 2021.
Geslacht: wij hebben met 15 weken een geslachtsbepalende echo staan. We zijn er benieuwd.
Opvang; deze week krijgen we een rondleiding bij een kinderdagverblijf en gastouder. Verschillende kinderopvang gebeld, maar sommige hebben een wachtlijst tot 2022!
Hier gaat het verder niet zo goed. Gisteren in het ziekenhuis gelegen wegens uitdroging. Nog steeds erg misselijk en met momenten braken. Worden de klachten bij jullie al wat minder?

dinsdag 30 juni 2020 om 22:13
Lola wat vervelend !!!
Klachten qua misselijkheid gaat hier echt top
Ik slik emesafene en gember supplementen (op recept van de huisarts) en ik denk wel dat het daardoor komt. Bang om te stoppen nog
Avond eten gaat alleen wat lastig dus ik val nog steeds wat af, niet zo veel als de vorige keren gelukkig !
Ben wel moe. Doodmoe. Ik stort elke namiddag in. Ik geef er maar aan toe het gaat vanzelf wel weer over.
En ik wil gewoon die termijn echo gehad hebben joh... Haha ik was na die vroege echo een hele tijd gerustgesteld maar ik merk nu toch weer dat ik weer onrustig ga worden. Maandag... nog even maar toch ook weer zo lang haha
Klachten qua misselijkheid gaat hier echt top
Ik slik emesafene en gember supplementen (op recept van de huisarts) en ik denk wel dat het daardoor komt. Bang om te stoppen nog
Avond eten gaat alleen wat lastig dus ik val nog steeds wat af, niet zo veel als de vorige keren gelukkig !
Ben wel moe. Doodmoe. Ik stort elke namiddag in. Ik geef er maar aan toe het gaat vanzelf wel weer over.
En ik wil gewoon die termijn echo gehad hebben joh... Haha ik was na die vroege echo een hele tijd gerustgesteld maar ik merk nu toch weer dat ik weer onrustig ga worden. Maandag... nog even maar toch ook weer zo lang haha
donderdag 2 juli 2020 om 06:07
Lola- wat naar dat je beroerd bent, ik hoop dat het snel beter met je gaat.
Mijo- Heel herkenbaar, die onrust voor de termijnecho, ik had dat ook.
Nu is het anderhalve week na mijn termijnecho en kijk ik al uit naar de 13 weken echo
, ik denk dat die onrust wel blijft totdat ik de baby regelmatig ga voelen.
Hier alles goed.
Ons andere gezamelijke huis is ook verkocht.
Eind september overdracht.
Iedereen roept nu:”oh wat fijn, binnen een jaar na je scheiding alles geregeld en kunnen jullie eindelijk los van elkaar een nieuw leven op bouwen”!
Ze zouden eens moeten weten wat er speelt, dat we de komende jaren nog niet echt los van elkaar zijn.

Ik zou mn zwangerschap niet anders willen hoor, dit kindje is zeer welkom, al kwam het als verrassing maar soms maakt het me ook verdrietig.
De grote broers hebben hun papa 10 en 14 jaar om zich heen gehad, deze kleine moet het met af en toe een paar uurtjes in het weekend doen.
Dit kindje is precies hetzelfde als onze eerste “leg” maar toch zal hij/zij nooit dezelfde band op kunnen bouwen met papa, misschien krijgt het zelfs wel een andere achternaam.
Scheiden met grotere kinderen is makkelijker als met kleintjes, mijn ex had het er steeds over dat z’n vriendin heel veel respect voor me heeft en heel respectvol over me praat, dat ze lief zal zijn voor de baby etc etc.
Ik wil dat helemaal niet, ik wil geen nieuwe partners van hem in mijn buurt, en helemaal niet in de buurt van mijn kinderen.
Pubers kunnen precies vertellen wat er daar gebeurt, of ze het fijn vinden bij papa en of z’n vriendin inderdaad lief voor ze is.
Bij baby’s moet je je dat maar afvragen, voor hetzelfde geld is het een manipulerend monster die mn kind kwaad doet en ex ziet dat niet.
(Liefde maakt blind, kinderen komen m.i nu ook niet op de 1e plaats bij ex)
Heel wat om over te piekeren dus, hopelijk zijn het de hormonen die op ‘t moment wat met me aan de haal gaan
Mn vriendin en ik hebben al heel wat scenario’s bedacht voor als ze niet aardig is voor de kinderen, wat we allemaal gaan doen

Oh wat erg, normaal ben ik een heel leuk persoon hoor.

Mijo- Heel herkenbaar, die onrust voor de termijnecho, ik had dat ook.
Nu is het anderhalve week na mijn termijnecho en kijk ik al uit naar de 13 weken echo
Hier alles goed.
Ons andere gezamelijke huis is ook verkocht.
Eind september overdracht.
Iedereen roept nu:”oh wat fijn, binnen een jaar na je scheiding alles geregeld en kunnen jullie eindelijk los van elkaar een nieuw leven op bouwen”!
Ze zouden eens moeten weten wat er speelt, dat we de komende jaren nog niet echt los van elkaar zijn.
Ik zou mn zwangerschap niet anders willen hoor, dit kindje is zeer welkom, al kwam het als verrassing maar soms maakt het me ook verdrietig.
De grote broers hebben hun papa 10 en 14 jaar om zich heen gehad, deze kleine moet het met af en toe een paar uurtjes in het weekend doen.
Dit kindje is precies hetzelfde als onze eerste “leg” maar toch zal hij/zij nooit dezelfde band op kunnen bouwen met papa, misschien krijgt het zelfs wel een andere achternaam.
Scheiden met grotere kinderen is makkelijker als met kleintjes, mijn ex had het er steeds over dat z’n vriendin heel veel respect voor me heeft en heel respectvol over me praat, dat ze lief zal zijn voor de baby etc etc.
Ik wil dat helemaal niet, ik wil geen nieuwe partners van hem in mijn buurt, en helemaal niet in de buurt van mijn kinderen.
Pubers kunnen precies vertellen wat er daar gebeurt, of ze het fijn vinden bij papa en of z’n vriendin inderdaad lief voor ze is.
Bij baby’s moet je je dat maar afvragen, voor hetzelfde geld is het een manipulerend monster die mn kind kwaad doet en ex ziet dat niet.
(Liefde maakt blind, kinderen komen m.i nu ook niet op de 1e plaats bij ex)
Heel wat om over te piekeren dus, hopelijk zijn het de hormonen die op ‘t moment wat met me aan de haal gaan
Mn vriendin en ik hebben al heel wat scenario’s bedacht voor als ze niet aardig is voor de kinderen, wat we allemaal gaan doen
Oh wat erg, normaal ben ik een heel leuk persoon hoor.
donderdag 2 juli 2020 om 15:47
Yeah, wij hebben vanochtend een goede termijnecho gehad! Een super beweeglijk, lief klein kindje dat groeit in m'n buik. Wat blijft dat toch bijzonder!
De verloskundige dacht zelfs al te kunnen zien dat 't een jongetje wordt, maar gaf ook aan dat het nog wel echt heel erg vroeg is (vandaag 12 weken schatte ze in) en dat 't echt nog alle kanten op kan.
Nou, weer een stapje verder! As. maandag bloedprikken en morgen een afspraak in het ziekenhuis maken voor de vroege GUO.

Nou, weer een stapje verder! As. maandag bloedprikken en morgen een afspraak in het ziekenhuis maken voor de vroege GUO.

donderdag 2 juli 2020 om 19:55
Oh, spannend snunnie! Laat je weten hoe het was?
Ik ben nog steeds misselijk, maar heb vandaag alleen voor en na werk overgegeven. Dat was fijn, want ik wilde echt niet op werk overgeven.
Ik hoop wel dat de kwaaltjes gauw afnemen, want ik ben er een beetje klaar mee... Nog even doorzetten, het zal beter worden (ik blijf optimistisch :-p)
Ik ben nog steeds misselijk, maar heb vandaag alleen voor en na werk overgegeven. Dat was fijn, want ik wilde echt niet op werk overgeven.
Ik hoop wel dat de kwaaltjes gauw afnemen, want ik ben er een beetje klaar mee... Nog even doorzetten, het zal beter worden (ik blijf optimistisch :-p)
donderdag 2 juli 2020 om 20:10
zaterdag 4 juli 2020 om 20:04
Beterschap, FrozenYogurt, hopelijk voel je je snel beter.
Na het weekend zijn jullie aan de beurt, snunnie en swimkim!
Ik heb vrijdag het ziekenhuis gebeld om een afspraak te maken voor de vroege GUO, die is as. donderdag gewoon al! Twee weken op rij een echo.
Ik vind het wel echt heel erg fijn, daar kunnen ze toch net even wat meer op zien. Al zal 't nog wel te vroeg zijn om uitsluitsel te geven over het geslacht.
Na het weekend zijn jullie aan de beurt, snunnie en swimkim!
Ik heb vrijdag het ziekenhuis gebeld om een afspraak te maken voor de vroege GUO, die is as. donderdag gewoon al! Twee weken op rij een echo.

maandag 6 juli 2020 om 07:56