Uitgerekend januari 2021

22-05-2020 11:54 405 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die januari (en begin februari ) 2021 oftewel nog voor de coronapandemie zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van de zwangerschap.

Allereerst: Gefeliciteerd! :cheer2:

Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel.

Wachtwoord: doet het niet meer ofzo
Naam: udjan2021

NaamLeeftijdKind UD :heart: Afspraak VKBijzonderheden
Jaxx89 30 2 25 januari 2021 ? 12-8 geslachtsbepaling echo ...
FrozenYogurt 26 1 29 januari 2021 ? 7 juli intake, 10 juli termijnecho
Lola611 27 1 29 januari 2021 17 juni
Zebra123 31 1 24 januari 2021 ? 19 juni intake 14 juli 1e echo...
Lynnes 36 1 19 januari 2021 ? 12 juni ...
Leesgraag 29 1 31 januari 2021 ? ? ...
mijo1989 31 3 30 januari 2021 verassing 20w echo 03/09 ...
HartjeJynx 25 1 12 januari 2021 ? Intake en eerst echo 03-6 ...
Jekeek 27 1 24 januari 2021 ? 15 juni ...
Snunnie 29 1 28 januari 2021 ? 6 juli ...
MissBeany 32 1 25 januari 2021 ? 15 juni ...
Varenna 28 2 17 januari 2021 ? 8 juni ...
Hilde 40 3 17 januari 2021 ? 15 juni ...
mri123 29 1 29 januari 2021 ? 23 juni ...
zonderling 32 1 14 januari 2021 ? 6 aug ...
anoniem_398266 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 21:21
51.05% gewijzigd
Vervelend Mijo1989, voorlopig toch nog maar even blijven innemen dus. Ook jij veel succes en kijkplezier bij de echo vandaag!
Ik ben ook alweer hartstikke nerveus voor de echo van morgen.
Van de week allemaal ideeën besproken voor de babykamer met vriend. En nu blokkeer ik het voor mezelf steeds. Eerst de echo afwachten.

Vanmorgen gesprek met klinische genetica gehad. Vriend heeft een BRCA2-gen mutatie.
Eigenlijk hebben we nu 2 opties.
Optie 1: niks doen, niks laten testen.
Optie 2: zo snel mogelijk een bloedtest laten doen bij beiden, dat wordt onderzocht. Als het een jongen is, gebeurd er verder niks. Als het een meisje is, wordt met 15 weken verplicht een vruchtwaterpunctie gedaan. Als die positief is op BRCA2, dan wordt de zwangerschap afgebroken.

Testen gebeurd alleen als we beslissen ook daadwerkelijk af te laten breken. Alleen dan is het moreel en ethisch aanvaardbaar.
5 jaar geleden gesproken over embryoselectie met IVF. Maar toch besloten om het uiteindelijk op de natuurlijke manier te proberen.

Dus eigenlijk de keuze uit niks doen en kind de mogelijkheid tot zelf beslissen om te testen vanaf 18 jaar. Of om een aangedane baby weg te laten halen.
Het klinkt misschien heel egoïstisch, maar ik kan mijn baby echt niet laten weghalen.
swimkim wijzigde dit bericht op 06-07-2020 16:41
0.26% gewijzigd
Mijo en Snunnie veel plezier bij jullie echo's!

Swimkim jeetje, wat een dilemma waar jullie voor staan.. Hoe staat jouw vriend hierin?

Hier net gebeld, uitslag van de NIPT met nevenbevindingen. Alles goed, niks gevonden. Morgen een vroege geslachtsbepaling, ben heel benieuwd!
hartjeJynx Vriend wou toen we het wisten al niet kiezen voor embryoselectie. Die weg is ook heel heftig en wordt in het geval van deze mutatie weinig gekozen.

We weten het nu 5 jaar, en de behandeling als je daadwerkelijk borstkanker krijgt werkt vaak beter.
Klinkt allemaal egoïstisch, doe je dat een eventuele dochter aan. Vertellen als ze volwassen is. Dan onder controle vanaf 25 als ze dat zelf wil.
Maar ook, de medische wereld staat niet stil en er zijn nog 20/25 jaar te gaan.

Ik zou het niet aankunnen om het te laten afbreken.
swimkim wijzigde dit bericht op 06-07-2020 14:32
0.09% gewijzigd
We hadden gelukkige een goede echo :heart: nog net iets te klein voor een definitieve datum, maar zoals nu lijkt iets minder ver dan ik dacht. 2 februari staat de datum nu maar dat kan over 2 weken nog veranderen want dan mag ik weer een echo... heel vervelend :-P
Maar misschien toch geen januari baby hier
Je blijft gewoon welkom hoor snunnie! Gefeliciteerd!

Swimkim dat lijken me heftige onderzoeken ! Maar je staat er zo te lezen goed in denk ik

Hartjejinx ook Gefeliciteerd!! Spannend morgen !!

Ik heb net ook een goede echo gehad ! Een paar dagen terug gezet naar 30 januari, grappig want dat had ik zelf ook al in gedachten haha

Zal binnenkort de tabel aanpassen als ik daar zin in heb haha
Swimkim, moeilijk hoor. Zo te lezen heb je al wel een beetje een keuze gemaakt. Hoe staat je vriend er in?

HartjeJynx, spannend! Hoeveel weken ben je nu?

Snunnie, goede echo, fijn! Had je wel een regelmatige cyclus?

Volgens mij heeft bijna iedereen een echo gehad? Ik ben volg week dinsdag aan de beurt voor de eerste echo, zin in!
mijo fijn dat je een goede echo had! Fijn dat ik welkom blijf ;-) zal me ook niks verbazen als er over 2 weken weer wat dagen af gaan, we zullen het zien. Ik vind de extra echo allang leuk!

Zebra mijn cyclus wisselt tussen 30-34 dagen. Dus ben benieuwd waar het over 2 weken nou precies op uit komt!
Jij nog een weekje geduld dus, beetje vol te houden?
Hier ook een goede echo vandaag. Datum is nu op 25-1 gezet ;-)
Zebra ik ben precies 13 weken vandaag. Zit een klein eindje hier vandaan een echopraktijk waar ze vanaf 13 weken al de geslachtsbepaling doen. Hebben we cadeau gekregen van mijn schoonzus, bij haar klopte het destijds wel. Ben benieuwd.

Swimkim jullie hebben er goed over nagedacht zeg! Ik begrijp jullie standpunt.

Gefeliciteerd met de goede echo's van vandaag!
Over 2 uurtjes weten we meer. Dan de termijnecho. Ben zo zenuwachtig. Vanavond is gelukkig de hele groep aanwezig bij het sporten en dan gaan we het vertellen.
Wij doen altijd als kleinigheidje als iemand jarig is cake trakteren. Als de echo goed is haal ik cake met roze en blauwe muisjes. En dan maak ik de doos open. Kan niet wachten op de reacties.
swimkim schreef:
07-07-2020 07:54
Over 2 uurtjes weten we meer. Dan de termijnecho. Ben zo zenuwachtig. Vanavond is gelukkig de hele groep aanwezig bij het sporten en dan gaan we het vertellen.
Wij doen altijd als kleinigheidje als iemand jarig is cake trakteren. Als de echo goed is haal ik cake met roze en blauwe muisjes. En dan maak ik de doos open. Kan niet wachten op de reacties.
En, hoe was het?
Was dit ook je eerste echo of heb je die al gehad?
Slecht nieuws. Missed abortion.
Ach Swimkim, wat ontzettend rot.. Ik wens je heel veel sterkte.
Swimkim, wat erg voor jullie..
Heel veel sterkte :redrose:
Vreselijk, swimkim, wat ontzettend verdrietig voor jullie. Heel veel sterkte.
Hé nee Swimkim, sterkte!
Oh nee wat verdrietig ! Heel veel sterkte lieverd
Heel veel sterkte, swimkim :hug:
Dag dames! Ik zou graag meeschrijven. Ik zal mezelf straks in de tabel zetten. Ik ben 12 weken. Ik heb afgelopen week de termijnecho gehad en wacht op de uitslag van de NIPT. Fijn om hier mee te schrijven.

Wat een naar nieuws swimkim. Ik wens jullie heel veel sterkte.
Varenna- wat is een vroege GUO?

Swimkim- wat een ontzettende naar nieuws😢, ik wil je heel veel sterkte wensen!

Hartjejinx / wat fijn dat de NIPt goed was.
Hoe lang moest hij wachten op de uitslag?

Snunnie, Mijo1989 en Jaxx89 - Gefeliciteerd met jullie goede echo’s!

Zonderling- Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap en goede echo!

Hier alles goed, nog 2 weken werken en dan lekker vakantie🎉🎉
Ik heb vandaag bloed geprikt voor de NIPT met nevenbevindingen, ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik de uitslag heb.
16 Juli de 13 weken echo op verzoek, hopelijk zijn alle onderzoeken goed en kunnen we eind van de maand eindelijk ons baby nieuws aankondigen.
Wel een beetje zenuwachtig voor de reacties hoor.😵
Qua zwangerschap voel ik me prima, soms vergeet ik zelfs wel eens dat ik zwanger ben, dan wordt ik aan het eind van de dag toch wel even terug gefloten door mn eigen lichaam.
Van het weekend heb ik 3 avonddiensten gewerkt, ik was kapot, heb Maandag de halve dag liggen slapen😴😴
De kinderen zijn 3 weken met papa naar de camping dus gelukkig kan dat.😆
Oh dat is fijn Hilde, kun je even bijtanken. Op mijn werkdagen red ik me wel prima, maar op mijn twee vrije dagen merk ik ook echt dat ik ervan moet bijkomen! Pff.
Vroege GUO: geavanceerd ultrageluidenonderzoek, een heel uitgebreide echo met super apparatuur waarbij alle organen grondig bekeken worden, daar komt 't eigenlijk op neer. Morgen is het zover! Beetje spannend wel, maar ook heel leuk om middels die goede apparatuur naar ons kindje te kunnen kijken. Hier zijn we ook op de uitslag van de nipt aan het wachten, maandagochtend bloed geprikt. Het was echt niet normaal druk bij de prikpost hier, zo niet-coronaproof.
Welkom zonderling! Gezellig ! En gefeliciteerd

Hilde wat lekker dat je zo kan bijtanken! Lekker doen ook!

Ik kan over 2 weken pas nipt bloed afnemen. Gelukkig kunnen we sinds kort een afspraak voor prikken maken
Ik moet echt veel prikken dan heb nog 2 formulieren liggen.. haha
Ik moest ook zo veel bloed laten prikken! Het waren heel wat buisjes. Er was niemand bij mijn prikpost, ik kon zonder afspraak gaan en was direct aan de beurt.

Ik wist ook niet wat een GUO was.. Ik hoop dat alles in orde is, Varenna, en dat je je kindje goed kunt zien :)!

Elke dag start ik vol energie! En dan rond een uur of drie kak ik helemaal in en komt langzaam de misselijkheid opzetten. Ik eet zo veel mogelijk en gezond in de ochtend, want in de middag/avond krijg ik nog steeds niets weg en wil ik alleen maar slapen. Heb wel het idee dat het al wat minder wordt :).

Hilde: Waarom ben je zenuwachtig voor de reacties?
swimkim wat heftig zeg! Heel veel sterkte

Zonderling welkom! De vermoeidheid is heel herkenbaar, fijn dat het beter lijkt te worden! Daar hoop ik ook nog op.

Hilde geniet lekker van je vakantie! Hopelijk rust je lekker uit. Nog plannen?

bloedprikken moet ik ook nog. Moet tegenwoordig met een afspraak maken, kan pas volgende week donderdag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven