Mode & Beauty alle pijlers

Help! Shampoo.

22-06-2020 13:00 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verf al zeker 20 jaar mn haar (zelf met een doosje van de drogist), maar sinds een half jaar is mn haar zooo droog!
Misschien door de overgang? Ja dan koop je shampoo voor droog haar. Maar ik heb ook heel fijn haar, dus volume is ook nodig, en ik wil niet teveel fohnen, want dan wordt het nog droger.
Dan sta ik voor het schap bij de Etos, en zie ik allerlei shampoo's; voor droog haar, voor geverfd haar, voor meer volume....
Maar ik heb alles! Neem ik die voor meer volume, is mn haar zeker dikker en steviger, maar nog erg droog. Shampoo voor droog haar, wordt mn haar lekker zacht van, maar valt sluik om mn hoofd.
Wie heeft de gouden tip?

En nee, ik stop niet met verfen. Ik heb een rare haarkleur, het is niet grijs, niet bruin, maar van alles door elkaar.
ik geef mn bek ook maar een douw
drooghaarshampoo
en gewoon echt Nooit meer föhnen
Voor shampoo heb ik niet direct advies, maar ik heb zelf wel goede ervaringen met een masker van castorolie! Dit smeer je in je haar voor je het gaat wassen, laat je goed intrekken (half uur tot een uur of zoiets?) en daarna was je je haar. Mijn haar werd hier zacht maar niet slap/vet van!
En in het verleden heb ik wel eens een shampoobar van Lush gehad, daar geven ze ook goed advies.
Succes!!
Heb je (lichte) krullen? Dan zou je eventueel naar de elasticiteit van je haar kunnen kijken. En dan op basis daarvan kijken of je misschien producten kunt gebruiken met of zonder proteine. Daarnaast misschien shampoo's met SLS en andere uitdrogende ingredienten vermijden.
Alleen een shampoo gaat je niet veel verder helpen, ik zou beginnen aan haarmaskers etc. zoals hierboven ook genoemd :)
Vraag een keer advies aan je/een kapper. Als je een keer je haar laat knippen bijvoorbeeld.
hallohoihey567 schreef:
22-06-2020 13:11
Alleen een shampoo gaat je niet veel verder helpen, ik zou beginnen aan haarmaskers etc. zoals hierboven ook genoemd :)
Inderdaad. Haarmaskers, olie, crème, er is van alles. Met alleen shampoo kom je niet zover.
Ik heb hetzelfde als jij en gebruik deze combinatie. Ik föhn wel (bijna) dagelijks.
Afbeelding
samen met
Afbeelding

En deze combi, als ik voel dat mijn haar weer "slap"voelt.
Afbeelding
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Haarmasker gebruiken! Zelf vind Ik de maskers en shampoo van guhl goed
Fanola Nutri care. Maakt droog haar weer zacht maar fijn haar wordt er niet plat van. Evt afwisselen met andere shampoo.
Hoe vaak was je je haar? Is gewoon uitspoelen niet genoeg. Ivm vet/dun/sluik haar in combinatie met schuimversteviger gebruik ik shampoo maar anders zou ik heel hard gaan nadenken over no-poo.
Ga naar de kapper voor advies.
Misschien is die drogisterijverf gewoon te agressief. Je haar verandert gedurende het ouder worden. Zes jaar geleden wilden ik bijna overstappen op een kort, pittig kapsel ivm een bos stro als haar.

Om die reden laat ik het de kapper verven gemengd met Olaplex. Ook laat ik daar een shampoo en conditior op mijn haar afstemmen. In mijn geval met extra keratine door de shampoo en extra verzorging door de conditinoir.

Thuis verzorg ik het dan 1x per week met olaplex stap 2. Geen droog stro meer in ieder geval.
Stoppen met shampoo’s met sulfaten (sodium laureth sulfaat) en beginnen met cowashen.
Dus wassen met conditioner. Echt, dat maakt prima schoon. En je haar droogt er niet zo van uit. Conditioner dan wel kiezen zonder siliconen. Anders heb je wel weer sls nodig om die eruit te wassen. En dan blijf je bezig :-)
Stoppen met pakjes verf. Beschadigt veel meer dan verf van de kapper. En inderdaad 1 x per week een masker.
Je kunt sowieso regelmatig een maskertje doen en voor wat betreft de overige kenmerken richt je je nu even op wat voor jou het meest urgent is. Het is natuurlijk niet zo dat een shampoo voor droog haar automatisch niets voor volume doet, maar als je moet kiezen zou ik eerder voor niet-droog haar met wat minder volume kiezen dan andersom. Maar misschien maak jij een andere afweging.

Ik koop mijn shampoos niet bij de drogist, dus daar kan ik je niet mee helpen, maar laat je niet al te veel afleiden door de hoofdkreet op het etiket, het is ook een manier voor merken om een breed assortiment te hebben.

Maar inderdaad, maskers en goede conditioners helpen al een heel stuk. Sulfaatvrij ook, maar dat is wel even wennen.
Overigens vind ik een ouderwetse dishwater/dirty blonde/peper&zout haarkleur juist erg mooi, en je ziet het ook zo weinig tegenwoordig. Heel erg jammer.
Ik heb als shampoo Nivea for men strong power. Daarmee is mijn haar echt steviger en heeft meer volume. Mijn haar is van nature zo zacht als babyhaar. Ik heb wel het idee dat de grijze haren steviger zijn, maar dat zijn er nog niet zoveel.
Verven en föhnen is natuurlijk niet goed voor je haar. Dat doe ik dus ook nooit, het is al zo dun en kwetsbaar.
Bedankt voor alle tips. Ik kan hier zeker iets mee. Voortaan laat ik mn haar ook maar bij de kapper verfen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
22-06-2020 16:52
Bedankt voor alle tips. Ik kan hier zeker iets mee. Voortaan laat ik mn haar ook maar bij de kapper verfen.
Je kunt ook in een kapperswinkel verf kopen. Dan koop je losse tubes en losse waterstofperoxide
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven