Tips Veluwe

20-06-2020 23:07 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij blijven dit jaar in NL, de Veluwe. Voor het eerst dat we in de zomervakantie in NL blijven. We vinden het, waar we ook heen gaan, altijd leuk om niet (alleen) de standaard dingen/highlights te doen. De folders bij de VVV kunnen we prima zelf halen en daar ben ik in dit topic dus niet naar op zoek.
Nu er dit jaar vast niet of nauwelijks marktjes en andere kneuterige-eens-per-jaar-activiteiten worden georganiseerd in de zomervakantie, hoop ik dat mensen die ongeveer in de driekhoek Zwolle-Amersfoort-Arnhem bekend zijn ons leuke tips kunnen geven voor een leuke wandeling, fietstocht, iets met water/zwemmen/suppen etc. Een activiteit/een plek of eventueel een restaurant die niet bij elk VVV hangt.
We zijn een gezin van 4 (2 jongens van bijna 13 en 10 jaar).

Wie heeft er tips voor ons?
Alvast bedankt!
Wanden in het Leuvense bos langs de beek is ook mooi.
KamilleT schreef:
21-06-2020 12:26
Vinden jullie jongens wandelen nog leuk?
Ik sprak gisteren een kennis die regelmatig leuke dingen plaatst op FB van activiteiten met haar kinderen (15 en 12), wandelingen fietstochten e.d. Ik ben daar wel een beetje jaloers op, want die van mij gaan vanaf 12 mee met frisse tegenzin en vanaf 14 weigeren ze het meeste. Bleek dus bij haar exact hetzelfde te gaan, de oudste loopt op een wandeling van 15 km minstens 11 km te muiten. Een hele geruststelling :proud:
Wij gaan gewoon met zijn tweeën, ze zoeken het maar uit thuis.
Als je gaat waterskiën kun je inderdaad prima eerst naar kasteel de cannenburgh in Vaassen gaan . Dat is vlakbij elkaar. Eerst beetje historie en cultuur en daarna lekker sportief bezig zijn!
Veel plezier!
- Een supboard huren bij Grand Cafe Rutgers, lekker peddelen op de Rhederlaag en daarna direct aan het water naborrelen. De Rhederlaag vind ik een vakantiegevoel vlakbij huis.

- Wandelen in het Deelerwoud (parkeerplaats museum vliegbasis Deelen is een goed vertrekpunt). Grote kans dat je zwijnen, reeen of herten ziet.

- Lunchen of uit eten bij Woodz in Velp (Buitenplaats Beekhuizen). Prachtige plek. Wel alleen bij goed weer, binnen is het ieniemieni

- pizza eten bij garage royal (buitenplaats
Arnhem). Bijzondere setting op een oud defensieterrein. Bediening kan wel sloom zijn. Niet verlegen zijn ze aan te spreken. Ik vind dat de locatie, het eten en de sfeer het waard zijn.
I choose happy!
Als je een dagje Burgers Zoo doet, dan heb je daar aan de overkant een bowling hal waar je kunt steengrillen en bowlen. Leuke manier om de dag af te sluiten.
Volgens mij heb ik het Dolfinarium nog niet voorbij zien komen.
Niet geschoten is altijd mis
[quote=Snoesje666 post_id=31549736 time=1592691360 user_id=28398]

IJs waar je vóór de corona ook voor in de rij ging staan.
https://www.ijsvanco.nl/

Jaaa! Zo lekker!! :-D
Bedankt voor alle tips! We doen in ieder geval Apenheul, dan hoeven we niet ook nog Dolfinarium of Burgers Zoo (in dezelfde 2 weken).
Het Leuvense bos, Klimpark Garderen, evt. het waterskieen en het Klompenpad staat zeker al genoteerd! En de tips van EssentialBLiss ga ik uitzoeken, dat klinkt ook heel goed!
En naar het ijs van Co ben ik ook al erg nieuwsgierig!
De avondopstelling van Park de Hoge Veluwe.
Op sommige plekken strooien ze voer en heb je dus heel veel kans het wild van de Veluwe te zien. Herten, Zwijnen, Reeën & Moeflons. Erg leuk!
Als je er een dagje van maakt kun je ook een leuke fietstocht doen op de witte fietsen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Radio Kootwijk is ook mooi om te bezoeken als je vertelt waar het allemaal voor diende. Als je daar in de avond rijdt dan ook veel kans op wilde zwijnen langs de autoweggetjes (niet voeren!).

Als je kinderen van vlinders en rupsen houden dan is de Passiflorahoeve ook een heel leuk en niet duur uitje.
In Nunspeet heb je het verscholen dorp, daar kun je nog 2 hutten zien waar de onderduikers hebben geleefd in WOII. Veluwemeer is ook vaak wel genoeg te beleven qua waterpret.
Radio Kootwijk en Kootwijkerzand zijn op fietsafstand. Die noteren we ook!
(We gaan tijd te kort komen!).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven